Ухвала
від 05.12.2012 по справі 2а-367/12/1213
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Золотарьов О.Ю.

Суддя-доповідач - Жаботинська С.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2012 року справа №2а-367/12/1213 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів головуючого судді: Жаботинської С.В., суддів Гімона М.М., Карпушової О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_2 діючої в інтересах ОСОБА_3 на постанову Ленінського районного суду м. Луганська від 24 жовтня 2012 р. у справі № 2а-367/12/1213 за позовом ОСОБА_3 до Управління з питань земельних ресурсів Луганської міської ради про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом, посилаючись на ту обставину, що між нею та Луганською міською радою укладено договір оренди землі від 10.08.2011 року, згідно з яким ОСОБА_3 надано в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,3365 га, кадастровий номер 4410100000:04:018:0062, під розміщені нежитлові будівлі за адресою: АДРЕСА_1.

За користування вказаною земельною ділянкою відповідач здійснює нарахування орендної плати за землю з застосуванням коефіцієнта 2,5 «землі комерційного використання». Позивач вважає такі дії протиправними, оскільки інвентаризацією встановлено і підтверджено технічною документацією, що площа земельної ділянки під розміщеними нежитловими будівлями складає 0,0807 га; під проїздами, проходами та майданчиками - 0,2278 га; під зеленими насадженнями - 0,0280 га.

Посилаючись на наведене, умови договору, Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів від 27.01.2006 № 18/15/21/11, положення КАС України, позивач просить з урахуванням уточнених позовних вимог, визнати протиправними дії Управління з питань земельних ресурсів Луганської міської ради, які полягають у встановленні коефіцієнту функціонального використання 2,5 «землі комерційного використання» при розрахунку орендної плати за користування земельною ділянкою площею 0,3365 га, надану у строкове платне користування за договором оренди землі від 10.08.2011, державна реєстрація від 30.09.2011 року за № 441010004000408 під розміщені нежитлові будівлі за адресою: АДРЕСА_1.

Зобов'язати Управління з питань земельних ресурсів Луганської міської ради при розрахунку орендної плати за користування земельною ділянкою площею 0,3365 га під розміщені нежитлові будівлі за адресою: АДРЕСА_1, надану у строкове платне користування за договором оренди землі від 10.08.2011, державна реєстрація від 30.09.2011 за № 441010004000408, застосовувати наступні коефіцієнти функціонального використання:

- коефіцієнт 2,5 «землі комерційного використання» - щодо земельної ділянки площею 0,0807 га під розміщеними нежитловими будівлями з 30.09.2011 та на весь період дії договору оренди землі від 10.08.2011 року, державна реєстрація від 30.09.2011 року за № 441010004000408, про що видавати відповідні довідки для розрахунку орендної плати на відповідний рік;

коефіцієнт 1,0 «землі транспорту» - щодо земельної ділянки площею 0.2287 га - під проїздами, проходами, майданчиками з 30.09.2011 року та на весь період дії договору оренди землі від 10.08.2011, державна реєстрація від 30.09.2011 рок за-№ 441010004000408, про що видавати відповідні довідки для розрахунку орендної плати на відповідний рік;

- коефіцієнт 0,5 «інші землі - землі зелених насаджень» - щодо земельної ділянки площею 0,0280 га з 30.09.2011 та на весь період дії договору оренди землі від 10.08.2011 року.

Зобов'язати Управління з питань земельних ресурсів Луганської міської ради здійснити перерахунок нарахованої орендної плати за користування земельною ділянкою площею 0,3365 га під розміщені нежитлові будівлі за адресою: АДРЕСА_1, надану у строкове платне користування за договором оренди землі від 10.08.2011., державна реєстрація від 30.09.2011 р., за період з 10.08.2011 р. по 29.09.2011 р. з застосуванням наступних коефіцієнтів функціонального використання:

- коефіцієнт 2,5 «землі комерційного використання» - щодо земельної ділянки площею 0,0807 га під розміщеними нежитловими будівлями, про що видати відповідну довідку для розрахунку орендної плати;

- коефіцієнт 1,0 «землі транспорту» - щодо земельної ділянки площею 0,2287 га під проїздами, проходами, майданчиками, про що видати відповідну довідку для розрахунку орендної плати;

- коефіцієнт 0,5 «землі зелених насаджень» - щодо земельної ділянки площею 0,0280 га, про що видати відповідну довідку для розрахунку орендної плати, зобов'язати управління з питань земельних ресурсів Луганської міської ради зарахувати в рахунок майбутніх платежів надлишок орендної плати, сплаченої до подання адміністративного позову.

Постановою Ленінського районного суду м. Луганська від 24 жовтня 2012 р. у справі № 2а-367/12/1213 у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з вказаною постановою суду позивач подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального права, просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі. Вказує, щодо земельної ділянки якам знаходиться в оренді повинні застосовуватися різні коефіцієнти функціонального використання.

За приписами п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України розгляд справи колегією суддів здійснюється в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

На підставі рішень Луганської міської ради від 27.08.2010 року № 69/149, від 24.12.2010 року № 3/29 позивачу надано в оренду земельну ділянку площею 0,3365 га під розміщені нежитлові будівлі за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 8-10).

Між Луганською міською радою та позивачем укладено договір оренди землі від 10.08.2011 року, державна реєстрація від 30.09.2011 року за № 441010004000408 (а.с. 11-18).

Згідно вказаних вище рішень Луганської міської Ради, позивачу передано земельну ділянку, яка за своїм цільовим призначенням (категорією) відноситься до земель житлової та громадської забудови, під розміщені нежитлові будівлі.

Стаття 19 Земельного кодексу України визначає вичерпний перелік категорій земель, а саме: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про плату за землю» використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.11 року Закон України «Про плату за землю» припинив свою дію, а питання внесення плати за користування землею врегульовано розділом XII Податкового кодексу «Плата за землю».

Статтею 288 Податкового кодексу встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Частиною 1 та 3 статті 21 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів регламентований Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджено Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року №18/15/21/11.

Відповідно до п. 3.5 зазначеного Порядку, коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою. Відповідно до таблиці 1.1 Порядку землі змішаного використання розраховуються.

Згідно з положенням про Управління Луганської міської ради з питань земельних ресурсів, затвердженого розпорядженням Луганського міського голови від 28.08.2007 року № 179, відповідач здійснює контроль за дотриманням зобов'язань щодо платежів за землю, веде розрахунки за користування земельними ділянками, проте до управління не входить повноваження щодо розрахунку функціонального використання земель.

Відповідно до ст. 35 Закону України «Про землеустрій» інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Статтею 26 Закону України «Про землеустрій» передбачено, що замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.

Відповідач не є стороною по договору оренди землі. До повноважень управління не входить проведення інвентаризації або виступати замовником інвентаризації земель.

Пунктом 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, передбачено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Згідно Порядку, віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться відповідно до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель, яку затверджено Наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року № 377, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної влади.

Відповідно до п. 4 договору оренди землі від 10 серпня 2011 року на момент укладання цього договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 4923970,85 грн., розрахована з урахуванням функціонального коефіцієнту 2.5 (а.с. 54).

Колегія судів погоджує висновок суду першої інстанції, що самими договорами оренди визначений коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки - 2.5. Тобто, коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки 2.5 є умовою договору оренди землі. В матеріалах справи відсутні відомості щодо внесення змін до зазначеного договору.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 діючої в інтересах ОСОБА_3 на постанову Ленінського районного суду м. Луганська від 24 жовтня 2012 р. у справі № 2а-367/12/1213 - залишити задоволення.

Постанову Ленінського районного суду м. Луганська від 24 жовтня 2012 р. у справі № 2а-367/12/1213 - залишити без змін.

Ухвала апеляційної інстанції за наслідками розгляду у письмовому провадженні набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Колегія суддів С.В. Жаботинська

М.М. Гімон

О.В. Карпушова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2012
Оприлюднено11.12.2012
Номер документу27921938
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-367/12/1213

Ухвала від 27.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська Світлана Володимирівна

Ухвала від 05.12.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Ухвала від 05.12.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Ухвала від 27.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Ухвала від 27.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні