Рішення
від 04.12.2008 по справі 22/254-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

22/254-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

12.08.08р.

Справа № 22/254-08

За позовом  Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ 

до  Відкритого акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат", м.Кривий Ріг 

про стягнення 5077,84 грн.

Суддя  Пуппо Л.Д.

Представники:

Від позивача: Череп"яний А.В. - дов. № 135 від 01.01.08.

Від відповідача: Манелюк Д.В. - дов. № 7/81 від 02.01.08. 

СУТЬ СПРАВИ

Позивач просить стягнути  5077 грн. 84 коп. шкоди, завданої в результаті разобладнання  вагонів №№ 91209767, 91300046.

Відповідач  позов не визнав, посилаючись на недоведеність вимог.

В засіданні 05.08.08. оголошувалася перерва до 12.08.08.

ВСТАНОВЛЕНО

Позивач посилається на те, що 15.01.08. на станцію Терни з під'їзної колії ВАТ "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" було виставлено групу вагонів. При технічному огляді було виявлено, що на вагонах №№ 91209767, 91300046 відсутні авторежими. Вагони під завантаження передавались на під'їзну колію ВАТ  технічно полагодженими. Це підтверджується записами в книзі форми ВУ-15.

      Внаслідок разобладнання та не забезпечення відповідачем схоронності вагонів, які є власністю позивача, останній на підставі актів №№ 2 і 3 від 16.01.08. про  пошкодження вагонів і калькуляцій вважає, що йому завдано шкоду на суму 5077 грн. 84 коп.

До справи позивачем доданий витяг з книги форми ВУ-15 натурного огляду вагонів на пунктах технічного передавання вагонів. Книга є документом, в якому відображається технічний стан вагонів при передачі їх на під'їзну колію підприємств и при поверненні на колії залізниць. В графі 2 книги скорочено записуються найменування та кількість відсутніх деталей та несправностей. При поверненні вагонів з під'їзних колій на колії залізниці їх технічний стан звіряється із записами в книзі, зробленими при передаванні цих вагонів на  під'їзні колії. Якщо вагон передавався на під'їзну колію в справному стані, а повертається пошкодженим, то цей вагон заноситься в книгу і в графі 2 записуються виявлені пошкодження, які засвідчуються підписами сторони, яка здає і яка приймає. Якщо вагон, переданий з несправностями, повернений з додатковими пошкодженнями, то вони записуються в графу 3 проти відповідного номера вагона і також засвідчуються підписами обох сторін. Записи в книзі у всіх випадках пошкодження вагонів є підставою для складання акта форми ВУ-25. Такі акти №№ 2, 3 складалися.

Як вбачається з пам'ятки № 120 про користування вагонами з 2 год. 01 хв. до 5 год. 15.01.08. на 8 колію станції Рядова для відповідача подавалися 59 вагонів, в тому числі і 2 спірні. З матеріалів справи вбачається, що вагони були у відповідача 15.01.08. з 5 год. до 15 год. 30 хв.

Позивачем до справи додані дві сторінки  (витяг з книги форми ВУ-15) записів щодо стану спірних вагонів, з яких вбачається: 1) що на 2 год. 01 хв. 15.01.08. з графі 2  скорочено зазначені відсутні деталі і несправності (л.с.21).

2) графі 3 зазначена відсутність авторежимів. Після повернення вагонів на залізницю в книзі зафіксована відсутність на спірних вагонах авторежимів. Вбачається, що записи в книзі зроблені у відповідності із вимогами щодо її заповнення.

На станції Терни 15.01.08. складений акт загальної форми № 211 щодо відсутності на зазначених вище вагонах авторежимів. Акт підписаний в тому числі представниками відповідача.

За положеннями статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України  кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Так, залізниця по факту виявленого пошкодження вагонів у відповідрності з пунктом 3 Правил складання актів склала акт загальної форми № 211, його суд приймає як певний і належний доказ, який може бути підставою для матеріальної відповідальності відповідача. Акт підтверджує пошкодження відповідачем вагонів, які подавалися йому без зазначення відсутності авторежимів, а повернені на залізницю без авторежимів.

З огляду на положення статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України відповідач документально не підтвердив свої заперечення, не довів відсутність своєї вини.

        Керуючись статтею 1166  Цивільного кодексу України, статтями  124, 129 Статуту залізниць України, Правилами складання актів, 44, 49, 77, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

                                                      ВИРІШИВ:

          

      Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат", м.Кривий Ріг на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ 5077 грн. 84 коп. основної суми, 102 грн. державного мита, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.

                   Суддя                                                                                               Л.Д.Пуппо  

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення04.12.2008
Оприлюднено27.01.2009
Номер документу2793148
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22/254-08

Ухвала від 23.07.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Олійник B.Ф.

Ухвала від 01.07.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Олійник B.Ф.

Рішення від 04.12.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

Ухвала від 22.07.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

Ухвала від 13.06.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні