ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 листопада 2012 р. (11:42) Справа №2а-11626/12/0170/28
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Калініченко Г.Б., за участю секретаря Колосовій Ю.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АРК
до Широківської сільської ради
третя особа- ОСОБА_2
про стягнення переплати пенсії у розмірі 4449,35 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим (далі позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило стягнути з Широківської сільської ради (далі відповідач) 4449,35 грн. переплати пенсії на підставі ст. 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.10.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі.
Ухвалою суду від 19.10.2012 року залучено до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача ОСОБА_2.
Представник позивача у судовому засіданні, яке відбулось 05.11.2012 року, наполягав на задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у адміністративному позові.
Представник відповідача та третя особа проти задоволення позовних вимог не заперечували.
Суд, приймаючи до уваги думку представників сторін, керуючись ст. 128 КАСУ, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, вислухавши пояснення представника позивача, суд
Розглянув матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, дослідив докази, надані сторонами, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 звернувся до Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим з заявою про призначення пенсії за віком.
На підставі наданих документів відповідачу було призначено пенсію за віком довічно.
16.05.2012 позивачем була проведена перевірка довідок про заробітну плату № 146 від 11.03.2008, № 351 від 03.05.2012, ОСОБА_2, які були видані виконавчим комітетом Широківської сільської ради. Також позивачем була проведена перевірка штатного розпису, особових рахунків за 2008 та 2009 роки, накази по особовому складу.
При перевірці були встановлено, що ОСОБА_2 був обраний на посаду голови Широківської сільської ради згідно рішення 1-ї сесії від 30.03.1990. Був обраний головою Широківської сільської ради з 29.04.1998 (рішення 1-ї сесії 23 скликання від 29.04.1998). Звільнений у зв'язку з закінченням строку повноважень з 18.04.2006 на підставі рішення 1-ї сесії 5-го скликання від 18.04.2006.
Відповідно матеріалів справи посадовий оклад голови сільської ради станом на 01.02.2008 складав 1 552,00 грн., надбавка за 7 ранг - 110,00грн., надбавка за вислугу років в розмірі 25 % від окладу з урахуванням надбавки за ранг 415,00 грн., надбавка за висові досягнення у роботі встановлена в розмірі 50 % від посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг та вислугу років, що в грошовому вираженні складає 1038,75 грн. Премія за лютий 2008 року встановлена в розмірі 25% від окладу з урахуванням надбавок і доплат, що в грошовому еквіваленті 681,45 грн.
Посадовий оклад голови сільської ради станом на 01.06.2009 року складав 2328,00 грн., надбавка за 7 ранг - 110,00 грн., надбавка за вислугу років в розмірі 25% від окладу з урахуванням надбавки за ранг та вислугу років, що в грошовому еквіваленті - 609,50 грн. Надбавка за високі досягнення у роботі відсутні. Премія за червень 2008 року виплачена у розмірі 25% від окладу з урахуванням надбавок, що в грошовому еквіваленті складає 700,93 грн.
За результатами перевірки виявлено, що суми зазначені в довідці № 146 від 11.03.2008, видані ОСОБА_2 для перерахунку пенсії по Закону України «Про державну службу» не відповідають фактичним даним, оскільки премія зазначена в розмірі 779,06 грн., а фактично виплачена премія в лютому 2008 року згідно розрахункової відомості на зарплату та в той місяць, який вона надана до системи персоніфікованого обліку складає 681,45 грн.
Згідно довідки № 351 від 03.05.2012 невірно вказана премія в розмірі 1142,81 грн., помилково зазначена надбавка за високі досягнення в праці в розмірі 1038,75грн.
На думку позивача в зазначеній довідці необхідно було зробити посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 27.05.2009 № 504 та оклад, ранг, надбавку за вислугу років зазначати станом на 01.06.2009 рік (зазначено було на 01.02.2008). Суми в довідках не відповідають фактичним даним, оскільки премія зазначена в розмірі 1142,81 грн., а фактично виплачена премія в червні 2009 року згідно розрахункової відомості на зарплату та в той місяць, який вона врахована до системи персоніфікованого обліку складає 700,93 грн., крім того, в дану довідку помилково включена надбавка за високі досягнення у роботі.
Оскільки премія повинна входити в заробітну плату того ж місяця, за який вона надана до системи персоніфікованого обліку. Премія в довідці про заробітну плату № 146 від 11.03.2008, яка видана ОСОБА_2 для перерахунку пенсії була зазначена помилково в розмірі 779,06 грн.
Ч. 2 ст. 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст. 6 Конституції України органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.
Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, його органи здійснюють свої функції в межах встановлених законодавством повноважень.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду визначено Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року № 1058-IV (далі - Закон).
Відповідно до ст. 23 Закону № 1058-IV спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.
Відповідно до Закону №1058-ІУ виплата пенсії здійснюється за рахунок коштів Пенсійного фонду України. Подання недостовірних документів, відомостей спричиняє переплату пенсії, що негативно впливає на своєчасну виплату пенсій. Також несплата коштів, що стягуються за адміністративним позовом, порушує права Управління на користування і розпорядження засобами, з яких формується бюджет Пенсійного фонду України, і які спрямовуються на фінансування виплати державних пенсій та інших соціальних виплат.
Ст. 8 Закону України «Про пенсійне забезпечення» встановлено, що виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду України.
Відповідно до ч. 2 ст. 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення», ч. 1 ст. 50 Закону №1058-ІУ підприємства та організації несуть відповідальність за шкоду., заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.
Відповідачем була надана пояснювальна записка від 23.05.2012 про те, що довідку № 146 від 11.03.2008 та № 351 від 03.05.2012 вважати недійсними, а також просили врахувати нові довідки, видані від 16.05.2012 № 339/02-7, від 16.05.2012 №340/02-7.
Факт переплати пенсії ОСОБА_2, було виявлено позивачем в результаті перевірки, що підтверджується актом № 57 від 16.05.2012, який підписаний відповідачем без зауважень.
Згідно з ч. 1 ст. 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.
У зв'язку з чим, за період при виплаті пенсії по Закону України «Про державну службу» виникла переплата у сумі 4449,35 грн., що підтверджується Протоколом від 14.09.2011 та Актом перевірки № 140 від 31.08.2011.
За таких обставин, приймаючи до уваги, що відповідачем в порядку ст. 71 КАС України не надано доказів погашення переплати пенсії, суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити.
У судовому засіданні, яке відбулось 05.11.2012 р., оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Постанова оформлена та підписана 09.11.2012 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2. Стягнути з Широківської сільської ради (97510, АР Крим, Сімферопольський район, с. Широке, вул.. Октябрська,3 ЄДРПОУ 37229469) на користь Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим (95013, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Дм. Ульянова, 6; р/р 25608701101064 в КРУ ВАТ «Державний ощадний банк України», м. Сімферополь, МФО 324805, ЄДРПОУ 22259661) 4449,35 грн. заборгованості з переплати пенсії.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2012 |
Оприлюднено | 07.12.2012 |
Номер документу | 27863706 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні