ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 листопада 2012 р. № 2а-8412/12/1370
Городоцька міжрайонна державна податкова інспекція Львівської області Державної податкової служби Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої cудді -Потабенко В.А.
за участю секретаря судових засідань -Подібки М.З.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Львівської області Державної податкової служби до малого підприємства "Сількомунгосп" про стягнення коштів з рахунків платника податків, який має податковий борг, -
в с т а н о в и в :
Городоцька МДПІ Львівської області ДПС звернулася до суду з позовом до МП Сількомунгосп" про стягнення коштів з рахунків платника податків податкового боргу в розмірі 4251,25 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився. Від Городоцької МДПІ надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника. Додатково зазначив, що відповідачем сума заборгованості станом на день судового розгляду не погашена. Просив позовні вимоги задовольнити.
Відповідач не забезпечив участі в судовому засіданні свого уповноваженого представника, поважності причин такої відсутності суду не представив, хоча про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.
За таких обставин суд вважає, що справу можна розглядати у відсутності представника позивача та відповідача, на підставі наявних доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.
З'ясувавши дійсні обставини справи, дослідивши надані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що МП Сількомунгосп" зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності Мостиською районною державною адміністрацією Львівської області 25.06.1994 року, що підтверджено наявною в матеріалах справи копією свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності -юридичної особи.
Згідно самостійно поданої відповідачем звітної податкової декларації з плати за землю за 2012 рік № 1246 від 20.02.2012 року, до сплати МП Сількомунгосп" належало 4251,25 грн./міс. (за рік 51014,97 грн.) орендної плати.
Згідно самостійно поданої відповідачем уточнюючої податкової декларації з плати за землю за 2012 рік № 1246 від 20.02.2012 року, до сплати МП Сількомунгосп" належало 45285,48 грн. орендної плати за рік, в тому числі за березень-листопад -4251,27 грн., лютий - 2655,63 грн., грудень -4368,42 грн.
З урахуванням вимог п.п. 59.1 та 59.4 ст. 59 ПК України, Городоцька МДПІ Львівської області ДПС виставила МП Сількомунгосп" податкову вимогу № 17 від 01.06.2012 року на суму 3911,97 грн. В матеріалах справи наявний доказ отримання відповідачем вказаної податкової вимоги.
Зі слів представника позивача, податкова вимога відповідачем оскаржена не була.
Відповідно до ст. 16 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (надалі -ПК України), платник податків зобов'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
У п. 31.1 ст.31 ПК України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Пунктом 1 ст. 36 ПК України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. А також, податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У відповідності до п. 1 ст. 109 ПК України, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з п. 59.1 ст.59 ПК України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України, податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов'язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 57 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України, він регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 41.1 ст. 41 ПК України, органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Згідно п. 20.1.28 ст. 20 ПК України, органи державної податкової служби наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст. 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 87.1 ст. 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно наявної в матеріалах справи довідки про заборгованість від 12.10.2012 року № 1892/10/19, станом на 12.10.2012 року заборгованість МП Сількомунгосп" становить 21182,53 грн., в тому числі з орендної плати за землю - 21182,53 грн.
Водночас, до стягнення позивачем за даним позовом заявлено 4251,25 грн.
На даний час вказана сума податкового зобов'язання є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу, а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.
Враховуючи все вищенаведене, а також п. 20.1.18 ст. 20 ПК України, згідно якого органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 28, 33-35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків малого підприємства "Сількомунгосп", ідентифікаційний код 20820219, 81340, Львівська обл., м. Судова Вишня, вул. 1-го Листопада, 35, № 26000310247001 у ліквідатора Банку "Україна" у Львівській області, МФО 325644 (українська гривня), № 26009300065111 у Львівському обласному управлінні АТ "Державний ощадний банк", МФО 325796 (українська гривня), № 26009301411 в Мостиському відділенні АТ "Державний ощадний банк", МФО 385208 (українська гривня) до бюджету податковий борг в сумі 4251 (чотири тисячі двісті п'ятдесят одна) гривня 25 коп.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений 24.11.2012 року.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2012 |
Оприлюднено | 04.12.2012 |
Номер документу | 27748607 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні