Постанова
від 19.11.2012 по справі 2а-12393/12/0170/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 листопада 2012 р. (12:10) Справа №2а-12393/12/0170/21

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді

Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Івановій Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні)

до Селянського (фермерського) господарства «Руно»

про стягнення 850,00 грн.,

Обставини справи: Відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Кримському регіоні» (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Селянського (фермерського) господарства «Руно» (далі відповідач) про стягнення 850,00 грн. заборгованості зі сплати штрафу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем добровільно не сплачуються штрафні санкції за порушення законодавства про електроенергетику.

Позивач явку свого представника в судове засідання 19.11.2012р. не забезпечив, надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності та підтримання позовних вимог в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання 19.11.2012р. не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про розгляд справи повідомлений належним чином-судовою повісткою, про що свідчіть наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення, про причини неявки суд не повідомив.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу на підставі наявних документів.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії регулює Закон України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 №575/97-ВР (далі - Закон).

В статті 9 закону визначено, що Державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду.

Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.

Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.

В свою чергу, інспектори з державного енергетичного нагляду мають право, зокрема, видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж.

Відповідно до положення про Інспекцію Держенергонагляду у Кримському регіоні, затвердженому директором Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», метою й завданням «Держенергонагляду у Кримському регіоні» є сприяння забезпеченню належного функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави й здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання й споживачами електричної енергії, вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, поставки й споживання електричної й теплової енергії.

Згідно ст. 27 Закону, суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.

Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.

Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання передбачений відповідним положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі по тексту - Положення).

Згідно з пунктами 7,8,9 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду .

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою. Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках.

Судом встановлено, що посадовими особами позивача 26.09.2011р. винесено припис №04/05-36-041, яким відповідачу приписано усунути порушення вимог чинного законодавства в галузі електроенергетики.

Також, приписано усунути виявлені порушення та повідомити про виконання вимог припису у термін до 20.12.2011р.

07.02.2012р. було проведено перевірку щодо виконання вимог зазначеного припису, за результатами якої складено акт (протокол) № 04/05-36-002 від 07.02.2012р., в якому зафіксовано ухилення від виконання відповідачем вимог припису №04/05-36-041 від 26.09.2011р.

На підставі зазначеного акту перевірки 14.03.2012р. позивачем винесена постанова № 51кр про накладення на відповідача штрафу у розмірі 850,00 грн. за порушення статті 27 Закону України «Про електроенергетику» в частині ухилення від виконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Вказана постанова була направлена на поштову адресу відповідача та отримана уповноваженою особою відповідача 17.03.2012р., про що свідчіть наявне в матеріалах справи поштове повідомлення.

Згідно з пунктом 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Відповідач не надав суду доказів оскарження зазначеної постанови або доказів сплати заборгованості в сумі 850,00 грн., у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 19.11.2012р.

У повному обсязі постанову складено та підписано 23.11.2012р.

Керуючись ст. ст. 7, 69-71, ст.ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Селянського (фермерського) господарства «Руно» (960125, АР Крим, Красноперекопський район, с. Ільїнка, р/р № 2600141988 в КР ДВАТ «Райффайзен банк «Аваль», МФО 324021, ЄДРПОУ 20670926) заборгованість зі сплату штрафу в розмірі 850,00 грн. в доход Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації доходів: 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» на р/р 31115106700151 (отримувач - державний бюджет Красноперекопського району, 21081100, ЄДРПОУ 37786055, УДК в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Євдокімова О.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.11.2012
Оприлюднено04.12.2012
Номер документу27759313
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12393/12/0170/21

Постанова від 19.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні