ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 листопада 2012 року 15:35 Справа № 0870/9824/12
м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Артоуз О.О.
при секретарі судового засідання Філоненко Ю.М.
за участю представників:
позивача: Деревянка Д.В.
відповідача: Панцакова С.Ю.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю «Промспецмонтаж»
до: Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі
м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби
про: визнання наказу на перевірку та дій протиправними
ВСТАНОВИВ:
16 жовтня 2012 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Промспецмонтаж» до Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби, в якому позивач просить:
- визнати протиправним наказ Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби № 898 від 24.09.2012 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки»;
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби з проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Промспецмонтаж» з питань документального підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ «Декос Альянс» (ЄДРПОУ 37505731), їх реальності та повноти відображення в обліку за період липень, серпень 2011 року, з платником податків ТОВ «ТПК «Техномашпостач» (ЄДРПОУ 36803875) їх реальності та повноти відображення в обліку за період жовтень 2010 року, результати якої оформлено актом № 246 від 08.10.2012.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що спірним наказом №898 від 24.09.2012 визначено провести документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Промспецмонтаж». Перевірка проводилась з 25.09.2012 по 01.10.2012, за висновками якої складено Акт від 08.10.2012 № 246. Підставою проведення такої перевірки вказано не надання пояснень та документальних підтверджень на обов'язковий письмовий запит органу ДПС, однак на виконання письмового запиту підприємством листом № 97 від 07.09.2012 були надіслані копії відповідних документів. Таким чином, у відповідача були відсутні будь-які правові підстави для проведення позапланової невиїзної перевірки з посиланням на п.п.78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.
У зв'язку з вищевикладеним просить позов задовольнити та визнати протиправним наказ №898 від 24.09.2012 та дії Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки, результати якої оформлені актом № 246 від 08.10.2012.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову, надав письмові заперечення (вх. № 48704 від 14.11.2012), відповідно до яких відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими та просить у задоволенні позову відмовити, зазначаючи що в порушення вимог п.п.78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України ТОВ «Промспецмонтаж» не було надано жодних пояснень з питань подальшої реалізації або використання в господарській діяльності товарів, робіт (послуг), придбаних у ТОВ «Декос Альянс» та ТОВ «ТПК «Техномашпостач» та не надано повний перелік витребуваних ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя документів. Таким чином, наказ № 898 від 24.09.2012 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки» є таким, що прийнятий за наявності необхідних обставин передбачених для проведення такої перевірки, а тому підстави для визнання його протиправним відсутні.
Вислухавши пояснення сторін, які беруть участь у справі, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Промспецмонтаж» зареєстровано виконавчим комітетом Запорізької міської ради як юридична особа 02.09.1997 за юридичною адресою: 69042, м. Запоріжжя, Орджонікідзевський район, вул. Доківська, буд. 1.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до п.1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» Державні податкові інспекції в районах здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів. Згідно з п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
24.09.2012 за № 898 ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя був виданий наказ про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки з посиланням на п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.79.2 ст.79, п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями).
У наказі, зокрема, зазначено: «провести документальну позапланову невиїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Промспецмонтаж», код за ЄДРПОУ 25215380, з питань документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Декос Альянс» (ЄДРПОУ 37505731) їх реальності та повноти відображення в обліку за період липень, серпень 2011 рік, із платником податків ТОВ «ТПК «Техномашпостач» (ЄДРПОУ 36803875) їх реальності та повноти відображення в обліку за період жовтень 2010 року. Дата початку перевірки 25.09.2012.»
Спірний наказ від 24.09.2012 № 898 разом з повідомленням про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки направлений позивачу 24.09.2012.
Матеріалами справи встановлено, що ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, з посиланням на п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.72, абз. 8 п.73.3, п.73.5 ст. 73 Податкового кодексу України було направлено запит на ім'я керівника ТОВ «Промспецмонтаж» за №7406/10/22-14/386 від 05.09.2012 з проханням надати інформацію та документальне підтвердження з питань відносин з ТОВ «Декос Альянс» (код ЄДРПОУ 37505731) яке формує податковий кредит по Декларації з ПДВ за липень, серпень 2011 року та надати інформацію та її документальне підтвердження щодо подальшої реалізації або використання в господарської діяльності товарів, робіт (послуг) придбаних у вищевказаних контрагентів у липні, серпні 2011 року та питання взаємовідносин з ТОВ «ТПК «Техномашпостач», яке формує податковий кредит по Декларації з ПДВ за жовтень 2010 року, крім того надати інформацію та її документальне підтвердження щодо подальшої реалізації або використання в господарській діяльності товарів, робіт (послуг) придбаних у ТОВ «ТПК «Техномашпостач» у жовтні 2010 року (з зазначенням конкретних документів, які необхідно надати).
Крім того, у вищевказаному запиті відповідачем чітко зазначалося про надання товариством письмового пояснення стосовно наступних питань: ким, за чий рахунок та на яку суму проводилось транспортування товару та вантажні роботи (назва суб'єкта господарювання - перевізника, код ЄДРПОУ, місцезнаходження, документи, що підтверджують перевезення, форма та стан розрахунків, реквізити платіжних документів).
Також у запиті позивача попереджено про те, що у разі не надання пояснень органи ДПС, згідно п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України 02.12.2010 № 2755-VI використають право на проведення позапланової перевірки.
Судом встановлено, що 07.09.2012 на адресу ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя від ТОВ «Промспецмонтаж» надійшов лист за № 97 від 07.09.2012 «Про надання інформації та її документального підтвердження» відповідно до якого, товариством було надано не повний перелік витребуваних ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя документів. Також, ТОВ «Промспецмонтаж» не було надано жодних пояснень з питань щодо подальшої реалізації або використанні в господарській діяльності товарів, робіт (послуг), придбаних у ТОВ «Декос Альянс» та ТОВ «ТПК «Техномашпостач».
Вказані обставини дають суду підстави вважати дії відповідача щодо проведення перевірки правомірними.
Відповідно до п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б одної з таких обставин:
п.п.78.1.1 за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до п.73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Згідно, п. 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.
Відповідно п. 79.1. ст. 79 Податкового кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Відповідно до п. 79.2. ст. 79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Згідно з п.79.3 ст. 79 Податкового кодексу України присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.
З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що підстави для визнання протиправним наказу та дій відповідача щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки відсутні.
Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За таких обставин суд приходить до висновку що, позовні вимоги заявлені позивачем не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Промспецмонтаж» до Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби про визнання наказу на перевірку та дій протиправними відмовити в повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя /підпис/ О.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2012 |
Оприлюднено | 05.12.2012 |
Номер документу | 27748004 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні