2а-4661/12/0170/26 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України 24 травня 2012 р. Справа №2а-4661/12/0170/26 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Артеміда» про спонукання до виконання певних дій, за участю представників: від позивача - не з'явився; від відповідача - не з'явився. Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Артеміда» про зобов'язання надати документи для реєстрації: заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, що затверджується наказом Мінпраці за № 98 від 14.03.2007 року та виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також звіт за формою № 10-ПІ «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів» за 2011 рік. Позовні вимоги обґрунтовані положеннями п. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», відповідно до яких відповідач зобов'язаний зареєструватися в Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, але цей обов'язок не виконує. Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 11.05.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду. Сторони явку своїх представників у судове засідання 24.05.2012 року не забезпечили. До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність його представника. Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином – поштовою кореспонденцією. Відповідач заперечень на адміністративний позов не надав, про причини неявки суду не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справі у відсутність його представника не надсилав. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача. Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, суд, - ВСТАНОВИВ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Артеміда» зареєстроване в якості юридичної особи 12.08.1998 року, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Відповідно до частини восьмої статті 69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування, зокрема інвалідів. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється законом. Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». Одним із аспектів соціальної захищеності інвалідів, відповідно до частини першої статті 17 цього Закону, є право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом. Відповідно до п. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом. Згідно ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ і організацій, у томі числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю (далі роботодавці) установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб –у кількості одного робочого місця. Наказом Міністерства праці та соціальної політики України «Про затвердження форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів» та Інструкцією щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів» від 10.02.2007р. № 42, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.02.2007р. за № 117/13384, затверджено форму звітності № 10-ПІ. Відповідно до пункту 2.1 чинної форми звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділенню Фонду. Пунктом 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 передбачено, що для реєстрації роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці, та копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця. У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів виконання обов'язку щодо реєстрації в Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, тобто доказів направлення відповідної заяви та копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, засвідченої належним чином. Доводи відповідача щодо надання ним звітності не свідчать про здійснення ним реєстрації у встановленому порядку. Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача надати звіт за формою №10-ПІ «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів» за 2011 рік суд вважає їх такими, що задоволенню не підлягають, з огляду на наступне. Неподання роботодавцем звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів відповідно до п. 5 Порядку проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки відділеннями Фонду соціального захисту інвалідів. Наслідки такої перевірки є підставою для вжиття заходів до усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, відповідно до п. 13 цього Порядку, проте не є підставою для звернення органу Фонду соціального захисту інвалідів до суду із позовом про зобов'язання подати такий звіт. Таким чином, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню частково. Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд, - ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити частково. 2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Артеміда» (ідентифікаційний код 20661181) подати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів для реєстрації заяву про реєстрацію роботодавця та копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи. 3. В іншій частині позовних вимог відмовити в задоволенні. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Петренко В.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2012 |
Оприлюднено | 04.12.2012 |
Номер документу | 27754136 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні