ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 листопада 2012 р. (14:48) Справа №2а-12819/12/0170/5
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Леоновій В.В.,
за участю представника позивача - Котлярової О.В., довіреність № 87/10/10-024 від 03.03.2012 року,
розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Євпаторії Автономної Республіки Крим Державної податкової служби
до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «АСК Резер»
про стягнення заборгованості в сумі 25990,10 грн.,
Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Євпаторії Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «АСК Резер» заборгованості у розмірі 25990,10 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем несплачена сума узгодженого податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.11.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Присутній у судовому засіданні 29.11.2012 року представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у повному обсязі. Крім того, представником позивача було надано заяву щодо уточнення реквізитів, на які має бути стягнуто податковий борг.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином - шляхом направлення на його адресу судової повістки, яка ним отримана 20.11.2012 року, про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення поштового відправлення № 9500013697677. Заперечення на позовну заяву, а також клопотання про відкладення розгляду справи відповідач до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Підпунктом 41.1.1 п.41. ст. 41 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України) встановлено, що органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень (п.п.41.4 ст. 41 ПК України).
Враховуючи зазначене, позивач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим 29.11.2003 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «АСК Резер», що підтверджується витягом з ЄДРПОУ станом на 14.03.2012 року.
Згідно з довідкою № 189/18-0349 від 14.08.2012 року відповідач з 04.12.2003 року перебуває на податковому обліку у ДПІ в м. Євпаторії за № 28-1/285.
Як вбачається з матеріалів справи, між Заозерненською селищною радою (орендодавець) та позивачем (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки площею 0,9980 га, що знаходиться за адресою смт. Заозероне, вул. Алея Дружби,22.
Таким чином, відповідач у відповідності до положень чинного податкового законодавства є платником орендної плати з юридичних осіб.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).
Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).
Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).
Порядок справляння плати за землю, у тому числі орендної плати з юридичних осіб визначений Розділом ХІІІ Податкового кодексу України.
Згідно із ст. 269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Статтею 288 ПК України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Відповідно до п.п.286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно із ст. 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Враховуючи вимоги податкового законодавства, відповідачем до ДПІ в м. Євпаторії АР Крим 20.02.2012.2012 року було надано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік.
Відповідно до зазначеної декларації, загальна сума орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, що підлягає сплаті у 2012 році, становить 48692,42 грн., у тому числі 4057,70 грн. щомісячно, починаючи з січня по листопад 2012 року, та 4057,72 грн. за грудень 2012 року.
Однак, відповідачем не було проведено своєчасно та у повному обсязі сплату самостійно узгоджених податкових зобов'язань з орендної плати, у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість у розмірі 24346,20 грн. за період березень-серпень 2012 року.
Крім того, матеріали справи свідчать про те, що 12.04.2012 року посадовими особами ДПІ в м. Євпаторії проведено камеральну перевірку відповідача щодо своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання по орендній платі за землю.
За результатами перевірки складено акт № 363/15-3/32720785 від 12.04.2012 року, в якому зазначено про порушення відповідачем ст. 287 ПК України щодо термінів сплати узгодженої суми орендної плати за 2011 та 2012 роки.
На підставі даних акту перевірки податковим органом 12.04.2012 року прийняті податкові повідомлення-рішення про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій (штрафу):
№ 0001001503 на суму 405,77 грн.,
№ 0000991503 на суму 806,64 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем 12.04.2012 року, про що свідчить відмітка на корінцях цих рішень.
Посадовими особами ДПІ в м. Євпаторії 06.07.2012 року було проведено камеральну перевірку відповідача з питань своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання по орендній платі за землю.
За наслідками перевірки складено акт № 904/15-3/32720785 від 06.07.2012 року, в якому зазначено про порушення відповідачем ст. 287 ПК України щодо термінів сплати узгодженої суми орендної плати за березень 2012 року.
На підставі даних акту перевірки податковим органом 12.07.2012 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002721503 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 405,73 грн.
Судом перевірено правомірність застосування до відповідача штрафних санкцій та встановлено наступне.
Пунктом 126.1 статті 120 ПК України встановлено, що У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Враховуючи зазначене вище, приймаючи до уваги встановлені в ході проведеної перевірки відповідача порушення, суд вважає правомірним застосування до нього штрафних (фінансових) санкцій згідно з податковими повідомленнями-рішеннями від 12.04.2012 року № 0001001503 та № 0000991503, від 12.07.2012 року № 0002721503 у загальній сумі 1618,14 грн.
Згідно з даними облікової картки платника податків станом на 10.10.2012 року відповідачем частково було сплачено заборгованість по штрафним санкціям відповідно до податкового повідомлення-рішення від 12.04.2012 року № 0001001503 в сумі 0,18 грн.
Таким чином, сума заборгованості відповідача по штрафним санкціям за несвоєчасну сплату узгодженої суми орендної плати за землю становить 1617,96 грн.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою самостійно узгодженої суми податкових зобов'язань відповідачу нарахована пеня в сумі 25,94 грн.
Відповідно до п.п.129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п.129.4 ст. 129 ПК України).
Судом встановлено, що відповідачем вірно зроблено розрахунок пені з урахуванням кожного дня прострочення виконання узгодженого зобов'язання.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).
Згідно з п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України). разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Як свідчать матеріали справи, позивачем на адресу відповідача було напрвлено вимогу про сплату боргу № 124 від 01.08.2012 року, яка отриман останнім 04.08.2012 року, про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення поштового відправлення № 9741601108138.
У встановленому законом порядку вимога про сплату боргу відповідачем оскаржена не була, однак, визначена у ній сума боргу відповідачем не сплачена.
Таким чином, згідно з обліковою карткою платника податків станом на 27.11.2012 року заборгованість відповідача по орендній платі з юридичних осіб становить 25990,10 грн., у тому числі 24346,20 грн. - за основним платежем, 1617,96 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями та 25,94 грн. - пеня.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.
Враховуючи зазначене, позивач правомірно звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення з відповідача 25990,10 грн. податкового боргу.
У судовому засіданні, яке відбулось 29.11.2012 року, оголошено вступну та резолютивну части постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 03.12.2012 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «АСК Резер» (97400, АР Крим, м. Євпаторія, вул. 9 Травня,39-А, ЄДРПОУ 32720785, р/р 26005174553 (грн.) в АТ «Райффайзен банк «Аваль» у м. Києві, МФО 380805) податковий борг з орендної плати з юридичних осіб в сумі 25590,10 грн. на користь місцевого бюджету Заозерненської селищної ради (р/р № 33218812700016 в УДКС в м. Євпаторії ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37940108, код платежу 52-13050203).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2012 |
Оприлюднено | 07.12.2012 |
Номер документу | 27830586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні