КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-7087/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Смолій І.В.
Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
У Х В А Л А
Іменем України
"04" грудня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Бужак Н.П,
суддів: Костюк Л.О., Твердохліб В.А.,
за участю секретаря: Савін І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 жовтня 2012 року у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ріал-Груп», третя особа: Печерська районна у місті Києві державна адміністрація про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації та припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И Л А:
Державна податкова інспекція у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ріал-Груп»про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації та припинення юридичної особи
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 жовтня 2012 року в задоволені позовних вимог відмовлено в повному обсязі.
Не погоджуючись з постановленим рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та постановити нову про задоволення позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, осіб що з'явилися в судове засідання, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців ТОВ «Ріал-Груп»зареєстроване 23.12.2011 року Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією. Керівником підприємства зазначено Терещенка Д.В.
Відповідно до ст. 2 та 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Згідно із ст.5 Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києва та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або місцем проживання фізичної особи -підприємця.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців визначений вищевказаним законом та включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, відомостей, що вказані в реєстраційній картці, та перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.
При цьому, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам -правонаступникам або в результаті ліквідації (ст. 104 ЦК України).
Частиною 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»визначено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особичерез допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом;
провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону;
неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також у інших випадках встановлених законом. Вимога про ліквідацію юридичної особи на підставах, визначених у пункті 2 частини 1 цієї статті, може бути пред'явлена до суду органом, що здійснює державну реєстрацію, а також учасником юридичної особи.
Отже, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно зазначив у поставної суду, що податковий орган -позивач у справі не є тією особою, яка наділена повноваженнями ініціювати припинення юридичної особи з підстав визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути.
Також суд вірно зазначив, що відсутність намірів в особи, яка зареєструвала підприємство, займатись підприємницькою діяльністю , не могла стати підставою для відмови у проведенні державної реєстрації, оскільки частиною 1 ст.27 Закону чітко визначений перелік підстав для відмови у здійсненні такої реєстрації.
Доказів, які б свідчили, що під час реєстрації товариства мали місце порушення закону, що допущені під час створення юридичної особи та які не можна усунути, позивач не надав, а отже відсутні підстави для задоволення позову про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації ТОВ «Ріал-Груп»від 23.12.2011 року.
Пунктом 20.1.12 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України визначено, що орган державної податкової служби має право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Проте, з урахуванням вимог Закону України «Про державну податкову службу в Україні» та вимог ст.20,21 ПК України таке звернення може мати місце не у всіх випадках, визначених ст.38 Закону, а лише тоді, коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції.
Отже, податковий орган має право на звернення з вимогою про припинення суб'єктів господарювання у випадку, коли підставою позову є неподання таким суб'єктом протягом року до органів ДПС декларацій, документів фінансової звітності згідно із законодавством.
Так, п.8.6 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого Наказом ДПА України від 19.02.21998 року №80 в редакції Наказу №552 від 17.11.1998 року, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі неподання протягом року в органи ДПС податкових декларацій, документів податкової звітності, керівник ОДПС приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про припинення юридичної особи чи фізичної особи-підприємця.
Доказів, які б свідчили про неподання відповідачем протягом року до ОДПС податкових декларацій, документів фінансової звітності, позивач в ході розгляду справи не надав.
Крім того, колегія суддів вважає вірними висновки суду першої інстанції щодо відсутності підстав для задоволення позову в частині вимог про визнання недійним статуту товариства.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.17 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єктів владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Стаття 104 КАС України визначає, що суб'єкт владних повноважень має право звернутись до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.
При розгляді вимог позивача про визнання недійсними установчих документів товариства необхідно виходити з того, що такі вимоги не можуть бути самостійними позовними вимогами, оскільки в силу ст. 38 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»установчі документи суб'єктів господарювання підлягають правовій оцінці лише з іншими вимогами, зокрема у справі про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством такої особи. Отже, зазначені вимоги не є самостійними так як визнання документів нечинними законом не вимагається.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку про законність постанови суду першої інстанції, оскільки вона ухвалена на підставі повно і всебічно з'ясованих обставинах в адміністративній справі, підтвердженими доказами, що були досліджені в судовому засіданні. Доводи апеляційної скарги позивачів не спростовують висновків суду першої інстанції, а отже апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 198,200 КАС України, суд апеляційної інстанції має право за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції -без змін.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160,197,198,200,205,206,212,254 КАС України, колегія суддів,
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 жовтня 2012 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення, проте на неї може бути подано касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Бужак Н.П.
Судді: Костюк Л.О.
Твердохліб В.А.
Повний текст виготовлено: 10 грудня 2012 року
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2012 |
Оприлюднено | 10.12.2012 |
Номер документу | 27895248 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бужак Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні