Постанова
від 05.11.2012 по справі 2а-11223/12/0170/27
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 листопада 2012 р. (10:30) Справа №2а-11223/12/0170/27

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Аблякимова Е.Е., при секретарі судового засідання Залюбовської Л.В., без участі представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби

до Приватного підприємства "Горинич"

про стягнення

Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (далі-Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Приватного підприємства "Горинич" (далі-Відповідач) про стягнення податкового боргу у розмірі 735 165, 30 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем положень податкового законодавства в частині сплати податкових зобов'язань.

Ухвалами Окружного адміністративного суду від 12.10.12р. відкрито провадження у справі та після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за їх відсутності, в якій позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив задовольнити.

Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, про час, місце і дату слухання справи належним чином повідомлений належним чином - рекомендованою кореспонденцією, поштовий конверт повернувся з відміткою відділення зв'язку "за закінченням терміну зберігання"( а.с. 44-46).

Згідно із ч.11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, надані сторонами, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Відповідач Приватне підприємство "Горинич" (ЄДРПОУ 34057919) зареєстрований Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 95053, АР Крим, м. Сімферополь, Київський район, вул. Бетховена , буд. 113, кв. 112, про що свідчить Витяг з ЄДР, що мається в матеріалах справи (а.с.11).

Відповідно до довідки позивача вих. № 1569/29-0 від 04.02.2012 р. Приватне підприємство "Горинич" знаходиться на податковому обліку з 04.02.2006 р. за № 3103 (а.с.14).

27.12.2011 року співробітниками Державної податкової служби проведена позапланова виїзна перевірка ПП "Горинич" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2009 року по 30.09.2011 року.

У ході перевірки встановлено порушення п.п. 5.3.9, п. 5.3, п. 5.6, п. 5.7, п. 5.9, ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" № 283/97-ВР від 22.05.2007 року - донараховано податку на прибуток у сумі 394 355,00 грн.; п.п. 49.18.1, п. 49.18, ст.49 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року - несвоєчасне подання податкової звітності з податку на прибуток за 2010 рік, 1 квартал 2011 року, 2-3 квартали 2011 року; п.п. 7.2.8 п.7.2., пп.7.4.5, п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість"№ 168/97-ВР від 03.04.1997 року (зі змінами та доповненнями) - донараховано податку на додану вартість у сумі 245 400,00 грн.; ст. Декрету Кабінету Міністрів № 56-96 "Про місцеві податки і збори" від 20.05.1993 року, № 44 Про положення механізмів стягнення та порядок сплати комунального податку - не наданий податковий розрахунок по комунальному податку за 4 квартал 2010 року; п. 250.9 ст. 250 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року - не надано до ДПІ у м. Сімферополі заяву про відсутність у звітному році об'єкта екологічного податку, та не надано податкову декларацію у відповідності до Податкового кодексу за 1-3 квартал 2011 року .

За результатами перевірки був складений акт перевірки № 20448/23-7 від 27.12. 2011 року на підставі якого прийняті податкові повідомлення-рішення:

1. № 0014322301/0 від 08.02.2012 року на суму 464 365,00 грн, у тому числі за основним платежем на суму 394 355,00 грн. та за штрафними санкціями на суму 70 010,00 грн. (направлено рекомендованою кореспонденцією з повідомленням від 08.02.2012 року, відповідно до відмітки на корінці податкового повідомлення-рішення). З урахуванням часткової сплати боргу сума заборгованості станом на день розгляду справи складає 428 671,80 грн.;

2. № 0014402301/0 від 08.02.2012 року на суму 171,00 грн., у тому числі за штрафними санкціями на суму 171,00 грн. (направлено рекомендованою кореспонденцією з повідомленням від 08.02.2012 року, відповідно на корінці податкового повідомлення-рішення);

3. № 0014312301/0 від 08.02.20122 року на суму 306 750,00 грн., у тому числі за основним платежем на суму 245 00,00 грн. та за штрафними санкціями на суму 61 350,00 грн. (направлено рекомендованою кореспонденцією з повідомленням від 08.02.2012 року, відповідно на корінці податкового повідомлення-рішення). З урахуванням часткової сплати боргу сума заборгованості станом на день розгляду справи складає 305 534,00 грн.;

4. № 0014332301/0 від 08.02.2012 року на суму 170,00 грн. у тому числі за штрафним санкціями на суму 170,00 грн. (направлено рекомендованою кореспонденцією з повідомленням від 08.02.2012 року, відповідно на корінці податкового повідомлення-рішення). З урахуванням часткової сплати боргу сума заборгованості станом на день розгляду справи складає 147,50 грн.;

5. № 0014342301/0 від 08.02.2012 року на суму 341,00 грн. у тому числі за штрафними санкціями на суму 341,00 грн. (направлено рекомендованою кореспонденцією з повідомленням від 08.02.2012 року, відповідно на корінці податкового повідомлення-рішення). До теперішнього часу сума заборгованості відповідачем не сплачена.

Загальна сума заборгованості станом на день розгляду справи становить 735 165,30 грн.

Таким чином, судом встановлено, що податковий борг відповідача виник в результаті не сплати останнім суми богу, визначеному податковими повідомленнями - рішеннями № 0014322301/0, № 0014402301/0, № 0014312301/0, № 0014332301/0 та № 0014342301/0 від 08.02.2012 року.

Визначені податкові повідомлення-рішення прийняті позивачем на підставі встановлених порушень Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", Закону України "Про податок на додану вартість", Декрету Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори" та положень Податкового кодексу України.

До теперішнього часу загальна сума заборгованості, що складає податковий борг відповідачем не сплачена, що свідчить про невиконання вказаним суб'єктом господарювання зобов'язання перед бюджетом.

Щодо правомірності стягнення заборгованості зі сплати податкового боргу суд зазначає.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Проте, оскільки правовідносини у даній адміністративній справі, виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI, суд бере до уваги також і вимоги законодавства що діяло на момент їх виникнення.

Принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, права, обов'язки і відповідальність платників та порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) до 01 січня 2011 року визначались Законами України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ (з відповідними змінами положень, які діяли на час виникнення спірних правовідносин), «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року №2181-III.

Так, відповідно до статті 2 Закону України №1251-ХІІ під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платником у порядок і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.

Згідно зі статтею 4 зазначеного Закону, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Пунктом 1.2 статті 1 Закону України №2181-IIІ передбачено, що податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до абз. "б" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000 р. (далі - Закон України № 2181) податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного(податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону №2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до вимог пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України - податковий борг, це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Відповідно враховуючи терміни «податкове зобов'язання» та «податкове повідомлення-рішення», визначені пп. 14.1.156 та пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, суд зазначає, що вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України (п. 109.2 ст. 109 Кодексу).

Відповідно до ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. (п. 49.1).

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. (п.49.2, ст.49 ПК України).

Пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України визначено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

49.18.1. календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

49.18.2. календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Пунктом 203.1 ст.203 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

П. 120.1 ст. 120 Розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ передбачає: «Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нарахувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання». Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до п.54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

На підставі п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Так, судом встановлено, що податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Сімферополі АРК ДПС, винесені відносно відповідача, були направлені йому рекомендованою кореспонденцією, в адміністративному та судовому порядку оскаржені не були, а отже сума податкового зобов'язання є узгодженою та підлягає сплаті.

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Згідно п.п.14.1.153 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу відповідачу була направлена податкова вимога № 1/989 від 20.03.2012 року, яка була надіслана відповідачу поштою та повернута на адресу ДПІ у м. Сімферополі АРК ДПС із зазначенням відділення зв'язку "закінченням терміну зберігання" (а.с.35).

Згідно до ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати узгодженого грошового зобов'язання або оскарження рішень позивача, тому позовні вимоги щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 735 165,30 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 41.1.1. п.41.1. ст. 41 Податкового кодексу України, - контролюючими органами є, зокрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2. цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158-163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2.Стягнути з Приватного підприємства "Горинич" (95053, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Бетховена, 113, кв. 112 ЄДРПОУ 34057919) на користь Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (95053, АР Крим, м. Сімферополь, вул. М.Залки, 1/9, ЄДРПОУ 34057919) заборгованість зі сплати податкового боргу у розмірі 735 165 (сімсот тридцять п'ять тисяч сто шістдесят п'ять) гривень 30 копійок, а саме:

- з податку на прибуток, штрафних санкцій - код платежу 3011021000 (р/р 31112009700002 в ГУ ДСКУ в АРК, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026) - у сумі 428 842,80 гривень;

- з податку на додану вартість, штрафних санкцій - код платежу 3014010100 (р/р 3111402970200002 в ГУ ДСКУ в АРК, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026) - у сумі 305 834,00 гривень;

- з комунального податку, штрафних санкцій - код платежу 5216010202 (р/р 33214828720004 в ГУ ДСКУ в АРК, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026 ) - у сумі 147,50 гривень,

- надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях, штрафних санкцій - код платежу 8519010303 (р/р 33112364700002 в ГУ ДСКУ в АРК, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026 ) - у сумі 341,00 гривень.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Аблякимов Е.Е.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.11.2012
Оприлюднено04.12.2012
Номер документу27754682
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11223/12/0170/27

Постанова від 05.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

Ухвала від 12.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні