Постанова
від 11.10.2012 по справі 2а-8649/12/0170/26
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 жовтня 2012 р. Справа №2а-8649/12/0170/26

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби

до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Консоль ЛТД"

про стягнення,

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явився.

Суть спору: Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративнім позовом до товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Консоль ЛТД" про стягнення заборгованості з орендної плати у розмірі 5 466,26грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач у зв'язку з неналежним виконанням податкових зобов'язань зі сплати орендної плати має податковий борг на загальну суму 5466,26грн. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строк, встановлений законодавством, позивач просить стягнути наведену суму з розрахункового рахунку у банку, відкритого на ім'я відповідача у судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду від 07.08.2012 р. заява була залишена без руху з наданням заявнику строку для усунення недоліків.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.09.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, повідомлений належним чином, про що свідчить розписка (а.с.34), надав клопотання про розгляд справи за його відсутності (а.с.36).

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.35), клопотань, заперечень на позов не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суду не повідомив.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно зі ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"№ 509 від 04.12.1990 р. (надалі - Закон № 509) на органи податкової служби України покладені функції держави в здійсненні контролю за дотриманням податкового законодавства, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів податків і зборів. Статус державної податкової служби як органу, уповноваженого на виконання функцій держави, визначений ст.ст. 8-10 вищевказаного Закону. При здійсненні своєї діяльності державні податкові інспекції виконують надані законом повноваження органу виконавчої влади.

Судом встановлено, що ТОВ фірма «Консоль ЛТД» є юридичною особою, яка зареєстрована 13.09.1999 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.19).

Судом встановлено, що 03.06.2004 року між Судацькою міською радою,в особі міського голови Шремф Л.О і ТОВ фірма «Консоль ЛТД», в особі генерального директора Ільяшенко М.А, на підставі рішення 25 сесії 24 скликання №169/25-04 від 20.04.2004 року було укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,3300га для будівництва та обслуговування 40 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, строком до 20.04.2054 року, яка знаходиться за адресою: м. Судак, вул.Спендіарова (а.с.10-11).

Відповідно до п.2.2.1. Договору,орендна плата за земельну ділянку встановлюється в розмірі 1,25% від грошової оцінки земельної ділянки та не може бути менше податку на землю.

Пунктом 2.2.2. Договору передбачено, що орендна плата за землю вноситься щомісяця на р/р № 33212812800031 в місцевий бюджет м. Судака УДК в АР Крим м. Сімферополя, МФО 824026, ОКПО 24041995, код податку 13050200, код платежу-101 за земельну ділянку для змішаного використання, житлової забудови і комерційного використання (для будівництва та обслуговування 40 квартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями) з розрахунку 1912,19 грн (а.с.10).

18.09.2006 року між Судацькою міською радою,в особі міського голови Деменьєва А.В. і ТОВ фірма «Консоль ЛТД», в особі генерального директора Коноваленко Г.І., на підставі рішення 5-ої сесії 5-го скликання № 171/5 від 30.06.2006 року, 13-ої сесії 5-го скликання №624/12 від 29.12.2006 року було укладено довгостроковий договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,7100 га для житлової забудови та громадського призначення (будівництво багатоквартирного житлового будинку), в тому числі із земель Судацької міської ради не переданих у власність або у користування, угіддя - сільськогосподарські землі, у тому числі сільськогосподарські угіддя, строком до 30.06.2056 року.

Пунктом 2.2.1. Договору встановлено, що річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється відповідно до законів України і рішень Судацької міської ради в розмірі:

- 2% нормативної грошової оцінки земельної ділянки з 01 січня по 31 травня і з 01 жовтня по 31 грудня кожного року;

- 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки з 01 червня до 30 вересня кожного року.

Відповідно до п.2.2.2. Договору, орендна плата вноситься щомісяця за земельну ділянку загальною площею 0,7100 на р/р місцевого бюджету (а.с.12).

Згідно з п. 46.1 Податкового кодексу України податкова декларація - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.1. ст. 287 ПК України передбачено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (ст. 288 ПК України).

Як свідчать матеріали справи, відповідачем було надано до ДПІ у м. Судаку АР Крим податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності за 2012 рік, в якій платник податків самостійно визначив суму орендної плати в загальному розмірі 65595,14грн, тобто по 5466,26 грн за кожний місяць (а.с.7-8).

Отже ТОВ фірма «Консоль ЛТД» порушено п. 287.3 ст.287 Податкового кодексу відповідно до якого, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Отже, відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, сума зі сплати орендної плати за землю у сумі 5466,26грн є податковим боргом.

Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Позивачем на адресу відповідача направлено податкову вимогу №1/576 від 31.12.2010 року на суму 2021,56грн, яка отримана відповідачем відповідно до відмітки на поштовому повідомленні (а.с.17).

Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.

Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу.

Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 5466,26грн., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 71, 94. 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Консоль ЛТД" (ЄДРПОУ 20676633) заборгованість з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за червень 2012 року в розмірі 5466,26грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Петренко В.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.10.2012
Оприлюднено04.12.2012
Номер документу27754245
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8649/12/0170/26

Ухвала від 25.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Постанова від 11.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 07.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні