Постанова
від 22.06.2006 по справі 11/185-06-4851а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/185-06-4851А

             

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"22" червня 2006 р.11 год. 30 хв.м. ОдесаСправа  № 11/185-06-4851А

Господарський суд Одеської області у складі колегії суддів:

Суддя:                          Власова С.Г.

При секретарі:           Язикова О.М.

За участю представників сторін:

Від позивача: Гаврюшенко О.Ю., Молокова С.А. (за довіреністю);  

Від відповідача: Чулаков В.Т. (за довіреністю);

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом  Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Відкритого акціонерного товариства Ширяївське підприємство по агрохімічному обслуговуванню сільського господарства «Сільгоспхімія» про стягнення 17 417,25 грн., -

ВСТАНОВИВ: 17.05.2006 р. за вх. № 5683 Одеське обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Відкритого акціонерного товариства Ширяївське підприємство по агрохімічному обслуговуванню сільського господарства «Сільгоспхімія» про стягнення штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2004 році у розмірі  17 417,25 грн.

Позивач на позовних вимогах наполягає, 15.06.2006 р. за вх. № 12738,  22.06.2006 р. за вх. № 13304 надав додаткові документи по справі.

Відповідач, проти позовних вимог заперечує, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву (вх. № 12601 від 14.06.2006 р.)

В судовому засіданні від 14.06.2006 р. в порядку ч.2 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України оголошувалась перерва до 22.06.2006 р.

Розглянувши матеріали справи суд встановив:

Позивач, посилаючись на приписи ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, згідно з якими підприємства, установи, організації (незалежно від форм власності і господарювання), де кількість працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом (4% від загального числа працюючих), зобов'язані щороку сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі  середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, стверджує, що Відповідачем нестворені у встановленому законом порядку робочі місця для працевлаштування інвалідів.

Позивач зазначає, що згідно Звіту Відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2004 рік,  середньооблікова чисельність штатних працівників підприємства у 2004 році склала 145 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, Відповідач повинен був створити 6 місць, але фактично створив тільки одне.

Відповідно до відповіді Управління праці та соціального захисту населення Ширяївської районної державної адміністрації № 839 від 23.11.2005 р. Відповідач не звертався до Управління для залучення представників для роботи в комісії по атестації робочих місць інвалідів та надавав звіти за формою 3-ПН щодо відсутності вільних робочих місць для інвалідів.

З наданого Позивачем розрахунку вбачається, що сума відрахувань, які Відповідач мав здійснити, складає 17 417,25 грн. за п'ять нестворених робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2004 році.

Відповідач проти позовних вимог заперечує з підстав викладених у відзиві на позовну заяву (вх. № 12601 від 14.06.2006 р.) в якому вказує, що у 2004 році на підприємці працювали інваліди –Мартинюк Л.О., Скуртуленко О.В., Грона О.В., Козаченко М.Г., та вказує, що у звіті ним помилково зазначено тільки одну особу.

Відповідач зазначає, що ним було направлене клопотання щодо перерахунку розміру штрафних санкцій із розрахунку, що на підприємстві Відповідача у 2004 році працювало чотири інваліда, але Позивач здійснив перерахунок тільки відносно 3-х осіб.  Відповідно до направленої Позивачем претензії № 03-1/3250 від 14.12.2005 р. та розрахунку до неї, розмір штрафних санкцій складав –10450,35 грн.  

Позивач на позовних вимогах наполягає, 14.06.2006 р. за вх. № 12629,  22.06.2006 р. за вх. № 13306 надав додаткові документи по справі якими додатково обґрунтовує позовні вимоги, та вказує, що у 2004 році на підприємстві Відповідача працювали наступні особи, яким встановлено інвалідність:

·          Мартинюк Л.О. –посвідчення № 109804, видано 07.12.1994 р. по 01.02.2000 р.;

·          Скуртуленко О.В. –посвідчення № 273125, видано 30.11.2004 р. по 30.11.2005 р.;

·          Грона О.В. –посвідчення № 273675, видано 07.12.2005 р. безтерміново.

Позивач проти знаходження зазначених осіб у 2004 році на інвалідності, заперечує.

Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи  норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.

Згідно Указу Президента України "Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади” №1573/99 від 15.12.99 р. та Додатку до нього, Міністерство праці та соціальної політики України віднесено до центральних органів виконавчої влади.

Відповідно до пунктів 1,15 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів затвердженого постановою КМУ від 26.09.02 р. №1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому, а також має статус юридичної особи. Одним із покладених на нього завдань є здійснення контролю за своєчасним перерахуванням сум  штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Порядок сплати підприємствами, установами  і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затверджений постановою  Кабінету  міністрів України від 28.12.01 р. №1767.

Відповідно до пункту 11 вищевказаного Порядку, у разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів для їх стягнення у судовому порядку.

У зв`язку з викладеним, Одеське обласне відділення Фонду України соціального захисту інвалідів має повноваження щодо застосування і стягнення штрафних санкцій з підприємств, які не забезпечують установлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, якщо ними добровільно не сплачуються до відповідного відділення фонду штрафні санкції за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

На підставі  ч.ч.1, 3 ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від  форми  власності  і  господарювання,  де  кількість працюючих    інвалідів    менша,   ніж   установлено   нормативом, передбаченим  частиною  першою  статті  19  цього  Закону,  щороку сплачують   відповідним   відділенням  Фонду  України  соціального захисту  інвалідів  штрафні  санкції,  сума  яких  визначається  у розмірі   середньої   річної   заробітної  плати  на  відповідному підприємстві (в об'єднанні),  в  установі,  організації  за  кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Сплату штрафних санкцій підприємства (об'єднання), установи і організації провадять відповідно до закону  за  рахунок  прибутку, який  залишається  в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Частиною 4 статті 20 Закону передбачено, що у разі відсутності коштів штрафні  санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства (об'єднання),  установи і  організації  в  порядку,  передбаченому законом.

Відповідно до п.14 “Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого постановою КМУ від 03.05.1995 р. №314, підприємства у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів, інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Пунктом 3 вказаного Положення встановлено, що робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Всупереч вказаної норми права, Відповідач не надав докази інформування, або атестації робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2004 році.

Заперечення відповідача щодо створення у 2004 р. трьох додаткових місць на яких працювали інваліди судом не приймаються, оскільки зазначені особи не мали у 2004 році належним чином встановленої інвалідності.

За приписами ст. 71 КАС, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи викладене, позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів щодо стягнення з Відкритого акціонерного товариства Ширяївське підприємство по агрохімічному обслуговуванню сільського господарства «Сільгоспхімія»штрафних санкцій в сумі 17 417,25 грн. за нестворені робочі місця для інвалідів у 2004 р. підлягають задоволенню згідно ст.ст. 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, оскільки в цьому обсягу вони підтверджуються наданими суду матеріалами.

Керуючись ст.ст. 87, 89, 94, п. 6 Перехідних положень, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

1.  Позов задовольнити.

          2.  Стягнути з Відкритого акціонерного товариства Ширяївське підприємство по агрохімічному обслуговуванню сільського господарства «Сільгоспхімія»(66800, Одеська область, смт. Ширяєве, вул. Коробченка, 28, код 05490440, п/р 26004720 ООФ АППБ „Аваль”, МФО 328351):

-          на користь Одеського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, банк –УДК в Одеській області, одержувач –Ширяєвське РВДК, МФО 828011, п/р 31211230600509, код 23214666, код 50070000  –17 417,25 грн. штрафних санкцій.

Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної  сили у порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                               Власова С.Г.

Постанову складено у повному обсязі 23.05.2006 р.

Суддя                                                                                 Власова С.Г.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.06.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу27808
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/185-06-4851а

Постанова від 22.06.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні