Постанова
від 16.11.2011 по справі 2-а/1970/3120/11
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а/1970/3120/11

"16" листопада 2011 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крапівницької Н.Л.,

секретаря судових засідань Мельничук С.П.,

за участю позивача ОСОБА_4.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Тернополі адміністративну справу

за позовною заявою ОСОБА_4

до головного управління Держкомзему у Тернопільській області

про виплату грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів, яка передбачена статтею 37 Закону України «Про державну службу», суд, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_4 звернулася в суд із адміністративним позовом до головного управління Держкомзему у Тернопільській області про виплату грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів, яка передбачена статтею 37 Закону України «Про державну службу».

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що наказом головного управління Держкомзему у Тернопільській області № 29-к від 29 грудня 2010 року ОСОБА_4. звільнено з посади начальника у зв'язку із виявленою невідповідністю займаній посаді за станом здоров'я, яка перешкоджає продовженню роботи та достроковим виходом на пенсію підставі п.2 ст.40 КЗпП України. ОСОБА_4 знаходиться на обліку в управлінні ПФУ в Збаразькому районі і одержує пенсію як державний службовець з 24 грудня 2010 року.

Звернувшись до керівництва управління Держкомзему у Тернопільській області по питанню виплати грошової допомоги у розмірі 10 посадових окладів, що передбачено статтею 37 Закону України "Про державну службу", відповідачем листом від 16.03.2011 року відмовлено у виплаті вказаної грошової допомоги.

В судовому засіданні позивач позов підтримав з мотивів, викладених у позовній заяві та просив суд позов задовольнити.

Відповідача в судове засіданні не з»явився, надавши клопотання про розгляд справи без їх участі, та заперечення на позовні вимоги, в яких зазначив, що вимоги позивача є необґрунтованими та безпідставними. Оскільки обов'язковою умовою для виплати позивачу допомоги, передбаченої статтею 37 Закону України "Про державну службу" є звільнення працівника з посади державного службовця у зв'язку з виходом на пенсію на підставі статті 38 КЗпП України чи статті 30 Закону України "Про державну службу", вказану позицію обґрунтовує роз'ясненням управління державної служби Головного управління державної служби в Тернопільській області. Звільнення позивача відбулося на підставі п. 2 ч.1 статті 40 КЗпП України, а не у зв'язку з виходом на пенсію державного службовця, а тому, ОСОБА_4. не повинна виплачуватися допомога. Відповідач вважає свої дії правомірними та вчиненими в межах законодавства, а отже, будь-яких прав, свобод та інтересів позивача не порушено, а відтак, просить в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши в судовому засіданні пояснення позивача, оцінивши представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства, судом встановлено наступні обставини справи.

Судом встановлено, що позивач працював на посаді начальника відділу землеустрою, моніторингу, охорони та ринку земель управління Держкомзему у Збаразькому районі Тернопільської області.

Відповідно до наказу управління Держкомзему у Тернопільській області № 29-к від 29 грудня 2010 року ОСОБА_4. звільнено з посади в зв'язку із виявленою невідповідністю займаній посаді за станом здоров'я, яка перешкоджає продовженню роботи підставі п.2 ч. 1 ст.40 КЗпП України та з виплатою вихідної допомоги у розмірі середньомісячного заробітку згідно ст.44 КЗпП України.

ОСОБА_4 на момент звільнення мала необхідний загальний трудовий стаж та вік, який гарантував їй достроковий вихід на пенсію.

Позивачу призначено пенсію за віком відповідно до Закону України «Про державну службу»з 24 грудня 2010 року, що підтверджується довідкою управління Пенсійного фонду України в Збаразькому районі Тернопільської області від 14.03.11 р. № 1453/09.

Звернувшись з питанням виплати грошової допомоги у розмірі 10 посадових окладів, яка передбачена статтею 37 Закону України "Про державну службу" до управління Держкомзему у Тернопільській області, ОСОБА_4. відмовлено у виплаті вказаної грошової допомоги, оскільки, у зв'язку із звільненням позивача з займаної посади за п.2. ст.40 КЗпП України виплата грошової допомоги у розмірі 10 посадових окладів, згідно з вимогами Закону України «Про державну службу», не передбачена та не виплачується, лист-відповідь від 16.03.11 р. № 31-25/1062.

Оцінивши зібрані по справі докази та дослідивши норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення, виходячи з наступного.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень.

На підставі частини 2 статті 37 Закону України «Про державну службу» на одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством пенсійного віку, за наявності страхового стажу для чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років, та які на час досягнення пенсійного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менше 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, - незалежно від місця роботи на час досягнення пенсійного віку.

Також, згідно ст. 21 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні»особам передпенсійного віку, трудовий договір з якими було розірвано з ініціативи власника або уповноваженого ним органу в зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідацією, реорганізацією, перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, а також виявленою невідповідністю працівника займаній посаді за станом здоров'я, гарантується право на достроковий вихід на пенсію за півтора року до встановленого законодавством строку, якщо вони мають страховий стаж для чоловіків - 25 років, для жінок - 20 років, а для осіб, які мають право на пенсію на пільгових умовах, стаж роботи, який дає право на цей вид пенсії.

У відповідності до частини 13 статті 37 Закону України «Про державну службу», державним службовцям у разі виходу на пенсію при наявності стажу державної служби не менше 10 років виплачується грошова допомога в розмірі 10 місячних посадових окладів.

Положення вищевказаної статті виплату грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів не ставлять в залежність чи вихід на пенсію є з настанням граничного віку чи достроково за станом здоров'я.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що для отримання державним службовцем права на виплату йому грошової допомоги в розмірі 10 місячних окладів закон передбачає одночасного настання сукупності наступних юридичних фактів, а саме, вихід на пенсію та наявність стажу державної служби не менше 10 років.

Враховуючи, що в преамбулі Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні»зазначено, що він гарантує ветеранам праці та громадянам похилого віку рівні з іншими громадянами можливості в економічній, соціальній, політичній сферах, сприятливі умови для повноцінного способу життя, а також у зв'язку з тим, що зазначений закон не встановлює обмежень для громадян похилого віку в залежності від посад, які вони займали до виходу на пенсію, то використання особою такої додаткової соціальної гарантії з боку держави, як достроковий вихід на пенсію за певних умов не може бути підставою для позбавлення позивача соціальних гарантій, установлених іншими законами, зокрема, права на встановлену статтею 37 Закону України «Про державну службу»грошову допомогу в розмірі 10 місячних посадових окладів у разі виходу на пенсію.

Виходячи з аналізу вищенаведених законодавчих норм суд приходить до висновку, що право на встановлену статтею 37 Закону України «Про державну службу»грошову допомогу у розмірі 10 місячних посадових окладів мають і особи які вийшли на пенсію достроково, згідно статті 21 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні», за наявності стажу державної служби 10 років.

Отже, позивач вийшов на пенсію як державний службовець у зв'язку з достроковим звільненням зі служби на підставі пункту 2 статті 40 КЗпП України, а тому, не втратив права на отримання грошової допомоги, передбаченої статтею 37 Закону України «Про державну службу».

Як видно з матеріалів справи позивач працював на різних посадах державних службовців, отже на момент звільнення мав не менше 10 років стажу державної служби та вийшов на пенсію державного службовця, тобто набув права на грошову допомогу, передбачену частиною 13 статті 37 Закону України «Про державну службу».

Підстава звільнення позивача зі служби в даному випадку, не має значення для вирішення питання щодо виплати грошової допомоги. Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 09 квітня 2009 року в справі № К-22972/07.

Згідно частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Заперечення відповідача не спростовують підстав для виплати позивачу грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів, згідно із частиною 13 статті 37 Закону України «Про державну службу».

Відповідно до пункту 11 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 24.12.1999 року №13 «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці», при припиненні трудового договору вихідна допомога виплачується у випадках і розмірі, передбачених як статтею 44 КЗпП, так і іншими нормами закону. Так, зокрема, при звільненні державного службовця у зв'язку з досягненням граничного віку перебування на державній службі вихідна допомога виплачується йому не за статтею 44 КЗпП, а згідно зі статтею 37 Закону «Про державну службу». Працівникові, який звільняється за станом здоров'я, вихідна допомога на підставі ст. 44 КЗпП виплачується в тому разі, коли трудовий договір із ним розривається з ініціативи роботодавця за п. 2 ст. 40 КЗпП.

Вказані положення Пленуму Верховного Суду України від 24.12.1999 року №13 не суперечать висновкам суду про те, що позивач набув права на грошову допомогу, передбачену частиною 13 статті 37 Закону України «Про державну службу»так, як виплата працівникові вихідної допомоги на підставі ст. 44 КЗпП, який звільняється за станом здоров'я при розірванні трудового договору із ним з ініціативи роботодавця за п. 2 ст. 40 КЗпП є загальною нормою, в даному випадку позивачеві, який має стаж державної служби більше 10 років та вийшов на пенсію державного службовця, виплачується вихідна допомога згідно зі статтею 37 Закону «Про державну службу».

Оскільки позивач за своїм віком, страховим стажем та стажем державної служби набув право на достроковий вихід на пенсію відповідно до статті 21 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні», відповідач зобов'язаний був виплатити Теле»як Н.В. грошову допомогу в розмірі 10 місячних посадових окладів, згідно із частиною 13 статті 37 Закону України «Про державну службу».

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 158,160-163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Зобов'язати головне управління Держкомзему у Тернопільській області (код ЄДРПОУ 21156048; м. Тернопіль, вул. Грушевського, 8) нарахувати та виплатити ОСОБА_4 (ідент код. НОМЕР_1; проживає: АДРЕСА_1 грошову допомогу в розмірі 10 місячних посадових окладів, яка передбачена статтею 37 Закону України «Про державну службу».

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд, шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її проголошення, апеляційної скарги у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.

Головуючий суддя Крапiвницька Н.Л.

копія вірна

Суддя Крапiвницька Н.Л.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2011
Оприлюднено04.12.2012
Номер документу27786125
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/3120/11

Постанова від 16.11.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Крапiвницька Н.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні