ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 листопада 2012 року 15:01 № 2а-13380/12/2670
За позовомВідкритого акціонерного товариства завод «Експрес» доЦентрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкції № 1584-ЦД-1-Е від 20.08.2012
Суддя : Кротюк О.В.
Секретар судового засідання: Шевченко Я.В.
Обставини справи:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Відкрите акціонерне товариство завод «Експрес» (далі -позивач) з позовом до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі -відповідач) та просить суд визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1584-ЦД-1-Е від 20.08.2012 про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що штрафні санкції застосовані неправомірно, оскільки позивач здійснює перетворення з відкритого акціонерного товариства на Товариство з обмеженою відповідальністю, а тому під дію Закону України «Про акціонерні товариства»не підпадає.
Відповідач проти позову заперечив в усній формі з підстав правомірності оскаржуваної постанови.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
встановив:
20.08.2012 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку -директором Центрального територіального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Жупаненко В.М. винесено постанову № 1584-ЦД-1-Е від 20.08.2012.
Зазначеною постановою за невиконання розпорядження НКЦПФР щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів №555-КУ від 12.08.2011 (далі - Розпорядження) накладено на ВАТ завод «Експрес»штраф у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн.
Розпорядження виносилось у зв'язку із порушенням, зокрема, вимог ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства»та ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», а саме не здійснення емітентом переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування. Термін виконання до 01.03.2012.
Аналізуючи вищевикладені обставини, суд прийшов до висновку про безпідставність позовних вимог з огляду на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі - Закон).
Пунктом 13 частини 1 статті 7 вищевказаного Закону встановлено, що основним із завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема, здійснення контролю за дотриманням законодавства.
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства»від 17.09.2008 № 514-VI, усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
А згідно з ч.3 ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»від 23.02.2006 №3480-ІV, емітентом акцій є тільки акціонерне товариство. Порядок прийняття відповідним органом акціонерного товариства рішення про розміщення акцій визначається законом, що регулює питання утворення, діяльності та припинення акціонерних товариств.
Акції існують виключно в бездокументарній формі.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства (п.10 ч.1 ст.8 Закону).
Статтею 11 Закону передбачено право Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовувати до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 8).
Суд приймає до уваги те, що доказів виконання вимог Розпорядження у встановлений ним строк позивачем суду не надано.
Поряд з цим, суд не приймає покликання позивача на зміну організаційно-правової форми з відкритого акціонерного товариства на товариство з обмеженою відповідальністю, оскільки станом на день спливу встановленого Розпорядженням строку, як і станом на день розгляду справи факту зазначеного перетворення не відбулося. Такого висновку суд дійшов з огляду на те, що позивачем лише розпочата та не завершена процедура реорганізації, так у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців міститься інформація стосовно того, що ВАТ завод «Експрес»(код ЄДРПОУ 23535369) перебуває в стані припинення підприємницької діяльності.
Частиною 1 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003 № 755-ІV встановлено, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
За таких обставин, підстави для задоволення позову відсутні.
Частиною 1 статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (частина друга статті 71 КАС України).
Судом встановлено відповідність оскаржуваної постанови вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України.
Позивач всупереч вимогам ч. 1 ст. 71 КАС України не довів суду обставин, які можуть бути підставою для задоволення позову, а судом таких обставин не встановлено.
Оскільки позовні вимоги задоволенню не підлягають, то судові витрати позивача не відшкодовуються.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги та набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В.Кротюк
Повний текст постанови виготовлено та підписано 26.11.2012 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2012 |
Оприлюднено | 04.12.2012 |
Номер документу | 27786745 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні