22/339-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
20.11.08р.
Справа № 22/339-08
за позовом Приватного підприємства "Кабардаха", м. Сімферополь
до -1 Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
-2 Відкритого акціонерного товариства Центральна збагачувальна фабрика "Нагольчанська", м. Антрацит
про стягнення 17 318 грн. 08 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача: не з"явився
Від відповідача-1:Шляєв І.В. - дов. № 63 від 01.01.08.
Від відповідача-2: не з"явився
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути 17318 грн. 08 коп. шкоди від недостачі антрациту за залізничною накладною № 50055590. Уточненням до позовної заяви позивач просить стягнути 50% вартості недостачі вантажу з перевізника та відправника.
Ухвалою суду від 30.09.08 року в якості другого відповідача було залучено Відкрите акціонерне товариство Центральна збагачувальна фабрика "Нагольчанська".
Перший відповідач позов не визнав, посилаючись на вину відправника, який навантажив вантаж у несправний вагон.
Другий відповідач на час розгляду справи відзив не подав, його представник в засідання не з'явився, але з матеріалів справи вбачається, що повідомлений належним чином про час, дату та місце розгляду справи.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно вказаній накладній на адресу позивача від другого відповідача у вагонах № 67706028, 65102303, 66812066 прибув антрацит за вагою і навантаженням останнього, в накладній відправником вказана його маса 69000кг, 65000кг та 69000кг.
За положеннями статті 129 Статуту залізниць України (далі –Статут) обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У доповнення до акту № 14057 станції Джанкой від 16.10.07. щодо поглиблення на станції Сімферополь - Вантажний 17.10.07. складено комерційний акт БН 754655/35, в якому зазначено, що при комісійному зважуванні 3-х технічно несправних вагонів виявилося: у вагоні 66812066 маса менша, ніж зазначено в накладній. на 12850кг, у вагоні 65102303 - на 8000кг, у вагоні 67706028 - на 7200кг. Загальна недостача - 28050кг. Навантаження у вагонах нижче бортів на 30-40см, марковане. У вагонах 67706028, 65102303 праворуч поглиблення на довжину вагона, шириною 250см, глибиною 50см. У вагоні 66812066 з середини 1-х і над 2-ми люками поглиблення довжиною 250см, на ширину вагона, глибиною 60см. Праворуч над 3, 4, 5, 6, 7 люками поглиблення 750х250х50см. На всіх вагонах в місцях поглиблень маркування відсутнє.
На вагон 66812066 в акті зазначено, що в 1-му люці з півночі, ліворуч щілина 300х60мм, в 3-му люці праворуч –прогиб, щілина 400х40мм, в 5-му люці праворуч - прогиб, щілина 300х50мм, в акті на вагон 65102303 зазначено, що в 7-му люці, ліворуч по ходу щілина 50мм між люком і хребтовою балкою по всій ширині люка, в 3-му люці, ліворуч щілина 40мм по всій ширині люка між люком и хребтовою балкою, в акті на вагон 67706028 зазначено, що в 2-му люці з півночі, праворуч щілина 40мм по всій ширині люка над хребтовою балкою, в 4-му люці з півночі праворуч щілина 400х50мм. Всі щілини закладені із середини дошками, шматками рубероіду, закладки здвинуті. Зовні закладок щілин не було. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
Окрім того, на тій же станції 17.10.07. складені акти про технічний стан вагонів:
В акті № 3 щодо вагону 66812066 зафіксовано, що в 1-му люці з півночі ліворуч щілина між кришкою люка і поперечною балкою 300х60мм, в 3-му люці праворуч щілина між кришкою люка и поперечною балкою 400х40мм, в 5-му люці праворуч щілина між кришкою люка праворуч и поперечною балкою 300х60мм. Причина виникнення несправності в процесі експлуатації прогиби кришок 1, 3, 5-х люків. Втрата вантажу можлива, до навантаження відправник міг бачити прогиби кришок люків, вагон не придатний для перевезення антрациту.
В акті № 5 щодо вагону 67706028 зафіксовано, що в 2-му люці з півночі праворуч щілина між кришкою люка и хребтовою балкою 40мм на всю ширину люка, в 4-му люці з півночі праворуч щілина між кришкою люка і поперечною балкою 400х50мм. Причина виникнення несправності - в процесі експлуатації прогиби кришок 2, 4 люків. Втрата вантажу можлива. До навантаження відправник міг бачити прогиби кришок люків. Вагон не придатний для перевезення антрациту.
В акті № 4 щодо вагону 65102303 зафіксовано, що в 7-му люці ліворуч по ходу щілина 50мм, між люком и хребтовою балкою по всій ширині люка. В 3 люці ліворуч по ходу є щілина 40мм по всій ширині люка між люком и хребтовою балкою. Причина виникнення несправності - в процесі експлуатації прогиби кришок 3, 7-х люків. Втрата вантажу можлива. До навантаження відправник міг бачити прогиби кришок люків. Вагон не придатний для перевезення антрациту.
Як вбачається із зазначених вище актів вагони були несправні.
За положеннями статті 31 Статуту залізниця зобовязана подавати під завантаження справні, придатні до перевезення відповідного вантажу вагони.
Придатність рухомого складу для перевезення вантажу в комерційному відношенні визначається відправником, якщо завантаження здійснюється його засобами, і у разі невідповідності вагону для перевезення вантажу він мав право відмовитися від вагону.
При визначенні справності вагонів встановлюється справність як в технічному, так і в комерційному відношенні. Технічно справні вагони повинні задовольняти вимоги правил технічної експлуатації. Комерційна справність –це такий стан вагонів, який забезпечує збереження вантажів, які перевозяться. Придатність рухомого складу для перевезення даного вантажу в комерційному відношенні означає таку його справність, від якої залежить забезпечення збереження конкретного вантажу.
Враховуючи викладене відповідальність за недостачу вантажу слід покласти пропорційно на першого і другого відповідачів, які порушили вимоги статті 31 Статуту, а саме, перевізник подав під завантаження технічно несправний вагон, а вантажовідправник навантажив вантаж у вагон, не перевіривши його у комерційному відношенні.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яка її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Керуючись статтями 31, 105, 110, 129 Статуту залізниць України, статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця”, м. Дніпропетровськ на користь Приватного підприємства "Кабардаха", м. Сімферополь 8659 грн.04 коп. основної суми, 51грн. державного мита, 59грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства Центральна збагачувальна фабрика "Нагольчанська", м. Антрацит на користь Приватного підприємства "Кабардаха", м. Сімферополь 8659 грн.04 коп. основної суми, 51грн. державного мита, 59грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Суддя Л.Д. Пуппо
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2008 |
Оприлюднено | 27.01.2009 |
Номер документу | 2793214 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні