ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 листопада 2012 р. Справа №2а-10736/12/0170/13
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засіданні Ківа А.С., представника позивача- Тихоліз І.С. довіреність №б/н від 06.12.11, представника відповідача- не з'явився, адміністративну справу
за позовом Селянського (фермерського) господарства "Мирний"
до Державної інспекції сільського господарства АР Крим
про визнання незаконними дій, визнання незаконним та скасування припису
Обставини справи: Селянське (фермерське) господарство "Мирний" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Державної інспекції сільського господарства АР Крим про визнання незаконними дій, визнання незаконним та скасування припису від 13.09.2012 №000358.
16.10.2012 представник позивача надав доповнення до адміністративного позову. в якому просить зобов'язати Державну інспекцію сільського господарства АР Крим видати позивачу дозвіл на заняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) та визнати незаконним припис від 13.09.2012 №000358.
Представник позивача у судовому засіданні, яке відбулось 27.11.2012, наполягав на задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином.
Вислухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Правові, економічні та соціальні основи охорони земель з метою забезпечення їх раціонального використання, відтворення та підвищення родючості ґрунтів, інших корисних властивостей землі, збереження екологічних функцій ґрунтового покриву та охорони довкілля врегульовані Законом України «Про охорону земель» від 19.06.2003 №962-ІУ. Охорона земель, за статтею 1 цього закону, це система правових, організаційних, економічних, технологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, запобігання необґрунтованому вилученню земель сільськогосподарського призначення для несільськогосподарських потреб, захист від шкідливого антропогенного впливу, відтворення і підвищення родючості ґрунтів, підвищення продуктивності земель лісового фонду, забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення.
Відповідно до статті 18 Закону до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань аграрної політики в галузі охорони земель належать, у тому числі, повноваження щодо вирішення інших питань у галузі охорони родючості ґрунтів відповідно до закону.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12.12.2011 №1300 «Про утворення територіальних органів Державної інспекції сільського господарства» утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної інспекції сільського господарства за переліком згідно з додатком, до якого увійшла Державна інспекція сільського господарства в Автономній Республіці Крим.
Наказом Міністерство аграрної політики та продовольства України від 23.12.2011 № 770 "Про затвердження Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі" встановлено, що Державна інспекція сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Держсільгоспінспекція) є територіальним органом Державної інспекції сільського господарства України та їй підпорядковується.
Держсільгоспінспекція відповідно до покладених на неї завдань:
4.3. Здійснює видачу дозвільних документів, сертифікатів, ліцензій, повноваження на видачу яких передбачені законодавством.
Згідно статті 168 Земельного кодексу України власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу органів, що здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель. При здійсненні діяльності, пов'язаної з порушенням поверхневого шару ґрунту, власники земельних ділянок та землекористувачі повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності та інших якостей.
СЕЛЯНСЬКЕ (ФЕРМЕРСЬКЕ) ГОСПОДАРСТВО "МИРНИЙ" (СФГ "МИРНИЙ") є юридичною особою, що зареєстроване Роздольненською райдержадміністрацією (Ідентифікаційний код 31497406), зареєстроване у Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців.
Одним з основних видів діяльності є добування декоративного та будівельного каменю.
08.05.2012 між СФГ «Мирний» та Раздольненською райдержадміністрацією укладений договір оренди земельної ділянкою площею 13,7874 га на території Ковильнівської сільської ради для розміщення і експлуатації основних, підсобних і допоміжних будіть та споруд підприємства, що пов'язані з використанням надр - видобуту пильних вапняків Сінокісного родовища, строком до 06.12.2014. Договір зареєстрований у відділі Держкомзему в Раздольненському районі 01.06.12 за №012390004000305.
Згідно Гірничого Закону України від 06.10.1999 №1127-ХІУ відкрита розробка родовищ - видобування корисних копалин безпосередньо з земної поверхні.
Діяльність відповідача пов'язана саме з порушенням поверхневого (родючого) шару ґрунту, про що не заперечується ним самим та про що свідчать положення Статуту підприємства, договору оренди земельної ділянки, проекту землеустрою, робочого проекту зняття та перенесення ґрунтового покриву з земельної ділянки.
На підставі зазначеного суд вважає СФГ «Мирний» особою, яка повинна отримати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок.
Згідно частини 1 статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарства» від 06.09.2005 №2806-ІУ порядок видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними (регіональними, місцевими) органами встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням відповідного дозвільного органу, погодженим з уповноваженим органом, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Такі порядки мають передбачати, зокрема, вичерпний перелік документів, які суб'єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру.
Строк видачі документів дозвільного характеру становить десять робочих днів, якщо інше не встановлено законом.
На даний час відповідний Закон України, порядок, встановлений постановою Кабінету Міністрів України, з питання видачі або відмови в видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок не прийняті. Порядок видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок затверджено наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.01.2005 N1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 р. за N70/10350 (далі - Порядок №1) з урахуванням обмежень, встановлений спеціальним законом.
У зв'язку з чим суд вважає, що Вимоги зазначеного порядку є обов'язковими для власників земельних ділянок та землекористувачеві, діяльність яких пов'язана з порушенням поверхневого (родючого) шару ґрунту, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарства».
Спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок (далі - дозвіл) - це офіційний документ, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувачу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки.
Згідно пункту 4.3. Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Мінагрополітики та продовольства України від 23.12.2011 № 770 Державна інспекція сільського господарства в АР Крим здійснює видачу дозвільних документів, сертифікатів, ліцензій, повноваження на видачу яких передбачені законодавством.
Згідно пункту 4.2. Порядку №1 до заяви додаються такі документи:
копія документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою;
копія паспорта громадянина (для військових - посвідчення офіцера; юридичних осіб - копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, копія статуту (положення), інформація щодо прізвища, ім'я та по батькові керівника (заступника), а також особи, відповідальної за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, їх номери телефонів; представників - копія паспорта громадянина /посвідчення офіцера/, довіреність на отримання дозволу, інформація щодо прізвища, ім'я та по батькові особи, відповідальної за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, її номер телефону);
проект землеустрою із зазначенням його розробника, копія ліцензії на проведення робіт із землеустрою;
копія агрохімічного паспорта земельної ділянки;
копія договору на виконання земляних робіт (у разі, якщо заявник уклав договір на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки з іншою фізичною чи юридичною особою), прізвище, ім'я та по батькові особи, відповідальної за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, її номер телефону;
копія документа, що підтверджує сплату коштів за відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва (у разі їх наявності).
Судом встановлено, що 13.05.2011, 18.06.2012, 05.09.2012 СФГ «Мирний» зверталось до Державної інспекції сільського господарства в АР Крим з заявою про видачу дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву.
Судом встановлено, що до заяв позивачем були подані:
Копія договору оренді земельної ділянки від 08.05.2012;
Копія робочого проекту землеустрою зі зняття та рекультивації земельної ділянки;
Копія агрохімічного паспорту,
Копія статуту, копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
Копі довідки з Єдиного реєстру;
Витяг з наказу від 15.03.2011 №1,
Копії наказів від 01.04.2011 №4, від 31.05.2012 №25;
Копія паспорту ОСОБА_3, ОСОБА_4
Статтею 153 Господарського кодексу України та статтею 157 Земельного кодексу України передбачено, що суб'єкт господарювання, здійснюючи господарську діяльність, зобов'язаний відшкодувати збитки, завдані ним власникам або первинним користувачам природних ресурсів.
Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 р. N1279.
Як зазначено у пункті 4 Порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.
Вичерпного переліку документів, що підтверджують сплату коштів за відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, законодавством не встановлено.
Судом встановлено, що розпорядженням Роздольненської райдержадміністрації від 26.09.2011 №731 затверджений проект землеустрою та передано в оренду СФГ «Мирний» земельну ділянку площею 13,7874 га. Пунктами 4, 5 розпорядження затверджено втрати сіль господарського виробництва у розмірі 191306,10 грн. та зобов'язано СФГ «Мирний» сплатити вказані кошти.
Аналізуючи вищенаведене суд робить висновок, позивач, як суб'єкт що проводить добування корисних копалин відкритим способом повинен сплачувати відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва поетапно у міру фактичного надання угідь для добування корисних копалин.
На підставі зазначеного суд робить висновок, що надання СФГ «Мирний» документів про сплату коштів за відшкодування втрат на момент подання заяви на отримання дозволу на зняття та перенесення та перенесення ґрунтового покриву є обов'язковим, оскільки саме подання такої заяви свідчить про освоєння відведених угідь для добування корисних копалин.
СФГ «Мирний» надав до заяви на отримання дозволу роздруківку з операційної системи «Приватбанк» про сплату 30.08.2012 відшкодування втрат у сумі 5000,00 грн., платіжне доручення від 27.09.2012 №04 на суму 5000,00 грн. відшкодування страт с/г. Разом з платіжними документами позивачем наданий договір про порядок сплати відшкодування втрат сільгоспвиробництва від 10.08.2012, укладений з СФГ «Мирний» головою Ковільніської сільської ради. Відповідно до умов договору СФГ «Мирний» зобов'язаний сплачувати втрати сільгоспвиробництва у сумі 191136,10 грн. рівними частками щомісячно, починаючи з серпня 2012 року у розмірі 5000,00 грн., а з жовтня 2012 року - 6710,00 грн. Данний договір є діючим, ні ким не розірваний, судом не признаний недійсним, або недіючим, а тому є таким що підлягає застосуванню.
На підставі вказаних документів суд зазначає, що обов'язок із сплати відшкодування витрат СФГ «Мирний» почав виконувати до подання заяви на отримання спеціального дозволу. Тобто під час отримання вказаних документів в відповідача не було підстав для відмови у наданні дозволу.
Оскільки суд застосовує до спірних правовідносин Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарства», яким встановлений 10 денний строк розгляду заяв на видачу дозвільних документів, а Порядок №256 є підзаконним актом, суд робить висновок про порушення відповідачем строку розгляду заяви СФГ «Мирний» від 05.09.2012 та безпідставне неприйняття до уваги договору від 10.08.2012.
З урахування наведеного суд задовольняє позовну вимогу СФГ «Мирний» про зобов'язання Державну інспекцію сільського господарства в АР Крим видати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву.
В статті 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарства» встановлено, що принцип мовчазної згоди - принцип, згідно з яким суб'єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено. Урядом 27.01.2010 прийнято постанову N77 "Деякі питання застосування принципу мовчазної згоди", якою встановлено, що в разі ненадання у визначений законом строк суб'єкту господарювання документа дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі суб'єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без одержання документа дозвільного характеру через 10 робочих днів з дня закінчення строку, встановленого для видачі документа дозвільного характеру або прийняття рішення про відмову в його видачі, на підставі копії опису прийнятих документів з відміткою про дату їх прийняття.
13.09.2012 Державною інспекцією сільського господарства в АР Крим винесений припис №000358 про усунення порушень земельного законодавства. Як зазначено у приписі, під час проведення перевірки додержання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки СФГ «Мирний», встановлено:
Близько з 20 липня 2012 року при використання земельної ділянки, розташованої на землях промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони, здійснення зняття та перенесення ґрунтового покриву із земельної ділянки загальною площею 1,78 га без наявності спеціального дозволу, чим порушена стаття 168 Земельного кодексу України.
СФГ «Мирний» приписано усунути порушення вимог земельного законодавства шляхом отримання спеціального дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (радіючого шару ґрунту) у строк 30 днів та відшкодувати шкоду, заподіяну державну у строк 15 днів. Строком до 13 жовтня 2012 року повідомити Державну інспекцію сільського господарства АР Крим.
Позивач вважає припис від 13.09.2012 №000358 протиправним та таким, що відлягає скасуванню, у зв'язку з порушенням відповідачем Закону України «Про державний контроль за охороною земель», Постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2010 №77 «Деякі питання застосування принципу мовчазної згоди».
Суд погоджується з твердження позивача на підставі наступного.
Держсільгоспінспекція відповідно до покладених на неї завдань:
4.1. Здійснює державний нагляд (контроль):
а) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за:
виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних із порушенням ґрунтового покриву, своєчасним проведенням рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;
д) у частині родючості ґрунтів за:
зміною показників якісного стану ґрунтів у результаті проведення господарської діяльності на землях сільськогосподарського призначення;
своєчасним проведенням підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності заходів щодо збереження, відтворення та підвищення родючості ґрунтів;
Держсільгоспінспекція та її посадові особи в межах своїх повноважень мають право:
6.1. Складати акти перевірок, протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, давати обов'язкові для виконання приписи (розпорядження), а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок для притягнення винних осіб до відповідальності.
6.2. Безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку підприємства, установи та організації усіх форм власності, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних о осіб, для проведення перевірок з питань, що належать до її компетенції.
Таким чином, як повноваження з видачі дозволу на зняття родючого шару, так і повноваження з контролю виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту принаймні одному суб'єкту владних повноважень - Державній інспекції сільського господарства АР Крім.
Відповідно до статті 19 Конституції України орган влади зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Принцип обґрунтованості прийняття рішень вимагає від суб'єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов'язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі.
У даному випадку відповідачем зазначений принцип порушений. Під час складання припису від 13.09.2012 відповідачем не прийнята до уваги наявність заяви СФГ «Мирний» про видачу дозволу, з повним пакетом документів, в тому суд задовольняє адміністративний позов, визнає протиправним та скасовує припис Державної інспекції сільського господарства АР Крим від 13.09.2012 №000358.
Під час прийняття постанови суд, зокрема, вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати (стаття 161 Кодексу адміністративного судочинства України).
Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) (частина перша статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.
Водночас пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
З огляду на викладене та з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами суд вважає необхідним стягнути судові витрати із Державного бюджету АР Крим шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Під час судового засідання, яке відбулось 22.11.2012 були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до статті 163 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено 26.11.2012.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Зобов'язати Державну інспекцію сільського господарства АР Крим видати Селянському (фермерському) господарству "Мирний" спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки кадастровий номер 01:239:854:0001:001:0179 площею 8,7174 га, що знаходиться на території Ковильненської сільської ради Роздольненського району АР Крим під розміщення кар'єру по добиче пильних вапняків Сінокісного родовища.
3. Визнати протиправним та скасувати припис Державної інспекції сільського господарства АР Крим від 13.09.2012 №000358.
4.Стягнути на користь Селянського (фермерського) господарства "Мирний" судовий збір у розмірі 32,19 грн. з Державного бюджету АР Крим шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ольшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2012 |
Оприлюднено | 06.12.2012 |
Номер документу | 27830210 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні