Постанова
від 15.04.2011 по справі 2а-2421/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

< Текст >

15 квітня 2011 р. (14:05) Справа №2а-2421/11/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді АлексєєваоїТ.В., при секретарі судового засідання Лапшині В.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Прокурора м. Керчі в інтересах держави в особі Державної податковї інспекції в м. Керч АР Крим

до Відкритого акціонерного товариства "Гідромонтаж" < Список > < Відповідач в особі > < Текст >

про стягнення 6947,63 грн.

Обставини справи: Прокурор м. Керчі в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Гідромонтаж" про стягнення податкової заборгованості зі сплати земельного податку у сумі 6947,63 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем несплачена сума узгодженого податкового зобов'язання із земельного податку.

У судове засідання, яке відбулося 15.04.2011 року, позивач та прокурор явку свого представника не забезпечили, про час, дату та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином. Клопотанням від 01.04.2011 р. позивач просив провести розгляд справи за відсутності позивача, на задоволенні позовних вимог наполягає.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, заперечення на позовну заяву не надав, про причини неявки суду не повідомив.

Суд, враховуючі ненадання відповідачем доказів неприбуття в судове засідання з поважних причин, відсутність в матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи за відсутності його представника, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим здійснити розгляд справи на підставі наявних доказів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідач зареєстрований 05.02.1997 року виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим, у якості юридичної особи (а.с. 42).

01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Правила оподаткування товарів або послуг, що переміщуються через митний кордон України, визначаються цим Кодексом, крім оподаткування ввізним (імпортним) митом або вивізним (експортним) митом, які встановлюються Митним кодексом України та іншими законами з питань митної справи.

У період декларування відповідачем податкового зобов'язання, був чинний Закон України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991р. №1251-ХХІІ (Далі Закон № 1251), яким встановлювалися принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників, а також Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181 -ІІІ (Далі За кон №2181), що був спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно зі статтею 4 Закону України "Про систему оподаткування", платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.

Статтею 9 Закону України "Про систему оподаткування" встановлено, що платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку передбачені Законом України "Про плату за землю" від 03.07.1992 року № 2535 -ХІІ.

Відповідно до ст. 2 Закону використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України "Про плату за землю" сплачують земельний податок. Статтею 15 даного нормативно-правового акту передбачено, що власники землі і землекористувачі платять земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою.

Відповідно до ст. 13 Закону підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Положеннями частини першої статті 14 Закону України "Про плату за землю" визначено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Стаття 17 Закону України "Про плату за землю" передбачає, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

За даними позивача, відповідач є користувачем земельної ділянки загальною площею 14210 кв.м. по вул. Кулакова 2В м. Керч АР Крим на підставі рішення сесії Керченської міської ради від 27.10.1995 р. №1134.

Судом встановлено, що 01.02.2010 року відповідачем до податкового органу в порядку звітності надано розрахунок земельного податку за 2010 рік, відповідно до якого відповідач зобов'язаний у 2010 році сплатити 8034,33грн. земельного податку, у тому числі за базові податкові (звітні) місяці за період з січня до листопада 2010 року по 669,53 грн., щомісячно, за грудень 2010р. - 669,50грн (а.с.25).

21.12.2010 р. позивачем проведена невиїзна документальна перевірка ВАТ «Гідромонтаж» з питань несвоєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань по земельному податку за квітень-серпень 2010 року.

За результатами складено акт №1811/15-3/14313441, встановлено порушення ст.17 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 р. №2535.

Самостійно відповідачем сума земельного податку у повному обсязі за період 2010 р. сплачено не у повному обсязі, заборгованість складає 2 907, 90грн.

Також, за несвоєчасну сплату земельного податку, на підставі Акту складені податкові повідомлення-рішення № 0002901503/0 від 16.11.2010 р., № 0002911503/0 від 16.11.2010 р., № 0002921503/0 від 16.11.2010 р., відповідно до яких, відповідачу нараховані штрафні санкції у розмірі 3 898,78 грн., крім того, відповідачу нарахована пеня у розмірі 140,95 грн.

За даними облікової картки платника земельного податку (а.с. 8,9,10) та відповідно до розрахунку податкового боргу, наданого позивачем станом на 07.02.2011 р., заборгованість відповідача перед бюджетом складає 6947, 63 грн.

Згідно статті 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.

Пунктом 11 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" передбачено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках -коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами.

Приймаючи до уваги те, що відповідач не надав заперечення проти позову та, у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості за 2010р. у сумі 6947, 63 грн., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю .

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Гідромонтаж" (код ЄДРПОУ 14313441) податкову заборгованість у сумі 6947, 63 (Шість тисяч дев'ятсот сорок сім) гривень 63 копійки на р/р 33215812700019 УДК в АР Крим м. Сімферополя, код платежу 13050200 до місцевого бюджету м. Керч, МФО 824026, ЗКПО 34740946.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

< Текст >

Суддя < підпис > Алексєєва Т.В.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.04.2011
Оприлюднено05.12.2012
Номер документу27748146
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2421/11/0170

Постанова від 15.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні