Постанова
від 05.11.2012 по справі 2а-11246/12/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-11246/12/0170/3 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України   05 листопада 2012 р.  Справа №2а-11246/12/0170/3 (15:05)                                                                    м. Сімферополь Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу   за позовом   Відокремленого підрозділа "Держенергонагляд у Кримському регіоні" ( Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні)           до   Відкритого акціонерного товариства "Феодосійський приладобудівний завод"               про стягнення. за участю представників сторін: від позивача - не з'явився, від відповідача - не з'явився. Суть справи:  Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" ( Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Феодосійський приладобудівний завод" про стягнення штрафних санкцій у сумі 1700,00 грн.     В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем законодавства про електроенергетику. Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано. Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. З урахуванням вищевикладеного, положень ст.ст. 122, 128 КАС України, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд ВСТАНОВИВ: ВАТ "Феодосійський приладобудівний завод" є юридичною особою, ЄДРПОУ 14308055, зареєстровано Виконавчим комітетом Феодосійської міської ради АР Крим 22.07.1994 р. за адресою місцезнаходження: 98105, АР Крим, м.Феодосія, Сімферопольське шосе, буд. 48, про що свідчить Витяг з ЄДР, копія якого наявна в матеріалах справи. 10.08.11 р. Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіону на підставі ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику", акту від 10.08.11 р. № 04/06-41-162 про проведення позапланової перевірки щодо виконання припису від 2.03.2011 р. № 04/06-41-042 на адресу відповідача винесено припис № 04/06-41-102 про усунення порушень законодавства про електроенергетику. 14.12.2011 р. Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіону відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику", ст. 14 Закону України "Про теплопостачання" проведено позапланову перевірку ВАТ "Феодосійський приладобудівний завод" щодо виконання припису від 10.08.2011 р. № 04/06-41-102, за результатами якої встановлено ухилення від виконання п.п.1-26 припису від 10.08.11 р. № 04/06-41-102, про що складено акт перевірки (протокол) № 04/06-41-068. 25.01.2012 р. позивачем за результатами розгляду акту перевірки № 04/06-41-068, згідно з ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", ст. 31 Закону України "Про теплопостачання" накладено на ВАТ "Феодосійський приладобудівний завод" штраф у розмірі 1700,00 грн., про що винесено постанову № 9КР. Особливості галузі електроенергетики носять публічний характер, мають особливості, викликані об'єктивними умовами функціонування галузі, що потребує встановлення виключного порядку здійснення контролю за діяльністю суб'єктів електроенергетики. Відповідно до ч.ч.1-3 Закону України від 16.10.1997 р. № 575 "Про електроенергетику" Державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду. Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж. Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Відповідно до п. 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. N 929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2006 р. N 131), державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд). Відповідно до абз. 15 п. 4 Положення № 929 завданнями та функціями Держенергонагляду є здійснення в межах своєї компетенції нагляду за технічним станом та організацією експлуатації електричних і теплових установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії. Відповідно до п.п.1), 10), 11) п.11 Положення № 929 Держенергонагляд має право, зокрема, застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством; вимагати від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії; надавати (надсилати) суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щодо усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії. Відповідно до п. 5 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. N 929, Держенергонагляд підпорядковується Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на нього цим Положенням. До складу Держенергонагляду входять такі підрозділи: головна організація - Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії; державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у регіонах (кількох областях); державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні створена у відповідності до Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою КМУ від 07.08.1996 р. № 929 та здійснює свою діяльність у складі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії, про що вказано в п.п. 1.1 Положення про Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні, затвердженого 14.12.2006 р. Відповідно до п.п. 3.1.2, 3.1.15 п. 3.1 Положення від 14.12.2006 р. до завдань та функцій інспекції Держенергонагляду у Кримському регіоні відноситься, зокрема: здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання і споживання енергії; здійснення в межах своєї компетенції нагляду за технічним станом та організацією експлуатації електричних і теплових установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживання електричної енергії. Відповідно до п.4.2 Положення від 14.12.2006 р. начальник інспекції Держенергонагляду у Кримському регіоні, його заступники та державні (старші державні) інспектори з енергетичного нагляду під час виконання покладених на Держенергонагляд завдань та функцій мають право, зокрема: видавати у межах свої компетенції суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених Держенергонаглядом порушень нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері електроенергетики та теплопостачання і здійснювати контролю за їх виконанням; вимагати в межах своєї компетенції від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії вжиття заходів для усунення виявлених Держнергонаглядом порушень. Таким чином, згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції  є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції. З матеріалів справи вбачається, що 14.12.2011 р. Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіону за результатами позапланової перевірки відповідача встановлено ухилення від виконання п.п.1-26 припису від 10.08.11 р. № 04/06-41-102, про що складено акт перевірки (протокол) № 04/06-41-068, за чим 25.01.2012 р. позивачем за результатами розгляду акту перевірки № 04/06-41-068, згідно з ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", ст. 31 Закону України "Про теплопостачання" накладено на ВАТ "Феодосійський приладобудівний завод" штраф у розмірі 1700,00 грн., про що винесено постанову № 9КР. Відповідно до ч.1, 2 ст. 27 Закону України від 16.10.1997 р. № 575 "Про електроенергетику" правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність. Правопорушеннями в електроенергетиці є, зокрема, порушення вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, виготовлення, монтажу, налагодження та випробування енергоустановок і мереж, виконання проектних робіт на енергоустановках і мережах. Відповідно до ч. 3, 4 ст. 27 Закону України  №575 суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою. Відповідно до п. 2) ч. 1 ст. 31 Закону України "Про теплопостачання" від 02.06.2005 р. № 2633 уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції, зокрема, за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України або центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання регулюється положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21.07.1999 р. № 1312. Відповідно до абз. 3 п. 2 Положення  №1312 штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій. Відповідно до п.п.3, 5 Положення № 1312 накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право в тому числі державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, зокрема, за правопорушення, передбачені в абзаці третьому пункту 2 цього Положення, старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи у розмірі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до п.п.7, 8, 11 Положення  № 1312 рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки  (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду (додаток 2). Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду (додаток 3). Рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку. В матеріалах справи докази оскарження відповідачем постанови № 9 КР про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання  від 25.01.12 р. у розмірі 1700,00 грн. відсутні. Докази погашення відповідачем суми заборгованості зі штрафних санкцій у розмірі 1700,00 грн. в порядку ч. 1 ст. 71 КАС України відповідачем не надані. Позовні вимоги підлягають задоволенню. Постанову у повному обсязі складено 05.11.12 р. Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: Позов задовольнити. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Феодосійський приладобудівний завод" (ЄДРПОУ 14308055) 1700,00 грн. штрафу. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.     Суддя                                                     Шкляр Т.О.                                                                                                                                                                                  

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.11.2012
Оприлюднено06.12.2012
Номер документу27755633
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11246/12/0170/3

Постанова від 05.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 12.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні