Постанова
від 18.10.2012 по справі 2а-2916/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а-2916/12/0970                ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД                                                               ПОСТАНОВА                                                       ІМЕНЕМ     УКРАЇНИ "18" жовтня 2012 р.                                            Справа № 2а-2916/12/0970 м. Івано-Франківськ   Івано-Франківський  окружний адміністративний суд у складі: Судді Микитюка Р.В. при секретарі  Дущак С.М. за участю прокурора Ворох А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку        до відповідача:  Закритого акціонерного товариства виробничо-дослідного об'єднання "Регіон"   про стягнення коштів у сумі 17000 грн.,-                                                               ВСТАНОВИВ:            прокурор міста Івано-Франківська звернувся до Івано-Франківського окружного адміністративного суду в інтересах держави, в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі-позивач) з адміністративним позовом до ВАТ "Надвірнянська автобаза" (надалі-відповідач), в якому просить  стягнути з відповідача в судовому порядку санкції у виді штрафу в розмірі 17000,00 грн., застосованого до відповідача за допущене ним правопорушення на ринку цінних паперів постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №18-ПР-Е від 05.04.2012 року та несплаченого ним у добровільному порядку у  строк, визначений даною постановою. Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити. Представник позивача в судове засідання не з'явився, однак на адресу суду надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності. Просив позов задовольнити.     Відповідач про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином,   за адресою, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та щодо якої не вносились зміни на час надходження зазначеного позову до суду, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення йому 27.09.2012 року рекомендованого поштового відправлення. Однак,  в строки, зазначені  в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідач своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався. Заяв про розгляд справи без участі  представника відповідача чи про відкладення розгляду справи на адресу суду не надходило. Частиною 4 ст. 128 КАС України визначено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Судом продовжено розгляд справи за відсутності відповідача на підставі частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України. Заслухавши прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини. Відповідно до довідки Головного управління статистики в Івано-Франківській області від 22.08.2012 року №04-03/1-198/1090, закрите акціонерне товариство виробничо-дослідне об'єднання «Регіон»(ідентифікаційний код за ЄДРПОУ - 30980317 ) 08.08.2000 року  зареєстроване Тисменицькою районною державною адміністрацією як юридична особа, та здійснює свою господарську діяльність  пов'язану з наданням послуг, пов'язаних з добуванням нафти та газу (11.20.0). (а.с.14). Згідно з абзацом 1 статті 80 Цивільного кодексу України, юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. У відповідності до статті 84 Цивільного кодексу України, товариства, які здійснюють підприємницьку діяльність з метою одержання прибутку та наступного його розподілу між учасниками (підприємницькі товариства), можуть бути створені лише як господарські товариства (повне товариство, командитне товариство, товариство з обмеженою або додатковою відповідальністю, акціонерне товариство) або виробничі кооперативи. Пунктом 1 статті 1 Закону України “Про акціонерні товариства” № 514-VI від 17.09.2008 (надалі - Закон №514-VI) встановлено, що цей Закон визначає порядок створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, їх правовий статус, права та обов'язки акціонерів. Відповідно до пункту 1 статті 3 Закону України “Про акціонерні товариства”, акціонерне товариство - господарське товариство, статутний капітал якого поділено на визначену кількість часток однакової номінальної вартості, корпоративні права за якими посвідчуються акціями. 22.07.2011 року позивачем винесено Розпорядження №97-ІФ про усунення порушень законодавства про цінні папери (а.с.6), яким встановлено порушення п.5 Розділу XVII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про акціонерні товариства” в частині непроведення до 30.04.2011 року, статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність до вимог Закону; частини 2 ст. 20 Закону “Про акціонерні товариства”, в частині нездійснення до 30.04.2011 року, переведення випуску акції документальної форми існування в без документальну форму. Встановлено термін до 22 січня 2012 року усунути порушення законодавства про цінні папери та до 23 січня 2012 року письмово проінформувати уповноважену особу позивача про виконання цього розпорядження. Дане розпорядження направлено відповідачу, про що свідчить копія Реєстру на відправлення та чек про оплату відправлень на зворові сторінки (а.с.7). В зв'язку з невиконанням вимог, що встановлювались Розпорядженням №97-ІФ від 22.07.2011 року (а.с.6), позивачем складено Акт №18-ПР-1-Е від 23 березня 2012 року (а.с.8). 27.03.2012 року позивачем винесено Постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів №09/01/1-03/196 від 27.03.2012 року, керуючись пунктом 4 розділу V, пунктом 1 розділу VI Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 № 2272 (надалі - Правила), постановлено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів щодо відповідача відбудеться 5 квітня 2012 року о 10 год. про що повідомлено відповідача (а.с.11). За результатами розгляду справи винесено Постанову №18-ПР-Е від 5 квітня 2012 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою постановлено, що за невиконання розпорядження у відношенні відповідача застосувати санкції –накладення штрафу у розмірі 1000 (одна тисяча) неоподаткованих мінімумів доходів громадян або 17000 (сімнадцять тисяч) гривень, які слід перерахувати в доход Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови. Дану постанову направити особі, до якої застосовано санкцію, постанову може бути оскаржено протягом десяти днів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або до суду у встановленому чинним законодавством порядку. Вищенаведену постанову надіслано відповідачу, про що свідчить копія реєстру на відправлення та чек (а.с.12), але дану постанову не оскаржено у вказаний в постанові строк, а штраф в розмірі 17000 грн. не сплачений. З огляду на вищенаведене позивач звернувся до суду про стягнення даної суми заборгованості. Відповідно до статті 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Згідно з абзацом 1 статті 5 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” № 448/96-ВР від 30.10.1996 р. (надалі –Закон № 448/96-ВР), державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Абзацом 11 статті 8 Закону № 448/96-ВР передбачено, що національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Відповідно до положень пункту 8 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-ВР, невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів тягне за собою застосування до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Процедура застосування штрафних санкцій за порушення норм закону щодо держаного регулювання ринку цінних паперів регулюється також Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 № 2272. Відповідно до пункту 1.8 Правил, невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів застосовуються фінансові та інші санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно положеннями розділу XVIII Правил, юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, штраф стягується в судовому порядку. Відповідно до статті 121 Конституції України, серед функцій прокуратури є також, представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом. Згідно з статтею 36-1 Закону України “Про прокуратуру”, підставою представництва у суді інтересів громадянина є його неспроможність через фізичний чи матеріальний стан, похилий вік або з інших поважних причин самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження, а інтересів держави - наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою. З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а штрафні санкції в сумі 17000 грн. за порушення норм законодавства щодо регулювання ринку цінних паперів підлягають до стягнення в дохід державного бюджету України в повному обсязі. На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-                                                        ПОСТАНОВИВ:           Позов задовольнити повністю.           Стягнути з Закритого акціонерного товариства виробничо-дослідного об'єднання "Регіон", 77400, вул. Галицька, 15, м. Тисмениця, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 30980317 в доход Державного бюджету України штрафні санкції в сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень.). Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.           Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.                      Суддя:                                                            Микитюк Р.В.                      Постанова складена в повному обсязі 23.10.2012 року.  

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2012
Оприлюднено03.12.2012
Номер документу27748039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2916/12/0970

Постанова від 18.10.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 21.09.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Постанова від 18.10.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні