Постанова
від 31.10.2012 по справі 2а-11262/12/0170/12
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-11262/12/0170/12 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України   31 жовтня 2012 р. 11:08 Справа №2а-11262/12/0170/12 Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., за участю секретаря Реут А.Ю., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом   Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АРК           до   Сімферопольського учбово-виробничого підприємства Українського товариства глухих               про стягнення 6756,53грн Суть спору: Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Сімферопольського учбово-виробничого підприємства Українського товариства глухих 6756,53грн. заборгованості зі сплати штрафних санкцій, застосованих відповідно до норм Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».           Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.10.12р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду. Позивач явку свого явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника.      Відповідач явку свого явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином, про причину неявки суд не повідомив. Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд ВСТАНОВИВ: Відповідач зареєстрований як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АР Крим. В період з 20.04.12р. по 25.04.12р. посадовими особами позивача було проведено планову перевірку Сімферопольського учбово-виробничого підприємства Українського товариства глухих, за результатами якої було складено акт від 25.04.12р. №65-ю (а.с. 7-17). Вказаною перевіркою було встановлено порушення відповідачем п.п. 2, п.п. 3 п. 2 ст. 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», п. 2, 3 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», що виразилось у частковій відсутності первинних документів про облік та сплату єдиного внеску страхових внесків, п. 1 ч. 2 ст. 6 та ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», п.п. 4.3.7 п. 4.3 розділу ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 27.09.10р., що виразилось у порушенні своєчасності та повноти сплати авансових платежів у вигляді суми єдиного внеску у розмірі 22034,16грн., п. 1, 4 ст. 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», п. 1 ст. 19, п. 2 ст. 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», п.п. 4.2 та п.п. 4.4 п. 4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в ПФУ, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.03р. №21-1, в результаті чого донараховано фонд сплати праці та оподаткований дохід у розмірі 1623,31грн., донараховано страхових внесків за ставкою 4% у сумі 64,93грн., донараховані страхові внески за ставкою 2% у сумі 236,14грн., перевіркою формування та надання відомостей про застраховану особу до системи персоніфікованого обліку, встановлено порушення п.п. 8.3 п. 8 Порядку №7-6, п. 2.18 Розділу ІІ, п. 3.4, п. 3.5 Розділу ІІІ Порядку №26-1, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 05.11.09р., а саме: недостовірні відомості, надані до системи персоніфікованого обліку за 2008-2009 роки, лютий-липень, вересень-грудень 2010 року. На підставі виявлених порушень, позивачем були прийняті рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій, а саме: - від 23.05.12р. №227 про застосування фінансових санкцій за надання до органів Пенсійного фонду України недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку на суму 340,00грн. (а.с. 19); - 23.05.12р. №228 про застосування фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески на суму 1623,31грн. (а.с. 20); - від 23.05.12р. №229 про застосування фінансових санкцій за надання до органів Пенсійного фонду України недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку на суму 1530,00грн. (а.с. 21); - від 23.05.12р. №230 про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не нарахованих та не сплачених страхових внесків на суму 804,80грн. (а.с. 22); - 23.05.12р. №837 про застосування штрафних санкцій за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок на суму 255,00грн. (а.с. 23); - від 23.05.12р. №838 про застосування штрафних санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно із видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів) на суму 2203,42грн. (а.с. 24-25); Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача становить 6756,53грн.            Суд зазначає, що при вирішенні цієї справи, він керувався положеннями нормативних актів у редакціях, що діяли у періодах, у яких були встановлені порушення. Принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені в Законі України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.03р. №1058-IV. Згідно ст. 1 Закону (в редакції, що діяла на час вчинення правопорушення) страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із  законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону. Ст. 3 Закону (в редакції, що діяла на час вчинення правопорушення) визначала, що Пенсійний фонд і юридичні особи були суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні. Відповідно до ч.2 ст. 5 Закону (в редакції, що діяла на час вчинення правопорушення) виключно цім Законом визначався порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, а також стягнення заборгованості за цими внесками. Статтею 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції, що діяла на час вчинення правопорушення) страхувальник був зобов'язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом. Частиною 1 статті 21 Закону було встановлено, що органи Пенсійного фонду вели облік усіх застрахованих осіб та персоніфікований облік надходження страхових внесків, створювали і забезпечували функціонування єдиного державного автоматизованого банку відомостей про застрахованих осіб, здійснювали облік коштів Накопичувального фонду на накопичувальних пенсійних рахунках. Для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку використовувались відомості, що надходили зокрема від роботодавців. Підпунктом 1 пункту 1.3 Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування затверженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 10.06.04р. № 7-6 (що діяв на момент прийняття позивачем рішення про застосування фінансових санкцій) було передбачено, що страхувальник один раз на рік до 1 квітня поточного року згідно із затвердженим графіком подає до територіального органу Пенсійного фонду за місцем реєстрації комплект документів первинної звітності до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб за попередній рік. В пункті 5 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції, що діяла на час вчинення правопорушення) було зазначено, що за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовувались в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення — у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ч. 13 ст. 106 Закону (в редакції, що діяла на час вчинення правопорушення) встановлено, що про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій. Суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення. Відповідно до ч. 14 ст. 106 Закону (в редакції, що діяла на час вчинення правопорушення) суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків, зокрема шляхом звернення до суду з позовом про стягнення.   Спеціальним Законом, що визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування є Закон України № 2464-VI від 08.07.10р. «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464), який набрав чинності з 01.01.11р. Відповідно до п. З розділу 8 Закону № 2464 з дня набрання чинності зазначеного закону платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, яке спричинило втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - ЄСВ). ЄСВ є цільовим загальнообов'язковим платежем, який збирається на всій території України в порядку, встановленому Законом №2464; він не входить до системи оподаткування, податкове законодавство не регулює порядок нарахування і сплати ЄСВ ( ч. 2 ст. 8 Закону України №2464). Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 страхувальник зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки ЄСВ. Згідно з ч. 8 ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати ЄСВ, нарахований за відповідний базовий звітний період (календарний місяць), не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закінчення цього періоду. Відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону № 2464 ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Таким чином, на день розгляду справи сума заборгованості відповідача становить  6756,53грн.   Зазначені рішення були узгоджені з відповідачем у встановленому чинним законодавством порядку, проте всупереч вимогам ст. 25 Закону № 2464, в десятиденний термін, сплачені не були. Таким чином, за відповідачем склалася узгоджена сума заборгованості зі штрафних санкцій у загальному розмірі 6756,53грн. Згідно абз. 7 п. 4 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» орган Пенсійного фонду України має право звернутися до суду з позовом про стягнення заборгованості. Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів здійснюється органами Пенсійного фонду України. Не надходження грошових коштів тягне за собою порушення, гарантованого ст. 46 Конституції України, права громадян на своєчасне отримання пенсійних виплат Відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості зі штрафних санкцій у загальному розмірі 6756,53грн. За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню. Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ПОСТАНОВИВ: 1. Позов задовольнити. 2. Стягнути з Сімферопольського учбово-виробничого підприємства Українського товариства глухих (АР Крим, м. Сімферополь, вул. Крилова, 133, ЄДРПОУ 03972643) на користь Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АР Крим зі штрафних санкцій у загальному розмірі 6756,53грн. У разі неподання  апеляційної скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі проголошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у разі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере участь у справі – з дня отримання нею копії постанови). Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження Суддя                                                     Котарева Г.М.                                                                                                                                                                                  

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення31.10.2012
Оприлюднено04.12.2012
Номер документу27754266
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11262/12/0170/12

Постанова від 31.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 12.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні