ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 липня 2012 р. (14:23) Справа №2а-6617/12/0170/29
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Пакет Т.В.,
при секретарі судового засідання - Мельниковій А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом заступника прокурора м. Феодосії в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Нива" про стягнення штрафних санкцій.
Обставини справи: Заступник прокурора м. Феодосії звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим із адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Нива" (далі відповідач) про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17000 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем добровільно не сплачуються суми штрафних санкцій, застосованих за правопорушення на ринку цінних паперів.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 18 липня 2012 року суд допустив заміну позивача - Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим його правонаступником Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі позивач).
Представник прокуратури у судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити.
Представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позовних вимог наполягала з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про розгляд справи повідомлений належним чином - судовою повісткою, яка направлена на поштову адресу відповідача, про що свідчіть наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.42), про причини неявки суд не повідомив, заперечень на позов суду не надав.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за відсутності представника відповідача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника прокуратури та представника позивача, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд -
ВСТАНОВИВ:
Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Статтею 1 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до положень статті 6 Закону встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звертається до суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери.
Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до пункту 8 статті 11 Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811, визначають порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 року N 3480-IV регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.
Статтею 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.
Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» від 27 вересня 2008 року №514-VI усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
Відповідно до пункту 5 розділу XVII «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про акціонерні товариства» статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Судом встановлено, що 13 липня 2011 року відносно ВАТ «Нива» складено розпорядження № 349-АР про усунення порушень законодавства про цінні папери, відповідно до якого встановлені порушення ВАТ «Нива» частини 2 статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» від 27 вересня 2008 року №514-VI (зі змінами та доповненнями), а саме, нездійснення емітентом до 30 квітня 2011 року переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументрану та порушення вимог пункту 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме: не приведення до 30 квітня 2011 року статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства» та зобов'язано у термін до 13 січня 2012 року усунути порушення чинного законодавства про цінні папери та у термін до 14 січня 2012 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження (а.с.8).
26 березня 2012 року уповноваженою особою Комісії - начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Васильєвим К.М. складено акт № 25-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого ВАТ «Нива» не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №349-АР від 13 липня 2012 року (а.с.11).
03 квітня 2012 року уповноваженою особою Комісії - т.в.о. начальника Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Кузьминським А.К. винесено постанову про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів № 24-КР-1-Е за невиконання розпорядження у розмірі 17000 грн. (а.с.9), яку направлено на адресу відповідача рекомендованим листом за вих. №02/04/299 від 03 квітня 2012 року (а.с.7).
Відповідно до статті 16 Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР спори, що виникають у ході застосування цього Закону, вирішуються судом у встановленому порядку.
Відповідно до ч. 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких гуртуються її вимоги та заперечення.
Відповідач не надав суду доказів оскарження постанови № 24-КР-1-Е від 03 квітня 2012 року та матеріали справи не містять відомостей про те, що зазначена постанова визнана недійсною та скасована у встановленому законом порядку, отже зазначена постанова є чинною та є належним доказом наявності заборгованості у відповідача у сумі 17 000,00 грн., доказів сплати якої в добровільному порядку також не надано.
Враховуючи вищ викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 30 липня 2012 року.
У повному обсязі постанову складено та підписано 02 серпня 2012 року.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 158,159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Нива" (98187, Автономна Республіка Крим, м. Феодосія, смт. Щебетівка, вул. Жовтнева, 18; ЄДРПОУ 31382309, МФО 324021, р/р 2600213180 КРД "Райфайзен Банк Аваль") на користь Кримського Територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку із перерахуванням до Державного бюджету України (код платежу: 21081100, в УДК у м. Феодосії ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740709, р/р 31112106700024 в ГУ Державного казначейства України в АР Крим, м. Сімферополь) штрафні санкції у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Т.В.Пакет
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2012 |
Оприлюднено | 03.12.2012 |
Номер документу | 27746804 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Пакет Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Пакет Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні