ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 листопада 2012 р. (12:11) Справа №2а-10922/12/0170/28
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Калініченко Г.Б., за участю секретаря Колосовій Ю.В.,розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Енеркомсоюз"
до Кримського Республіканського підприємства "Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації" м. Сімферополь Реєстратора Кримського Республіканського підприємства "Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та техничнгої інвентаризації Іванової Ірини Вікторівни
про визнання протиправним та скасування рішення, спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Кримського Республіканського підприємства "Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації" м. Сімферополь про визнання протиправним та скасування рішення, спонукання до виконання певних дій.
Згідно з ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 15.10.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-10922/12/0170/28.
Ухвалою суду від 22.10.2012 року проведено заміну первинного позивача, ОСОБА_2, у справі на належного позивача, Товариство з обмеженою відповідальністю "Енеркомсоюз".
Ухвалою суду від 31.10.2012 залучено до участі у справі в якості другого відповідача реєстратора Кримського республіканського підприємства "Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації" Іванову Ірину Вікторівну.
У судовому засіданні, яке відбулось 31.10.2012 року представник позивача заявив клопотання про уточнення позовних вимог, яким просив визнати протиправним та скасувати рішення реєстратора Кримського республіканського підприємства «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» від 11 червня 2011 року про призупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зобов'язати Кримське республіканське підприємство «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» здійснити державну реєстрацію права власності на виробничу базу у цілому, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, що складається з: побутової будівлі літ. «А»; складу літ. «Б»; побутової будівлі літ. «В»; складу літ. «Г»; складу літ. «Д»; навісу літ. «д»; споруд, що позначені на плані Кримського республіканського підприємства «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» під номерами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; монтажних майданчиків №І та № ІІ; мощення №ІІІ, за Товариством з обмеженою відповідальністю «Енеркомсоюз».
У судовому засіданні, яке відбулось 07.11.2012 представник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час дату та місце його проведення повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали справи суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Відповідно до пункту 1.2. Наказу Міністерства юстиції України №7/5 від 07 лютого 2002 року «Про затвердження Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно» державна реєстрація прав - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, а також права власності на об'єкти незавершеного будівництва шляхом внесення відповідного запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно.
Пунктом 1.4. вказаного Наказу передбачено, що обов'язковій державній реєстрації підлягають право власності та інші речові права на нерухоме майно, розміщене на
території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування.
Згідно пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, зокрема, право власності на нерухоме майно.
Відповідно до частини 1 статті 5 вказаного Закону України у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди (їх окремі частини), квартири, житлові та нежитлові приміщення.
Судом встановлено, що ТОВ «Енеркомсоюз» звернулось до КРП «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» із заявою про здійснення державної реєстрації права власності на виробничу базу у цілому, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 та складається з: побутової будівлі літ. «А»; складу літ. «Б»; побутової будівлі літ. «В»; складу літ. «Г»; складу літ. «Д»; навісу літ. «д»; споруд, що позначені на плані КРП «СМ БРТІ» під номерами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; монтажних майданчиків №І та №ІІ; мощення №ІІІ.
Рішенням реєстратора КРП «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» від 11 червня 2011 року розгляд заяви ТОВ «Енеркомсоюз» про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно було призупинено на підставі пункту 3.2. Наказу Міністерства юстиції України №7/5 від 07 лютого 2002 року «Про затвердження Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно» та зазначено, що реєстрації підлягають ухвали суду з відміткою про набуття ними законної сили; для проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно, яке виникло на підставі угоди, що не підлягає нотаріальному посвідченню, необхідно надати витяг про наявність/відсутність заборони та/чи арешту нерухомого майна із Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та витягу з державного реєстру обтяжень рухомого майна про наявність чи відсутність податкової застави на об'єкт нерухомого майна; відчуження нерухомого майна здійснилось без отримання витягу з Реєстру прав власності на нерухоме майно.
Однак судом встановлено, що ухвалою Господарського суду АР Крим по справі №2-12/9994-2008 від 27 січня 2012 року, яка набула законної чинності, затверджено мирову угоду між КП «Кримська мехколона №8», кредиторами та інвестором від 18 січня 2012 року, відповідно до умов якої КП «Кримська мехколона №8» передає ТОВ «Енеркомсоюз» у власність виробничу базу у цілому, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 та складається з: побутової будівлі літ. «А»; складу літ. «Б»; побутової будівлі літ. «В»; складу літ. «Г»; складу літ. «Д»; навісу літ. «д»; споруд, що позначені на плані КРП «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» під номерами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; монтажних майданчиків №І та №ІІ; мощення №ІІІ.
Згідно пункту 11 Додатку №2 до Наказу Міністерства юстиції України №7/5 від 07 лютого 2002 року «Про затвердження Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно» ухвала суду про затвердження (визнання) мирової угоди є правоустановчим документом, на підставі якого здійснюється державна реєстрація права власності на нерухоме майно.
Як свідчить довідка керівника апарату Господарського суду АР Крим №02-20/822 від 09 серпня 2012 року ухвала Господарського суду АР Крим по справі №2-12/9994-2008 від 27 січня 2012 року в апеляційному та касаційному порядку не оскаржувалась, а тому набула законної сили відповідно до вимог ГПК України, тобто, є правоустановчим документом, на підставі якого здійснюється державна реєстрація права власності.
Згідно витягу з державного реєстру іпотек №37297809 від 09 серпня 2012 року та витягу з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна №37297760 від 09 серпня 2012 року будь-які заборони, арешти тощо на виробничу базу у цілому, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, відсутні.
Що стосується переходу права власності на спірне майно на користь позивач, то варто зазначити, що перехід права власності на виробничу базу у цілому відбувся не у спосіб, передбачений ЦК України внаслідок відчуження, а внаслідок розгляду справи про банкрутство, у межах якої було укладено мирову угоду, затверджену відповідною ухвалою Господарського суду АР Крим, тобто, на підставі Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Таким чином, посилання відповідачів на відчуження спірного нерухомого майна без отримання витягу з Реєстру прав власності на нерухоме майно як підставу призупинення розгляду заяви про державну реєстрацію права власності суперечить фактичним обставинам справи
Згідно пункту 3.2. Наказу Міністерства юстиції України №7/5 від 07 лютого 2002 року «Про затвердження Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно» розгляд заяви про державну реєстрацію прав зупиняється реєстратором БТІ у разі подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі; винесення ухвали суду про заборону вчинення дій, пов'язаних з державною реєстрацією прав, під час розгляду заяви про державну реєстрацію прав; вилучення документів із реєстраційної справи у випадках, передбачених законом; подання заяви про державну реєстрацію права користування (сервітуту) на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках; права користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; довірчого управління нерухомим майном до проведення державної реєстрації права власності на таке майно, що у даному випадку відсутнє.
З огляду на вказане, рішення реєстратора КРП «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» від 11 червня 2011 року про призупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав є протиправним, а тому підлягає скасуванню.
Вимога щодо спонукання КРП «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» здійснити державну реєстрацію права власності ТОВ «Енеркомсоюз» на виробничу базу у цілому, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, що складається з: побутової будівлі літ. «А»; складу літ. «Б»; побутової будівлі літ. «В»; складу літ. «Г»; складу літ. «Д»; навісу літ. «д»; споруд, що позначені на плані КРП «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» під номерами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; монтажних майданчиків №І та №ІІ; мощення №ІІІ є правомірною, а тому задоволенню підлягає.
Керуючись статтями 160-163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю;
2.Визнати протиправним та скасувати рішення реєстратора Кримського республіканського підприємства «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» від 11 червня 2011 року про призупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав;
3.Зобов'язати Кримське республіканське підприємство «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» здійснити державну реєстрацію права власності на виробничу базу у цілому, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, що складається з: побутової будівлі літ. «А»; складу літ. «Б»; побутової будівлі літ. «В»; складу літ. «Г»; складу літ. «Д»; навісу літ. «д»; споруд, що позначені на плані Кримського республіканського підприємства «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» під номерами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; монтажних майданчиків №І та №ІІ; мощення №ІІІ, за товариством з обмеженою відповідальністю «Енеркомсоюз» (код ЄДРПОУ 37428008);
4.Стягнути з Кримського республіканського підприємства «Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Енеркомсоюз» (код ЄДРПОУ 37428008) сплачений судовий збір у розмірі 107,30 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2012 |
Оприлюднено | 04.12.2012 |
Номер документу | 27758843 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні