Постанова
від 19.09.2011 по справі 2а-9124/11/0170/23
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

< Список >

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 вересня 2011 р. 12:35 Справа №2а-9124/11/0170/23

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі

головуючої судді Алексєєвої Т.В.,

при секретарі Лапшині В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим

до Державного Джанкойського комбінату комунальних підприємств

про стягнення заборгованості у сумі 51589,33 грн.

за участю:

позивач - не з'явився

відповідач - не з'явився

Обставини справи: позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення з відповідача заборгованості по сплаті недоїмки із страхових внесків у сумі 51589,33 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у добровільному порядку не сплачена сума заборгованості відповідно до вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Позивач у судове засідання не з'явився, проте надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Відповідач заперечення на позов та докази, які підтверджують його доводи до суду не надіслав, у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, у зв'язку з чим суд вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів відповідно до ч. 6 ст. 71 та ч.4 ст.128 КАС України.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

За даними позивача, відповідач взятий на облік Управлінням Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим та зареєстрований за №02010068/3.

Принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені в Законі України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.03р. №1058-IV (далі Закон України №1058).

Згідно ст. 1 Закону страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, яке діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування згідно цього Закону.

Ст. 3 Закону України №1058 визначає, що Пенсійний фонд і юридичні особи є суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні.

Відповідно до п. 2 ст. 5 Закону України №1058 виключно цим Законом визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, а також стягнення заборгованості за цими внесками.

Відповідно до п.4,6 ч. 2 ст. 17 Закону України №1058 страхувальник зобов'язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом; нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Страхувальник зобов'язаний сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 днів із дня закінчення цього періоду. Якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі оплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом (п. 6 ст. 20 Закону).

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем не в повному обсязі сплачені самостійно розраховані платежі на загальнообов'язкове пенсійне страхування.

В зв'язку з несвоєчасною сплатою страхових внесків у відповідача перед позивачем утворилася недоїмка у розмірі 2620 грн., що підтверджується розрахунком суми позову (а.с. 3).

Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені ст. 20 Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій (п. 2 ст. 106 Закону України №1058).

Відповідно до ч. 3 ст. 106 Закону України №1058 територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

Пунктом 8 частини 3 статті 106 Закону України №1058 встановлено, що у разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом про стягнення недоїмки до господарського суду передбачені законодавством заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.

За несплату у встановлений строк внесків, позивачем на адресу відповідача було направлено вимоги про сплату боргу №ю-510с від 29.04.2011р. у сумі 2423,24 грн. (а.с. 10) та №ю-752с від 03.06.2011 р. у сумі 197,64 ( а.с.23).

Частиною 3 статті 160 Закону України №1058 встановлено, що страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість по страховим внескам за 2010 р. у добровільному порядку відповідачем не сплачена та складає 2620грн.

Крім того, відповідач занизив сумі заробітної плати, на які нараховуються страхові внески, в результаті чого позивач застосував фінансові санкції у розмірі 12905,77 грн. (а.с.11).

З матеріалів справи також вбачається, що відповідач самостійно до нарахував страхові внески, які не були своєчасно сплачені, в результаті чого позивач застосував до нього штрафні санкції у розмірі 1566,07 грн. (а.с.12).

Також, вказаною перевіркою було виявлено несплата авансових платежів по страховим внескам, за що до відповідача було застосовано фінансові санкції у розмірі 34326,61 грн. (а.с. 16).

Вказані рішення відповідачем оскаржені не були, відтак є узгодженими в порядку передбаченому ст. 106 Закону №1058.

Як вбачається з матеріалів справи, вказана заборгованість у добровільному порядку відповідачем не сплачена та складає 51419.33 грн.

Згідно положень ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ст. 71 КАС України відповідач не надав доказів сплати ним зазначеної заборгованості.

У зв'язку з викладеним, позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Також, За результатами документальної перевірки відповідача було виявлено, що відповідач представив недостовірні відомості до персоніфікованого обліку за 2010 р., як наслідок до відповідача, у відповідності до рішення №454 від 18.05.11 р. були застосовані фінансові санкції у розмірі 170 грн. (а.с. 14).

Під час прийняття рішення відповідач керувався вимогами п.2 ч.9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування», у редакції, яка діяла, на час скоєння позивачем правопорушення.

Відповідно до вимог п.2 ч.9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Проте, на час прийняття рішення вказане положення законодавства виключено згідно із Законом України від 08.07.2010 р. N 2464-VI, що набрав чинності 01.01.2011 р.

Відповідно до приписів ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Відтак, суд зазначає, що відповідач застосовував до позивача штрафні санкції, які були нараховані після 01.01.2011 р., керуючись при прийнятті рішенням, положеннями законодавства, яке не було, на цей час, діючим.

За таких обставин, відповідачем не правомірно прийнято рішення №454 від 18.05.11 р.

Отже, позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити частково.

2.Стягнути з Державного Джанкойського комбінату комунальних підприємств (96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Кримська, 37 ЄДРПОУ 03347939) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Джанкойському районі АР Крим (96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Леніна, 8, р/р 25601010054001 в КРВ «Державний ощадний банк України» м. Сімферополь МФО 324805, ЄДРПОУ 20727218) заборгованість по страховим внескам та фінансовим санкціям у сумі 51419.33 грн. за 2010 р.

3. В інший частині позову - відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

Суддя підпис Алексєєва Т.В.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.09.2011
Оприлюднено11.12.2012
Номер документу27918824
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9124/11/0170/23

Постанова від 19.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні