Постанова
від 20.11.2012 по справі 2а/0470/12769/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2012 р. Справа № 2а/0470/12769/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Юркова Е.О.

при секретарі - Осавуляк О.А.

за участю: представники позивача - Дьяков Д.Ю., Оса Ю.А.

представник відповідача - Ткаченко Д.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Молоко-Днєпр»до Криворізької північної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Молоко-Днєпр» до Криворізької північної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення -рішення №0000582220 від 25 жовтня 2012 року, прийняте Криворізькою північною міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби з податку на прибуток на загальну суму 500 879,00 грн.;

-визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення -рішення №0000402220 від 24 липня 2012 року, прийняте Криворізькою північною міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби з податку на додану вартість на загальну суму 261 217,00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Сільськогосподарський виробничий кооператив «Молоко-Днєпр» створено в 2010 році з метою виробництва власної молочної продукції, покращення показників виробництва, тваринництва, зокрема, великої рогатої худоби, організації підвищення ефективності молочної галузі тощо.

Посилання відповідача на те, що в порушення ст.301, ст.302 та ст.14 Податковою кодексу України СВК «Молоко-Днєпр» безпідставно зареєстровано платником фіксованого сільськогосподарського податку є необгрунтованими, не базуються на вимогах законодавства та суперечать положенням ст. 308 Податкового кодексу України.

Крім того, СВК «Молоко-Днєпр» в період перевірки не був платником податку на прибуток, а тому у Кооперативу були відсутні правові підстави для подання декларацій з податку на прибуток за період з 01 січня 2011 року по 31 березня 2012 року.

Також, 35 959,00 грн. податкового кредиту, сплачених СВК «Молоко- Днєпр» на закупівлю кормів для корів відноситься до виробничих факторів, а тому Позивачем не допущено порушень п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України.

Таким чином, СВК «Молоко-Днєпр» не було допущено нецільовою використання коштів, оскільки 215 755 грн. було сплачено для закупівлі кормів для годування худоби, яка є основним засобом виробництва сільськогосподарської продукції - молока, а 8 000 грн. оплата за падання послуг з ведення реєстру членів Кооперативу та виданих довіреностей є необхідною умовою для здійснення управління Кооперативом та проведення Загальних зборів членів Кооперативу - вищого органу управління.

Представники позивача в судовому засіданні, позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили позов задовольнити.

Представник відповідача надав до суду письмові заперечення на позов в яких зазначив, що за результатами проведення документальної позапланової виїзної перевірки СВК «Молоко-Днєпр» за період 01.12.2010 по 30.04.2012р. встановлено, що СВК «Молоко - Днєпр» декларації про прибуток до МДПІ не надавались в зв'язку з реєстрацією платником фіксованого сільськогосподарського податку.

Проте, в порушення п.302.1 ст.302, п.301.1 ст.301, п.п. 14.1.235 ст.14 Податкового Кодексу України СВК «Молоко - Днєпр» безпідставно зареєстровано платником фіксованого сільськогосподарського податку.

Перевіркою встановлено, що фактично СВК «Молоко - Днєпр» орендовані земельні ділянки не використовує в господарській діяльності, крім того за видом діяльності СВК «Молоко - Днєпр» (КВЕД 15.51 «перероблення молока») необхідність оренди земельних ділянок з цільовим призначенням рілля в загалі відсутня.

В договорах оренди великої рогатої худоби відсутня ділова мета оренди (отримання молока або м'яса), а лише зазначено мета використання майна - в господарській діяльності Орендаря.

Таким чином, платник повинен був надавати до МДПІ декларації про прибуток на загальних підставах.

В порушення п.135.1, п.135.2, п.135.4 ст. 135 Податкового кодексу України підприємством СВК «Молоко - Днєпр» занижено доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування у сумі 2174715 грн.

Також, згідно угоди та податкових накладних СВК «Молоко - Днєпр» включено до складу податкового кредиту спец. Декларації з ПДВ за перевіряємий період суму 35959 грн. за придбання кормів для худоби.

Проте, фактично зазначені корма не було отримано, у бухгалтерському обліку станом на 01.05.2012р. по рахунку 631 «розрахунки з вітчизняними постачальниками» рахувалась дебіторська заборгованість у сумі 215755 грн.

Тому, передплата ДП «Агролайт» у сумі 215755 грн. не є операцією, що належить до сільськогосподарської діяльності СВК «Молоко - Днєпр», таким чином на порушення п.209.2, ст. 209 Податкового кодексу України СВК «Молоко - Днєпр» завищено податковий кредит по спеціальній декларації у сумі 35959 грн.

Послуги з ведення реєстру членів кооперативу не відносяться до вартості виробничих факторів у вигляді організації внутрішнього виробничого управління (74.14.0 КВЕД), таким чином на порушення п.209.2, п.209.15.1 ст. 209 Податкового кодексу України СВК «Молоко - Днєпр» завищено податковий кредит у сумі 1503 грн.

В судовому засіданні представник відповідача просив у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю, з підстав викладених в письмових запереченнях.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази у їх сукупності - суд дійшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Сільськогосподарський виробничий кооператив «Молоко-Днєпр» створено в 2010 році з метою виробництва власної молочної продукції, покращення показників виробництва, тваринництва, зокрема, великої рогатої худоби, організації підвищення ефективності молочної галузі тощо.

СВК «Молоко - Днєпр» зареєстровано 03.12.2010р. виконкомом Криворізької міськради за №12271050002011924. Код ЄДРПОУ 37215660, місцезнаходження: 50106, м. Кривий Ріг, вул. Електрозаводська, 33.

Взято на податковий облік 07.12.2010р. за №34530, станом 02.07.2012р. перебуває на обліку у Криворізькій північній міжрайонній державній податковій інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби.

В період з 21 червня 2012 року по 06 липня 2012 року Криворізькою північною МДПІ у Дніпропетровській області було проведено документальну планову виїзну перевірку СВК «Молоко-Днєпр» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 грудня 2010 року по 30 квітня 2012 року.

Результати перевірки зафіксовано в Акті №70/222-37215660 від 12 липня 2012 року.

Так, відповідно до висновку - перевіркою СВК «Молоко-Днєпр» встановлено:

- п. 135.1. п.135.2 п. 135.4 ст. 135 Податкового кодексу України: п.1, п.2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. №996-XI та п. 2.1., 2.2, 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене Наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року N 88, п. 13.1, п. 11.9, п. 11.1, п. 10.5 Наказу Міністерства транспорту України «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні «від 14 жовтня 1997 року № 363 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998р. за N 128/2568) підприємством СВК «Молоко-Днєпр» занижено податок па прибуток за період 01.01.2011 - 31.03.2012р. в сумі 827504 грн. у т ч. по періодам: 1 квартал 2011р. - 8672 грн., 2 квартал 2011р. - 12006 грн., 3 квартал 2011p. - 158 608 грн., 4 квартал 2011р. - 321 592 грн., І квартал 2012р. - 326 626 грн.;

- п. 209.2, п.209.15.1 ст. 209 Податковою кодексу України СВК «Молоко-Днєпр» занижена сума ПДВ, що підлягає нарахуванню, залишається у розпорядженні сільськогосподарського товаровиробника та спрямовується на спеціальний рахунок сільськогосподарського підприємства в сумі 37462 грн. у т.ч. по періодам: серпень 2011р. - 167 грн., вересень 2011р. - 167 грн., жовтень 2011p. - 167 грн., листопад 2011р. - 167 грн., грудень 2011р. - 34793 грн., січень 2012р. - 167 грн., лютий 2012р. - 167 грн., березень 2012 - 167 грн., квітень 2012р. - 1500 грн.;

- п.302.1 ст.302, п.301.1 ст.301, п.п. 14.1.235 ст.14 Податкового Кодексу України СВК «Молоко-Днєпр» безпідставно зареєстровано платником фіксованого сільськогосподарського податку;

- п.209.2. ст. 209 Податкового кодексу України та «Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку па додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках» затверджений Постановою КМ Україні від 12.01.2011 № 11, а саме нецільове використання суми податку на додану вартість, що залишається в урядженні сільськогосподарського підприємства, у сумі 223755 грн.;

- п.2.11. 7.39, 7.41 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні встановлено перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки у сумі 21980 грн.;

- п.164.2.18 п.164.2 ст. 164 Податкового кодексу, в результаті донараховано податку з доходів фізичних осіб у сумі 60,00 грн.;

- п.239.1 ст. 239 Податкового кодексу: несвоєчасне подання розрахунку суми збору за першу реєстрацію транспортних засобів.

02 серпня 2012 року СВК «Молоко-Днєпр» отримало податкове повідомлення-рішення Криворізької північної МДПІ у Дніпропетровській області №0000392220 від 24 липня 2012 року, яким позивачу донараховано зобов'язань з податку па прибуток на суму 909161,50 грн., в тому числі - 827 504,00 грн. за основним платежем та штрафні санкції в розмірі 81 657,50 грн. та податкове повідомлення-рішення №0000402220 від 24 липня 2012 року, яким СВК «Молоко-Днєпр» донараховано зобов'язань з податку на додану вартість (штрафні санкції) у сумі 261 217,00 грн.

13 серпня 2012 року, не погоджуючись із зазначеними повідомленнями-рішеннями СВК «Молоко-Днєпр» звернувся із скаргою до ДПС у Дніпропетровській області.

Рішенням ДПС у Дніпропетровській області №-25649/10/10-004 від 11 жовтня 2012 року про результати розгляду скарги Позивача встановлено, - «Враховуючи, що у СВК «Молоко-Днєпр» станом на 01.11.11 були відсутні в користуванні оформлені належним чином земельні ділянки (відсутні об'єкти оподаткування ФСП), кооператив безпідставно був зареєстрований платником фіксованого сільськогосподарського податку…, скасування реєстрації платником ФСП СВК «Молоко-Днєпр» у 2011 році є правомірним.».

Також вищезазначеним Рішенням визначено, що - «Перевіркою, проведеною Криворізькою північною МДПІ не доведений факт закупівлі кооперативом молока у громадян - не членів кооперативу. Кількість зданого молока членом кооперативу СВК ведеться у журналах надоїв молока. Враховуючи наведене, реалізоване кооперативом молоко, здане членами кооперативу, є сільськогосподарською продукцією власного виробництва. З огляду на зазначене, скасування реєстрації кооперативу платником ФСП у 2012 році є безпідставним.».

Стосовно заборгованості по сплаті податку на додану вартість у Рішенні ДПС у Дніпропетровській області №-25649/10/10-004 від 11 жовтня 2012 року вказано, що - «У акті зазначено, що послуги з ведення реєстру членів кооперативу не відносяться до вартості виробничих факторів у вигляді організації внутрішнього виробничого управління (74.14.0 КВЕД), таким чином на порушення пунктів 209.2, 209.15.1 статті 209 ПК України СВК «Молоко-Днєпр» завищено податковий кредит у сумі 1593 грн.

Також між СВК «Молоко Днєпр» та ДП «Агролайт» укладено договір доручення №1 від 01.12.2011р.. Предметом договору є: п.1.1 згідно даного договору Довіритель (СВК «Молоко-Днєпр») доручає, а Повірений зобов'язується за винагороду від імені і за рахунок Довірителя закупити Корма, визначені в додатках до цього договору.

….СВК «Молоко-Днєпр» перерахувало грошові кошти:

- 28.12.2011р. платіжним доручениям №3 - 207755,10 грн. - оплата ДП «Агролайт» на закупку кормів (макуха) по договору доручення № 1 від 01.12.2011;

- 19.04.2012р. платіжне доручення №11 - 8000 грн. - оплата ДП «Агролайт» за придбання кормів (макуха) по договору доручення № 1 від 01.12.2011.

Фактично зазначені корма не було отримано, у бухгалтерському обліку станом на 01.05.2012р. по рахунку 631 «розрахунки з вітчизняними постачальника» рахувалась дебіторська заборгованість у сумі 215755 грн.

…Враховуючи зазначені обставини та дію норм законодавства, застосування до кооператива штрафної санкції (стягнення до бюджету суми податків) з ПДВ у сумі 261217,0 грн. є правомірним.».

Вищезазначеним Рішенням ДПС у Дніпропетровській області №-25649/10/10-004 від 11 жовтня 2012 року залишено без змін податкове повідомлення-рішення Криворізької північної МДПІ № 000402220 від 24 липня 2012 року про збільшення СВК «Молоко-Днєпр» суми грошового зобов'язання з податку па додану вартість за штрафними санкціями у розмірі 261 217,00 грн., а податкове повідомлення-рішення Криворізької північної МДПІ №0000392220 від 24 липня 2012 року скасовано в частині 408 282,50 грн. збільшення СВК «Молоко-Днєпр» суми грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з податку на прибуток, а у іншій частині зазначене рішення залишено без змін, а скаргу без задоволення.

В той же час, у зв'язку зі зменшенням ДПС у Дніпропетровській області суми нарахованого грошового зобов'язання по податковому повідомленню-рішенню Криворізької північної МДПІ №0000392220 від 24 липня 2012 року, відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення №0000582220 від 25 жовтня 2012 року з податку на прибуток на загальну суму 500 879,00 грн.

Суд вважає вищезазначені доводи відповідача - Криворізької північної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби безпідставними з огляду на наступне.

Сільськогосподарський виробничий кооператив «Молоко-Днєпр» утворено у 2010 році фізичними особами-виробниками молочної продукції, для покращення умов реалізації молока власного виробництва.

Станом на вересень 2012 року загальна чисельність членів кооперативу складає 739 осіб, поголів'я великої рогатої худоби - 1176 голів.

Відповідно до Статуту СВК «Молоко-Днєпр» - вищим органом управління Кооперативу є Загальні збори членів Кооперативу, у яких беруть участь члени Кооперативу особисто або через свого представника та до виключної компетенції яких належить внесення змін та доповнень до статуту, обрання голови Кооперативу та членів Правління, членів Ревізійної комісії та Спостережної ради, заслуховування звітів та визначення фондів Кооперативу їх розмір, порядку їх формування та використання, розподіл доходу Кооперативу тощо.

СВК «Молоко-Днєпр» очолює голова Кооперативу, який обирається на загальних зборах членів Кооперативу та виступає від імені Кооперативу у взаємовідносинах з іншими суб'єктами господарювання, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності.

Станом на вересень 2012 року у власності кооперативу знаходиться 5 голів великої рогатої худоби. Крім того, СВК «Молоко-Днєпр» на підставі Договорів оренди великої рогатої худоби орендує 1171 голів, які постійно знаходяться у користуванні Кооперативу та являються його основними засобами.

Належні Кооперативу па праві власності, а також орендовані корови передаються на утримання члену Кооперативу, про що складається Акт приймання-передачі великої рогатої худоби на утримання.

Відповідно до абз.4 ч.1 ст. 1 Закону України «Про сільськогосподарську кооперацію» сільськогосподарський виробничий кооператив - юридична особа, утворена шляхом об'єднання фізичних осіб, які є сільськогосподарськими товаровиробниками, для спільного виробництва продукції сільського, рибного і лісового господарства на засадах обов'язкової трудової участі у процесі виробництва.

Статею 775 Цивільного кодексу України передбачено, що наймачеві належить право власності на плоди, продукцію, доходи, одержані ним у результаті користування річчю, переданою у найм.

Таким чином, СВК «Молоко-Днєпр» набуває право власності на молоко, отримане внаслідок догляду членами Кооперативу за великою рогатою худобою, що належить Кооперативу на праві власності або користування.

Відповідно до Договору купівлі-продажу №МД-0І від 16 грудня 2010 року укладеного між СВК «Молоко-Днєпр» (Продавець) та Дочірнім підприємством «Агролайт» (Покупець) - Продавець зобов'язується в порядку і на умовах, визначених цим Договором, передати у власність Покупця сільськогосподарську продукцію (сировину) - молоко коров'яче, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити такий товар, (п.1.1 Договору).

Транспортування товару до місцезнаходження виробничих потужностей (виробництва) Покупця здійснюється за рахунок Покупця (п.2.7 Договору).

20 грудня 2010 року Додатковою угодою №01 до Договору купівлі-продажу №МД-0І від 16 грудня 2010 року було встановлено, що місцем передачі товару від Продавця Покупцеві дія подальшого транспортування до місцезнаходження виробничих потужностей (виробництва) Покупця визначається місцезнаходження виробничих потужностей Продавця (місце утримання великої рогатої худоби та виробництва товару), (п.1.2 Договору).

03 січня 2012 року Додатковою угодою №2 до Договору купівлі-продажу №МД-0І від 16 грудня 2010 року було внесено зміни до п.2.7. Договору №МД-0І та визначено, що транспортування товару до місцезнаходження виробничих потужностей (виробництва) Покупця здійснюється в наступному порядку: Продавець сплачує 100% від фактично понесених витрат по транспортуванню Покупцем товару Продавця до місцезнаходження виробничих потужностей Покупця.

Таким чином, при продажі молока, транспортування належного СВК «Молоко-Днєпр» молока від місця тримання великої рогатої худоби до місцезнаходження виробничих потужностей ДП «Агролайт» здійснюється ДП «Агролайт» (до 03.01.2012 року - за власний рахунок, з 03.01.2012 року - з подальшою компенсацією СВК «Молоко-Днєпр»). При завезені на завод СВК «Молоко-Днєпр» та ДП «Агролайт» перевіряють кількість та якість поставленого молока, а також щомісяця проводять звірки по взаєморозрахункам за поставлений товар.

Як зазначено в Акті перевірки №70/222-37215660 від 12 липня 2012 року (стор. 4), - «Проведеною перевіркою за період 01.01.2011 - 31.03.2012р. встановлено, що декларації про прибуток до МДПІ не надавались в зв'язку з реєстрацією платником фіксованого сільськогосподарського податку. Але на порушення п.302.1 cт.302, п.301.1 ст. 301, п.п.14.1.235 ст.14 Податкового кодексу України СВК «Молоко-Днєпр» безпідставно зареєстровано платником фіксованого сільськогосподарського податку. (п.3.2 акту перевірки). Таким чином, платник повинен був надавити до МДПІ декларації про прибуток на загальних підставах».

Підпунктом 14.1.235 ст.14 Податкового кодексу України визначено, що у цьому Кодексі поняття вживаються в такому значенні - сільськогосподарський товаровиробник для цілей глави 2 розділу XIV цього Кодексу - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.

Згідно п.301.1 ст. 301 ПК України - платниками податку з урахуванням обмежень, встановлених пунктом 301.6 цієї статті, можуть бути сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Пунктом 302.1 cт.302 ПК України передбачено, що об'єктом оподаткування податком для сільськогосподарських товаровиробників є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

В той же час, порядок набуття та скасування статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку врегульовано ст.308 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.308.1 ст. 308 ПК України - сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку щороку, до 20 лютого, подають станом на 1 січня поточного року:

загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - органу державної податкової служби за місцем розташування такої земельної ділянки;

розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики;

відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

У відомості (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються відомості про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Згідно п.308.3. ст. 308 ПК України - довідка про набуття або підтвердження статусу платника податку видається протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогосподарським товаровиробником податкової декларації або заяви органом державної податкової служби за місцезнаходженням такого платника (місцем перебування на податковому обліку).

Отже, у відповідності до ст.308 Податкового кодексу України набуття та підтвердження платником податку статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку підтверджується відповідною довідкою, яка видається органом державної податкової служби.

Відповідно до листа Криворізької північної МДПІ №1913/10/153 від 01 лютого 2011 року СВК «Молоко-Днєпр» є платником фіксованого сільськогосподарського податку на 2011 рік.

Крім того, статус платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2012 рік, (на запит позивача від 25.01.2012р. №2), було підтверджено Криворізькою північною МДПІ листом за підписом першого заступника начальника Північної МДПІ у м. Кривому Розі, (який мається в матеріалах справи).

Відповідно до п.п. 308.6.1, 308.6.2 п.308.6 ст.308 ПК України реєстрація сільськогосподарського товаровиробника платником податку скасовується:

у разі подання платником податку письмової заяви щодо добровільного зняття з такої реєстрації;

за рішенням органу державної податкової служби:

а) якщо такий платник податку ліквідується, у тому числі шляхом злиття, приєднання або перетворення;

б) у разі встановлення за результатами документальної перевірки недотримання платником податку положень статті 301 цієї глави. При цьому такий платник податку зобов'язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування починаючи з наступного місяця після місяця, у якому було встановлено таке порушення.

Виходячи зі змісту абз. «б» пп.308.6.2 п.308.6 ст.308 Податкового кодексу України вбачається, що СВК «Молоко-Днєпр» зобов'язаний був би перейти на сплату податків за загальною системою оподаткування виключно за умови прийняття рішення про скасування реєстрації платником фіксованого сільськогосподарського податку та лише з наступного місяця після місяця, у якому встановлено порушення статті 301 Податкового кодексу України та прийнято відповідно рішення.

В той же час Відповідачем до матеріалів справи не надано підтвердження того, що СВК «Молоко-Днєпр» було повідомлено про прийняття Криворізькою північною МДПІ чи будь-яким іншим органом державної податкової служби рішення про скасування реєстрації Кооперативу платником фіксованого сільськогосподарського податку.

Таким чином, посилання відповідача на те, що в порушення ст.301, ст.302 та ст.14 Податкового кодексу України СВК «Молоко-Днєпр» безпідставно зареєстровано платником фіксованого сільськогосподарського податку - є необгрунтованими, не базуються на вимогах законодавства та суперечать положенням статтіі 308 Податкового кодексу України,

Також, відповідно до Рішення про результати розгляду скарги від 11.10.2012 року №25649/10/10-014 прийнятого Державною податковою службою у Дніпропетровській області, зазначено, що СВК «Молоко-Днєпр» у 2010 році використовувало у своїй діяльності земельну ділянку площею 1.8га на підставі Договору оренди укладеного з громадянкою ОСОБА_6 лише 23.12.2010 року. Станом на 01.01.2011 року, вказаний договір оренди земельної ділянки не пройшов державної реєстрації, тобто не набрав чинності, а тому, на думку Відповідача не був належною підставою для реєстрації Позивача платником фіксованого сільськогосподарського податку.

Відповідно до п.308.1 ст.308 Податкового кодексу України, яка визначає вимоги для набуття сільськогосподарським товаровиробником статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку щороку, до 20 лютого, подають станом на 1 січня поточного року, в тому числі, відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

В той же час, у відповідності до пункту 308.1 статті 308 Податкового кодексу України (в редакції, чинній станом на 01.01.2011 року) - сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку подають до 1 лютого поточного року, зокрема, відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

Таким чином, законодавчо встановлена вимога щодо подання довідки про наявність земельних ділянок станом на 1 січня поточного року, виникла після здійснення реєстрації Позивача платником фіксованого сільськогосподарського податку, у зв'язку з чим реєстрацію позивача платником ФСП на 2011 рік було здійснено правомірно та відповідно дійсним на той час вимогам законодавства, що додатково підтверджується довідкою Криворізької Північної МДШ №1913/10/153 від 01 лютого 2011 року.

Чинна на момент подання документів для реєстрації платником фіксованого сільськогосподарського податку вимога законодавства була Позивачем дотримана в повному обсязі, а довідка про наявність земельних ділянок була надана до податкового органу у встановлений законом строк (копія довідки додається).

Отже, посилання Відповідача на обставину, що у Позивача були відсутні належним чином оформлені земельні ділянки станом на 01.01.2011 року не ґрунтується на законодавстві, оскільки вказані зміни до Податкового кодексу України були внесені лише 24.05.2012 року Законом України №4834-IV, а тому не можуть застосовуватись до правовідносин, що існували у 2011 році.

Крім того, як зазначив Позивач, СВК «Молоко-Днєпр» фактично приступив до використання земельної ділянки ОСОБА_6 з 23.12.2010 року, однак, враховуючи завантаженість територіальних органів земельних ресурсів у зв'язку із прийняттям нового порядку реєстрації Договорів оренди землі, Договір оренди земельної ділянки від 23.12.2010 року було зареєстровано у відділі Держкомзему в Новобузькому районі лише 18.01.2011 року, що підтверджується копією вищезазначеного договору та довідкою відділу Держкомзему в Новобузькому районі від 18.01.2011р. вих. 68.

Стосовно неподання Позивачем до податкового органу декларацій з податку на прибуток за період з 01 січня 2011 року по 31 березня 2012 року, то суд вважає - у зв'язку з тим, що Позивач в період перевірки не був платником податку на прибуток у нього були відсутні правові підстави для подання цих декларацій.

Також, Відповідач в Акті перевірки посилається на порушення Позивачем п. 135.1. п.135.2 п. 135.4 ст. 135 Податкового кодексу України.

Відповідно до 135.1. 135.2. ст. 135 Податкового кодексу України - доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з:

доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті;

інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Пункт 135.2. ст. 135 Податкового кодексу України передбачає - доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Згідно п.п. 135.4.1. п. 135.4 ст. 135 Податкового кодексу України - дохід від операційної діяльності визнається в розмірі договірної (контрактної) вартості, але не менше ніж сума компенсації, отримана в будь-якій формі, в тому числі при зменшенні зобов'язань, та включає: дохід від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг, у тому числі винагороди комісіонера (повіреного, агента тощо); особливості визначення доходів від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг для окремих категорій платників податків або доходів від окремих операцій встановлюються положеннями цього розділу.

Однак, як вже було зазначено раніше в період з 01 січня 201 1 року по 31 березня 2012 року СВК «Молоко-Днєпр» 6ув зареєстрованим платником фіксованого сільськогосподарського податку, а тому не являвся платником податку на прибуток підприємств на підставі абз. «а» п.307.1 сг.307 Податкового кодексу України у зв'язку з чим у Відповідача не було правових підстав для донарахування Позивачу зобов'язань з даного податку на загальну суму 827 504 гривень.

З урахуванням вищезазначеного суд вважає, що податкове повідомлення-рішення №0000582220 від 25 жовтня 2012 року, прийняте Криворізькою північною міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби з податку на прибуток на загальну суму 500 879,00 грн. є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно донарахуваня СВК «Молоко-Днєпр» 261 217,00 грн. штрафних санкцій з податку на додану вартість слід зазначити наступне.

Криворізька північна МДПІ вказує на те, що Позивачем було неправомірно віднесено до складу податкового кредиту з податку па додану вартість 1 503 грн., сплачених СВК «Молоко-Днєпр» за Договором про падання послуг №2 від 01 липня 2011 року укладеного між СВК «Молоко-Днєпр» (Замовник) та ДП «Агролайт» (Виконавець). Відповідно до п.1.1 умов якого - Замовник замовляє і оплачує, а Виконавець надає Замовнику послуги з ведення реєстру членів Замовника та ведення реєстру довірених осіб членів Замовника.

Обґрунтовуючи свої вимоги Відповідач вказує, що вищезазначені послуги не відносяться до вартості виробничих факторів у вигляді організації внутрішнього виробничою управління (КВЕД 74.14.0), у зв'язку з чим Відповідач вважає, що оплата зазначених послуг не являється операцією, що належить до сільськогосподарської діяльності СВК «Молоко-Днєпр».

Проте, відповідно до абз. «б» п.п.209.15.1 п.209.15 ст.209 Податкового кодексу України - для цілей цієї статті застосовуються такі терміни послуги, супутні постачанню сільськогосподарського товару, який вирощується, відгодовується, виловлюється або збирається (заготовлюється) безпосередньо платником податку отримання послуг, супутніх веденню сільськогосподарської діяльності, а саме з питань оподаткування, бухгалтерської звітності та обліку, організації внутрішнього виробничого управління (74.14.0 КВЕД), а тому є виробничим фактором, за рахунок якого сформовано податковий кредит.

Відповідно до п. 74.14.0 Національного класифікатора України (КВЕД). Затвердженого Наказом Держспоживстандарту України з №375 від 26 грудня 2005 року «Про затвердження національних класифікаторів, зміни до державного класифікатора та скасування чинності державних класифікаторів» підклас «Консультування з питань комерційної діяльності та управління включає в себе, зокрема - консультування та надання практичної допомоги комерційним підприємствам та державним службам в галузі планування, організації, забезпечення ефективності та контролю, інформації для управління тощо.

Отже, наведений в підкласі 74.14.0 перелік назв економічної діяльності, по-перше, не є вичерпним, а по-друге, включає в себе надання практичної допомоги в галузі планування, організації, забезпечення ефективності та контролю, інформації для управління, що охоплює ведення реєстру членів СВК «Молоко-Днєпр» та ведення реєстру довірених осіб Кооперативу.

Відповідно до п.10.1 Статуту СВК «Молоко-Днєпр» вищим органом управління Кооперативом є Загальні збори.

Пунктом 10.2 Статуту передбачено, що кожен член Кооперативу має право на участь у загальних зборах особисто, або через свого уповноваженого представника.

Пункт 11.2 Стату покладає обов'язок скликання загальних зборів на Правління Кооперативу (за відсутності Правління голову Кооперативу) шляхом оприлюднення, а також надіслання членам Кооперативу письмових повідомлень.

Таким чином, враховуючи те, що вищим органом управління СВК «Молоко-Днєпр» є загальні збори членів Кооперативу, в яких беруть участь всі члени Кооперативу особисто або через свого уповноваженого представника, тому надання Позивачу послуг з ведення реєстру членів Кооперативу та виданих довіреностей відноситься до надання інформації для управління, а тому Позивачем правомірно віднесено до складу податкового кредиту 1 503 грн.

Також, Відповідач вказує на те, що Позивачем було неправомірно віднесено до складу податкового кредиту з податку на додану вартість 35 959,18 грн., сплачених СВК «Молоко-Днєпр» за Договором доручення №1 від 01 грудня 2011 року укладеного між СВК «Молоко-Днєпр» (Довіритель) та ДП «Агролайт» (Повірений), а також Додатком №1 до Договору доручення №1 від 01 грудня 2011 року. Відповідно до умов якого - Довіритель доручає, а Повірений зобов'язується за винагороду від імені і за рахунок Довірителя закупити Корма, визначені в Додатках до цього Договору, а смае: (макуху), якість яких відповідає сертифікату встановленого для відповідного виду Кормів та вимогам, встановленим чинним законодавством України на загальну суму 200 000 грн.

Відповідач вказує, що фактично корма отримано Позивачем не було, а передплата ДП «Агролайт» у сумі 215 755 грн. не є операцією, що належить до сільськогосподарської діяльності СВК «Молоко-Днєпр», у зв'язку з чим Відповідач вважає порушено п.209.2 ст. 209 Податкового кодексу України.

Проте, відповідно до п.6.2 Договору доручення №1 від 01 грудня 2011 року строк дії Договору починається з моменту його підписання та закінчується 31 грудня 2012 року, у зв'язку з чим строк виконання ДП «Агролайт» своїх зобов'язань з поставки кормів на момент проведення перевірки ще не настав.

Відповідно до п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України - згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Згідно абз. «а» пп.209.15.1 п.209.15 ст.209 Податковою кодексу України - виробничі фактори, за рахунок яких сформовано податковий кредит товари/послуги, які придбаваються сільськогосподарським підприємством для їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції, а також основні фонди, які придбаваються (споруджуються) з метою їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції.

Тому корма, на закупівлю яках СВК «Молоко-Днєпр» було укладено Договір доручення №1 від 01 грудня 2011 року - необхідні Позивачу для видачі їх членам Кооперативу, які утримують худобу і здійснюють її годування, зокрема, в зимовий період. Закупівля кормів є необхідною умовою для надання Кооперативу можливості заготовляти молоко в зимовий період, а відтак є товаром, який придбаний для використання у виробництві сільськогосподарської продукції.

Таким чином, 35 959 грн. податкового кредиту, сплачених СВК «Молоко-Днєпр» на закупівлю Кормів для корів відносяться до виробничих факторів, а тому Позивачем не було допущено нецільовою використання коштів, Позивачем правомірно віднесено до складу податкового кредиту 1 503 грн.. 215 755 грн. було сплачено для закупівлі кормів для годування худоби, яка є основним засобом виробництва сільськогосподарської продукції - молока, а 8 000 грн. оплати за падання послуг з ведення реєстру членів Кооперативу та виданих довіреностей є необхідною умовою для здійснення управління Кооперативом та проведення Загальних зборів членів Кооперативу - вищого органу управління.

З урахуванням вищезазначеного суд вважає, що податкове повідомлення - рішення №0000402220 від 24 липня 2012 року, прийняте Криворізькою північною міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби з податку на додану вартість на загальну суму 261 217,00 грн. є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 70-71, 86, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Молоко-Днєпр» до Криворізької північної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення-рішення №0000582220 від 25 жовтня 2012 року, прийняте Криворізькою північною міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби з податку на прибуток на загальну суму 500 879,00 грн.

Визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення-рішення №0000402220 від 24 липня 2012 року, прийняте Криворізькою північною міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби з податку на додану вартість на загальну суму 261 217,00 грн.

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та в строки, встановленні статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови викладений 26.11.2012 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2012
Оприлюднено06.12.2012
Номер документу27785129
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/12769/12

Постанова від 20.11.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 30.10.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні