Постанова
від 29.11.2012 по справі 2а/1270/8660/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 листопада 2012 року Справа № 2а/1270/8660/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Ірметовій О.В.

при секретарі судового засідання Іванович К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області до Дочірнього підприємства "Комфорт" комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5 УЖКГ" про стягнення пені зі сплати страхових внесків у сумі 114,66 грн., -

В С Т А Н О В И В:

05 листопада 2012 року позивач, Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області, звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом Дочірнього підприємства "Комфорт" комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5 УЖКГ" про стягнення пені зі сплати страхових внесків у сумі 114,66 грн., в обґрунтування якого зазначив наступне.

Дочірнє підприємство "Комфорт" комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5 УЖКГ" було платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності і станом на 31.10.2012 має заборгованість зі сплати страхових внесків.

В порушення ст.47 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» №1105-XIV від 23.09.2001 та підпунктів 4.12, 4.13, 4.14 Інструкції «Про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України», затвердженої постановою Правління Фонду СНВ України від 12.07.2007 №36 страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, підприємство відповідача перерахувало не в повному обсязі.

Згідно акту перевірки правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України №122 від 22.10.2012 складала:

- 1 277,54 грн. - недоїмка зі сплати страхових вснеків;

- 112,83 грн. - несплачена пеня;

- за виявлені факти порушення сплати страхових внесків нарахована пеня у сумі 114,66 грн.

У строк, установлений для перерахування донарахованої пені Дочірнє підприємство "Комфорт" комунального підприємства житлово - експлуатаційної контори №5 УЖКГ" не сплатили.

Таким чином, позивач зазначає, що стягненню підлягає пеня, нарахована на підставі акту перевірки №122 від 22.10.2012 за період з 01.10.2011 по30.09.2012, яка виникла до 01.01.2011 у сумі 114,66 грн.

На підставі викладеного, позивач просив стягнути з відповідача в судовому порядку на свою користь пеню за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності в сумі 240,60 грн.

Представник позивача в судове засідання не прибув надав суду клопотання про розгляд справи без його участі, в якому підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився з невідомих суду причин, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином (а.с.16). Правом надання заперечень проти позову у встановлений судом строк та доказів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог, з огляду на наступне.

Частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно зі статтею 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Згідно з абзацом 5 пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

Абзацом 6 пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Спеціальним законом, який визначає правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві є Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» №1105-XIV від 23.09.1999.

Відповідно до ч.2 ст.45 Закону України №1105-XIV від 23.09.1999 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» роботодавець як страхувальник зобов'язаний був своєчасно та повністю нараховувати і сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків.

Відповідно до ч.1 ст.47 Закону №1105-XIV від 23.09.1999, страхові тарифи, диференційовані по галузях економіки (видах економічної діяльності) залежно від класу професійного ризику виробництва, встановлюються законом.

Відповідальність страхувальника за невиконання своїх обов'язків передбачена ст.52 Закону України №1105-XIV від 23.09.1999 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності». Частиною другою цієї статті (яка була чинною до 01.01.2011 та підлягала застосуванню щодо періоду, за який виникла заборгованість) було передбачено, що за прострочення сплати страхового внеску до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві із страхувальника стягується пеня згідно із законом.

Порядок взяття на облік та набуття роботодавцями статусу страхувальників, обчислення і сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності і господарювання, виду діяльності, галузевої належності, фізичними особами - підприємцями, фізичними особами, які використовують працю найманих працівників, а також добровільно застрахованими особами, порядок обліку та витрачання страхових коштів, здійснення платежів, ведення бухгалтерського обліку і звітності визначається Інструкцією про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженою Постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.07.2007 за №36 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 01.08.2007 за №867/14134 (яка була чинною до 01.01.2011 та підлягала застосуванню щодо періоду, за який виникла заборгованість).

Пунктом 4.12 зазначеної Інструкції, страхові внески сплачуються страхувальниками-роботодавцями - у день одержання коштів на оплату праці в установах банків. Підприємства, які здійснюють виплату заробітної плати на поточні рахунки фізичних осіб в установах банків, сплачують страхові внески до Фонду в день перерахування коштів на особові рахунки.

Згідно з пунктом 4.13 зазначеної Інструкції, нараховані страхові внески, інші платежі сплачуються страхувальниками шляхом перерахування відповідних сум на відповідний рахунок Фонду.

Відповідно до підпунктів 5.1 та 5.2 п.5 зазначеної Інструкції, не внесені страхувальниками у встановлений строк страхові внески до Фонду вважаються недоїмкою і стягуються у порядку, передбаченому законодавством, з нарахуванням пені. Пеня нараховується із сум недоїмки за кожний прострочений день і обчислюється, виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь строк.

У судовому засіданні встановлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідач - Дочірнє підприємство "Комфорт" комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5 УЖКГ" (код ЄДРПОУ 34166031) з 26.10.2006 внесений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.12), з 30 жовтня 2006 року зареєстрований у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Анрациті та Антрацитівському районі в якості платника страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, за реєстраційним номером №1204001524 (а.с.13).

Станом на 31.10.2012 Дочірнє підприємство "Комфорт" комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5 УЖКГ" має заборгованість зі сплати пені, нарахованої за несвоєчасну сплату страхових внесків за період з 01.10.2011 по 30.09.2012, яка виникла до 01.01.2011 у сумі 114,66 грн.

Так, 22.10.2012 позивачем проведено перевірку Дочірнього підприємства "Комфорт" комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5 УЖКГ" з питання правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за період з 01.10.2011 по 30.09.2012, результати якої оформлені актом №122 від 22.10.2012. Перевіркою встановлено наявність у відповідача за перевіряємий період заборгованості (недоїмки) зі сплати страхових внесків у сумі 1277,54 грн. та несплаченої пені в сумі 112,83 грн. Таким чином, за виявлені факти порушення сплати страхових внесків останньому за період з 01.10.2011 по 30.09.2012, нарахована пеня в сумі 114,66 грн., яка виникла до 01.01.2011 (а.с.8-9).

З урахуванням викладеного, суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно обліковується насплачена пеня за несвоєчасну сплату страхових внесків за період з 01.10.2011 по 30.09.2012 в сумі 114,66 грн., яка на час розгляду справи в добровільному порядку не погашена, а тому, позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області до Дочірнього підприємства "Комфорт" комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5 УЖКГ" є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому законодавством порядку, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись Законом України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" №1105-XIV від 23.09.1999, абзацами 5,6 пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області до Дочірнього підприємства "Комфорт" комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5 УЖКГ" про стягнення пені зі сплати страхових внесків у сумі 114,66 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Дочірнього підприємства "Комфорт" комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5 УЖКГ" (і.к. 34166031, вул. Петровського, б.136А, м. Антрацит, Луганська обл., 94613) на користь Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області пеню зі сплати страхових внесків у сумі 114,66 грн. (сто чотирнадцять гривень 66 копійок) та перерахувати на р/р 37174412001252 ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, і.к. 25938641.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

СуддяО.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2012
Оприлюднено04.12.2012
Номер документу27748489
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/8660/2012

Ухвала від 07.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 29.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 25.07.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 19.07.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 12.01.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Постанова від 29.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 06.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні