Постанова
від 04.12.2012 по справі 1570/6865/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/6865/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2012 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стефанова С.О.,

розглянувши у скороченому проваджені адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до комунальної установи «Фрунзівська центральна районна лікарня»про стягнення штрафних санкцій у розмірі 6800,00 грн., -

В С Т А Н О В И В :

До суду надійшов адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до комунальної установи «Фрунзівська центральна районна лікарня»про стягнення штрафних санкцій у розмірі 6800,00 грн. В обґрунтування вимог позивач посилається на несплату відповідачем штрафних санкцій за порушення законодавства про електроенергетику, визначених постановою №05/13-01-0013 від 27.09.2012р.

Розгляд справи проведено в порядку скороченого провадження у відповідності із ст. 183-2 КАС України без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Суддя за результатами розгляду справи у порядку скороченого провадження, оцінивши повідомленні позивачем обставини вважає їх достатніми для прийняття рішення з огляду на наступне.

Судом встановлено, що 06.09.2012 р. державним інспектором з енергетичного нагляду Північно-Західного відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області Щербиною В.О. проведено позапланову перевірку - захід з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті комунальної установи «Фрунзівська центральна районна лікарня». За наслідками вказаної перевірки складено акт № 05/13-06-0002 від 06.09.2012р., яким встановлено невиконання відповідачем вимог Припису від 26.01.2012р. №05/13-06-0011П, а саме: пунктів 1 та 2, що є порушенням згідно статті 27 Закону України «Про електроенергетику».

27 вересня 2012 року старшим державним інспектором Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області Гречкосій Р.П. прийнято постанову №05/13-01-0013 про накладення штрафу, якою на підставі акту перевірки № 05/13-06-0002 від 06.09.2012р. за порушення законодавства в галузі електроенергетики, а саме: пунктів 1, 2 Припису від 26.01.2012р. №05/13-06-0011П, відповідно до статті 27 Закону України «Про електроенергетику»та статті 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»на комунальну установу «Фрунзівська центральна районна лікарня»накладено штраф у розмірі 6800 грн.

Постанову №05/13-01-0013 від 27.09.2012р. відповідачем у встановленому порядку оскаржено не було, доказів звернення до суду не надано, у зв'язку з чим вона як акт індивідуальної дії підлягає виконанню комунальною установою «Фрунзівська центральна районна лікарня».

Відповідно до ч.9 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»від 05 квітня 2007 року №877-V невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Згідно з ч. 6, 7, 8, 9 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. На підставі акта, який складено за результатами здійснення планового заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, протягом п'яти робочих днів з дня завершення заходу складається припис, розпорядження або інший розпорядчий документ про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку. Розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов'язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядження видається та підписується керівником органу державного нагляду (контролю) або його заступником. Розпорядження може передбачати застосування до суб'єкта господарювання санкцій, передбачених законом.

Статтею 11 вказаного вище закону встановлено, що суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства.

Згідно з ч.1 ст.12 цього Закону невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст.9 Закону України «Про електроенергетику»від 16 жовтня 1997р. №575/97-ВР державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема, давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Згідно зі ст.27 Закону України «Про електроенергетику»правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність. Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, а саме, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Громадяни та службові особи несуть адміністративну відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у вигляді штрафу у розмірі до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в порядку, встановленому законом.

Відповідно до п.1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. №929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2006 р. №131) державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Згідно з п.п.1,10,11 п.11 Положення Держенергонагляд має право застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством; вимагати від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії; надавати (надсилати) суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щодо усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.

Пунктом 15 Положення закріплено, що законні вимоги посадових осіб Держенергонагляду є обов'язковими для виконання керівниками та посадовими особами суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії незалежно від форми власності.

Відповідно до ч. 4 ст.27 Закону України «Про електроенергетику», Національна комісія регулювання електроенергетики України, Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж, Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.

Згідно з ч.6 ст.27 Закону України «Про електроенергетику»суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Згідно з приписами п.10 Положення «Про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. №1312, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання -у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Відповідно до п.1 Положення про Міністерство палива та енергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14 квітня 2000 р. N 598/2000, Міністерство палива та енергетики України (Мінпаливенерго України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мінпаливенерго України є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому та нафтогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс).

Національна енергетична компанія «Укренерго»Міністерства палива та енергетики України - державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, підрозділом якої в південному регіоні є відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні». ВП «Держенергонагляд у Південному регіоні»здійснює свою діяльність відповідно до Положення про ВП «Держенергонагляд у Південному регіоні»та на підставі довіреності, яку видає ДП «НЕК «Укренерго». Згідно з вищезазначеним Положенням державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області є одним із структурних підрозділів ВП «Держенергонагляд у Південному регіоні». Наказом Міністерства палива та енергетики України №422 від 03.11.2006р. «Про державний енергетичний нагляд»встановлено, що Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Міністерству палива та енергетики щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, що регламентується Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996р.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, що повністю дотримано відповідачем.

Відповідно до частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Приймаючи до уваги вищевикладене, позовні вимоги Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» є обґрунтованими, відповідають закону і підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до вимог ст.94 КАС України судові витрати не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 159 - 163, 167, 183-2, 254 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до комунальної установи «Фрунзівська центральна районна лікарня»про стягнення штрафних санкцій у розмірі 6800,00 грн. - задовольнити.

Стягнути з комунальної установи «Фрунзівська центральна районна лікарня»(код ЄДРПОУ 01998928) на користь державного бюджету штраф у розмірі 6800,00 грн. (Державний бюджет Фрунзівський, код ЄДРПОУ 37564760, банк одержувач: ГУДКСУ в Одеській області, м. Одеса, МФО: 828011, номер рахунку 31111106700495, назва рахунку Фрунзівський 21081100).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя С.О. Cтефанов

Дата ухвалення рішення04.12.2012
Оприлюднено07.12.2012
Номер документу27833810
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/6865/2012

Постанова від 04.12.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні