cpg1251 номер провадження справи 23/52/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
69001, м. Запоріжжя, вул. С. Тюленіна,21/Шаумяна,4
Інформаційний центр тел. (061) 224-08-88
УХВАЛА
03.12.12 Справа № 5009/1918/12
Господарський суд у складі судді Шевченко Т.М.,
за участю:
представника кредитора Токмацької ОДПІ: Волошиної Т.І., довіреність № 1/10/10-19 від 30.03.2012 р.;
ліквідатора -Книшевської Т.С. (постанова суду від 11.06.2012 р.);
розглянувши звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута у справі № 5009/1918/12
за заявою боржника -Приватного малого науково-виробничого підприємства «Агропромсервіс»(71700, Запорізька область, м. Токмак, вул. Карла Лібнехта, 108, ідент. код юридичної особи 22133233)
про визнання банкрутом
ліквідатор -арбітражний керуючий Книшевська Т.С.,
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Запорізької області від 11.06.2012 р. у справі № 5009/1918/12 визнано банкрутом ПМНВП «Агропромсервіс», відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Книшевську Т.С., зобов'язано ліквідатора здійснити ліквідаційну процедуру згідно із Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»та за результатами проведеної роботи подати до господарського суду звіт про свою діяльність та ліквідаційний баланс банкрута для затвердження.
30.08.2012 р. ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Для заслуховування звіту ліквідатора, розгляду ліквідаційного балансу, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, ухвалою суду від 30.08.2012 р. призначено судове засідання на 09.10.2012 р. Розгляд справи відкладався до 03.12.2012 р.
03.12.2012 р. Токмацькою ОДПІ Запорізької області подано клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку із розглядом Вищим адміністративним судом України адміністративної справи № 2а-2239/09/0870 за касаційною скаргою державної податкової інспекції на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 29.05.2009 р. та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01.04.2010 р. за позовом ПМНВП «Агропромсервіс»до Токмацької ОДПІ про скасування податкового повідомлення -рішення.
В судовому засіданні 03.12.2012 р. представник Токмацької ОДПІ Запорізької області заперечила проти затвердження звіту ліквідатора в даному судовому засіданні, просить розгляд справи відкласти до розгляду Вищим адміністративним судом України касаційної скарги державної податкової інспекції на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 29.05.2009 р. та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01.04.2010 р. у справі № 2а-2239/09/0870 за позовом ПМНВП «Агропромсервіс»до Токмацької ОДПІ про скасування податкового повідомлення -рішення.
В судовому засіданні 03.12.2012 р. ліквідатор надала уточнений реєстр вимог кредиторів. Питання щодо затвердження звіту ліквідатора в даному судовому засіданні залишила на розсуд суду.
Розглянувши клопотання кредитора про відкладення розгляду справи, суд відхиляє клопотання як процесуально необґрунтоване.
У своєму клопотанні про відкладення розгляду справи кредитор посилається на те, що 02.07.2010 р. у Вищому адміністративному суді України відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Токмацької ОДПІ Запорізької області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 29.05.2009 р. та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01.04.2010 р. у справі № 2а-2239/09/0870 за позовом ПМНВП «Агропромсервіс»до Токмацької ОДПІ про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій на суму 248,1 тис. грн. Кредитор вважає, що у разі скасування постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 29.05.2009 р. та ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01.04.2010 р. у державної податкової інспекції виникне право заявити вимоги до боржника на суму 248,1 тис. грн.
Суд вважає доводи державної податкової інспекції такими, що засновані лише на припущеннях кредитора щодо можливого задоволення касаційної скарги та скасування попередніх судових рішень, будь-якого правового підґрунтя ці доводи не мають. На час розгляду судом звіту ліквідатора судові рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 29.05.2009 р. та Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01.04.2010 р. у справі № 2а-2239/09/0870 набрали законної сили. Вимоги Токмацької ОДПІ Запорізької області, які на дату розгляду даної справи документально підтверджені та є обґрунтованими, включені ліквідатором до реєстру вимог кредиторів. З огляду на положення ст. 77 ГПК України, у суду відсутні правові підстави для відкладення розгляду справи на невизначений термін, з врахуванням того, що ліквідатором закінчена робота в ліквідаційній процедурі, подано всі необхідні документи для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
Водночас, суд зазначає, що у разі скасування касаційною інстанцією судових рішень, якими скасовано податкове повідомлення-рішенням на суму 248,1 тис. грн. та набуття цією сумою статусу податкового боргу, кредитор (Токмацька ОДПІ Запорізької області) не позбавлений права звернутись до господарського суду із заявою про перегляд судового рішення про затвердження звіту ліквідатора та ліквідування банкрута за нововиявленими обставинами в частині суми вимог Токмацької ОДПІ Запорізької області.
Розгляд справи здійснювався без застосування технічних засобів фіксування судового процесу.
Заслухавши звіт ліквідатора, дослідивши подані документи, господарський суд вважає за можливе затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Виходячи з приписів ст. 25 та ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»(далі - Закон про банкрутство) в ліквідаційній процедурі ліквідатор виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута, здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством, аналізує фінансове становище банкрута, виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, тощо. В ліквідаційній процедурі кредитори мають право заявити свої вимоги (претензії) до боржника, який ліквідується, в місячний строк з дня публікації оголошення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом. Вимоги кредиторів розглядає ліквідатор та вносить їх до реєстру вимог кредиторів у відповідності до вимог статті 31 Закону про банкрутство.
Згідно із ст. 32 Закону про банкрутство після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно ліквідатору вчинити в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених нім дій в ході ліквідаційної процедури.
Якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали направляється органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи -банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, а також власнику (органу, уповноваженому управляти майном), органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута (ч. 2 ст. 32 Закону про банкрутство).
Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором здійснено опублікування відомостей про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури в газеті «Голос України»№ 116 від 26.06.2012 р.
Після опублікування оголошення з вимогами до боржника в розмірі 1 187 387,42 грн.
звернулась Токмацька ОДПІ Запорізької області.
Ліквідатором вимоги вказаного кредитора розглянуто та включено до реєстру вимог кредиторів.
На рахунку банкрута в АТ КБ «Приватбанк»ліквідатором виявлено 9,46 грн. За рахунок цих коштів часткового погашено витрати ліквідатора в ліквідаційній процедурі.
Інші майнові активи, що підлягають включенню до ліквідаційної маси та за рахунок яких можливе погашення кредиторських вимог, в процесі ліквідаційної процедури не виявлено. Відсутність у банкрута майна підтверджується даними ліквідаційного балансу та довідками органів реєстрації речових прав на майно, зокрема: Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області; Токмацького ВРЕР УДАІ ГУМВС України в Запорізькій області; Відділу Держкомзему у м. Токмак Запорізької області; Токмацького районного бюро технічної інвентаризації; Інспекції державного технічного нагляду Токмацького району Запорізької обласної державної адміністрації.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 14.09.2012 р. банкрут не значиться засновником будь-яких суб'єктів господарської діяльності.
Згідно з довідкою АТ КБ «Приватбанк»від 29.08.2012 р. залишок коштів на рахунках банкрута відсутній.
Згідно з довідкою АТ «Ощадбанк»рахунок боржника закрито 10.09.2012 р.
Всі здійснені ліквідатором запити та отримані відповіді досліджено та приєднано до матеріалів справи.
Отже, ліквідатором в повній мірі виконано свої обов'язки, передбачені положеннями ст.ст. 23, 25, 51 Закону про банкрутство.
Як вбачається з матеріалів справи та відображено у реєстрі вимог кредиторів, банкрут має заборгованість перед Токмацькою ОДПІ Запорізької області в розмірі 1 187 387,42 грн., з яких: 1 144 497,89 грн. -вимоги третьої черги задоволення, 42 889,53 грн. -вимоги шостої черги задоволення.
Будь-яких інших заяв з кредиторськими вимогами до банкрута ліквідатору та господарському суду не надходило.
За результатами пошуку ліквідатором майна (активів) у банкрута відсутні майнові активи та грошові кошти, за рахунок яких можливо було б погасити кредиторську заборгованість. Поданий ліквідатором ліквідаційний баланс засвідчує відсутність у банкрута майна.
Дійшовши висновку, що під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатор здійснив всі заходи з ліквідації банкрута, виконав всі вимоги Закону про банкрутство, встановивши, що у банкрута відсутні активи, необхідні для задоволення кредиторських вимог, суд вважає за необхідне звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута затвердити.
Пунктом 6 ч. 1 ст. 40 Закону про банкрутство передбачено, що господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо: затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.
Таким чином, оскільки за результатами ліквідаційного балансу у банкрута не виявлено майна, за рахунок якого можливе погашення кредиторських вимог, підприємницька діяльність банкрута припинена, його необхідно ліквідувати, а провадження у справі припинити.
Відповідно до ч. 6 ст. 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5, 31, 32, 40, 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст.ст. 4 1 , 4 5 , 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд Запорізької області
УХВАЛИВ:
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута затвердити.
Банкрута -Приватне мале науково-виробниче підприємство «Агропромсервіс»(71700, Запорізька область, м. Токмак, вул. Карла Лібнехта, 108, ідент. код юридичної особи 22133233) -ліквідувати.
Провадження у справі припинити.
Вимоги, що не задоволені за недостатністю майна, вважати погашеними.
Завірені примірники ухвали надіслати: кредитору, ліквідатору, державному реєстратору виконавчого комітету Токмацької міської ради Запорізької області, ВДВС Токмацього РУЮ Запорізької області, Головному управлінню статистики у Запорізькій області, Головному управлінню юстиції у Запорізькій області.
Суддя Т.М. Шевченко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2012 |
Оприлюднено | 07.12.2012 |
Номер документу | 27862307 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Шевченко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні