Постанова
від 19.09.2012 по справі 2а/0470/9523/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2012 р. Справа № 2а/0470/9523/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Ляшко О.Б., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» до Комунального підприємства «Байкал-ОД» про стягнення штрафу за порушення законодавства в сфері теплопостачання , -

ВСТАНОВИВ :

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» звернулось до суду з адміністративним позовом про стягнення з Комунального підприємства «Байкал-ОД» штрафу в розмірі 4100,00 грн.

Відповідно до положень ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку скороченого провадження.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що пунктом 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. N 929 ( зі змінами і доповнення), передбачено, що державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергія (Держенергонагляд).

Функція державного енергетичного нагляду за додержанням режимів споживання електричної та теплової енергії закріплена також за центральним органом виконавчої влади - Міністерством палива і енергетики України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 2 листопада 2006 р. № 1540.

Згідно п. 1 Наказу Міністерства палива та енергетики України «Про державний енергетичний нагляд» № 422 від 03.11.2006 р. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 р. № 929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго».

Одним із основних напрямків діяльності ДП «НЕК «Укренерго», передбачених п. 2.3 Статуту ДП «НЕК «Укренерго» (нова редакція), затвердженого Наказом Міністерства палива та енергетики України № 527 від 13.10.2009 р., є здійснення державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

З вищенаведеного випливає, що ДП «НЕК «Укренерго» є суб'єктом делегованих владних повноважень у розумінні п. 7 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» є відокремленим підрозділом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго». Згідно з п. 2 Додатку 1 до Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» ДП НЕК «Укренерго» структурним підрозділом останнього є Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області, яка діє на підставі Положення, затвердженого Головним Державним інспектором України з енергетичного нагляду 03.03.2009 р.

Згідно зі ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Державні інспектори мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів.

15 серпня 2011 р. Державним інспектором Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області проведено планове обстеження Комунального підприємства «Байкал-ОД». В ході перевірки виявлені факти порушення законодавства про теплопостачання, про що складено Акт від 15.08.2011р. № 01/11-67-365. На підставі зазначеного Акту від 15.08.2011 р. № 01/11-67-365 Державним інспектором Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області керівнику Відповідача Чернатій О.Д. виданий Припис від 15.08.2011 р. №01/11-67-232 з переліком заходів, спрямованих на усунення порушень і строків їх виконання,, котрий отриманий відповідачем, про що свідчить підпис керівника підприємства, скріплений печаткою.

25 січня 2012 р. при перевірці Відповідача на предмет виконання раніше виданого Припису встановлено факт його невиконання, а саме: не виконані вимоги п.п. 1, 3-6, 8, 11, 12, 14, 18-23, 25-34 Припису від 15.08.2011 р. № 01/11-67-232, про що складений Протокол № 01/11-67-008 від 25.01.2012 р. та Акт перевірки (протокол) № 01/11-67-008/13 від 25.01.2012 р.

Відповідно до ч. 8 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» припис - це обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Так, припис Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Дніпропетровській області № 01/11-67-232 від 15.08.2011 р. мав бути виконаний в цілому до 01 листопада 2011 р.

Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» невиконання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законодавством.

Відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання припису передбачена ст. 31 Закону України «Про теплопостачання». Відповідно до п.2 ч. 1 ст. 31 даного Закону суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергозбереження або Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, або Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок застосування таких санкцій передбачений Постановою Кабінету Міністрів України №1312 від 21.07.1999 р. «Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання».

Тому на підставі зазначеного акту перевірки (протоколу) було винесено Постанову № 01/11-44-016 від 30 січня 2012 року про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та в сфері теплопостачання, якою за ухилення від виконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на Комунальне підприємство «Байкал-ОД» накладено штраф у розмірі 5100,00 грн.

Відповідно до ч.ч. 8, 9 ст. 31 Закону України «Про теплопостачання» суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф у п'ятнадцятиденний термін із дня отримання постанови про його накладання, у разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку. Штраф у добровільному порядку сплачений частково - на суму 1000,00 грн.

Відповідно до п.10 зазначеної Постанови суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у визначений термін він стягується в судовому порядку.

Штрафи, які накладаються Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії, скеровуються в державний бюджет України.

Залишок штрафу розмірі 4100,00 грн. відповідачем не сплачений.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними і допустимими доказами, відповідачем не спростовані та підлягають до задоволення повністю.

Керуючись статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» - задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства «Байкал-ОД» (ЄДРПОУ 35751245) до Державного бюджету України штраф у розмірі 4100 (чотири тисячі сто) грн. 00 коп.

Суму штрафу 4100,00 грн. перерахувати на р/р № 31112106700097 у

банку ГУДКСУ у Дніпропетровській області, ЄДРПОУ 38032070, МФО 805012, одержувач - УДКСУ у Криворізькому районі Дніпропетровської області за кодом бюджетної класифікації 21081100

Згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Постанова суду набирає законної сили в порядку та у строки, визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.Б. Ляшко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2012
Оприлюднено05.12.2012
Номер документу27813147
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/9523/12

Ухвала від 17.08.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

Постанова від 19.09.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні