Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 липня 2012 р. Справа № 2а/0570/7031/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Загацької Т.В.
при секретарі Телешові В.О.
представника позивача Платонової Я.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Донецьку адміністративну справу за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Консалт АТА» про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 3400,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області, звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Консалт АТА» про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 3400,00 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що 06.03.2012 року ним на підставі акту №965\03\37671261 від 09.02.2012 року про результати фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та\або тютюновими виробами стосовно відповідача було винесене рішення про застосування фінансових санкцій № 050046-0162-32-486 від 06 березня 2012 року на суму 3400,00 грн.
Рішення про застосування фінансових санкцій направлено на юридичну адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням 07.03.2012 року. Зазначене рішення отримано відповідачем 26.03.2012 року, в адміністративному або судовому порядку не оскаржувалось та є чинним.
Враховуючи вищезазначене, позивач просив суд стягнути з відповідача на користь бюджету фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 3400,00 грн.
Представник позивача в судовому засіданні надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, просив позов задовольнити
Відповідач у судове засідання не з'явився, належним чином був повідомлений, ніяких заперечень чи клопотань до суду не надав.
Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши подані документи і матеріали та заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню з наступних підстав.
Позивач, Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Донецькій області, є суб'єктом владних повноважень та здійснює в даних правовідносинах надані йому Законом України «Про державну податкову службу в Україні» повноваження.
Основні завдання та функції Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Донецькій області визначені пунктах 5, 6 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Донецькій області.
Відповідно до 6.17 зазначеного положення Департаменту надано право звертатися до суду з позовами, в тому числі про стягнення із суб'єктів господарювання сум фінансових санкцій у вигляді штрафів за порушення вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області на підставі законів України «Про державну податкову службу» та «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» було проведено перевірку торгівельного об'єкту за адресою: м. Донецьк, вул. 50-річча СРСР, 153.
За результатами вищевказаної перевірки посадовими особами Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Донецькій області складено акт про результати фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами № 953/03/37671261 від 09 лютого 2012 року, яким встановлено порушення відповідачем вимог чинного законодавства України:
- статті 15-2 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» щодо не розміщення наочної інформації, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту «Куріння заборонено!»;
На підставі зазначеного акту перевірки позивачем 06 березня 2012 року прийняте рішення № 050046-0162-32-486 від 06 березня 2012 року про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Консалт АТА» фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 3400,00 грн.
Рішення про застосування фінансових санкцій направлено на юридичну адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням 07.03.2012 року. Однак поштове відправлення було повернуто на адресу позивача з відміткою «організація у реєстрації не зазначена», що підтверджується наявною в матеріалах справи копією конверта (зворотній бік а.с. 4)
В судовому засіданні встановлено, що відповідачем рішення про застосування фінансових санкцій № 050046-0162-32-486 від 06 березня 2012 року у розмірі 3400,00 грн. оскаржене не було, фінансові санкції не сплачені, що підтверджується інформацією щодо сплачених сум суб'єктами підприємницької діяльності по прийнятим рішенням Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Донецькій області (а.с. 15)
Відповідно до ст. 152 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!».
У спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!».
У закладах громадського харчування відводиться не менше 50 відсотків площі торгових залів таких закладів для обслуговування осіб, які не курять.
Власник або уповноважені ним особи чи орендарі відповідних споруд, окремих приміщень зобов'язані відвести спеціальні місця для куріння, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити наочну інформацію про розташування таких місць та про шкоду, яку завдає здоров'ю людини куріння тютюнових виробів.
У місцях для куріння має бути розміщено прямокутний графічний знак із текстом такого змісту: «Місце для куріння» та інформація про шкоду, яку завдає здоров'ю людини куріння тютюнових виробів, із текстом такого змісту: «Куріння шкодить Вашому здоров'ю!».
Відповідно до абз.10 ч.2 ст. 17 вказаного Закону за необладнання спеціально відведених для куріння місць та нерозміщення наочної інформації, передбаченої статтею 152 цього Закону до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів - 3400,00 гривень.
Відповідно до частини 1 статті 16 цього закону рішення про стягнення штрафів, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.
Позивачем за вказані порушення до відповідача правомірно застосовані фінансові санкції в розмірі 3400,00 грн.
Згідно з пункту 1 статті 8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» Державна податкова служба України виконує безпосередньо, а також організовує роботу державних податкових адміністрацій та державних податкових інспекцій, пов'язану з проведенням роботи по боротьбі з незаконним обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів, веденням реєстрів імпортерів, експортерів, оптових та роздрібних торговців, місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, застосуванням у випадках, передбачених законодавством, фінансових санкцій до суб'єктів підприємницької діяльності за порушення законодавства про виробництво і обіг спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, здійсненням заходів по вилученню та знищенню або передачі на промислову переробку алкогольних напоїв, знищенню тютюнових виробів, що були незаконно вироблені чи знаходилися у незаконному обігу.
Право органів державної податкової служби на прийняття рішення про застосування до суб'єктів підприємницької діяльності фінансових санкцій за порушення вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» випливає з норми частини 4 статті 17 цього Закону.
Частиною 5 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» передбачено, що у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Пунктом 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 N 790, передбачено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання, сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оскільки відповідачем у встановлений законом строк фінансові санкцій сплачені не були, суд з урахуванням приведених норм діючого законодавства приходить до висновку про необхідність стягнення зазначеної суми санкцій з відповідача до Державного бюджету України.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись вимогами статей 10, 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», керуючись статтями 17-20, 51, 69-72, 86, 121, 158-164, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Консалт АТА» про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 3400,00 грн. - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Консалт АТА» (код ЄДРПОУ 37671261; юридична адреса: 83100, Донецька область, м. Донецьк, вул. 50-річча СРСР, 153) фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп. до Державного бюджету України (код платежу 21081100, код 38033949, МФО 834016, ГУДКСУ в Донецькій області, р/р 31110106700004).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Апеляційна скарга про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі з подачею її копії до апеляційної інстанції. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Суддя Загацька Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2012 |
Оприлюднено | 08.12.2012 |
Номер документу | 27883791 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Загацька Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні