Постанова
від 16.11.2012 по справі 2а-0770/2910/12
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 2a-0770/2910/12

рядок статзвіту -9

код - 08

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2012 року м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Іванчулинця Д.В.,

за участю секретаря судового засідання - Корчинської В.А.,

за участю сторін та осіб, які беруть участь у справі:

сторони в судове засідання не з'явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань в приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до Закарпатського академічного обласного театру ляльок про зобов'язання виконати вимогу, -

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекція в Закарпатській області (надалі -ДФІ в Закарпатській області, позивач) звернулася у Закарпатський окружний адміністративний суд з позовною заявою до Закарпатського академічного обласного театру ляльок (надалі -відповідач), з вимогою: зобов'язати відповідача виконати вимогу Державної фінансової інспекції у Закарпатській області від 25.05.2012 року за № 07-04-6-14/4295 в частині відшкодування виявлених ревізією фінансових порушень на загальну суму 114 354, 76 грн..

В обґрунтування заявлених вимог зазначили, що відповідно до п. 1.1.2.4 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції у Закарпатській області на ІІ квартал 2012 року Державною фінансовою інспекцією в Закарпатській області проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Закарпатського академічного обласного театру ляльок за період з 01 червня 2009 року по 01 квітня 2012 року, якою встановлено ряд порушень. Результати ревізії відображені в акті ревізії фінансового-господарської діяльності Закарпатського обласного театру ляльок за період з 01.06.2009 року по 01.04.2012 року № 07-04/59 від 25.05.2012 року. На підставі акту відповідачу направлено вимогу № 07-04-6-14/4295 від 25.05.2012 р. В ході ревізії були виявлені порушення діючого законодавства України з фінансових питань на загальну суму 203 473,03 грн. Станом на 21 вересня 2012 року відповідачем було забезпечено часткове усунення виявлених порушень на загальну суму 121 277,55 грн. Директором Закарпатського академічного обласного театру ляльок не забезпечено усунення виявлених фінансових порушень на загальну суму 114 354,76 грн., що свідчить про невиконання та порушення вимог ч. 2 ст. 15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 року № 2939-XII (надалі -Закон № 2939-XII), якою передбачено, що законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються чи перевіряються.

16 листопада 2012 року до канцелярії Закарпатського окружного адміністративного суду представником позивача подано заяву про зменшення розміру позовних вимог на загальну суму 44 565,03 грн.. Згідно копії доповідної заступника начальника відділу інспектування в соціальній сфері та культурі Державної фінансової інспекції в Закарпатській області, станом на 15 листопада 2012 року відповідачем забезпечено відшкодування виявлених ревізією фінансових порушень в сумі 69 789,76 грн., зокрема, не відшкодовані фінансові порушення на загальну суму 44 565,03 грн., з яких:

- незаконна виплата надбавок та доплат працівникам театру в сумі 7 739,65 грн.;

- незаконна виплата індексації грошових доходів в сумі 6 119,02 грн.;

- зайве відрахування до державних цільових фондів в сумі 4 904,14 грн.;

- недоотримання заробітної плати працівниками в сумі 19 296,28 грн.;

- не проведено перерахування внесків до державних цільових фондів на суму 6 505,94 грн.

Представник позивача у судове засідання не з'явився та 16 листопада 2012 року подав до канцелярію Закарпатського окружного адміністративного суду заяву з клопотанням про розгляд адміністративної справи за його відсутності за наявним в матеріалах справи доказами, зменшені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, хоча судом вживалися заходи щодо його виклику, передбачені Главою 3 Розділу II Кодексу адміністративного судочинства України (надалі -КАС України), про що свідчить повідомлення про отримання судової повістки (а.с.96). У відповідності до ч. 4 ст. 128 КАС України -у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відтак, оскільки відповідач, будучи належним чином повідомленим про день, час та місце судового розгляду справи у судове засідання не з'явився, не повідомив про причини такого неприбуття, заперечень на адміністративний позов суду не подавав, заяви про відкладення судового засідання або розгляду справи за його відсутністю до суду не надходило, суд визнав можливим розглянути справу за відсутністю представника відповідача на підставі наявних у справі доказів, згідно ст. 128 КАС України.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов із наведених у ньому мотивів є обґрунтованим і такий слід задовольнити з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 48 КАС України, здатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).

Таким чином, позивачем по справі є саме Державна фінансова інспекція в Закарпатській області, яка є юридичною особою (згідно довідки АА № 450545 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України) (а.с.85).

Згідно зі статтею 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 року № 2939-XII головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів. розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудиту та інспектування. Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 року № 2939-XII плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державної контрольно-ревізійної служби і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія. Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державної контрольно-ревізійної служби не частіше одного разу на календарний рік.

Судом встановлено, що відповідно до п. 1.1.2.4 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Закарпатській області проведено планову ревізію фінансового-господарської діяльності Закарпатського академічного обласного театру ляльок за період з 01.06.2009 по 01.04.2012 р. Результати ревізії відображені в акті ревізії фінансового-господарської діяльності Закарпатського обласного театру ляльок за період з 01.06.2009 року по 01.04.2012 року № 07-04/59 від 25.05.2012 року. (а.с.6-33). В ході ревізії досліджувалися питання дотримання вимог законодавства в процесі використання фінансових ресурсів та державного майна та виявлено фінансові порушення, що призвели до втрат на загальну суму 265 924,85 грн.. В ході ревізії вжитими заходами забезпечено часткове відшкодування фінансових порушень, що призвели до втрат на загальну суму 36 160,75 грн., нараховано та виплачено індексації грошових доходів в сумі 19 274,97 грн. та від кореговано по стану розрахунків з державними цільовими фондами зайве відрахування в сумі 7 016,08 грн.

Згідно зі ст. 8 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 року № 2939-XII Головне контрольно-ревізійне управління України, контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі виконують такі функції, зокрема, проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності; здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю.

Для виконання функцій, визначених у ст. 8, згідно зі ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 року № 2939-XII Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право :

- перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо);

- пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства;

- у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства.

Відповідно до п. 7 ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 року № 2939-XII, службовою особою державної контрольно-ревізійної служби -виконуючим обов'язки начальника державної фінансової інспекції в Закарпатській області пред'явлено вимогу щодо усунення виявлених порушень законодавства, зареєстровану за № 07-04-6-14/4295 від 25.05.2012 року (а.с.34-38). Вимога, направлена директору Закарпатського академічного обласного театру ляльок, полягала в зобов'язанні відшкодувати та дорахувати фінансові ресурси в термін до 22.06.2012 року на загальну суму 203 473,03 грн., а саме:

- директору провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених сум коштів. В іншому випадку стягнути з особи, винної у зайвих грошових виплатах кошти у сумі 22 539,65 грн. у порядку та розмірах встановлених ст.ст. 133-136 Кодексу законів про працю України;

- провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фонду та повернути зайво сплачені кошти в сумі 8 204,44 грн. (зарахувати в рахунок майбутніх платежів);

- директору провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених сум коштів. В іншому випадку стягнути з особи, винної у зайвих грошових виплатах кошти у сумі 6 119,02 грн. у порядку та розмірах встановлених ст.ст. 133-136 Кодексу законів про працю України;

- провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фонду та повернути зайво сплачені кошти в сумі 2 154,98 грн. (зарахувати в рахунок майбутніх платежів);

- головному бухгалтеру забезпечити нарахування та виплату індексації грошових доходів в сумі 120 606,99 грн. і здійснити перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до пенсійного Фонду в сумі 43 847,95 грн. (зарахувати в рахунок майбутніх платежів).

На момент подачі позовної заяви відповідачем частково усунуто виявлені порушення, а саме - в суму 121 277,55 грн. та пред'явлено до стягнення в примусовому порядку решти суми, а саме -114 354,76 грн.

Виявлені порушення, відшкодування яких не забезпечено (на момент подачі позовної заяви) в повному обсязі полягають у наступному:

1) проведеною ревізією порядку проведення індексації грошових доходів працівників Закарпатського академічного обласного театру ляльок встановлено, що окремим працівникам установи за період з 01 червня 2009 року по 01 квітня 2012 року не проведено індексацію грошових доходів, чим порушено вимоги ст. 2 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення»»від 06 лютого 2003 року за № 491-ІV та п. 2 «Порядку проведення індексації грошових доходів населення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078 (із змінами та доповненнями), що в свою чергу призвело до недоотримання заробітної плати працівниками Закарпатського академічного обласного театру ляльок в зазначеному періоді на загальну суму 139 881,96 грн. та відповідно не проведено нарахування та перерахування внесків до державних цільових фондів на загальну суму 50 864,03 грн. Порушення усунуто частково. Залишок невідшкодованих сум з оплати праці складає 62 690,61 грн. та зайва сплата сум внесків до державних цільових фондів в сумі 22 499,98 грн.;

2) крім того, в ході проведеної ревізії з питань порядку проведення індексації грошових доходів встановлено, що окремим працівникам установи з 01.06.2009 року по 31.12.2009 року та за грудень 2010 року проведено індексацію заробітної плати в період її підвищення, чим порушено вимоги п. 5 «Порядку проведення індексації грошових доходів населення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року № 1078 (зі змінами та доповненнями) та в свою чергу призвело до зайвого витрачання бюджетних коштів на виплату заробітної плати в зазначеному періоді в загальній сумі 6 345,89 грн., а також до зайвого проведення відрахувань до державних цільових фондів на суму 2 237,56 грн. Порушення усунуто частково. Залишок невідшкодованих сум з оплати праці складає 6 119,02 грн. та зайва сплата сум внесків до державних цільових фондів в сумі 2 154,98 грн..

Ревізією правильності встановлення надбавок та доплат працівників Закарпатського академічного обласного театру ляльок встановлено, що згідно наказів директора театру Чайковича В.К. в період з 01.06.2009 року по 01.04.2012 року мали факти нарахування та виплати двом його заступникам (ОСОБА_2 та ОСОБА_3) надбавок за складність та напруженість роботи без відповідних рішень органів вищого рівня, що є порушенням п. 3 Наказу Міністерства культури та туризму України від 18.10.2005 року № 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2005 року за № 1285/11565 в частині «преміювання керівників установ, закладів та організацій культури, їх заступників, установлення їм надбавок та доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюється за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці».

Судом встановлено, що до ревізії відповідачем не було представлено жодних підтверджуючих документів щодо прийняття органом вищого рівня -Управлінням культури Закарпатського обласної державної адміністрації рішень щодо надання зазначених надбавок.

В судовому засіданні встановлено, що Державна фінансова інспекція в Закарпатській області враховуючи вищенаведені обставини звернулася листом від 09.04.2012 року за № 07-04-6-14/2951 до Управління культури Закарпатської обласної державної адміністрації з проханням надати при наявності документів щодо надання ними дозволів на виплату та надбавок до заробітної плати директору та двом його заступникам Закарпатського академічного обласного театру ляльок.

Матеріалами справи встановлено, що у відповідності до отриманої інформації з Управління культури Закарпатської обласної державної адміністрації від 18.04.2012 року за № 01-13/413-03/1 встановлено, що протягом періоду з 01.06.2009 року по 01.04.2012 року ними надавалися дозволи для нарахування надбавок за складність та напруженість в роботі тільки директору Закарпатського академічного обласного театру ляльок Чайковичу В.К., і то не у всіх місяцях. Дозволи для нарахування надбавки за складність та напруженість в роботі двом заступникам директора Закарпатського академічного обласного театру ляльок (ОСОБА_2 та ОСОБА_3.) Управлінням культури Закарпатської обласної державної адміністрації не надавались.

Судом встановлено, що в наслідок вищезазначених порушень, бухгалтерією Закарпатського академічного обласного театру ляльок було нараховано та виплачено директору та двом заступникам директора надбавок за складність та напруженість в роботі без відповідного дозволу Управління культури Закарпатської обласної державної адміністрації на загальну суму 41 814,62 грн. та відповідно до зайвого відрахування до державних цільових фондів та сплати єдиного соціального внеску в сумі 15 220,52 грн. Порушення усунуто частково. Залишок невідшкодованих сум з оплати праці складає 15 339,65 грн. та зайва сплата сум внесків до державних цільових фондів в сумі 5 550,52 грн.

На підставі заяви представника позивача та доданої до неї доповідної, суд приходить до висновку, що відповідачем частко сплачено заявлену суму у вимозі від 25.05.2012 року за № 07-04-6-14/4295.

У зв'язку з вищенаведеним представником позивача зменшено розмір позовних вимог та заявлено до відшкодування суми 44 565,03 грн., що охоплює:

1) незаконну виплату надбавок та доплат працівникам Закарпатського академічного облесного театру ляльок на суму 7 739,65 грн.;

2) незаконну виплату коштів працівникам в частині індексації їх грошових доходів на суму 6 119,02 грн.;

3) необґрунтоване (зайве) відрахування коштів до державних цільових фондів на суму 4 904,14;

4) недоотримання заробітної плати працівниками на суму 19 296,28 грн.;

5) не проведення перерахунків внесків до державних цільових фондів на суму 6 505,94 грн.;

Вищевказані порушення призвели до втрат фінансових ресурсів на загальну суму 44 565,03 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 року № 2939-XII, законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами, що ревізуються. Відповідач доказів щодо виконання вимог позивача в повному обсязі не надав. Вимога позивача відповідачем оскаржена не була, таким чином така підлягає виконанню з моменту її винесення.

Право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів надається Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах, згідно п. 10 ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 року № 2939-XII.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, фінансові порушення підтверджені поданими по справі доказами і підлягають відшкодуванню, а позовні вимоги підлягають до задоволення в повному обсязі.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 172, 177, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Зменшені позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до Закарпатського академічного обласного театру ляльок про зобов'язання виконати вимогу -задовольнити повністю.

Зобов'язати Закарпатський академічний обласний театр ляльок в особі директора Чайковича Василя Карловича (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Театральна, буд. 8, ідентифікаційний код - 05509441) забезпечити повне виконання вимоги Державної фінансової інспекції в Закарпатській області від 25.05.2012 року № 07-04-6-14/4295 в частині відшкодування та усунення виявлених ревізією фінансових порушень на загальну суму 44 565 (сорок чотири тисячі п'ятсот шістдесят п'ять) гривень 03 (три) копійки.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Іванчулинець Д.В.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2012
Оприлюднено08.12.2012
Номер документу27884014
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/2910/12

Постанова від 16.11.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 27.09.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 11.10.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 26.10.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні