Постанова
від 27.11.2012 по справі 2а-8782/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2012 р. № 2а-8782/12/1370

16 год. 51 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі :

головуючого судді - Качур Р.П. ,

за участю секретаря судового засідання - Подібки М. З.

прокурора Бойко Н. І., представника позивача Пецковича В Д., відповідача ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Старосамбірського району Львівської області в інтересах держави в особі Старосамбірського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманих коштів, -

В С Т А Н О В И В:

12 жовтня 2012 року на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява прокурора Старосамбірського району Львівської області в інтересах держави в особі Старосамбірського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманих коштів в сумі 10853,76 грн.

Позивач свої вимоги обґрунтовує тим, що відповідач з 31.05.2011 року по 07.06.2012 року перебував на обліку у Старосамбірському районному центрі зайнятості та незаконно отримував допомогу по безробіттю протягом періоду перебування на обліку, оскільки уклав цивільно-правовий договір про виконання разової роботи з державним підприємством «Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин»та отримував дохід, що підтверджується доданими до матеріалів позовної заяви доказами. Станом на дату розгляду справи сума коштів, виплачених відповідачу як допомога по безробіттю та не повернутих позивачу становить 10853,76 грн.

У судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили суд задовольнити позов повністю з підстав зазначених у позовній заяві.

Відповідач у судовому засіданні проти адміністративного позову заперечила, зазначила, що робіт по договору не виконувала, вважала, договір одразу припиняє чинність, просила у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення прокурора, представника позивача та відповідача, дослідивши надані суду докази в межах заявлених вимог, суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини.

31.05.2011 року відповідач звернувся до позивача із заявою про надання йому статусу безробітного з наданням допомоги по безробіттю, при цьому вказав, що на час подання не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує, не має права на пенсію за віком, в тому числі на пільгових умовах та на пенсію за вислугу років.

Наказом Старосамбірського районного центру зайнятості № НТ 110531 від 31.05.2011 року відповідача визнано безробітним та призначено виплату допомоги з безробіття терміном на 360 календарних днів.

06.12.2010 року відповідачем, ОСОБА_2 (виконавець) і державним підприємством «Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин»(агентство) в особі директора Бредіхіна Л. І. укладено договір про виконання разової роботи № 13/29.

Згідно з п. 1.1 зазначеного договору агентство в порядку та на умовах, визначених договором, дає завдання виконавцю, а виконавець бере на себе зобов'язання виконати на свій ризик разову роботу з ідентифікації і реєстрації тварин в господарствах власників/утримувачів -фізичних осіб, а також оформлення факту переміщення, забою (загибелі) тварин на території дії населених пунктів -сіл Стрілковичі, Дубрівка, Ваньовичі Самбірського району Львівської області.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 14.06.2011 року розірвано договір про виконання разової роботи № 13/29 від 06.12.2010 року.

Відповідно до Актів-реєстрів виданих паспортів великої рогатої худоби та ветеринарних карток № ВР/01/01493 від 25.05.2011 року та № ВР/01/01687 від 06.06.2011 року агентом ОСОБА_2 були виконані роботи з ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби у кількості 2 шт.

Актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 586 від 26.03.2012 року встановлено, що ОСОБА_2 перебувала у трудових відносинах з 06.12.2010 року по 14.06.2011 року.

З моменту виникнення правовідносин із роботодавцем до припинення виплати позивачем виплачено допомоги по безробіттю відповідачу в сумі 10853,76 грн., що підтверджується розрахунком позовних вимог, Витягом із наказів про прийняті рішення по ОСОБА_2 ПК № 136511052400009 від 08.06.2012 року, яка підлягає відшкодуванню.

07.07.2012 року позивачем направлено відповідачу претензію щодо відшкодування коштів за № 908/09, у якій ОСОБА_2 зобов'язано повернути кошти в сумі 10853,76 грн. Вказана сума коштів відповідачем у встановлений строк добровільно не сплачена.

Незаконність отримання відповідачем допомоги по безробіттю підтверджується Актом № 586 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 26.03.2012 року, договором про виконання разової роботи № 13/29 від 06.12.2010 року, податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку ДП «Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин»за ІІІ квартал 2011 року.

Станом на момент розгляду справи сума коштів, не повернута відповідачем, становить 10853,76 грн.

Приймаючи рішення, суд виходив з наступного.

Відповідно до ст. 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення», зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі.

Згідно з п. «б»ч. 3 ст. 1 цього ж Закону, в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю.

Згідно з ч. 1 ст. 2 цього ж Закону, безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Згідно з ч. 4 ст. 2 цього ж Закону, у разі відсутності підходящої роботи рішення про надання громадянам статусу безробітних приймається державною службою зайнятості за їх особистими заявами з восьмого дня після реєстрації у центрі зайнятості за місцем проживання як таких, що шукають роботу. Реєстрація громадян провадиться при пред'явленні паспорта і трудової книжки, а в разі потреби - військового квитка, документа про освіту або документів, які їх замінюють.

Згідно з п. 12 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, для одержання статусу безробітного громадянин особисто подає у день, що настає після закінчення встановленого строку для пошуку підходящої роботи, до центру зайнятості заяву із зазначенням у ній інформації про те, що він не займається видами діяльності, що визначені частиною третьою статті 1 Закону України «Про зайнятість населення», і не отримує пенсію на пільгових умовах, а також копію довідки про його ідентифікаційний номер.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий день або неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю, військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби).

Особа набуває статусу застрахованої особи з дня укладання трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, з цього дня починається сплата страхових внесків. Сплата страхових внесків припиняється з дня розірвання трудового договору (контракту) або закінчення строку дії цивільно-правового договору.

Згідно зі ст. 6 цього ж Закону, право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги мають застраховані особи.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 7 цього ж Закону, видами забезпечення є допомога по безробіттю.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 16 цього ж Закону, кошти Фонду використовуються на виплату забезпечення та надання соціальних послуг, передбачених ст. 7 цього ж Закону.

Згідно з ч. 1 ст. 22 цього ж Закону України, застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.

Частиною 3 цієї ж статті встановлено, що допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.

Згідно з п. п. 5.5 п. 5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності (з дня державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності).

Згідно п. 3 ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно п. п. 6.14. п. 6 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.

Із матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_2 і державним підприємством «Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин»в особі директора Бредіхіна Л. І. укладено договір про виконання разової роботи № 13/29. За надані послуги відповідач отримав винагороду у розмірі 20 грн. Надання зазначених послуг підтверджено Актами-реєстрами виданих паспортів великої рогатої худоби та ветеринарних карток № ВР/01/01493 від 25.05.2011 року та № ВР/01/01687 від 06.06.2011 року.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Докази подані позивачем підтверджують підставність позовних вимог.

Відповідно до ст. 49, 70 КАС України, сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов'язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень, що відповідачем зроблено не було.

Таким чином, позовні вимоги прокурора Старосамбірського району Львівської області в інтересах держави в особі Старосамбірського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманих коштів в сумі 10853,76 грн. підлягають задоволенню повністю, оскільки виплата допомоги по безробіттю здійснюється лише тим особам, які не здійснюють підприємницьку чи будь-яку іншу діяльність, пов'язану з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності.

Розподіл судових витрат згідно ст. 94 КАС України не застосовується, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з ОСОБА_2 (с. Стрільбичі, Старосамбірський район, Львівська область, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Старосамбірського районного центру зайнятості (Львівська область, м. Старий Самбір, вул. Л. Галицького, 128, код ЄДРПОУ 25544729) кошти в сумі 10853 (десять тисяч вісімсот п'ятдесят три) грн. 76 коп.

Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, встановлені ст. 186 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 3 грудня 2012 року.

Суддя Качур Р.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2012
Оприлюднено07.12.2012
Номер документу27833728
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8782/12/1370

Постанова від 27.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 05.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 02.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні