Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 листопада 2012 року Справа № 2а/1270/8981/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Захарової О.В.,
при секретарі: Шабаліній О.С.,
за участю:
представника позивача: Бахмутської Г.О. (довіреність від 16.01.2012 №347/08-08),
представник відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м.Брянці Луганської області до Комунального підприємства «Житловик-1» про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 67 681,49 грн., -
ВСТАНОВИВ:
15 листопада 2012 року управління Пенсійного фонду України в м.Брянці Луганської області звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства «Житловик-1» про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 67 681,49 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що КП «Житловик-1» зареєстроване у виконавчому комітеті Брянківської міської ради як суб'єкт підприємницької діяльності з 2003 р.
В порушення вимог ст.4 п 8 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» КП «Житловик-1» не сплачує єдиний соціальний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, у зв'язку з чим станом на 01.11.2012 року утворилась заборгованість по сплаті єдиного соціального внеску за період з 01.09.2011 року по 01.11.2012 року в сумі 67681,49 грн.
Згідно зі ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» УПФУ в м.Брянці Луганської області КП «Житловик-1» були направлені вимоги про сплату боргу на загальну суму недоїмки -67681,49 грн., в тому числі: вимога №Ю-174 від 04.10.2011 на суму 5903,06 грн.; вимога №Ю-198 від 02.11.2011 на суму 5657,67 грн.; вимога №Ю- 203 від 02.12.2011 на суму 4553,17 грн.; вимога №Ю- 2 від 03.01.2012 на суму 4953,66 грн.; вимога №Ю-27 від 02.02.2012 на суму 4296,65 грн.; вимога №Ю- 49 від 02.03.2012 на суму 4515,00 грн.; вимога №Ю-76 від 03.04.2012 на суму 4189,94 грн.; вимога №Ю-98 від 01.05.2012 на суму 4789,41 грн.; вимога №Ю- 125 від 06.06.2012 на суму 5328,99 грн.; вимога №Ю- 141 від 04.07.2012 на суму 5736,65 грн.; вимога №Ю-170 від 02.08.2012 на суму 5663,42 грн.; вимога №Ю-179 від 04.09.2012 на суму 6796,67 грн.; вимога №Ю-213 від 04.10.2012 на суму 5296,70 грн., які повинні були бути сплачені боржником протягом 10 робочих днів з дня отримання вимог.
Комунальне підприємство «Житловик-1» отримало зазначені вимоги, про що свідчить поштові повідомлення про вручення, не оскаржило їх та не узгодило з управлінням УПФУ в м.Брянці суму боргу.
До цього часу в добровільному порядку сума боргу не сплачена.
У зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідача недоїмку по сплаті єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування у сумі 67681,49 грн.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеному в позовній заяві, просив задовольнити позов.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, до суду надав заяву про визнання позовних вимог в повному обсязі (а.с. 43).
Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Пенсійний фонд України та його органи, у розумінні пункту 7 частини першої статті 3 КАС України, є суб'єктами владних повноважень, а спори за участю цих органів є публічно - правовими ,оскільки виникають за участю суб'єкта владних повноважень, що реалізує у спірних правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції, та відповідають визначенню «адміністративної справи».
Відповідач - Комунальне підприємство «Житловик -1», і.к. 32163482, як юридична особа зареєстроване виконавчим комітетом Брянківської міської ради Луганської області 25.04.2003 запис №1 385 120 0000 000087, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію, довідкою з ЄДРПОУ (а.с. 37, 38).
Відповідач перебуває на обліку як платник внесків в УПФУ в м.Брянці Луганської області.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464 (далі - ЗУ №2464), який набрав чинності 01 січня 2011 року.
Відповідно до ч.3 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення ЗУ №2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 1 ЗУ №2464 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
У відповідності до п. 1. ч. 1. ст. 4 Закону №2464-VI платниками єдиного внеску є: роботодавці -підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.6 вищезазначеного Закону платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
П.1 ч.1 ст.7 Закону України №2464 передбачено, що єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами
Згідно ч 5. вищезазначеної статті єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.
Згідно ч. 8 ст. 9. Закону №2464-VI платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Частиною 12 вищезазначеної статті передбачено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
Згідно ч. 4 ст. 25 Закону №2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою відповідачем єдиного внеску, на підставі ч. 4 ст.25 Закону №2464-VI, управлінням Пенсійного фонду України в м.Брянці Луганської області на адресу відповідача було надіслані наступні вимоги:
- вимога №Ю-174 від 04.10.2011 на суму 5903,06 грн. (а.с. 13);
- вимога №Ю-198 від 02.11.2011 на суму 5657,67 грн. (а.с. 15);
- вимога №Ю-203 від 02.12.2011 на суму 4553,17 грн. (а.с. 17);
- вимога №Ю-2 від 03.01.2012 на суму 4953,66 грн. (а.с. 19);
- вимога №Ю-27 від 02.02.2012 на суму 4296,65 грн. (а.с. 21);
- вимога №Ю-49 від 02.03.2012 на суму 4515,00 грн. (а.с. 23);
- вимога №Ю-76 від 03.04.2012 на суму 4189,94 грн. (а.с. 9);
- вимога №Ю-98 від 01.05.2012 на суму 4789,41 грн. (а.с. 11);
- вимога №Ю-125 від 06.06.2012 на суму 5328,99 грн. (а.с. 25);
- вимога №Ю-141 від 04.07.2012 на суму 5736,65 грн. (а.с. 27);
- вимога №Ю-170 від 02.08.2012 на суму 5663,42 грн. (а.с. 29);
- вимога №Ю-179 від 04.09.2012 на суму 6796,67 грн. (а.с. 31);
- вимога №Ю-213 від 04.10.2012 на суму 5296,70 грн. (а.с. 7).
Вимоги були отримані уповноваженим представником відповідача, що підтверджується підписами на корінцях вимог (а.с. 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30) та у встановлений чинним законодавством строк не оскаржені.
Загальна сума недоїмки по сплаті єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування за зазначеними вимогами про сплату боргу становить 67681,49 грн.
Відповідно до абз.6-7 ч.4 ст.25 ЗУ №2464 платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.
У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
На час розгляд справи недоїмка зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.09.2011 по 01.11.2012 становить 67681,49 грн., що визнано в судовому засіданні сторонами та підтверджується серед іншого карткою особового рахунку платника (а.с. 33-36).
Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Дії представника відповідача при визнанні адміністративного позову не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, тому визнання позову приймається судом.
Враховуючи, що позовні вимоги документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинному законодавству, суд вважає, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 29 листопада 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 04 жовтня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 136, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м.Брянці Луганської області до Комунального підприємства «Житловик-1» про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 67 681,49 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Житловик-1» (і.к. 32163482) на користь управління Пенсійного фонду України в м.Брянці Луганської області (94105, Луганська обл., м.Брянка, вул.Котовського, 6, код ЄДРПОУ 21792364, р/р 25603301729, ЛОУ «Ощадбанк», м.Луганськ, МФО 304665) недоїмку по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 67 681,49 грн. (шістдесят сім тисяч шістсот вісімдесят одна гривня 49 коп.)
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 04 грудня 2012 року.
СуддяО.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2012 |
Оприлюднено | 08.12.2012 |
Номер документу | 27884248 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні