КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
26 вересня 2011 року Справа № 1170/2а-2911/11
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Могилан С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні о 12-35 год. адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Автолідер-Кіровоград»
до відповідача : Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
за участю :
секретаря судового засідання -Канюки І.І.,
представників :
позивача -Шаповалова Д.В., Афоніна Д.В.,
відповідача -Король Д.В.,
Товариство з обмеженою відповідальністю «Автолідер-Кіровоград»звернулося з позовом до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0002352320 від 20.04.2011 р., яким позивачу нараховано грошове зобов'язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 23 723,84 грн.
Позивач зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесене за наслідками проведеної 01 квітня 2011 року фактичної перевірки ТОВ «Автолідер-Кіровоград», а саме -магазину, розташованого по вул. Садова, 65, м. Кіровоград.
У своєму позові позивач вказує, що висновки перевірки не відповідають фактичним обставинам, оскільки позивачем не допущено порушення порядку ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем реалізації. Також позивач зазначає, що відповідачем порушено порядок проведення перевірки.
Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву у відповідності до якого позовні вимоги ним не визнаються у повному обсязі, оскільки перевіркою встановлено реалізацію товарно-матеріальних цінностей без використання режиму попереднього програмування, а також встановлено факт нещоденного друкування та не зберігання фіскальних звітних чеків, зокрема у книзі обліку розрахункових операцій відсутній фіскальний звітний чек за 20.12.2010 р. №254; також встановлено факт проведення розрахункових операцій на загальну суму 19 274,70 грн. без роздрукування відповідних розрахункових документів, зокрема згідно контрольних стрічок та z -звітів відсутня інформація про найменування та кількість проданого товару; встановлено факт неведення у порядку встановленому законодавством обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації відповідно до національного положення (стандарту), а саме встановлено надлишок товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 3 043,56 грн. та нестачу товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 8 605,36 грн.
В судове засідання з'явилися представники позивача, які позов підтримали у повному обсязі та просили суд його задовольнити з підстав зазначених у позовній заяві. Представник відповідача позов не визнав.
Відповідно до ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 26.09.2011 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови, виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 03.10.2011 р., про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
01 квітня 2011 року посадовими особами Кіровоградської ОДПІ о 12:45 год. на підставі направлення №239 від 01.04.2011 р. (а.с.191), наказу №160 від 31.03.2011 р. (а.с.189) проведено фактичну перевірку дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) господарської одиниці магазину, розташованого по вул.Садова, 65, м.Кіровоград, де здійснює свою підприємницьку діяльність позивач. За результатами перевірки складено акт від 08.04.2011 р. (а.с.24-25), висновками якого, є порушення, на думку відповідача, позивачем п. 2, 9, 11, 12 ст.3, ст. 6 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зокрема:
- реалізація товарно-матеріальних цінностей без використання режиму попереднього програмування, а саме, при реалізації мастила моторного у фіскальному документі відсутнє найменування, ціна товару (послуги) та обліку їх кількості;
- не щоденне друкування та незберігання фіскальних звітних чеків, а саме -фіскальний звітний чек за 20.12.2010 р. №254 відсутній в книзі обліку розрахункових операцій;
- за період з 01.03.2011 р. по 01.04.2011 р. через РРО проведено розрахункові операції на загальну суму 19 274,70 грн., при цьому не роздруковувалися відповідні розрахункові документи, а саме -згідно контрольних стрічок та z-звітів відсутня інформація про найменування та кількість проданого товару;
- за результатами перевірки щодо повноти оприбуткування реалізації та фактичних залишків запасів товарно-матеріальних цінностей на господарській одиниці магазину ТОВ «Автолідер-Кіровоград»на підставі поданих до перевірки оборотно-сальдових відомостей по рахунку 281 за період січень -лютий 2011 р., первинних документів (накладних, товарно-транспортних накладних) за період з 01.03.2011 р. по 01.04.2011 р. встановлено неведення у порядку встановленому законодавством обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації відповідно до національного положення (стандарту) №9 «Запаси», а саме - відповідно до відомості про результати перевірки щодо повноти оприбуткування, реалізації та фактичних залишків запасів станом на 01.04.2011 р. встановлено надлишок товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 3 043,56 грн., що, на думку податкового органу, є необлікуванням у встановленому порядку, та нестача товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 8 605,36 грн., що, на думку податкового органу, свідчіть про відсутність обліку вибуття запасів за місцем реалізації та зберігання.
На підставі акту перевірки за дані порушення відповідачем відносно ТОВ «Автолідер-Кіровоград»винесено податкове повідомлення-рішення №0002352320 від 20.04.2011 р. (а.с.6), яким застосовано штрафні (фінансові) санкції в загальній сумі 23 723,84 грн., а саме:
- 1,00 грн. -відповідно до п. 1 ст. 17 Закону України «Про реєстратори розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
- 340,00 грн. -відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України «Про реєстратори розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
- 85,00 грн. -відповідно до п. 6 ст. 17 Закону України «Про реєстратори розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
- 23 297,84 грн. -відповідно до ст. 20 Закону України «Про реєстратори розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
У відповідності до п.80.1 ст.80 Податкового кодексу України, фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Відповідно до п.2, 9, 11, 12 ч.3 Закону України «Про реєстратори розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;
- щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
- проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
- вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).
Відповідно до п. 1, 4, 6 ст. 17 зазначеного Закону за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
- у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, а в разі використання розрахункової книжки -загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання вчинене вперше -1,00 гривня;
- двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання;
- п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
В судовому засіданні знайшов підтвердження факт порушення позивачем вимог Закону України «Про реєстратори розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»в частині нероздрукування розрахункового документа, невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання та проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості, що позивачем не заперечувалось. Дані обставини підтверджуються матеріалами справи (а.с.32, 43, 44, 57).
Позивачем не надано будь-якого обґрунтування підстав для скасування податкового повідомлення-рішення №0002352320 від 20.04.2011 р. в частині порушення п. 2, 9, 11 ч. 3 Закону України «Про реєстратори розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», тобто в частині застосування штрафів в сумах 1,00 грн., 340,00 грн. та 85,00 грн., а тому, з огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що Кіровоградською ОДПІ правомірно застосовано відносно позивача штрафні (фінансові) санкції в сумі 426,00 грн. за порушення п. 2, 9, 11 ч. 3 Закону України «Про реєстратори розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а тому податкове повідомлення-рішення №0002352320 від 20.04.2011 р. в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 426,00 грн. не підлягає скасуванню.
Відповідно до п.12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).
Згідно ст. 6 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»облік товарних запасів фізичною особою -суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) -у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особливостей, встановлених для суб'єктів малого підприємництва. Обов'язок із ведення обліку товарних запасів не застосовується до осіб, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку придбаних або проданих товарів.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно із частиною 2 статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16.07.1999 р. №996-ХIV бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Статтею 2 зазначеного Закону визначено, що цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі -підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.
У відповідності до п.1 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 "Запаси", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.10.1999 року №246 це Положення (стандарт) визначає методологічні засади формування у бухгалтерському обліку інформації про запаси і розкриття її у фінансовій звітності.
Згідно п. 4 Положення (стандарту) запаси - активи, які:
- утримуються для подальшого продажу за умов звичайної господарської діяльності;
- перебувають у процесі виробництва з метою подальшого продажу продукту виробництва;
- утримуються для споживання під час виробництва продукції, виконання робіт та надання послуг, а також управління підприємством.
Пунктом 6 Положення (стандарту) визначено, що для цілей бухгалтерського обліку запаси включають:
- сировину, основні й допоміжні матеріали, комплектуючі вироби та інші матеріальні цінності, що призначені для виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг, обслуговування виробництва й адміністративних потреб;
- незавершене виробництво у вигляді не закінчених обробкою і складанням деталей, вузлів, виробів та незакінчених технологічних процесів. Незавершене виробництво на підприємствах, що виконують роботи та надають послуги, складається з витрат на виконання незакінчених робіт (послуг), щодо яких підприємством ще не визнано доходу;
- готову продукцію, що виготовлена на підприємстві, призначена для продажу і відповідає технічним та якісним характеристикам, передбаченим договором або іншим нормативно-правовим актом;
- товари у вигляді матеріальних цінностей, що придбані (отримані) та утримуються підприємством з метою подальшого продажу;
- малоцінні та швидкозношувані предмети, що використовуються протягом не більше одного року або нормального операційного циклу, якщо він більше одного року;
- поточні біологічні активи, якщо вони оцінюються за цим Положенням (стандартом), а також сільськогосподарська продукція і продукція лісового господарства після її первісного визнання.
Згідно пункту 1.3 глави 1 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 10.01.2007 року №2, для цілей бухгалтерського обліку запаси включають, зокрема: товари у вигляді матеріальних цінностей, що придбані (отримані) та утримуються підприємством з метою подальшого продажу.
Статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо -безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Пунктами 3.1, 3.6 глави 3 Методичних рекомендацій передбачено, що надходження запасів на підприємство оформлюється відповідними документами, типові форми яких затверджуються Державним комітетом статистики України та іншими центральними органами виконавчої влади.
До матеріалів справи позивачем додані копії первинних документів -накладних (а.с.33, 38, 82, 92, 114, 119, 132, 138, 139, 161, 167, 168, 171-174, 176-178, 182-183), видаткових накладних (а.с.33, зі зворотного боку, 34-37, 38, зі зворотного боку, 39-40, 41, зі зворотного боку, 74-81, 83-89, 93-100, 102-113, 115-118, 120-131, 133-136, 140-160, 162-166, 169, 170, 175, 179-181), копії обліково-сальдових відомостей за лютий 2011 р. (а.с.50-55) та за березень 2011 р. (а.с.199-218) відповідно до змісту яких вбачається, що позивачем здійснюється облік товарів.
Представником відповідача до суду надано копію відомості про результати перевірки щодо повноти оприбуткування, реалізації та фактичних залишків запасів (товарно-матеріальних цінностей) станом на 01.04.2011 р. (а.с.26-31) зі змісту якої вбачається, що станом на 01.04.2011 р. у позивача у перевіряємій господарській одиниці знаходиться надлишок товару на загальну суму 3 043,56 грн. та нестача товару на загальну суму 8 605,36 грн.
В ході судового розгляду представники відповідача пояснили суду, що інвентаризація товарно-матеріальних цінностей позивача не проводилась. Натомість були вибірково взяті товари, що знаходились за місцем реалізації, первинні документи на придбання та контрольні стрічки реєстратора розрахункових операцій на реалізацію. Оскільки зі змісту контрольних стрічок неможливо було встановити реалізацію конкретного виду товару, з огляду на те, що позивачем порушено режим попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості, в зв'язку з чим відповідачем застосовано до позивача штраф в сумі 85,00 грн., Кіровоградська ОДПІ дійшла до висновку про надлишки та нестачу відповідних товарно-матеріальних цінностей.
У відповідності до оборотно-сальдової відомості по рахунку 281 за березень 2011 р. вбачається, що висновки перевірки про надлишок та нестачу товару не відповідають фактичним обставинам. Більш того, суд враховує, що перевірка проведена 01.04.2011 року о 12-45 год., тобто наступного дня після закінчення періоду за який складається зазначена оборотно-сальдова відомість, а тому, з огляду на строки її виготовлення, не врахована перевіряючими, що призвело до неправильних висновків про порушення ТОВ «Автолідер-Кіровоград»порядку обліку товарних запасів за місцем їх реалізації.
В судовому засіданні встановлено, що до позивача штрафну санкцію за дане порушення застосовано за ст.20 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Відповідно до ст.20 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»до суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вбачається зі змісту п.2.2.7 Акту фактичної перевірки, перевіряючими не проводилася контрольна розрахункова операція щодо придбання товару, а тому посилання на реалізацію не облікованих, на думку відповідача, товарів та, як наслідок, порушення ним ст.20 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», є безпідставним, що свідчить про протиправність податкового повідомлення-рішення №0002352320 від 20.04.2011 р. в частині застосування штрафних санкцій у сумі 23 723,84 грн.
У відповідності до ч. 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачем відмовлено.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 -163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0002352320 від 20 квітня 2011 р., винесене Кіровоградською об'єднаною державною податковою інспекцією, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автолідер-Кіровоград»застосовано штрафні санкції в сумі 23 723,84 грн., у частині штрафних (фінансових) санкцій в сумі 23 297,84 грн.
3. У задоволенні інших позовних вимог відмовити
Присудити Товариству з обмеженою відповідальністю «Автолідер-Кіровоград», код ЄДРПОУ 35804485 (25009, м. Кіровоград, вул. Комарова, 48/149) з Державного бюджету України (рахунок №31118095600002, УДК в Кіровоградській області, МФО 823016, ідентифікаційний код 24145329) судовий збір в сумі 1,70 грн.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України -з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.
Дата виготовлення повного тексту постанови -29 вересня 2011 року
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду С.В. Могилан
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2011 |
Оприлюднено | 07.12.2012 |
Номер документу | 27832576 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. Могилан
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні