Постанова
від 16.08.2012 по справі 2а-7982/12/0170/31
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-7982/12/0170/31 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ   вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013          ПОСТАНОВА Іменем України 16 серпня 2012 р. (09:20) Справа №2а-7982/12/0170/31     Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Дудіна С. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом   Державної податкової  інспекції  у м. Євпаторія Автономної Республіки  Крим Державної податкової служби до   Колективного сільськогосподарського підприємства Агрофірма «Мойнаки»               про стягнення 8667,33 грн. Обставини справи: Державна податкова  інспекція  у м. Євпаторія Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Колективного сільськогосподарського підприємства Агрофірми «Мойнаки» заборгованість зі сплати земельного податку в сумі 8667,33 грн.               Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не сплачує у встановлені законом строки податкові зобов'язання із земельного податку в повному обсязі. Представник позивача у судовому позовні вимоги підтримав повністю та просив їх задовольнити з підстав, зазначених у позові. 15.08.2012р. до Окружного адміністративного суду АР Крим надійшло клопотання від позивача про розгляд справи у відсутність представника позивача. Позовні вимоги позивач підтримав у повному обсязі. Відповідач двічі у судове засідання жодного разу не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, дату та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією, але конверт повернувся з відміткою пошти про закінчення терміну зберігання, відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи, що матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, та приймаючи до уваги те, що учасники судового процесу були належним чином проінформовані про дату, час і місце судового розгляду, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження. Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 3 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом. Вищий адміністративний суд України в пункті 11 Листа від 30.11.2009 р. N 1619/10/13-09 зазначив, що під час вирішення справи у порядку письмового провадження його фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, оскільки в такому разі не проводиться судове засідання і, відповідно, справа розглядається без участі секретаря. На підставі цього, справа розглядається без проведення судового засідання. Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд                                                              ВСТАНОВИВ: Колективне сільськогосподарське підприємство Агрофірми «Мойнаки» зареєстроване перебуває на обліку, як платник податків  відповідно до довідки від 04.07.2001р. за №200/28-1 (а.с. 6). Отже, відповідач є суб'єктом господарювання, платником податків, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків. Судом встановлено, що відповідач подав уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державній або комунальній власності) за 2011 рік, відповідно до якої відповідач самостійно розрахував суми земельного податку до сплати на рівні січень-листопад 2011р. - 1245,08 грн.,  за грудень 2011р. - 1244,96 грн. (а.с. 8-11). Відповідно до податкової декларації зі сплати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державній або комунальній власності) за 2012 рік, відповідно до якої відповідач самостійно розрахував суми земельного податку до сплати на рівні січень-листопад за 1259,88 грн. грудень 1259,83 грн. (а.с. 11-13). Відповідно до акта камеральної перевірки №509/15-3/05399142 від 07.05.2012р. про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на землю, Державною податковою інспекцією у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби було встановлено порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов'язання по податку на землю за 2012р. протягом строків, визначених п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України: 1801,31 грн. за кількістю днів затримки сплати – 8; 1400,00 грн. – 20; 1400,00 грн. – 21; 1259,88 грн. – 24 днів. У зв'язку з виявленими порушеннями, ДПІ у м. Євпаторія АР Крим Державної податкової служби було прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.05.2012р. №0001401503 на суму 586,12 грн. штрафних санкцій за прострочення строку сплати суми земельного податку в сумі 5861,19 грн. на 23 дні, яке вручено керівнику відповідача під розпис (а.с. 15).    Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Згідно з п.п. 9.1.10. ст. 9 ПК України плата за землю відноситься до загальнодержавних податків та зборів. Положенням п.п. 16.1.4. статті 16 ПК України визначено обов'язок платника податків сплачувати належні суми податків та зборів у строки та у визначених розмірах. Пунктом 16.1.3. ст.16 ПК України передбачено обов'язок платника податків подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи,  пов'язані з  обчисленням і  сплатою податків та зборів. Статтею 31, зокрема п.п. 31.1. та п.п.31.3., ПК України встановлено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений  строк, вважається не сплаченим своєчасно. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для  кожного  податку  окремо. Відомості облікової картки відповідача свідчать про те, що станом 30.05.2012р. за відповідачем утворилась заборгованість зі сплати земельного податку в розмірі 8020,95 грн., 646,38 грн. пені (а.с. 18-20). Згідно з п.п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Податкового кодексу України податком   є   обов'язковий,   безумовний   платіж    до відповідного   бюджету,   що   справляється  з  платників  податку відповідно до цього Кодексу. Відповідно до п.п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України  податковим  зобов'язанням  визнається сума коштів,  яку платник податків,  у тому числі  податковий  агент,  повинен  сплатити  до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки,  визначені податковим законодавством (у  тому  числі  сума коштів,  визначена  платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк). При цьому, п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України встановлює, що  грошове   зобов'язання   платника  податків  -  сума коштів,  яку платник податків  повинен  сплатити  до  відповідного бюджету  як  податкове  зобов'язання  та/або  штрафну  (фінансову) санкцію,   що   справляється  з  платника  податків  у  зв'язку  з порушенням   ним   вимог   податкового   законодавства  та  іншого законодавства,   контроль   за   дотриманням  якого  покладено  на контролюючі  органи,  а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Згідно приписів п. 57.1 ст. 57 зазначеного Кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Разом з тим, згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України податковим боргом визнається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого у порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 з часу винесення в порядку, встановленому ст. 69 ПК України, податковою службою відповідної податкової вимоги, якою визнається письмова вимога органу державної податкової   служби  до  платника  податків  щодо  погашення  суми податкового боргу. Таким чином, у разі коли платником податків не виконуються умови, визначені п. 57.2 - 57.3 ст. 57 Кодексу, нараховані грошові зобов'язання після закінчення десятиденного та тридцятиденного терміну набувають статусу податкового боргу. Враховуючи положення п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача з урахуванням пені складає 8667,33 грн., що підтверджується матеріалами справи та є податковим боргом, в розумінні Податкового кодексу України. Доказів щодо сплати  боргу відповідачем під час судового розгляду справи не надано. За таких обставин,  позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи. Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись  ст. ст. 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-                                                             ПОСТАНОВИВ: 1.  Адміністративний позов задовольнити повністю. 2. Стягнути з рахунків Колективного сільськогосподарського підприємства Агрофірма «МОЙНАКИ» (ідентифікаційний код 05399142, 97403, м. Євпаторія, Міськпитомник) у банках, обслуговуючих такого платника (р/р 26003053100097 АТ "Піреус БАНК МКБ", МФО 300658; р/р 26009000089461 ПАТ "Укрсоцбанк", МФО 300023; р/р 26043053100002 АТ "Піреус БАНК МКБ", МФО 300658), на користь місцевого бюджету м. Євпаторії (код 37940108, банк отримувача Головне Управління Держказначейства України в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, р/р 33210811700015, за кодом платежу 53-13050100)  податковий борг в розмірі 8667,33  грн. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.     Суддя                                                     Дудін С.О.                                                                                                                                                                            

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.08.2012
Оприлюднено06.12.2012
Номер документу27746780
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7982/12/0170/31

Постанова від 16.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Дудін С.О.

Ухвала від 23.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні