Постанова
від 29.11.2012 по справі 2а-13037/12/0170/10
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-13037/12/0170/10 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України   29 листопада 2012 р.  Справа №2а-13037/12/0170/10 Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді - Кудряшової А.М., при секретарі судового засідання - Ждані В.Є., за участю представників сторін: від позивача - не з'явився, від відповідача - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом   Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів           до   Комунального підприємства "Віта-плюс"               про стягнення пені в розмірі 1905,12 гривень,   ВСТАНОВИВ: Позивач - Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів - звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Комунального підприємства "Віта-плюс" із вимогами про стягнення пені в розмірі 1905,12 гривень за порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2010 рік. Позовні вимоги вмотивовані тим, що відповідач в порушення вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" своєчасно не сплатив адміністративно-господарські санкції в розмірі 18923,00 гривень за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році. Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 16.11.2012 року відкрито провадження по справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду, про що сторони повідомлені належним чином та завчасно. В судове засідання позивач та відповідач, будучи належним чином та завчасно повідомленими про дату, час та місце розгляду справи, явку представників не забезпечили, про причини неявки суд не повідомили, заяв щодо неможливості розгляду справи за їх відсутності не надавали. Позивач надав заяву про розгляд справи за його відсутності, в якій просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, зазначивши, що заборгованість на час розгляду справи відповідачем не сплачена. Суд, враховуючи клопотання позивача, приймаючи до уваги ненадання відповідачем клопотання про відкладення розгляду справи, доказів неможливості явки представника у судове засідання з поважних причин, керуючись ч.4 ст. 122, ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних в ній матеріалів. Дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне. Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом. Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Комунальне підприємство "Віта-Плюс" (ідентифікаційний номер 32063501, юридична адреса: 98521, м. Алушта, с. Привітне, вул. Шевченка, буд. 6/А) зареєстровано виконавчим комітетом Алуштинської міської ради 15.01.2003 року у якості юридичної особи. Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Порядок, підстави та умови участі суб'єктів господарювання в реалізації державний гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюється Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875. Відповідно до статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 (далі - Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Відповідно до частини 9 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Відповідно до частини 1 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Частиною 4 статті 20 Закону встановлено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України. Відповідно до частини 8 статті 20 Закону Порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, їх акумуляції, обліку, а також з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій інвалідів - використання цих коштів затверджується Кабінетом Міністрів України. Відповідно до пункту 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Відповідно до частини 2, 3 статті 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Згідно з пунктом 4, 5 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення. Порядок нарахування пені та встановлення строку її сплати затверджуються Мінпраці. Підпунктом 2.2. Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 року №  223, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 травня 2007 року за №  552/13819, дано визначення пені -  це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції, передбаченої Законом, за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання. Зазначеним Порядком також визначений механізм нарахування пені. Так, пунктом 3.1. Порядку встановлено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Відповідно до пункту 3.3. Порядку документами, що підтверджують невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів, є звіт за формою 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 № 42, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 за № 117/13384, рішення суду, акт перевірки відділенням Фонду роботодавця. Як передбачено пунктами 3.4., 3.6. Порядку нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу). Нарахування пені здійснюється на дату фактичного погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу. При частковому погашенні боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку боргу. Судом встановлено, що Комунальне підприємство "Віта-Плюс" використовує найману працю, та відповідно до Закону подає Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу КП "Віта-Плюс" складає 26 осіб. Отже, відповідно до частини 1 статті 19 Закону для відповідача встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості одного робочого місця. Таким чином, невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце. Судом також встановлено, що позивачем було розраховано та застосовано до відповідача адміністративно-господарських санкцій за невиконання відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році, сума яких становить 18923,00 гривень. Судом встановлено, Комунальним підприємством "Віта-Плюс" було сплачено адміністративно-господарські санкції у розмірі 18923,00 гривень 31.08.2012 року, тобто з пропуском визначеного Законом строку. Таким чином, позивач з 15.04.2011 року до 31.08.2012 року, тобто за 504 дні прострочки нарахував відповідачу пеню у розмірі 1905,12 гривень (відповідно до облікової ставки НБУ на 25.03.2011 року склала 7,5%). Судом встановлено, що пеня була розрахована правильно. Судом встановлено, що позивач 04.10.2012 року направив відповідачу повідомлення № 04-4/4732 від 04.10.2012 року про сплату пені в розмірі 1905,12 гривень з зазначенням реквізитів для її перерахунку, що підтверджується поштовим повідомленням, та вказане повідомлення було отримане посадовою особою КП "Віта-Плюс" 06.10.2012 року. Судом встановлено, що зазначена адміністративно-господарська санкція була несвоєчасно сплачена відповідачем з прострочкою на 504 дні за період з 15.04.2011 року по 31.08.2012 року, що є підставою для нарахування пені, яка була правильно обчислена та склала - 1905,12 гривень. За таких обставин суд не вбачає підстав для відмови у задоволенні позовних вимог, враховуючі, що у порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати пені у сумі 1905,12 гривень, а позивачем навпаки доведена наявність такої заборгованості на час розгляду справи, тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача. Судом 29 листопада 2012 року оголошена вступна та резолютивна частини постанови, яка буде складена у повному обсязі 30 листопада 2012 року. На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд - ПОСТАНОВИВ: 1. Позов задовольнити. 2. Стягнути з Комунального підприємства "Віта-Плюс" (код ЄДРПОУ 32063501, юридична адреса: 98521, АР Крим, м. Алушта, с. Привітне, вул. Шевченка, 6/А) заборгованість зі сплати пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій за 2010 рік на загальну суму 1905 (одна тисяча дев'ятсот п'ять) гривень 12 копійок на рахунок № 31210230700007, банк одержувача - Головне управління Державної казначейської служби України в АРК, МФО 824026, код ЄДРПОУ 37890361, одержувач - держбюджет м. Алушта 50070000, призначення платежу - 50070000; 01; пеня за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій за 2010 рік.   Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.   Суддя                                                     Кудряшова А.М.                                                                                                                                                                                  

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.11.2012
Оприлюднено07.12.2012
Номер документу27863817
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13037/12/0170/10

Постанова від 29.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні