ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
УХВАЛА
29.11.2012Справа №2-4/6381.1-2007
За заявою кредитора Державної податкової інспекції в Ленінському районі ДПС, смт. Леніне,
до боржника - Військового радгоспу «Азовський» Міністерства оборони України, смт. Багерове, Ленінський район (код ЄДРПОУ 08388742)
про визнання банкрутом.
Суддя І.К. Бєлоглазова
Представники:
Від ініціюючого кредитора - не з'явився.
Від ПП «Цесія» - Набоков А.М., дов. від 12.08.2012, представник
Від кредитора ОСОБА_3 - ОСОБА_3, паспорт НОМЕР_1
Від кредитора ОСОБА_4 - ОСОБА_4, паспорт НОМЕР_2
Військовий прокурор - Попов М.В., посвід. №43
Від боржника - Гафнер О.М., довіреність 09.01.2012, представник.
Ліквідатор - Зімниця О.І., арбітражний керуючий
Від ГУ юстиції в АР Крим - Музика В.В., дов. №22557/03-25 від 18.09.2012, головний спеціаліст відділу з питань банкрутства; ОСОБА_8, паспорт НОМЕР_3
Суть спору:
Керченська міжрайонна Державна податкова інспекція, м. Керч, звернулася до Господарського суду Автономної Республіки Крим з заявою про порушення справи про банкрутство відносно боржника Військового радгоспу «Азовський» Міністерства оборони України у зв'язку з його фінансовою неспроможністю.
Ухвалою підготовчого засідання від 18 липня 2006 року замінено первісного кредитора Керченську міжрайонну Державну податкову інспекцію на його правонаступника Державну податкову інспекцію в Ленінському районі, смт. Леніне, введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Ніконова В.О.
Ухвалою попереднього засідання від 15 січня 2009 року затверджено реєстр вимог кредиторів Військового радгоспу «Азовський» Міністерства оборони України, смт. Багерове, Ленінський район.
Постановою від 30 листопада 2011 року боржник Військовий радгосп «Азовський» Міністерства оборони України визнаний банкрутом, щодо нього відкрито судову процедуру банкрутства - ліквідацію, ліквідатором боржника призначено арбітражного керуючого Зімницю Олександра Івановича, який має відповідну ліцензію серії АВ № 499082 від 22.12.2009 та мешкає за адресою: АДРЕСА_1.
Строк ліквідаційної процедури неодноразово продовжувався.
До Господарського суду Автономної Республіки Крим надійшли скарги на дії ліквідатора від фізичної особи ОСОБА_12 та ОСОБА_13 (вх..№16457 від 30.11.2011), від фізичної особи ОСОБА_3 (вх.. №16463 від 30.05.2012), фізичної особи ОСОБА_14 (вх.. №16465 від 30.05.2012).
Ухвалою від 18.07.2012 суд призначив розгляд скарг на дії ліквідатора від кредиторів фізичної особи ОСОБА_13 (вх. № 16457 від 30.05.2012), від фізичної особи ОСОБА_3 (вх. № 16463 від 30.05.2012), фізичної особи ОСОБА_14 (вх. № 16465 від 30.05.2012).
Крім того, 01.08.2012, 02.08.2012, 20.08.2012 та 04.09.2012 від ОСОБА_13 надійшли скарги на дії ліквідатора.
16.08.2012 від громадян ОСОБА_15 і ОСОБА_16, ОСОБА_17 та ОСОБА_3 надійшла скарга, в якій вони просять зобов'язати ліквідатора Зімницю О.І. передати в комунальну власність житловий комплекс за адресою м. Феодосія, смт. Приморський, вул. Садова, 8-а.
27.08.2012 до суду від ОСОБА_3 надійшла скарга (вх.. №31744) на неправомірні дії ліквідатора щодо відмови у поновленні його на посаді юрисконсульта Військового радгоспу «Азовський» Міністерства Оборони України з 30.12.2012.
У вказаних скаргах звертається увага на тривале невиконання ліквідатором судових рішень про поновлення на роботі громадян ОСОБА_13 та ОСОБА_3 та про виплату їм заробітної плати за час вимушеного прогулу. Крім того, на думку скаржників, ліквідатором не виконуються обов'язки щодо виявлення та повернення активів боржника, зокрема, не застосовуються заходи щодо відшкодування матеріальної шкоди, заподіяної колишнім директором радгоспу ОСОБА_18, не забезпечується надходження до каси підприємства коштів за договорами про сумісну діяльність. Також ліквідатором не здійснюються платежі до Пенсійного фонду України, а також інші платежі у зв'язку з виплатою заробітної плати та вихідної допомоги. На думку скаржників ліквідатором не виконуються обов'язки щодо передачі у комунальну власність об'єктів житлового фонду, які знаходяться на балансі Військового радгоспу «Азовський», що нібито тягне за собою загрозу життю та майну мешканців житлових будинків. У скаргах також йде мова про те, що ліквідатором не здійснюються заходи щодо погашення вимог кредиторів згідно з черговістю, встановленою реєстром кредиторських вимог, затвердженим судом, має місце факт перерахування суми у розмірі 310 000,00 грн. кредитору Державній податковій інспекції в Ленінському районі, грошові вимоги якої включені до третьої черги реєстру вимог кредиторів. Скаржники стверджують, що у порушення вимог статті 16 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» до складу комітету кредиторів не включено представника трудового колективу. З врахуванням викладеного, просять усунути арбітражного керуючого Зімницю О.І. від виконання обов'язків ліквідатора та призначити нового ліквідатора боржника.
Ліквідатор Зімниця О.І. проти заявлених скарг та клопотань заперечував, посилаючись на неконкретність звинувачень на його адресу та належне виконання ним своїх зобов'язань.
У зв'язку з численними скаргами кредиторів на дії та бездіяльність ліквідатора Зімниці О.І., суд ухвалою від 04.09.2012 доручив Головному управлінню юстиції в Автономній Республіці Крим провести перевірку дотримання арбітражним керуючим Зімницею О.І. ліцензійних умов при виконанні обов'язків ліквідатора Військового радгоспу «Азовський».
За результатами проведеної перевірки додержання арбітражним керуючим Зімницею О.І. ліцензійних умов був складений акт від 15.11.2012 №58.
З наданого акту вбачається, що комісією була проведена перевірка за скаргами громадян ОСОБА_13 та ОСОБА_3 щодо невиконання судових їх рішень про поновлення їх на роботі та про виплату їм заробітної плати за час вимушеного прогулу. За результатами розгляду цих скарг комісією було встановлено, що Законом не передбачено право ліквідатора приймати робітників на постійній основі згідно штатного розкладу. Що стосується виплати громадянам ОСОБА_13 та ОСОБА_3 заробітної плати за час вимушеного прогулу , то згідно повідомлень від 25.07.2012 №25/8, 26.07.2012 №26/2 вимоги щодо виплати заборгованості з заробітної плати ОСОБА_13 було включено до реєстру вимог кредиторів. Виконавчий лист щодо стягнення заборгованості із заробітної плати ОСОБА_3 з Військового радгоспу «Азовський» або заява про визнання вищезазначених грошових вимог на адресу арбітражного керуючого не надходили.
Враховуючи викладене, комісія дійшла висновку про відсутність в іях арбітражного керуючого Зімниці О.І. порушень ліцензійних умов в частині порушень вимог статей 235, 236 Кодексу законів про працю України.
У скарзі ОСОБА_19 мова йшла про те, що рішення суду від 30.11.2011 про визнання Військового радгоспу «Азовський» банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури набуло законної сили 30.01.2012, при цьому колишні працівники підприємства підлягали звільненню не раніше 30.03.2012.
Відповідно до наданих комісії документів арбітражним керуючим наказами від 14.12.2011 №83, 20.02.2012 №7-К, 22.02.2012 №8-к було повідомлено про звільнення та звільнено відповідно до законодавства України про працю всіх працівників банкрута, у тому числі і скаржника громадянку ОСОБА_19 Порушень вимог абз. 10 частини 1 статті 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» комісією не виявлено.
Також громадянка ОСОБА_19 скаржиться на порушення її прав та інтересів у зв'язку з неперерахуванням ліквідатором обов'язкових платежів. Зазначені виплати здійснюються у порядку статті 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», а саме: за рахунок коштів, отриманих від продажу майна банкрута, проте продаж майна банкрута в ліквідаційній процедурі не проводився. Таким чином, комісія з проведення перевірки дійшла висновку про відсутність порушень за фактом неперерахування ліквідатором обов'язкових платежів.
У клопотанні ОСОБА_14 йде мова про те, що вироком Ленінського районного суду Автономної Республіки Крим колишній директор радгоспу ОСОБА_18 був визнаний винним в нанесенні майнової шкоди радгоспу у розмірі 2,2 млн. грн.. шляхом незаконного відчуження майна радгоспу. Згідно пояснень ліквідатора Військового радгоспу «Азовський» на даний час здійснюються відповідні заходи щодо повернення вказаного майна до радгоспу та постановлення на баланс підприємства, за незаконне відчуження якого колишній директор ОСОБА_18 був засуджений. Також, ОСОБА_14 у клопотанні вказує на те, що ліквідатором радгоспу не здійснюються заходи щодо повернення іншого майна, яке перебуває у третіх осіб. Ліквідатор Військового радгоспу надав комісії з проведення перевірки інвентарний опис основних засобів, згідно якого було перевірено основні засоби банкрута, які обліковуються на балансовому рахунку №10 «Транспортні засоби», та встановлено, що вказана кредитором ОСОБА_14 техніка на балансі радгоспу не обліковується. З пояснень арбітражного керуючого Зімниці О.І. будь-яких відомостей про відчуження, а також незаконне відчуження вказаної техніки у радгоспі не значиться та техніка Військового радгоспу «Азовський», яка обліковується на балансовому рахунку №105 «Транспортні засоби» знаходиться на території банкрута та її кількість відповідає даним бухгалтерського обліку. Порушень абзацу 13 частини 1 статті 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з боку ліквідатора Зімниці О.І. комісією не виявлено.
Також, у ході проведення позапланової перевірки дотримання арбітражним керуючим Зімницею О.І ліцензійних умов комісією було встановлено відсутність порушень абзацу 2 частини 1 статті 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» за фактом незабезпечення надходження до каси підприємства коштів за договорами оренди земельної ділянки та про сумісну діяльність на обробку земельних ділянок, оскільки таких договорів не виявлено.
Згідно скарги ОСОБА_13 у зв'язку з неприйняттям ліквідатором Військового радгоспу «Азовський» ефективних заходів, житловий фонд, мережі водопостачання та водовідведення, енергогосподарство перебувають у неналежному стані, житлові будинки, побудовані радгоспом, виявилися безпосередньо біля ЛЕП-35кВ.
Відповідно до наданих комісії документів на балансі банкрута обліковується ЛЕП потужністю 0,4кВ-0,10кВ. ЛЕП-35кВ на балансі радгоспу не обліковується і не має ніякого відношення до нього. Враховуючи викладене, комісія дійшла висновку про відсутність з боку ліквідатора Зімниці О.І. порушень вимог статті 26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
На підставі поданого до суду клопотання ОСОБА_3 від 04.05.2012 щодо зобов'язання ліквідатора передати у комунальну власність будинок 8-а по вул. Садовій смт. Приморський комісією було проведено перевірку та встановлено, що для передачі житлових фондів до комунальної власності відповідних територіальних громад арбітражним керуючим Зімницею О.І. були направлені повідомлення до Багеровської селищної ради від 07.02.2012 №20, від 09.04.2012 №20, до Приморської селищної ради від 19.07.2012 №73, які на день перевірки залишилися без відповіді. Порушень з боку ліквідатора Зімниці О.І. комісією не встановлено.
У скаргах, які надійшли до Господарського суду Автономної Республіки Крим, також йшла мова про те, що ліквідатором не здійснюються заходи щодо погашення вимог кредиторів згідно з черговістю, встановленою реєстром кредиторських вимог, затвердженим судом, має місце факт перерахування суми у розмірі 310 000,00 грн. кредитору Державній податковій інспекції в Ленінському районі, грошові вимоги якої включені до третьої черги реєстру вимог кредиторів, що є порушення статті 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Комісією було встановлено, що на адресу радгоспу неодноразово направлялися листи Багеровської селищної ради щодо погашення радгоспом заборгованості із земельного податку, в іншому випадку Багеровською селищної радою буде ініційоване питання в судовому порядку щодо припинення військовим радгоспом «Азовський» постійне користування земельною ділянкою на підставі пункту «д» статті 141 Земельного кодексу України.
В разі погашення Військовим радгоспом «Азовський» кредиторських вимог та залишку майна, Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено припинення провадження у справі про банкрутство. Крім того, Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено укладання мирової угоди на будь-якій стадії провадження у справі про банкрутство. Тому, наявність земельної ділянки у разі припинення провадження у справі про банкрутство з підстав, зазначених вище, надасть можливість підприємству в подальшому здійснювати підприємницьку діяльність. Тому ліквідатором військовим радгоспом «Азовський» було прийнято рішення, для запобігання вилучення земельної ділянки, отримати цільову поворотну безвідсоткову фінансову допомогу, з якої було частково погашена заборгованість по земельному податку.
Комісії з проведення перевірки арбітражний керуючий Зімниця О.І. надав договір від 26.04.2012 №04/25, згідно з яким було отримано цільову поворотну безвідсоткову фінансову допомогу. В даному договорі зазначено, що надана фінансова допомога використовується для погашення заборгованості щодо сплати податків і зборів (обов'язків платежів).
Згідно наданого рішення про результати розгляду первинної скарги ДПС в АР Крим ДПС України від 30.03.2012 №953/10/10-0223 та виписки банку за період з 01.08.2012 до 23.08.2012 кошти були направлені саме на погашення поточної заборгованості з податків, яка виникла з 2008 по 2012 роки та не включена до реєстру вимог кредиторів.
Порушень вимог статті 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» комісією не виявлено.
Щодо порушення вимог статті 16 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» про не включення представника трудового колективу до складу комітету кредиторів, про що йде мова у скарзі ОСОБА_14, комісією встановлено що склад комітету кредиторів було сформовано в процедурі розпорядження майном боржника. Статтею 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено, що представник працівників боржника - це особа, уповноважена загальними зборами, на яких присутні не менш три четверті від штатної чисельності працівників боржника, або відповідним рішенням первинної профспілкової організації боржника представляти їх інтереси при проведенні процедур банкрутства з правом дорадчого голосу. Будь-які документи, що підтверджують прийняття первинною профспілковою організацією боржника або зборами його працівників рішення про обрання представника працівників боржника до суду, ліквідатора або комітету кредиторів боржника не надходило.
Таким чином, перевіркою, проведеною повноваженою комісією Головного управління юстиції Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим, встановлено додержання ліцензійних умов ведення господарської діяльності арбітражним керуючим Зімницею О.І. при виконанні повноважень ліквідатора у справі про банкрутство Військового радгоспу «Азовський».
Отже, підстав для задоволення вищенаведених скарг ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_3, ОСОБА_19, ОСОБА_14, колишніх працівників радгоспу ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17 та ОСОБА_3 не має.
На підставі викладеного, керуючись статтею 24 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні скарг ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_3, ОСОБА_19, ОСОБА_14, колишніх працівників радгоспу ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17 та ОСОБА_3 відмовити.
Суддя І.К. Бєлоглазова
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2012 |
Оприлюднено | 03.12.2012 |
Номер документу | 27761549 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні