ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 листопада 2012 р. Справа №2а-11989/12/0170/3
(16:50) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АРК
до Приватного підприємства "Середня загальноосвітня школа I-III ступенів ОСОБА_1"
про стягнення.
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи:
Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АРК звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Приватного підприємства "Середня загальноосвітня школа I-III ступенів ОСОБА_1" про стягнення заборгованості у сумі 17429,86 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог Закону України № 1058 "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, затвердженої Постановою Правління Пенсійного Фонду України № 21-1 від 19.12.03 р., зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.04 р. за № 64/8663.
Відповідачем надані письмові заперечення проти позову за підстав пропущення позивачем процесуального строку звернення до суду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином.
Врахувавши вищезазначені обставини, з урахуванням положень ст. 122, ст. 128 КАС України, вивчивши матеріали справи, уважно дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ОСОБА_1" є юридичною особою, ЄДРПОУ 31470232, зареєстровано Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 30.05.2001 р. за адресою місцезнаходження: 95013, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Офіцерська, буд. 12-Г, про що видно свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 433073, свідчить довідка та Витяг з ЄДР.
08.09.2009 р. УПФУ в Центральному р-ні м. Сімферополя АР Крим проведено планову перевірку відповідача з питань дотримання вимог законодавства стосовно своєчасності, достовірності, повноти нарахування та перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів за період з 01.12.2004 р. по 31.07.2009 р., повноти та своєчасності перерахування авансових платежів у вигляді сум страхових внесків за період з 20.12.2004 р. по 03.09.2009 р., достовірності відомостей, які були надані до системи персоніфікованого обліку відомостей Пенсійного фонду України, за 2004-2008 рр., за результатами якої складено акт № 270-Ю.
Згідно з висновками вказаного акту перевірки № 270-Ю від 08.09.2009 р. при перевірці фактичних витрат на плату праці, загального оподатковуваного доходу, нарахування страхових внесків по ставках 32%, 32,01%, 32,3%, 31,8%, 33,2% та утримання страхових внесків по ставках 1-2% виявлено порушення ст. 4 Закону України від 26.06.1997 р. № 400 "Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", п. 1, 2 ст. 19, п. 4 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та п. 4.4 Інструкції від 19.12.2003 р. № 21-1 "Про порядок нарахування та сплати страховиками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", в результаті чого:
1. Донарахований ФОТ та інші виплати, на які нараховуються страхові внески по ставці 32%, 32,01%, 32,3%, 31,8%, 33,2% - 13223,16 грн.;
2. Зменшений ФОТ та інші виплати, на які нараховуються страхові внески по ставці 32%, 32,01%, 32,3%, 31,8%, 33,2% - 3027,81 грн.;
3. Донарахований загальний оподатковуваний дохід, з якого утримаються страхові внески 0,5-2% - 13223,16 грн.;
4. Зменшений загальний оподатковуваний дохід, з якого утримуються страхові внески 0,5-2% - 3027,81 грн.;
5. Донараховані страхові внески - 4598,84 грн., в тому числі:
- по ставці 32,3%, 31,8%, 33,2% - 4341,25 грн.;
- по ставці 0,5-2% - 257,59 грн.
6. Зменшені страхові внески - 997,75 грн., в тому числі:
- по ставці 32,3%, 31,8%, 33,2% - 983,73 грн.,
- по ставці 0,5-2% - 14,02 грн.
7. Донараховані внески, які належать до сплати за осіб, які отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею 3-го віку - 94,89 грн.
06.05.2010 р. УПФУ в Центральному р-ні м. Сімферополя АР Крим на підставі акту № 270 від 08.09.2009 р. на адресу відповідача згідно з:
1) п.п. 3 ч. 9 ст. 106 КАС України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" винесено рішення № 338 про застосування фінансових санкцій в розмірі 13223,16 грн. (зокрема, за порушення, допущені в серпні, жовтні-грудні 2006 року, вересні 2008 р.);
2) п. 4 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" винесено рішення № 339 про застосування фінансових санкцій в сумі 4206,70 грн. (зокрема, за порушення, допущені в серпні, жовтні-грудні 2006 року, вересні 2008 р.).
Згідно з матеріалами справи заборгованість відповідача з фінансових санкцій у загальному розмірі 17429,86 грн., а саме застосованих рішеннями: № 338 від 06.05.2010 р. у сумі 13223,16 грн., № 339 від 06.05.2010 р. в сумі 4206,70 грн., - не погашена, що підтверджується даними картки особового рахунку відповідача.
Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належить орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі, на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до пунктів 1, 3, 4 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, основними завданнями якого є, зокрема, керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; застосовування фінансових санкцій, передбачених законом.
Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 р. за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.
Відповідно до підпункту 1 пункту 2.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань, забезпечує додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення.
Отже, контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду.
Таким чином, Управління Пенсійного фонду в Центральному районі м. Сімферополь АР Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами, виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.
З зазначених підстав дана справа є справою адміністративної юрисдикції та має розглядатись в порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року всі відносини, які виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
Ст. 17 п. 2 Закону України № 1058 в редакції на час виникнення спірних правовідносин встановлений обов'язок страхувальника подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом, а також нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Згідно з п.1 частини 1 статті 14 Закону України № 1058 страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Частиною 1 статті 15 Закону визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону.
Згідно ст. 18 Закону України № 1058 в редакції на час виникнення спірних правовідносин страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом, не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування.
Законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати, про що зазначено в ч.6 ст. 18 Закону України № 1058.
Згідно Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р. № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 в редакції на час виникнення спірних правовідносин, яка визначає процедуру добровільної участі осіб у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а саме п.п.5.3.3 п. 5.3 ст. 5, страхові внески платниками, визначеними підпунктом 2.1.5 пункту 2.1 цієї Інструкції, сплачуються до 1 квітня року, наступного за звітним, на підставі даних річної податкової декларації.
Відповідно до ч. 3 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058 обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.
Вказаному відповідають норми Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р. N 21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за N 64/8663.
Зокрема, відповідно до п. 5.9 Інструкції № 21-1 обчислення страхових внесків органами Пенсійного фонду здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які нараховуються страхові внески.
Обчислення органами Пенсійного фонду сум страхових внесків за минулі періоди провадиться, виходячи з розміру страхового внеску, що діяв на день нарахування виплат (доходу).
Відповідно до п. 8 Інструкції №21-1 стягнення заборгованості із сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості, або застосування штрафних санкцій.
Відповідно до п.п.3, 4 ч. 9 ст. 106 Закону України № 1058 за приховування (заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, накладається штраф у розмірі всієї суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу), а в разі повторного протягом року такого порушення - штраф у триразовому розмірі суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу); за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповний місяць, за який донараховано ці суми.
Відповідно до п.п. 9.3.3 Інструкції № 21-1 за приховування (заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, накладається штраф у розмірі всієї суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу), а в разі повторного протягом року такого порушення - штраф у триразовому розмірі суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу). При цьому складається рішення за формою згідно з додатком 15 цієї Інструкції.
Підставою для прийняття такого рішення є акт документальної перевірки або акт звірки з органами податкової служби.
Відповідно до абз. 3 ч. 13 ст. 106 Закону України № 1058 оскарження рішення виконавчого органу Пенсійного фонду про нарахування пені та накладання штрафів зупиняє строки їх сплати до винесення вищим органом Пенсійного фонду або судом рішення у справі. Строки сплати фінансових санкцій також призупиняються до винесення судом рішення в разі оскарження страхувальником вимоги про сплату недоїмки, якщо накладення фінансових санкцій пов'язано з її виникненням або несвоєчасною сплатою.
Відповідачем були оскаржені рішення УПФУ в Центральному р-ні м. Сімферополя АР Крим про застосування фінансових санкцій від 06.05.2010 р. № 338 та № 339.
Рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.04.11 р. в задоволенні позовних вимог Приватного підприємства "Середня загальноосвітня школа I-III ступенів ОСОБА_1" про скасування вищевказаних рішень про застосування фінансових санкцій - відмовлено.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 11.10.11 р. вказане рішення Окружного адміністративного суду АР Крим залишено без змін.
Таким чином, відповідач відповідно до вимог чинного законодавства зобов'язаний сплатити суму застосованих рішеннями № 338 та № 339 від 06.05.2010 р. фінансових санкцій в загальному розмірі 17429,86 грн.
Доказів сплати заборгованості з фінансових санкцій в розмірі 17429,86 грн. відповідачем в матеріали справи не надано.
Посилання відповідача на пропущення позивачем процесуального строку звернення до суду щодо стягнення застосованих фінансових санкцій не відповідають вимогам чинного законодавства з огляду на те, що відповідно до ч. 15 ст. 106 Закону України № 1058 строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Позовні вимоги підлягають задоволенню.
Постанову в повному обсязі складено 26.11.12 р.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства "Середня загальноосвітня школа I-III ступенів ОСОБА_1" (ЄДРПОУ 31470232) на користь Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АРК (ЄДРПОУ 22300458) 17429,86 грн. заборгованості з фінансових санкцій.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2012 |
Оприлюднено | 08.12.2012 |
Номер документу | 27883487 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні