Постанова
від 09.11.2012 по справі 2а-12167/12/0170/25
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 листопада 2012 р. Справа №2а-12167/12/0170/25

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кононової Ю.С., за участю секретаря судового засідання Зайцевої М.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби

до Фермерського господарства "Візіт"

про стягнення

ВСТАНОВИВ:

Сакська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Фермерського господарства "Візіт", в якому просить стягнути з відповідача борг по земельному податку в сумі 1814,20 гривень та податковий борг зі збору за спеціальне використання води в сумі 984,79 гривні.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем було узгоджене податкове зобов'язання з податку на землю за листопад-грудень 2010 року, січень-грудень 2011 року та січень-серпень 2012 року на загальну суму 1814,20 грн. Крім того, за податковою декларацією № 14600 від 07.08.2012 року відповідачу було нараховано до сплати збір за спеціальне використання води на суму 984,79 грн. На адресу боржника 04.11.2009 року та 21.01.2010 року були надіслані податкові вимоги, але в добровільному порядку податковий борг відповідачем сплачений не був, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи у його відсутності.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, був повідомлений про місце та час розгляду справи належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач Фермерського господарства "Візіт" є юридичною особою та перебуває на податковому обліку в Сакській об'єднаній державній податковій інспекції АР Крим Державної податкової служби (а.с. 5-8).

Згідно зі статтею 4 Закону України "Про систему оподаткування" (в редакції, яка діяла на момент виникнення у відповідача частини заборгованості з податку на землю) платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) були юридичні особи, на яких відповідно до Законів України був покладений обов'язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (в редакції, яка діяла на момент виникнення у відповідача частини заборгованості) було встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків був зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.

Статтею 9 Закону України "Про систему оподаткування" було встановлено, що платники податків були зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку були передбачені Законом України "Про плату за землю" від 03.07.1992 року № 2535 -ХІІ.

Відповідно до ст. 2 Закону (що діяв на момент виникнення у відповідача частини заборгованості) використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України "Про плату за землю" сплачують земельний податок.

Статтею 15 даного нормативно-правового акту передбачалось, що власники землі і землекористувачі платять земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою.

Відповідно до ст. 13 Закону підставою для нарахування земельного податку були дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно зі ст. 14 Закону України "Про плату за землю" платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислювали суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подавали відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняло від обов'язку подання щомісячних декларацій Платник податків мав право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняло його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Згідно із підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пункту 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Судом встановлено, що 29.01.2010 року відповідачем до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби був поданий податковий розрахунок земельного податку на 2010 рік № 1665, відповідно до якого сума податкового зобов'язання підприємства в 2010 році склала 64,65 гривень на місяць (а.с. 9).

21.02.2011 року відповідачем до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби був поданий податковий розрахунок земельного податку на 2011 рік № 4361, відповідно до якого сума податкового зобов'язання підприємства в 2011 році склала 64,68 гривень на місяць (а.с. 12-13).

06.02.2012 року відповідачем до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби був поданий податковий розрахунок земельного податку на 2012 рік № 433, відповідно до якого сума податкового зобов'язання підприємства в 2012 році склала 113,58 гривень на місяць (а.с. 15-16).

Згідно наданого позивачем розрахунку, відповідач сплачував заборгованість частково, невідшкодованим залишився земельний податок за листопад -грудень 2010 року, січень-грудень 2011 року та січень-серпень 2012 року на загальну суму 1814,20 грн.

Відповідно до п. 323.1. ст. 323 ПК України, платниками збору за спеціальне використання води є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Водокористувачі самостійно обчислюють збір за спеціальне використання води та збір за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики і рибництва щокварталу наростаючим підсумком з початку року, а за спеціальне використання води для потреб водного транспорту - починаючи з першого півріччя поточного року, у якому було здійснено таке використання (п. 326.1 ст. 326 ПК України).

Згідно ст. 328 ПК України, базовий податковий (звітний) період для збору дорівнює календарному кварталу.

Платники збору обчислюють суму збору наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формою, встановленою в порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Податкові декларації збору подаються платниками збору органам державної податкової служби у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

07.08.2012 року відповідачем до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби на підставі договору № 13 від 27.03.2012 року про надання послуг з подачі дніпровської води (а.с. 21), дозволу на спеціальне водокористування № 907 від 21.04.2008 року (а.с. 22-23) був поданий податковий розрахунок збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод на півріччя 2012 року № 14600, відповідно до якого сума податкового зобов'язання підприємства в півріччі 2012 року склала 6262,96 (а.с. 18-20). Заборгованість була частково погашена на суму 5278,17 грн., невідшкодованою залишилась сума 984,76 грн.

Відповідно до п. 6.2.1. ст. 6 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", який діяв на момент виникнення заборгованості , у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Так, 04.11.2009 року позивачем було винесено першу податкову вимогу № 1/433 (а.с. 24), яка була вручена представнику відповідача 22.11.2009 року, та другу податкову вимогу № 2/47 від 21.01.2010 року, яка була вручена представнику відповідача 29.01.2010 року (а.с. 25).

Враховуючи ненадання відповідачем доказів повного погашення сум заборгованості, сума заборгованості відповідача у розмірі 2798,99 грн. підлягає стягненню з відповідача у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби - задовольнити.

Стягнути з Фермерського господарства "Візіт"(96533, АРК, Сакський район, с. Кримське, вул. Паркова, 32, кв. 2, ЄДРПОУ 24029356) заборгованість у сумі 2798 (дві тисячі сімсот дев'яносто вісім) гривень 99 копійок, а саме:

- в дохід місцевого бюджету Кримської с/р на р/р 33218811700255 в ГУ ДКС України в АРК, МФО 824026, ОКПО 38006171, код платежу - 13050100) податковий борг по земельному податку в сумі 1814 (одна тисяча вісімсот чотирнадцять) гривень 20 копійок;

- в дохід місцевого бюджету Кримської с/р на р/р 33115357700243 в ГУ ДКС України в АРК, МФО 824026, ОКПО 38006171, код платежу - 13020100) податковий борг по збору за спеціальне водокористування в сумі 984 (дев'ятсот вісімдесят чотири) гривні 79 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Ю.С. Кононова

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.11.2012
Оприлюднено04.12.2012
Номер документу27759222
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12167/12/0170/25

Постанова від 09.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кононова Ю. С.

Ухвала від 29.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кононова Ю. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні