Рішення
від 29.11.2012 по справі 3пн/5014/2496/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29.11.12 Справа № 3пн/5014/2496/2012.

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю центральної збагачувальної фабрики «Сєвєрная», м. Антрацит Луганської області

до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Луганській області, м. Луганськ

про визнання аукціону недійсним та стягнення 45 247 грн. 80 коп.

суддя Секірський А.В.

в присутності представників сторін:

від позивача -Осьмухін С.А., довіреність № 2 від 20.11.2012;

від відповідача -Гавриш Ю.К., довіреність № 17-08 від 06.04.2012,

в с т а н о в и в:

Суть спору : 03.10.2012 Товариством з обмеженою відповідальністю центральною збагачувальною фабрикою «Сєвєрная»заявлено вимоги до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Луганській області про визнання приватизаційного аукціону від 25.09.2012 з продажу об'єкта незавершеного будівництва державної власності -будівництва шахти «Краснолуцька -Північна»№1 (два законсервовані похилі стволи), що знаходиться на балансі ВП «Підприємство комунального господарства»ДП «Донбасантрацит»та розташований за адресою: Луганська область, м. Красний Луч, - недійсним; та стягнення з відповідача на користь позивача 45 247,80 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на наступне.

05.09.2012 в офіційному виданні Фонду державного майна України -газеті «Відомості приватизації»№ 36 (729), стор. 3, у розділі «Продаж об'єктів групи Д»опубліковано інформаційне повідомлення про продаж на аукціоні об'єкта незавершеного будівництва державної власності (далі -повідомлення).

В абзаці 1 повідомлення «Назва об'єкта приватизації»зазначено: будівництво шахти «Краснолуцька -Північна №1»(два законсервовані похилі стволи). В абзаці 2 повідомлення «Адреса»- Луганська обл., м. Красний Луч, тоді як переконливо, на думку позивача, свідчать розпорядження Луганської обласної державної адміністрації від 17.03.2011 № 275 «Про зміну цільового призначення та надання земельної ділянки в оренду товариству з обмеженою відповідальністю Центральна збагачувальна фабрика «Сєвєрная»під час розміщення промислового майданчика для проведення геологічного вивчення, у тому числі дослідно -промислової розробки кам'яного вугілля», проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів та території, яка, за даними державного земельного кадастру враховується в Адріанопільській сільській раді Перевальського району Луганської області від 17.06.2010 та договір оренди землі від 16.05.2011, об'єкт приватизації розташований за адресою -за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Адріанопільській сільській раді Перевальського району Луганської області, кадастрові номери -4423681100:05:005:0003.

В абзаці 3 повідомлення «Балансоутримувач» зазначено -ВП «Підприємство комунального господарства»ДП «Донбасантрацит», абзац 4 «Відомості про об'єкт приватизації»- будівництво шахти «Краснолуцька -Північна №1»- два законсервовані похилі стволи (конвеєрний та допоміжний), розташовані неподалік ліквідованої шахти «Запорізька»в Антрацитівському районі. Два похилі стволи пройдені на проектну глибину 285 м та 330 м. Гирла стволів законсервовані, огороджувальні споруди зруйновані, на відстані 5-10 метрів від гирла стволів маються провали глибиною 10 м. Об'єкт візуально не проглядається. За роки будівництва (1992-1996) було виконано 2% кошторисної вартості проекту.

В абзаці 5 повідомлення зазначено: земельна ділянка окремо не виділена, питання землекористування покупець вирішує самостійно, абзац 14 -аукціон буде проведено через 20 днів з дня опублікування цієї інформації о 10-й годині за адресою: м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а.

18.09.2012 платіжним дорученням № 285 позивачем на адресу відповідача перераховано грошові кошти в розмірі 45 247,80 грн. з призначенням платежу «Оплата у розмірі 10% від початкової ціни об'єкта. Без ПДВ».

24.09.2012 та 25.09.2012 (09-37 год.) позивач звертався до відповідача з вимогами вих. № 24.09.-2012 та № 25.09.-2012 про припинення аукціону та зняття об'єкту з торгів, у яких просив припинити аукціон з продажу об'єкта незавершеного будівництва -будівництва шахти «Краснолуцька -Північна №1» (два законсервовані похилі стволи), призначеного на 25.09.2012 на 10-00 год., зняти об'єкт незавершеного будівництва -будівництва шахти «Краснолуцька -Північна №1»(два законсервовані похилі стволи) з торгів. В якості додатку до вимог наданий Договір оренди землі від 16.05.2011. Вимоги мотивовано порушенням відповідачем приписів ст.ст. 15, 20 Закону № 2171, оскільки в повідомлення недостовірно зазначено, що земельна ділянка окремо не виділена, хоча договір оренди землі від 16.05.2011, укладений між позивачем та Перевальською районною державною адміністрацією, свідчить про інше.

25.09.2012 о 10-00 годині за адресою: м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а, проведено приватизаційний аукціон, організатором якого є відповідач, ліцитатором є начальник відповідача Хорошевська І.Б. Учасником аукціону, крім позивача, є ТОВ «Науково -виробнича компанія «Лучвуглевидобування»та ПАТ «ЗФ КВ-ДОНБАС». За наслідками проведення аукціону складено протокол № 1 від 25.09.2012, переможцем став позивач.

Таким чином, на думку позивача, відповідачем у інформаційному повідомленні порушено приписи та вимоги ч.2 ст. 19 Конституції України, ч.1 ст. 19, ч.4 ст. 19 Закону України «Про приватизацію державного майна», ч.1 ст. 15, ч.1 ст. 20 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», ч.1 ст. 3 Закону України «Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва», п.4.7 Положення про порядок приватизації об'єктів незавершеного будівництва, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 11.09.2000 № 1894, п.1 додатку № 9 «Інформаційне повідомлення про переліки об'єктів (груп А, Д та Ж), що підлягають приватизації шляхом викупу, продажу на аукціоні, у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни, за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону»до Типового переліку відомостей для різних способів продажу, обов'язкового для публікації в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, та порядку подання таких відомостей, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 23.04.2012 № 562 та п.2.1 Порядку, затвердженого зазначеним наказом від 23.04.2012 № 562.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, дав пояснення, аналогічні викладеному в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав письмові відзиви на позовну заяву від 23.10.2011 (а.с.81) та від 20.11.2012 (а.с.101), в яких послався на те, що за даними балансоутримувача об'єкта незавершеного будівництва (далі -ОНБ) ДП «Донбасантрацит», ОНБ розташований на землях Антрацитівського району, відповідно до листа відділу Держкомзему у Антрацитівському районі земельна ділянка, на якій розташований ОНБ, є пасовищем -землями сільськогосподарського призначення. Відомості про виділення цієї ділянки відсутні. На підставі цієї інформації в інформаційному повідомленні про продаж на аукціоні ОНБ зазначено: «Земельна ділянка окремо не виділена». При цьому, про наявність договору оренди землі від 16.05.2011 відповідачеві не було відомо. Тому інформаційне повідомлення складено без порушень вимог діючого законодавства.

Наказом відповідача від 28.09.2012 № 970 затверджено Протокол № 1 приватизаційного аукціону від 25.09.2012 з продажу ОНБ державної власності -будівництво шахти «Краснолуцька -Північна»№ 1 (два законсервовані похилі стволи), що обліковується на балансі ВП «Підприємство комунального господарства»ДП «Донбасантрацит»та розташований за адресою: Луганська область, м. Красний Луч, переможцем визнано позивача. Також відповідачем був виданий наказ від 28.09.2012 № 971 про укладення договору купівлі -продажу вказаного ОНБ з позивачем.

Проте, у зв'язку з тим, що договір купівлі -продажу ОНБ не був укладений у п'ятиденний термін наказом відповідача від 22.10.2012 № 1076 скасовано п.п.1,2,3 наказу від 28.09.2012 № 970, визнано таким, що втратив чинність, наказ від 28.09.2012 № 971, грошові кошти у сумі 45247,80 грн. підлягають поверненню позивачеві. Листом від 25.10.2012 № 11-05-05329 відповідач повідомив позивача про наведене, платіжним дорученням від 25.10.2012 № 596 позивачу були повернуті кошти в сумі 45 247,80 грн.

Розглянувши матеріали справи, надані сторонами докази, суд встановив такі фактичні обставини.

Наказом Фонду державного майна України від 17.04.2012 № 531 включено до переліку об'єктів незавершеного будівництва державної власності, що підлягають приватизації, об'єкт незавершеного будівництва -будівництво шахти «Краснолуцька -Північна»№1 (два законсервовані похилі стволи) ВП «Підприємство комунального господарства»ДП «Донбасантрацит»за адресою: Луганська область, м. Красний Луч.

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Луганській області (далі -Відповідач) від 28.05.2012 № 577 наказано відділу приватизації об'єктів груп А, Е, Ж, Д здійснити приватизацію шляхом продажу на аукціоні об'єкта незавершеного будівництва державної власності - будівництво шахти «Краснолуцька -Північна»№1 (два законсервовані похилі стволи) ВП «Підприємство комунального господарства»ДП «Донбасантрацит»за адресою: Луганська область, м. Красний Луч.

13.06.2012 уповноваженими особами відповідача складено Акт обстеження будівельного майданчика і технічного стану об'єкта незавершеного будівництва - будівництво шахти «Краснолуцька -Північна»№1 (два законсервовані похилі стволи) ВП «Підприємство комунального господарства» ДП «Донбасантрацит»за адресою: Луганська область, м. Красний Луч, за результати якого встановлено, що будівельний майданчик знаходиться в Антрацитівському районі Луганської області, неподалік ліквідованої шахти «Запорізька»в Антрацитівському районі. Два похилі стволи пройдені на проектну глибину 285 м та 330 м. Гирла стволів законсервовані, огороджувальні споруди зруйновані, на відстані 5-10 метрів від гирла стволів маються провали глибиною 10 м. Об'єкт візуально не проглядається.

05.09.2012 Регіональним відповідачем у офіційному виданні Фонду державного майна України - газеті «Відомості приватизації»№ 36 (729) на сторінці 3 у розділі «Продаж об'єктів групи Д»було розміщено інформаційне повідомлення наступного змісту:

«Інформація про продаж на аукціоні об'єкта незавершеного будівництва державної власності.

Назва об'єкта приватизації : будівництво шахти «Краснолуцька -Північна №1»(два законсервовані похилі стволи).

Адреса : Луганська обл., м. Красний Луч.

Балансоутримувач : ВП «Підприємство комунального господарства»ДП «Донбасантрацит».

Відомості про об'єкт приватизації : будівництво шахти «Краснолуцька -Північна №1»- два законсервовані похилі стволи (конвеєрний та допоміжний), розташовані неподалік ліквідованої шахти «Запорізька»в Антрацитівському районі. Два похилі стволи пройдені на проектну глибину 285 м та 330 м. Гирла стволів законсервовані, огороджувальні споруди зруйновані, на відстані 5-10 метрів від гирла стволів маються провали глибиною 10 м. Об'єкт візуально не проглядається. За роки будівництва (1992-1996) було виконано 2% кошторисної вартості проекту.

Земельна ділянка окремо не виділена . Питання землекористування покупець вирішує самостійно.

Продаж об'єкта приватизації здійснюється за грошові кошти.

Початкова ціна об'єкта без урахування ПДВ становить 377 065,00 грн.

ПДВ -75 413,00 грн.

Початкова ціна об'єкта з урахуванням ПДВ -452 478,00 грн.

Умови продажу : завершення будівництва об'єкта приватизації у п'ятирічний термін від дати нотаріального посвідчення договору купівлі -продажу об'єкта приватизації; забезпечення вимог екологічної безпеки, охорони навколишнього природного середовища під час добудови та подальшого введення в експлуатацію об'єкта приватизації; подальше відчуження та передача в заставу покупцем об'єкта приватизації можливі тільки після повної сплати за об'єкт приватизації та за умови збереження для нового власника зобов'язань, визначених договором купівлі -продажу, виключно за згодою державного органу приватизації, який здійснює контроль за їх виконанням; покупець повинен надавати РВ ФДМУ по Луганській області необхідні матеріали, відомості, документи тощо про виконання умов договору купівлі -продажу та не перешкоджати у здійсненні контролю за виконанням умов договору купівлі -продажу.

Плата за реєстрацію заяв в розмірі 17,00 грн. та кошти під час розрахунку за придбаний об'єкт приватизації вносяться на р/р № 37189506700001 у ГУДКСУ у Луганській області, м. Луганськ, МФО 804013, код 13398493. Одержувач -РВ ФДМУ по Луганській області.

Грошові кошти у розмірі 10% від початкової ціни об'єкта (45 247,80 грн.) вносяться на р/р № 37316006000535 у ГУДКСУ у Луганській області, м. Луганськ, МФО 804013, код 13398493. Одержувач -РВ ФДМУ по Луганській області.

Термін прийняття заяв -протягом 17 днів з дня опублікування цієї інформації.

Аукціон буде проведено через 20 днів з дня опублікування цієї інформації о 10-й годині за адресою: м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а.

Ознайомитися з об'єктом приватизації можна за місцем його знаходження.

Служба з організації та проведення аукціону -РВ ФДМУ по Луганській області. Адреса: м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а, каб.201, тел. 58-53-39»(а.с.20-43).

Платіжним дорученням № 285 від 18.09.2012 товариством з обмеженою відповідальністю центральна збагачувальна фабрика «Сєвєрная» (далі -Позивач) сплачено за реквізитами, наведеними в інформаційному повідомленні, 45 247,80 грн. одержувачу -відповідачеві, з призначенням платежу «оплата у розмірі 10% від початкової ціни об'єкта. Без ПДВ» (а.с.44).

24.09.2012 та 25.09.2012 (09-37 год.) позивач звертався до відповідача з вимогами вих. № 24.09.-2012 (а.с.45) та № 25.09.-2012 (а.с.57) про припинення аукціону та зняття об'єкту з торгів, у яких просив припинити аукціон з продажу об'єкта незавершеного будівництва -будівництва шахти «Краснолуцька -Північна №1»(два законсервовані похилі стволи), призначеного на 25.09.2012 на 10-00 год., зняти об'єкт незавершеного будівництва -будівництва шахти «Краснолуцька -Північна №1»(два законсервовані похилі стволи) з торгів. В якості додатку до вимог наданий Договір оренди землі від 16.05.2011. Вимоги мотивовано порушенням відповідачем приписів ст.ст. 15,20 Закону № 2171, оскільки в повідомлення недостовірно зазначено, що земельна ділянка окремо не виділена, хоча договір оренди землі від 16.05.2011, укладений між позивачем та Перевальською районною державною адміністрацією, свідчить про інше.

25.09.2012 о 10-00 годині за адресою: м. Луганськ, площа Героїв ВВВ, 3а, відбувся аукціон з приватизації об'єкту -лот №1 -об'єкт незавершеного будівництва державної власності -будівництво шахти «Краснолуцька -Північна»№ 1(два законсервовані похилі стволи), адреса об'єкту -Луганська обл., м. Красний Луч, в якому, крім позивача, взяли участь Приватне акціонерне товариство «ЗФ КВ-Донбас»та ТОВ «Науково -виробнича компанія «Лучвугледобування», переможцем аукціону став позивач, вартість продажу склала 30 500 000 грн., в тому числі ПДВ -5 083 333,33 грн.

Результати приватизаційного аукціону оформлені протоколом №1, підписаним ліцитатором І. Хорошевською та з боку переможця (позивача) О. Дибовим (а.с.103).

Наказом відповідача від 28.09.2012 № 970 затверджено протокол №1 приватизаційного аукціону від 25.09.2012, визнано переможцем позивача (а.с.102).

28.09.2012 відповідачем було видано наказ № 971 про укладення договору купівлі -продажу об'єкта незавершеного будівництва державної власності -будівництво шахти «Краснолуцька -Північна»№1 (два законсервовані похилі стволи), що знаходиться на балансі ВП «Підприємство комунального господарства»ДП «Донбасантрацит»та розташований за адресою: Луганська область, м. Красний Луч, з ТОВ ЦЗФ «Сєвєрная»згідно з проектом (а.с.104).

Наказом відповідача від 22.10.2012 № 1075 «Про відміну результатів аукціону з продажу об'єкта незавершеного будівництва»скасовано пункти 1,2,3 наказу від 28.09.2012 № 970 «Про затвердження протоколу приватизаційного аукціону», яким було затверджено протокол № 1 приватизаційного аукціону від 25.09.2012 з продажу ОНБ, визначена ціна продажу ОНБ та признаний переможець аукціону (п.1), наказано фінансово -бухгалтерському відділу відділення повернути позивачеві грошові кошти у розмірі 10% початкової ціни ОНБ у сумі 45 247,80 грн. (п.2) та визнано таким, що втратив чинність, наказ від 28.09.2012 № 971 «Про укладення договору купівлі -продажу державного майна»(п.3) (а.с.105).

Листом від 25.10.2012 № 11-05-05329 відповідач повідомив позивача про вищенаведені обставини (а.с.106).

Платіжним дорученням № 596 від 25.10.2012 відповідачем повернуто позивачеві грошові кошти у розмірі 10% початкової ціни об'єкта, перераховано платіжним дорученням №285 від 18.09.2012, у сумі 45 247,80 грн. (а.с.107).

Оцінивши встановлені обставини, подані сторонами докази, суд дійшов висновку про необхідність відмови у задоволенні позову з огляду на наступне.

У відповідності з приписами ст.ст. 33, 34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Згідно ст. 4 3 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

На підставі ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Відповідно до частини 1 статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Як встановлено ст. 16 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Господарського кодексу України кожний суб'єкт господарювання і споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.

Закон України «Про приватизацію державного майна»(далі -Закон № 2163) регулює правові, економічні та організаційні основи приватизації державного майна та майна, що належить Автономній Республіці Крим, з метою створення багатоукладної соціально орієнтованої ринкової економіки України.

Відповідно до п.2 ч.1 Закону № 2163, до об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, належать об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, у тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких вони розташовані.

Згідно з п.1 ч.1 ст.15 Закону № 2163, приватизація державного майна здійснюється шляхом продажу об'єктів приватизації на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни); ч.1 ст.16 - продаж об'єктів приватизації на аукціоні, за конкурсом та на фондових біржах здійснюється у порядку, що затверджується Фондом державного майна України, Антимонопольним комітетом України, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 1 ст.19 Закону № 2163 встановлено, що Фонд державного майна України здійснює відповідно до законодавства комплекс заходів щодо забезпечення прозорості приватизації, провадження інформаційно-пропагандистської та рекламної діяльності з питань проведення приватизації, висвітлення приватизаційних процесів шляхом оприлюднення в засобах масової інформації (на веб-сайті Фонду державного майна України; в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації - Державному інформаційному бюлетені про приватизацію та додатку до нього; в Інтернеті) повідомлень про хід і результати приватизації.

Відповідно до ч.4 ст.19 Закону № 2163, в інформаційному повідомленні про продаж державного майна, крім продажу пакета акцій (часток, паїв), обов'язково зазначаються:

найменування об'єкта приватизації, його місцезнаходження;

ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ;

обсяг та основна номенклатура продукції (робіт, послуг), у тому числі експортної;

кількість та склад робочих місць;

баланс активів і пасивів, вартість власного капіталу, звіт про фінансові результати, про рух коштів, інші відомості, які характеризують фінансово-майновий стан об'єкта приватизації за останні три роки;

дані про будівлі (споруди, нежитлові приміщення) та земельну ділянку державної власності, на якій розташовано об'єкт (місце розташування, площа земельної ділянки, її цільове призначення), функціональне використання будівель (споруд, нежитлових приміщень) та умови користування ними;

відомості про обсяги викидів та скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, утворення і розміщення відходів, стан земельної ділянки державної власності, природоохоронного обладнання та споруд, інформація про сплату екологічних зборів та платежів (у разі їх наявності) тощо;

початкова ціна об'єкта, умови його продажу та експлуатації;

сума коштів, що вноситься покупцями (у розмірі 10 відсотків початкової ціни об'єкта);

найменування установи банку, її адреса та номер рахунка, відкритого для проведення розрахунків за придбані об'єкти;

кінцевий строк прийняття заяви про участь в аукціоні, конкурсі;

час і місце проведення огляду об'єкта;

дата, час і місце проведення аукціону, конкурсу;

інші відомості (за рішенням державного органу приватизації).

Відповідно до абзацу 3 ч.3 ст.15 Закону № 2163, приватизація об'єктів незавершеного будівництва здійснюється з урахуванням вимог Закону України "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва", ч.4 ст.15 - приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється відповідно до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".

Відповідно до п.3 ч.1 ст.2 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" (далі -Закон № 2171), об'єктами малої приватизації є об'єкти незавершеного будівництва, законсервовані об'єкти, в тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких вони розташовані (група Д).

Відповідно до ст.15 Закону № 2171, інформація про об'єкти, що підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом, повинна містити такі відомості:

назву об'єкта приватизації, його місцезнаходження;

обсяг та основну номенклатуру продукції (робіт, послуг), у тому числі експортної;

кількість та склад робочих місць;

баланс активів і пасивів, рентабельність за останні три роки;

відомості про будівлі (споруди, приміщення) та земельну ділянку, на якій розташований об'єкт, умови користування ними;

обсяги викидів та скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, утворення і розміщення відходів, стан земельної ділянки, стан природоохоронного обладнання та споруд, сплату екологічних зборів та платежів (у разі їх наявності), інші екологічні відомості;

початкову ціну, умови продажу та експлуатації об'єкта;

суму грошових коштів, що має вноситися покупцями, у розмірі 10 відсотків початкової вартості продажу об'єкта;

назву банку, адресу та номер рахунку, відкритого для розрахунків за придбані об'єкти приватизації;

кінцевий термін прийняття заяви на участь в аукціоні, конкурсі;

час та місце особистого ознайомлення з об'єктом;

час та місце проведення аукціону, конкурсу;

адресу, номер телефону, час роботи служби по організації аукціону, конкурсу;

іншу інформацію, яку визначає орган приватизації.

Зазначена інформація публікується не пізніш як за 20 календарних днів до дати проведення аукціону, конкурсу в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, місцевих друкованих виданнях та інших виданнях, визначених органами приватизації.

Відповідно до ст.20 Закону № 2171, аукціон, конкурс може бути припинено і об'єкт знімається з торгів, конкурсного відбору на вимогу будь-кого з його учасників або органу приватизації у випадках, коли не виконано вимог щодо змісту інформації, передбаченої статтею 15 цього Закону, та терміну її опублікування (абзац 1 ч.1), істотно порушувались інші правила оголошення та проведення аукціону, конкурсу, передбачені цим Законом (абзац 5 ч.1).

Статтею 3 Закону України "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва" (далі -Закон № 1953), продаж об'єктів незавершеного будівництва здійснюється на відкритих аукціонах разом із земельними ділянками, на яких розташовані такі об'єкти. Земельні ділянки, що не підлягають продажу відповідно до Земельного кодексу України, надаються в довгострокову оренду з переважним правом орендаря на придбання їх у власність у разі зняття заборони на приватизацію зазначених земельних ділянок. Об'єкт незавершеного будівництва, який пропонувався до продажу разом із земельною ділянкою державної власності та не був проданий у зв'язку з неподанням заяв про участь у придбанні такого об'єкта, може бути за рішенням державного органу приватизації запропонованим до продажу без земельної ділянки.

Відповідно до п.4.7 Положення про порядок приватизації об'єктів незавершеного будівництва, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 11.09.2000 № 1894, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.09.2000 за № 664/4885, інформація про об'єкти незавершеного будівництва, що приватизуються, готується та публікується в офіційному друкованому виданні державного органу приватизації та місцевих друкованих виданнях з урахуванням вимог статті 15 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».

Наказом Фонду державного майна України від 23.04.2012 № 562 «Про затвердження Типового переліку відомостей для різних способів продажу, обов'язкового для публікації в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, та порядку подання таких відомостей»затверджено Типовий перелік відомостей для різних способів продажу, обов'язковий для публікації в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації (далі -Типовий перелік) та Порядок подання відомостей для різних способів продажу, обов'язкових для публікації в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації (далі -Порядок).

Відповідно до п.2.1 Порядку, відомості для різних способів продажу включаються до складу інформаційних повідомлень за формами, установленими Типовим переліком відомостей для різних способів продажу, обов'язковим для публікації в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації (далі - Типовий перелік).

Відповідно до п.2.2 Порядку, інформаційні повідомлення, що містять відомості для різних способів продажу, готуються регіональними відділеннями Фонду або структурними підрозділами центрального апарату Фонду, які відповідають за проведення процедур приватизації об'єктів відповідної класифікаційної групи.

Пунктом 3.6 Порядку визначено, що Управління офіційних друкованих видань та міжнародної інтеграції забезпечує публікацію поданих інформаційних повідомлень у додатку до Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію - газеті «Відомості приватизації».

Додатком № 9 до Типового переліку «Інформаційне повідомлення про переліки об'єктів (груп А, Д та Ж), що підлягають приватизації шляхом викупу, продажу на аукціоні, у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни, за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону»визначено, що воно повинно містити:

1. Найменування об'єкта приватизації; його місцезнаходження.

2. Найменування балансоутримувача (у разі наявності).

3. Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ (у разі наявності).

4. Спосіб приватизації.

Таким чином, проаналізувавши зміст інформаційного повідомлення, розміщеного відповідачем 05.09.2012 у офіційному виданні Фонду державного майна України - газеті «Відомості приватизації»№ 36 (729) на сторінці 3 у розділі «Продаж об'єктів групи Д»про продаж спірного об'єкту незавершеного будівництва, суд дійшов висновку про дотримання відповідачем вимог Законів України «Про приватизацію державного майна», «Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва», «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», Положення про порядок приватизації об'єктів незавершеного будівництва, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 11.09.2000 № 1894, Типового переліку відомостей для різних способів продажу, обов'язковий для публікації в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації та Порядку подання відомостей для різних способів продажу, обов'язкових для публікації в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, затверджених наказом Фонду державного майна України від 23.04.2012 № 562.

Суд не приймає також доводи позивача про те, що в інформаційному повідомленні невірно вказана інформація про адресу об'єкта незавершеного будівництва, оскільки об'єкт незавершеного будівництва -шахта «Краснолуцька -Північна»№1 (два законсервовані похилі стволи) офіційно зареєстрований за адресою : «Луганська область, м. Красний Луч», що підтверджується, зокрема, наказом Фонду державного майна України від 17.04.2012 № 531 про включення до переліку об'єктів незавершеного будівництва державної власності, що підлягають приватизації, об'єкту незавершеного будівництва.

Також суд критично оцінює доводи позивача про недостовірність зазначеної відповідачем в інформаційному повідомленні інформації про те, що земельна ділянка окремо не виділена, з посиланням на договір оренди від 16.05.2011, з огляду на наступне.

Дійсно, розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації від 17.03.2011 № 275 (а.с.70-72): п.1 - затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ ЦЗФ «Сєвєрная»під розміщення промислового майданчика для проведення геологічного вивчення, у тому числі дослідно -промислової розробки кам'яного вугілля, розташованої за межами населених пунктів на території, яка, за даними державного земельного кадастру, враховується в Адріанопільській сільській раді Перевальського району Луганської області (а.с.73-77); п.3 -змінено цільове призначення земельної ділянки площею 5,0000 га із земель сільськогосподарського призначення, які перебувають у запасі, угіддя: пасовища, на землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, угіддя: землі промисловості; п.4 -надано ТОВ ЦЗФ «Сєвєрная»в оренду строком до 18.12.2012 земельну ділянку площею 5,0000 га під розміщення промислового майданчика для проведення геологічного вивчення, у тому числі дослідно -промислової розробки кам'яного вугілля, розташованої за межами населених пунктів на території, яка, за даними державного земельного кадастру, враховується в Адріанопільській сільській раді Перевальського району Луганської області.

16.05.2011 між Перевальською районною державною адміністрацією (орендодавець) та позивачем (орендар) було укладено договір оренди землі, відповідно до п.1 якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, згідно розпорядження обласної державної адміністрації від 17.03.2011 № 275 орендодавця, під розміщення промислового майданчика для проведення геологічного вивчення, у тому числі дослідно -промислової розробки кам'яного вугілля, яка розташована за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Адріанопільській сільській раді Перевальського району Луганської області. Кадастрові номери: 4423681100:05:005:0003; п.2 -в оренду передається земельна ділянка загальною площею 5,0000 га, з них: 5,000 га -землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, в тому числі: 5,0000 га -землі промисловості; п.3 -на земельній ділянці об'єктів нерухомого майна не існує (а.с.46-50).

16.05.2011 сторонами зазначеного договору оренди землі підписано акт приймання -передачі земельної ділянки (а.с.57).

Проте, в ході судового розгляду справи встановлено, при організації приватизаційного аукціону з продажу спірного об'єкта незавершеного будівництва та відповідно, при підготуванні інформаційного повідомлення, відповідачем перевірено належним чином інформацію щодо виділення земельної ділянки, на якій розташований зазначений об'єкт.

Так, листом від 23.03.2012 № 0108/272 «Про надання інформації щодо земельної ділянки»Відділ Держкомзему у Антрацитівському районі на запит відповідача від 20.03.2012 № 11-05-01391 повідомив, що згідно проекту роздержавлення і приватизації земель КСП «Індустрія»Антрацитівського району Луганської області, земельна ділянка (контури №№1081,1162) загальною площею 49,7 га -пасовища -землі сільськогосподарського призначення (не витребувані паї). Інформація та документи стосовно відведення земельних ділянок під будівництво шахти «Краснолуцька - Південна № 1»у Відділі відсутня (а.с.82).

Згідно довідки балансоутримувача об'єкту приватизаційного аукціону ДП «Донбасантрацит», земельна ділянка під будівництво об'єктів по проекту «Будівництво шахти Краснолуцька -Північна»ВП «Підприємство комунального господарства»ДП «Донбасантрацит»розташована на землях Антрацитівського району. Земельний відвод оформлявся в процесі будівництва шахти. Згідно розпорядження Мінвуглепрому України від 11.04.1997 № 38 про консервацію об'єктів незавершеного будівництва шахти роботи були призупинені, процес оформлення земельного відводу припинили. Державний акт на право постійного користування землею не був одержаний (а.с.83).

Таким чином, відповідачем у інформаційному повідомленні відображено достовірну інформацію щодо об'єкта незавершеного будівництва, який підлягає приватизації.

До того ж позивачем суду не надано належних та допустимих доказів того, що саме на земельній ділянці, що є об'єктом оренди за договором оренди від 16.05.2011, розташований спірний об'єкт незавершеного будівництва.

Крім того, в ході розгляду справи відповідачем скасовано результати приватизаційного аукціону наказом від 22.10.2012 № 1075 «Про відміну результатів аукціону з продажу об'єкта незавершеного будівництва»та повернуто сплачені ним кошти в розмірі 45 247,80 грн., тому на теперішній час не вбачається жодних порушень прав позивача у зв'язку з проведеним відповідачем 25.09.2012 приватизаційним аукціоном.

Оскільки платіжним дорученням № 596 від 25.10.2012 відповідачем повернуто позивачеві грошові кошти у розмірі 10% початкової ціни об'єкта, перераховано платіжним дорученням №285 від 18.09.2012, у сумі 45 247,80 грн. (а.с.107), то в частині позовних вимог про стягнення з відповідача на користь позивача 45 247,80 грн. провадження у справі слід припинити на підставі пункту 1-1 статті 80 Господарського процесуального кодексу України за відсутністю предмету спору.

З огляду на наведене, позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, з віднесенням судових витрат на позивача у відповідності з приписами ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Статтею 7 Закону України «Про судовий збір»від 08.07.2011 № 3674-VІ, який набрав чинності з 01.11.2011, врегульовано загальні питання повернення сплачених сум судового збору, в тому числі визначено підстави такого повернення, яке здійснюється за ухвалою суду. Зокрема, сума судового збору підлягає поверненню у випадку припинення провадження у справі відповідно до ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України.

За таких обставин, позивачу слід повернути з Державного бюджету України судовий збір у сумі 1609 грн. 50 коп., сплачений при зверненні до господарського суду з позовними вимогами квитанцією від 01.10.2012 №Н415569 на суму 2682,50 грн., згідно до ухвали суду.

Підставою для повернення судового збору є ухвала про повернення судового збору засвідчена гербовою печаткою господарського суду.

На підставі викладеного, та керуючись ст.ст. 33, 34, 44, 49, 80, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в:

1. В частині позовних вимог про стягнення 45 247,80 грн. провадження у справі припинити.

2. У задоволенні решти позовних вимог відмовити за необґрунтованістю.

3. Судові витрати покласти на позивача.

В судовому засіданні відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.

Дата складення та підписання повного рішення -04.12.2012.

Суддя А.В. Секірський

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення29.11.2012
Оприлюднено05.12.2012
Номер документу27816754
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3пн/5014/2496/2012

Постанова від 22.04.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Ушенко Л.В.

Ухвала від 26.03.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Ушенко Л.В.

Ухвала від 28.02.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Ушенко Л.В.

Ухвала від 12.02.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Ушенко Л.В.

Ухвала від 04.01.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Ушенко Л.В.

Ухвала від 29.11.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Рішення від 29.11.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 20.11.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 23.10.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні