ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 вересня 2012 р. 11:38 Справа №2а-1185/12/0170/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - Бора І.Ю., посвідчення УКР № 067366, довіреність № 4/10-0 від 01.03.2012 року;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримводбуд плюс"
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим
про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень - рішень № 0013792301 від 24.01.2012 року, № 0013782301 від 24.01.2012 року, № 0013802301 від 24.01.2012 року,
Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Кримводбуд плюс" (далі-позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (далі-відповідач) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень - рішень № 0013792301 від 24.01.2012 року, № 0013782301 від 24.01.2012 року, № 0013802301 від 24.01.2012 року
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.01.2011 року відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.02.2012 року призначено по справі судово-бухгалтерську експертизу.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.02.2012 року зупинено провадження по справі до отримання результатів судово-бухгалтерської експертизи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим суду від 03.09.2012 року поновлено провадження по справі.
У судове засідання 16.10.2012 року представник позивача не з'явився, надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Представник відповідача у судовому засіданні 16.10.2012 року проти задоволення позовних вимог заперечував в повному обсязі.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу у відсутність представника позивача.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представника відповідача, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"(в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах входять до складу органів державної податкової служби і є органами виконавчої влади.
Основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин).
Враховуючи зазначене, відповідач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Кримводбуд плюс» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 21.02.2008 року за № 1 885 102 0000 013766, ідентифікаційний код юридичної особи 35737209, місцезнаходження: 95053, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Коцюбинського, б. 53, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію Серія А00 № 634514.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Кримводбуд плюс» взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 22.02.2008 року за № 30905, на час розгляду справи перебуває на податковому обліку Державної податкової інспекції у м. Сімферополі.
Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 25.03.2008 року за № 100106817, Серія НБ № 193625, видане Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим. Індивідуальний податковий номер - 357372001090.
Судом встановлено, що співробітниками Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим, на підставі направлень на перевірку від 09.12.2011 року № 3834/23-9, від 09.12.2011 року № 3835/17-1 від 09.12.2011 року, № 3833/23-9 від 09.12.2011 року, № 3832/23-2 від 09.12.2011 року виданих Державною податковою інспекцією в м. Сімферополі АР Крим було проведено планову виїзду перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримводбуд плюс» (ЄДРПОУ 35737209) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2010 року по 30.09.2011 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2010 року по 30.09.2011 року.
За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт № 223/23-2/35737209 від 11.01.2012 року, у якому встановлено:
- порушення п. 1.32. ст. 1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 283/97-ВР від 22.05.1997 року зі змінами та доповненнями, п.п. 138.2 статті 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755, в результаті чого донараховано податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 861 116 грн., у тому числі за 3 квартал 2010 року у сумі 430 793, грн., 4 квартал 2010 року у сумі 202 643 грн., 1 квартал 2011 року у сумі 130 395 грн., 2-3 квартал 2011 року - 97 285 грн. та зменшено від'ємне значення об'єкта оподаткування у сумі 422 979 грн. за 2 квартал 2011 року.
- порушення п.п. 7.4.1., 7.4.5., 7.5.1 п. 7.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 року зі змінами та доповненнями, п. 198.1, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755 в результаті чого занижено податок на додану вартість у періоді, що перевірявся на загальну суму 611 066 грн., у тому числі за серпень 2010 року - 243 513 грн., вересень 2010 року - 101 122 грн., листопад 2010 року - 162 115 грн., лютий 2011 року - 104316 грн.
На підставі зазначеного акту були прийняті податкові повідомлення - рішення № 0013782301 від 24.01.2012 року яким збільшено суму грошового зобов'язання у сумі 737 754,50 грн. у тому числі за основним платежем у сумі 611 066 грн., штрафні (фінансові) санкції у сумі 126 668,50 грн. № 0013792301 від 24.01.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання на 1 019 476,00 грн., та № 0013802301 від 24.01.2012 року на суму 422 979,00 грн.
Не погодившись з висновками акту перевірки № 223/23-2/35737209 від 11.01.2012 року та податковими повідомленнями - рішеннями № 0013782301, № 0013792301, № 0013802301 від 24.01.2012 року позивач оскаржив їх до суду.
В ході розгляду справи судом перевірено правомірність висновків відповідача щодо порушення позивачем вимог податкового законодавства в частині завищення суми бюджетного відшкодування, податку на прибуток підприємств, та встановлено наступне.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно матеріалів справи, між ТОВ "Кримводбуд плюс" (далі-Підрядник) та ТОВ "Інвест Плюс" (далі-Замовник) були укладені дві угоди:
1. Договір підряду № 18 від 01.04.2010 року, предметом якого є виконання комплексу підрядних робіт з будівництва ставка-накопичувача для системи крапельного зрошення на площі 160 га в районі с. Пісчане Бахчисарайського району АР Крим, 1-й пусковий комплекс (згідно Робочого проекту № 14.341-09, який був розроблений Інститутом КримГІІНТІЗ і затверджений Замовником 12.03.2010 року). Договірна вартість підрядних робіт за договором визначена в сумі 8 745 949,20 грн., в т.ч. ПДВ 1 457 658,20 грн. (п. 3.1 Договору). Згідно п. 4.1 Договору, роботи по цьому договору мають бути виконані протягом 1 календарного року. Згідно п. 4.8 Договору, датою завершення робіт Підрядника є дата підписання Акту прийому-передачі виконаних робіт в цілому. Згідно п. 4.7 Договору, відповідальність за дотримання строків та якості виконаних субпідрядними організаціями робіт несе Підрядник.
Для виконання цього договору підряду ТОВ "Кримводбуд плюс" в якості Замовника укладено наступні угоди з ТОВ БВК "Євро-Контур" (Підрядник):
- Договір № 40 від 21.06.2010 року (т.1,а.с.27), предметом якого є будівництво ставка-накопичувача для системи крапельного зрошення на площі 160 га в районі с. Пісчане Бахчисарайського району АР Крим. Договірна вартість робіт за цим договором визначена в сумі 450 216 грн., в т.ч. ПДВ 75 036 грн. Строк виконання робіт - 2,5 місяця. Фактичне виконання робіт за цим договором (зведення замка греблі, розробка ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами) підтверджується наявними в матеріалах справи завіреними копіями первинних документів бухгалтерського обліку - податковою накладною № 118 від 31.08.2010 року на суму 450 216,00 грн. у т.ч. ПДВ 75 036,00 грн. (т.1. а.с.49), акт - прийому виконаних будівельних робіт № 1 (т. 1,а.с.107-110) та довідка про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2010 р. (т. 1,а.с.33) на суму - 450 216 грн., в т.ч. ПДВ 75 036 грн.;
- Договір № 43 від 25.06.2010 року (т.1,а.с.26), предметом якого є будівництво ставка-накопичувача для системи крапельного зрошення. Договірна вартість робіт за цим договором визначена в сумі 680 520 грн., в т.ч. ПДВ 113 420 грн. Строк виконання робіт - 2,5 місяця. Фактичне виконання робіт за цим договором (розробка рослинних ґрунтів з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами, перевезення ґрунту) підтверджується наявними в матеріалах справи завіреними копіями первинних документів бухгалтерського обліку - податковою накладною № 117 від 31.08.2010 року на суму 680 520,00 грн. у т.ч. ПДВ 113 420,00 грн. (т.1. а.с.38), актом прийому виконаних будівельних робіт № 1 (т.1,а.с.103 - 106) та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2010 року (т.1,а.с.34) на суму 680 520 грн., в т.ч. ПДВ 113 420 грн.;
- Договір № 46 від 30.06.2010 року (т.1,а.с.28), предметом якого є будівництво ставка-накопичувача для системи крапельного зрошення. Договірна вартість робіт за цим договором визначена в сумі 330 343,20 грн., у т.ч. ПДВ 55 057,20 грн. Строк виконання робіт - 2 місяця. Фактичне виконання робіт за цим договором (розробка рослинних ґрунтів з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами, перевезення ґрунту) підтверджується наявними в матеріалах справи завіреними копіями первинних документів бухгалтерського обліку - податковою накладною № 116 від 31.08.2010 року на суму 330 343,20 грн. у т.ч. ПДВ 55 057,20 грн. (т.1. а.с.36), актом прийому виконаних будівельних робіт № 1 (т.1,а.с.111 - 114) та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 1010 року (т.1, а.с.35) на суму 330 343,20 грн., у т.ч. ПДВ 55 057,20 грн.;
- Договір № 58 від 28.10.2010 року (т.1,а.с.24), предметом якого є будівництво ставка-накопичувача для системи крапельного зрошення. Договірна вартість робіт за цим договором визначена в сумі 649 383,60 грн., в т.ч. ПДВ 108 230,60 грн. Строк виконання робіт - 1,5 місяця. Фактичне виконання робіт за цим договором (розробка ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами, перевезення ґрунту, зведення протифільтраційного екрану бітумна гідроізоляція стін та фундаментів, встановлення збірних залізобетонних кілець, сталевих здвижок та клапанів) підтверджується наявними в матеріалах справи завіреними копіями первинних документів бухгалтерського обліку - податковою накладною № 253 від 31.11.2010 року на суму 649 383,60 грн. у т.ч. ПДВ 108 230,60 грн. (т.1. а.с.39), актами прийому виконаних будівельних робіт № 1 на суму 55 243,20 грн. з т.ч. ПДВ 9 207,20 грн. та № 2 на суму 594 140,40 грн., в т.ч. ПДВ 99 023,40 грн. (т.1,а.с.89-97), та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за листопад 2010 року (т. 1,а.с.31) на суму 649 383,60 грн., в т.ч. ПДВ 108 230,60 грн.;
- Договір № 14 від 21.01.2011 року (т 1,а.с.22), предметом якого є будівництво ставка-накопичувача для системи крапельного зрошення. Договірна вартість робіт за цим договором визначена в сумі 248 036,40 грн., в т.ч. ПДВ 41 339,40 грн. Строк виконання робіт - 2 місяця. Фактичне виконання робіт за цим договором (закріплення откосів кам'яною наброскою насухо) підтверджується наявними в матеріалах справи завіреними копіями первинних документів бухгалтерського обліку - податковою накладною № 70 від 28.02.2011 року на суму 248 036,40 грн у т.ч. ПДВ 41 339,40 грн. (т.1 а.с.27), актами приймання виконаних будівельних робіт № 1 на суму 150 603,60 грн. (в т.ч. ПДВ 25 100,60 грн.) та № 2 на суму 97 432,80 (в т.ч. ПДВ 16 238,80 грн.) (т.1,а.с.79-84), та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2011 року на загальну суму 248 036,40 грн., в т.ч. 41 339,40 грн. (т.1,а.с.29).
Таким чином, загальна вартість виконаних субпідрядником ТОВ БВК «Євро-Контур» робіт з будівництва ставка-накопичувача для системи крапельного зрошення на площі 160 га в районі с. Пісчане Бахчисарайського району, згідно матеріалів справи, складає 2 358 499,20 грн., в т.ч. ПДВ 393 083,20 грн. (при загальній договірній вартості будівництва цього об'єкту за Договором підряду з ТОВ "Інвест Плюс" 8 745 949,20 грн., в т.ч. ПДВ 1 457 658,20 грн.).
2. Договір підряду № 28 від 08.12.2010 року, предметом якого є виконання комплексу підрядних робіт по влаштуванню міжклітинних доріг та вирівнювання балкових знижень на землях 2-го польового відділення ТОВ "Інвест Плюс" в с. Пісчане Бахчисарайського району АР Крим (згідно Робочого проекту № 14.341-9, який був розроблений Інститутом КримГІІНТІЗ і затверджений Замовником 22.03.2010 року). Договірна вартість підрядних робіт за цим договором визначена в сумі 3 356 133,66 грн., в т.ч. ПДВ 559 355,61 грн. (п.3.1). Згідно п. 4.1 Договору, виконання робіт по цьому договору здійснюється протягом 4 місяців з моменту отримання Підрядником по акту будівельного майданчика та затвердженої кошторисної документації. Згідно п. 4.6 Договору, відповідальність за дотримання строків виконаних субпідрядними організаціями робіт несе Підрядник.
Для виконання цього договору підряду ТОВ "Кримводбуд плюс" в якості Замовника укладено з ТОВ БВК "Євро-Контур" (Підрядником) Договір № 12 від 14.01.2011 року (т.1,а.с.23), предметом якого є влаштування міжклітинних доріг і вирівнювання балкових знижень на землях 2-го польового в відділення ТОВ "Інвест Плюс" в с. Пісчане Бахчисарайського району АР Крим. Договірна вартість робіт за цим договором визначена в сумі 377 859,95 грн., в т.ч. ПДВ 62 976,66 грн. Строк виконання робіт - 2 місяця. Фактичне виконання робіт за цим договором підтверджується наявними в матеріалах справи завіреними копіями первинних документів бухгалтерського обліку - податковою накладною № 69 від 28.02.2010 року на суму 377 857,95 грн. у т.ч. ПДВ 62 976,66 грн. (т.1. а.с.43), актом - прийому виконаних будівельних робіт № 1 (т.1,а.с.85-88) та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2011 року (т.1, а.с.30) на суму 377 859,95 грн., в. т.ч. ПДВ 62 976,66 грн.
Крім того, між ЗАТ "Київбудком" Південне БМУ (Замовник) та ТОВ «Кримводбуд плюс» (Підрядник) був укладений Договір підряду № 25 від 16.08.2010 року предметом якого є виконання земляних робіт на об'єкті "Головний виробничий корпус Комплексу з переробки винограду та виробництву вина в раоні с. Віліно Бахчисарайського району АР Крим (2 черга будівництва)" згідно Робочого проекту № 00508-1, який був розроблений ЗАТ "Севастопольський Будпроект". Договірна вартість підрядних робіт за цим договором визначена в сумі 1 210 043,41 грн. Згідно п. 4.1 Договору, виконання робіт по договору здійснюється протягом місяця з моменту отримання Підрядником авансу, будівельного майданчика, та затвердженої кошторисної документації. Згідно п. 4.7 Договору, відповідальність за дотримання строків та якості виконаних субпідрядними організаціями робіт несе Підрядник.
Для виконання цього договору підряду ТОВ "Кримводбуд плюс" в якості Замовника укладено з ТОВ БВК "Євро-Контур" (Підрядником) Договір № 51 від 16.08.2010 року (т.1,а.с.25), предметом якого є виконання земляних робіт на об'єкті "Головний виробничий корпус Комплексу з переробки винограду та виробництву вина в районі с. Віліно Бахчисарайського району АР Крим (2 черга будівництва)". Договірна вартість робіт за цим договором визначена в сумі 606 736,91 грн., в т.ч. ПДВ 101 122,82 грн. Строк виконання робіт - 1,5 місяця. Фактичне виконання робіт за договором (земляні роботи) підтверджується наявними в матеріалах справи завіреними копіями первинних документів бухгалтерського обліку - актом прийому виконаних будівельних робіт № 1 (т. 1, а.с 98-102) та довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за вересень 2010 року (т. 1, а.с.32) на суму 606 736,91 грн., в т.ч. ПДВ 101 122,82 грн.
Крім того, в листопаді 2010 року ТОВ "Кримводбуд плюс" були придбані у постачальника ТОВ БВК "Євро-Контур" будівельні матеріали (профілі сталеві, дошка обрізна, пісок, труби, цемент), поставка яких підтверджується наявними в матеріалах справи (т. 1, а.с.50-54) завіреними копіями первинних документів бухгалтерського обліку - видаткових накладних постачальника № 211 від 11.11.2010 року, № 215 від 03.11.2010 року, № 217 від 04.11.2010 року, № 219 від 04.11.2010 року, № 251 від 30.11.2010 року, та податковими накладними № 219 віл 04.11.2010 року, № 217 від 04.11.2010 року, № 215 від 03.11.2010 року, № 251 від 30.11.2010 року, № 48 від 01.11.2010 року (т.1, а.с.44-48). Отримання будівельних матеріалів на загальну суму 323 310,98 грн. (в т.ч. ПДВ 53 885,17 грн.) підтверджується підписом відповідальної особи, завіреним штампом ТОВ "Кримводбуд плюс".
Також матеріалами справи підтверджена оплата за роботи та будівельні матеріали, придбані у постачальника ТОВ БВК «Євро-Контур» в період з серпня 2010 року по лютий 2011 року (за даними банківських документів ТОВ «Кримвод плюс», а саме платіжними дорученнями № 289 від 13.10.2010р., № 309 від 28.10.2010 року, № 313 від 03.11.2010 року, № 321 від 05.11.2010 року, № 322 від 08.11.2010 року, № 328 від 15.11.2010 року, № 330 від 17.11.2010 року, № 341 від 29.11.2010 року, № 352 від 07.12.2010 року, № 362 від 16.12.2010 року, № 368 від 23.12.2010 року, № 368 від 23.11.2010 року, № 13 від 13.01.2011 року, № 47 від 10.02.2011 року, № 55 від 08.04.2011 року, № 87 від 04.05.2011 року, № 102 від 23.05.2011 року, № 114 від 30.05.2011 року, № 115 від 31.05.2011 року, № 118 від 01.06.2011 року, № 118 від 01.06.2011 року, № 134 від 17.06.2011 року, № 214 від 02.09.2011 року, № 214 від 02.09.2011 року, № 236 від 27.09.2011 року, № 273 від 28.09.2010 року, № 283 від 04.10.2010 року, № 285 від 06.10.2010 року, № 297 від 15.10.2010 року, № 354 від 08.12.2010 року, № 355 від 09.12.2010 року, № 86 від 29.04.2011 року, № 270 від 20.10.2011 року, № 2 від 06.01.2011 року, № 6 від 12.01.2011 року, № 13 від 13.01.2011 року, № 35 від 01.02.2011 року, № 43 від 09.02.2011 року, № 50 від 14.02.2011 року, № 20 від 09.03.2011 року, № 49 від 05.04.2011 року, № 73 від 22.04.2011 року, № 80 від 27.04.2011 року, № 203 від 25.08.2011 року, № 214 від 02.09.2011 року, № 214 від 02.09.2011 року, № 214 від 02.09.2011 року, № 214 від 02.09.2011 року, № 262 від 12.10.2011 року, № 270 від 20.10.2011 року, № 18 від 08.04.2011 року, № 57 від 11.04.2011 року, № 67 від 14.04.2011 року, № 91 від 10.05.2011 року, № 125 від 07.06.2011 року, № 122 від 09.06.2011 року, № 134 від 17.06.2011 року на загальну суму 3 666 407,04 грн.
Пунктом 1.7. статті 1 Закону №168 встановлено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Згідно пп.7.4.1. п.7.4. ст.7 Закону №168 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Якщо у подальшому такі товари (послуги) починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону або звільняються від оподаткування згідно зі статтею 5 цього Закону, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження).
Пунктом 7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону №168 встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Відповідно до пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону №168 податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Для операцій, що оподатковуються і звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні.
Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.
Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.
Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.
Згідно п.п. 7.2.6. п.7.2. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» Податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.
У разі відмови з боку постачальника товарів (послуг) надати податкову накладну або при порушенні ним порядку її заповнення отримувач таких товарів (послуг) має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку внаслідок придбання таких товарів (послуг).
Отримання такої скарги є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки такого постачальника для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з цього податку за такою цивільно-правовою операцією.
Підставою для нарахування податкового кредиту без отримання податкової накладної також є:
транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, за винятком тих, в яких форма встановлена міжнародними стандартами;
касові чеки, які містять суму поставлених товарів (послуг), загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера, але без визначення податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума поставлених товарів (послуг) не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку на додану вартість).
Відповідно п.п. 7.5. Датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Згідно п.п.7.2.1.п. 7.2. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дату виписування податкової накладної;
в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);
д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;
е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм);
є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача;
ж) ціну поставки без врахування податку;
з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні;
и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.
Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.
Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.
Розділ V ПК України визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування.
Згідно пункту 185.1 статті 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів (супутніх послуг) на митну територію України в митному режимі імпорту або реімпорту (далі - імпорт); вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (далі - експорт); з метою оподаткування цим податком до експорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг), які перебувають у вільному обігу на території України, до митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України; з метою оподаткування цим податком до імпорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг) з-під митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України, для їх подальшого вільного обігу на території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
У п.187.1. ст. 187 ПК України зазначено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 198.1.ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст.198 ПК України).
Згідно з п. 198.3. ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п.200.1. ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
З аналізу вищевказаних норм, суд робить висновок, що для включення суми податку на додану вартість до суми податкового кредиту необхідно дотримання двох умов:
- наявність податкової накладної чи митної декларації,
- придбання або виготовлення товару і послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях в рамках господарської діяльності платника податку; придбання (будівництво, спорудження) (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи) в тому числі з метою використання у виробництві або постачанні товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Таким чином, умовами для включення нарахованої (сплаченої) суми ПДВ у склад податкового кредиту є наявність документального підтвердження використання витрат підприємства в його господарської діяльності та наявність належно заповнених податкових накладних.
Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996 бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться на підприємстві. Фінансова, податкова та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Підставою для відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій (п.1 ст.9 Закону № 996). Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст.1 Закону № 996). Обов'язкові реквізити первинного документа встановлені п.2 ст.9 Закону № 996. Первинні документи повинні бути складені в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення (п.1. ст.9 Закону № 996).
Відповідно до п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995р., первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Для оподаткування мають значення бухгалтерські документи, що відображають господарські операції та фіксують отриманий прибуток і інші економічні показники господарської діяльності.
Бухгалтерські документі - це сукупність письмових актів, фіксуючих здійснені господарські операції відповідно до вимог законодавства.
Бухгалтерські документи в роботі суб'єкта господарювання служать, як відомо, засобом ведення обліку матеріальних цінностей і грошових коштів. На підставі бухгалтерських документів (документації) контролюється правильність здійсненних операцій, ведеться поточний аналіз виконаної роботи, встановлюються причини господарських порушень, тобто документація виконує контрольно - аналітичні функції.
Правове значення бухгалтерських документів проявляється в тому, що з їх допомогою підтверджується правильність зареєстрованих в обліку фактів. Факт наявності первинного документу не може бути проігнорований контролюючим органом, оскільки тільки аналіз первинних документів може давати об'єктивну картину господарської діяльності і, віддзеркалення її результатів у податковій звітності. Господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою (п.1.32 Закону №334).
Згідно п.1 ст.3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Відповідно до п.2 ст.3 Господарського кодексу України господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями.
Статтею 42 Господарського кодексу України передбачено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Підприємництво здійснюється на основі самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону (ст.44 Господарського кодексу України ).
Як вже було зазначено між позивачем (далі - Замовник) та ТОВ БВК «Євро-Контур» (далі - Підрядник) було укладено декілька Договорів на надання послуг (т.1 а.с.22-28).
ТОВ БВК «Євро-Контур» було виконано роботи, відповідно до вказаних Договорів, на загальну суму 3 666 407,04 грн. (у тому числі ПДВ 611 067,84 грн.), що підтверджується податковими накладними (т.1. а.с.36-49).
Банківськими документами підтверджується перерахування грошових коштів на ім'я ТОВ БВК «Євро-Контур» 3 666 407,04 грн. (у тому числі ПДВ 611 067,84 грн.)
Таким чином первинними документами бухгалтерського та податкового обліку видаткові та податкові накладні, акти виконаних будівельних робіт, довідки про вартість будівельних робіт), а також документами аналітичного бухгалтерського обліку ТОВ "Кримводбуд плюс" підтверджується фактичне виконання угод, укладених з ТОВ БВК "Євро-Контур" - придбання товарів (робіт) на загальну гуму 3 666 407,04 грн. (в т.ч. ПДВ 611 067,84 грн.), в тому числі:
в серпні 2010 р. - на суму 1461079,20 грн., в т.ч. ПДВ 243513,20 грн.,
в вересні 2010 р. - на суму 606736,91 грн., в т.ч. ПДВ 101122,82 грн.,
в листопаді 2010 р. - на суму 972694,58 грн., в т.ч. ПДВ 162115,77 грн.,
в лютому 2011 р. - на суму 625896,35 грн., в т.ч. ПДВ 104316,06 грн.
Суд вважає, що факт здійснення господарської операції, пов'язаних з формуванням податкового кредиту, при виконанні позивачем обов'язків по договору з його контрагентом, підтверджується первинними документами бухгалтерського обліку і податкової звітності.
Матеріалами справи підтверджено, що головною підставою для виникнення права на валові витрати та податковий кредит є зв'язок придбання товарів (робіт, послуг) з господарською діяльністю отримувача цих товарів (робіт, послуг). В даному випадку, придбання будівельних матеріалів та робіт з будівництва виробничих об'єктів в с .Пісчане Бахчисарайського району було здійснено ТОВ "Кримводбуд плюс" з метою їх подальшого продажу замовникам цих робіт - ТОВ "Інвест - Плюс" згідно Договорів підряду № 18 від 01.04.2010 року та № 28 від 08.12.2010 року, та АТ "Київбудком" Південне БМУ згідно Договору підряду № 25 від 02.08.2010 року.
Що стосується порушенням позивача п. 1.32. ст. 1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 334-ВР від 28.12.1994 зі змінами та доповненнями, п.п. 138.2 статті 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755, в результаті чого донараховано податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 861 116 грн., у тому числі за 3 квартал 2010 року у сумі 430 793, грн., 4 квартал 2010 року сумі 202 643 грн., 1 квартал 2011 року у сумі 130 395 грн., 2-3 квартал 2011 року - 97 285 грн. та зменшено від'ємне значення об'єкта оподаткування у сумі 422 979 грн. за 2 квартал 2011 року, суд зазначає наступне.
Відповідно п. 1.32. ст. 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 334-ВР від 28.12.1994 року господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.
Згідно п.п. 5.2.1 п. 5.2 Закону № 334 валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.
Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн. (п.п.138.2, ст. 13 ПК України).
Не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до органу державної податкової служби, митного органу.
Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення (п.п.139.1.9,п. 139.1 ст. 139 ПК України).
Заниження податку на прибуток в загальній сумі 861 116 грн. обчислено наступним чином: (3 055 325 * 25 %) + (422 979 * 23 %) = 861 120, а саме:
3 055 325 грн. - вартість товарів (робіт), придбаних в період з 01.07.2010 року по 31.03.2011 року у ТОВ БВК "Євро-Контур" (без ПДВ),
25 % - ставка податку на прибуток в період з 01.07.2010 року по 31.03.2011 року,
422 979 грн. - зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за 2-й квартал 2011 року,
23 % - ставка податку на прибуток з 01.04.2011 року.
Донарахування податку на прибуток в сумі 97 285 грн. від суми зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування (422 979 * 23 %) суперечить порядку обчислення податку та порядку складання Декларації: в Уточнюючій декларації за 2-й квартал 2011 року, наданій до податкового органу 06.12.2011 року (до початку перевірки, яка розпочалася 09.12.2011 року) відображено від'ємне значення об'єкта оподаткування в сумі - 422 979 грн. Навіть якщо зменшити це значення на 422 979 грн., як це зроблено на стор. 19 акту перевірки ДПІ (т. 1, а.с.196), то об'єкт оподаткування буде порівнювати 0 і податок на прибуток від нульового об'єкта оподаткування також буде дорівнювати 0, а не 97 285 грн. як обчислено актом перевірки.
Судом встановлено, що згідно матеріалів справи, а саме первинних документів бухгалтерського обліку (акти прийому-передачі виконаних робіт, наданих послуг, придбаних у сторонніх організацій, за 2-й квартал 2011 р.), копії яких є в матеріалах справи (т.1, а.с.115-175), загальна вартість придбаних послуг, прямо пов'язаних з виконанням робіт та наданням послуг ТОВ "Кримводбуд плюс", що були придбані ним в 2-му кварталі 2011 р., складає 2 267 882 грн. В рядку 05.1.7 додатка СВ до Декларації з податку на прибуток за 2 квартал 2011 р. відображено 2 267 882 грн., і це зазначено на стор. 19 акту перевірки ДПІ. Загальна собівартість придбаних та реалізованих товарів, робіт та послуг, задекларована платником в рядку 05.1 Уточнюючій декларації за 2-й квартал 2011 року в сумі 3 412 414 грн., і саме вона входить до загальної суми витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, який в цій декларації має від'ємну величину - 422979 грн.
Таким чином, первинними бухгалтерськими документами підтверджується достовірність задекларованої платником загальної суми витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, відповідно, самого від'ємного значення об'єкта оподаткування в розмірі - 422 979 грн.
Висновки ДПІ в м. Сімферополі АРК про зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування за квітень-червень 2011 р. на суму 422 979 грн., а також про донарахування податку на прибуток у сумі 861 116 грн. (в т.ч. за липень - вересень 2010 р. у сумі 430 793 грн., жовтень-грудень 2010 р. у сумі 202 643 грн., січень-березень 2011 р. у сумі 130 395 грн., квітень-вересень 2011 р. у сумі 97 285 грн.), викладені в Акті перевірки № 223/23-2/35737209 від 11.01.2012 року, не підтверджуються первинними документами бухгалтерського і податкового обліку ТОВ "Кримводбуд плюс" та матеріалами справи.
За таких умов, податкові повідомлення-рішення № 0013792301 від 24.01.2012 року, № 0013782301 від 24.01.2012 року, № 0013802301 від 24.01.2012 року, є такими, що прийняті Державною податковою інспекцією в м. Сімферополі АР Крим протиправно, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.
Також суд зазначає, що згідно до висновку № 49/12 судово-економічної експертизи за адміністративною справою № 2а-1185/12/14/0170 від 31 липня 2012 року, з яким погоджується суд, встановлено, що:
1. Висновки Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АРК відносно заниження ПДВ в сумі 611 066 грн., а саме за серпень 2010 р. у сумі 243 513 грн., вересень 2010 р. у сумі 101 122 грн., листопад 2010 р. - 162 115 грн., лютий 2011 р. - 104 316 грн., викладені в Акті перевірки № 223/23-2/35737209 від 11.01.2012 року не підтверджуються первинними документами бухгалтерського та податкового обліку ТОВ "Кримводбуд плюс", а також матеріалами справи.
2. Висновки Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АРК про зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування за квітень-червень 2011 р. на суму 422 979 грн., а також про донарахування податку на прибуток у сумі 861 116 грн. (в т.ч. за липень-вересень 2010 р. у сумі 430 793 грн., жовтень - грудень 2010 р. у сумі 202 643 грн., січень-березень 2011 р. у сумі 130 395 грн., квітень-вересень 2011 р. у сумі 97 285 грн.), викладені в Акті перевірки № 223/23-2/35737209 від 11.01.2012 року, не підтверджуються первинними документами бухгалтерського і податкового обліку ТОВ "Кримводбуд плюс" та матеріалами справи.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
У судовому засіданні 16.10.2012 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 17.10.2012 року.
Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби № 0013792301 від 24.01.2012 року, № 0013782301 від 24.01.2012 року, № 0013802301 від 24.01.2012 року.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримводбуд плюс" (ЄДРПОУ 35737209) витрати зі сплати судового збору у сумі 32,19 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2012 |
Оприлюднено | 04.12.2012 |
Номер документу | 27754238 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні