ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 жовтня 2012 р. (10:21) Справа №2а-10346/12/0170/31
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Дудіна С. О., при секретарі Сидельовій М. В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні)
до Алуштинської центральної міської лікарні
про стягнення 5100,00 грн.
за участю представників:
позивача - Острова Г. В., довіреність №1368 від 26.09.2012р., посвідчення №26
відповідача - не з'явився
Суть справи:
Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом про стягнення з Алуштинської центральної міської лікарні 5100,00 грн. штрафу.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.09.2012р. адміністративний позов був залишений без руху до 03.10.2012р. у зв'язку з невиконанням позивачем приписів ч. 3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України.
02.10.2012р. до Окружного адміністративного суду АР Крим надійшло клопотання від позивача з доказами надіслання відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 03.10.2012р. було відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче засідання, справа призначена до судового розгляду.
Позовні вимоги обґрунтовані положеннями ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» та Постановою Кабінету Міністрів України №1312 від 21.06.1999р. «Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», відповідно до якої суб'єкт підприємницької діяльності за порушення законодавства про електроенергетику зобов'язаний сплатити траф протягом 30 днів від дня винесення постанови про накладення штрафу, а у випадку несплати штрафу в зазначений строк, він стягується в судовому порядку. Враховуючи що відповідач, щодо якого була винесена постанова №140кр 04.07.2012р., не сплатив в обумовлені строки штраф в розмірі 5100 грн., позивач звернувся до суду з позовом про стягнення зазначеної суми в примусовому порядку.
У судовому засіданні представник позивача підтримав поданий позов та просив суд його задовольнити в повному обсязі.
Відповідач письмових заперечень на адміністративний позов суду під час судового розгляду справи не надав. Явку представника у судове засідання не забезпечив, про час та місце розгляду справи був сповіщений належним чином рекомендованою кореспонденцією, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.
Приймаючи до уваги те, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає за можливе на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України розглянути справу за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, заслухавши представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі, передбачені Законом України «Про електроенергетику» №575/97-ВР від 16.10.1997 р. (надалі - Закон).
Відповідно до статті 9 Закону державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду.
Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.
Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.
Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право, у тому числі:
- вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства;
- видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання;
- застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці.
Інспектори з державного енергетичного нагляду мають право, зокрема:
- видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж;
- складати в установленому законом порядку протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення.
Матеріали справи свідчать, що на підставі зазначених положень 17.02.2012р. Південним відділенням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні був складений та виданий відносно посадової особи Алуштинської центральної міської лікарні - головного лікаря Новицького І. В. - припис №04/09-58-023 про усунення виявлених порушень чинного законодавства в сфері електроенергетики, з встановленням строку виконання припису (звітування з виконання) - до 01.05.2012р. Припис направлений рекомендованою кореспонденцією та отриманий відповідачем відповідно до примітки 20.02.12 р.
Відповідно до частини 4 статті 26 Закону споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.
04.05.2012р. Південним відділенням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні була проведена перевірка виконання відповідачем Припису від 17.02.2012р. №04/09-58-023, за результатами якої був складений акт (протокол) №04/09-58-033.
Перевіркою було встановлено ухилення відповідача від виконання вимог припису від 17.02.2012р. №04/09-58-023 (не призначено особу, відповідальну за електрогосподарство відповідно до вимог правил ПТЕЕС, а саме, після успішної перевірки знань з питань технології робот, пожежної безпеки та охорони праці (ПТЕЕС п 5.1.3); не здійснено контролю завданих режимів споживання вимірювальної техніки в ТП-456, які фіксують величини потужності в періоди контролю; не оформлений акт екологічної, аварійної та технологічної броні; не приведені існуючи схеми електропостачання у відповідність до нормативно-технічної документації; не розроблена та не надана проектна документація на електропостачання струмоприймачів).
Відповідно до підпису в акті (протоколі) перевірки, зазначений акт (протокол) отриманий відповідно до поштового повідомлення 10.05.2012р.
Частиною 3 статті 27 Закону закріплено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці:
- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою. Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку. Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України. Санкції, передбачені частиною восьмою статті 24, частинами третьою, четвертою і п'ятою статті 26 та частиною третьою цієї статті, застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (частини 4-7 Закону).
Порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначений відповідним Положенням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. N 1312 (далі - Положення).
Відповідно до пунктів 7-8 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
З матеріалів справи вбачається, що 04.07.2012 р. Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні (Держенергонагляд у Кримському регіоні) була прийнята постанова №140кр про накладення штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, відповідно до якої на підставі акта перевірки №04/09-58-033 згідно з положеннями ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» до Алуштинської центральнї міської лікарні був застосований штраф в розмірі 5100,00 грн.
Згідно поштового повідомлення зазначена Постанова була отримана відповідачем 06.07.2012 р.
Пунктами 10-11 Положення закріплено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.
Відповідач під час розгляду справи не надав суду належних та допустимих доказів оскарження ним постанови №140кр від 04.07.2012 р. в установленому законом порядку, як і доказів добровільної сплати штрафу, у той час як відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
На підставі цього, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Вступна та резолютивна частини постанови оголошені в судовому засіданні 15.10.2012р. Повний текст постанови складений та підписаний 19.10.2012р.
Керуючись ст. ст. 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Алуштинської центральної міської лікарні (98500, м. Алушта, вул. Партизанська, 13, ідентифікаційний код 02012993, р/р 35424001001328 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026) на користь Державного бюджету (р/р 31117106700007 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, одержувач коштів: Державний бюджет м. Алушти, ЗКПО 34740913, код платежу 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції») штраф у розмірі 5100,00 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2012 |
Оприлюднено | 04.12.2012 |
Номер документу | 27747316 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні