Рішення
від 05.12.2012 по справі 5010/1269/2012-п-26/34
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 грудня 2012 р. Справа № 5010/1269/2012-П-26/34

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Кобрин О. М. , при секретарі судового засідання Вакалюк А. М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі

Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради

вул.Гаркуші, 9, м.Івано-Франківськ, 76000

вул.Грушевського, 21, м.Івано-Франківськ, 76000

до відповідача: Релігійної громади Української православної церкви

Київського патріархату "Всіх святих землі Української"

вул.Івасюка, 2, м.Івано-Франківськ, 76009

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:

фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради

вул.Галицька, 67, м.Івано-Франківськ, 76018

про стягнення заборгованості по сплаті пайових внесків в сумі 2 043 713,10 грн.

за участю представників сторін:

від позивача: Челах А.В. - представник (довіреність №2306/01-20/67-в від 03.01.12);

від відповідача: Бурак В.М. - представник, (указ №05 від 12.02.97), Селянін В.О.- представник (довіреність від 27.11.12);

від прокуратури: Чернописька Г.О. - помічник прокурора (посвідчення №10 від 06.05.08)

від третьої особи: не з"явилися.

ВСТАНОВИВ: до господарського суду Івано-Франківської області звернувся заступник прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради до Релігійної громади Української православної церкви Київського патріархату "Всіх святих землі Української" із позовом (вх.№2348 від 05.10.12) про стягнення заборгованості по сплаті пайових внесків в сумі 2 043 713,10 грн.

Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 09.10.12 порушено провадження у справі та призначено справу до розгляду на 24.10.12.

Ухвалою суду від 24.10.12 розгляд справи було відкладено на 07.11.11 відповідно до ч.1 ст.77 ГПК України, у зв'язку із нез'явленням у судове засідання повноважного представника відповідача та з метою повного та всебічного розгляду справи.

В судове засідання представник прокуратури подав письмове пояснення (вх.№7352/2012-свх від 07.11.12) до клопотання про залучення до участі у справи третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради. Враховуючи те, що фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради здійснювало роботу пов"язану з договором №95 від 01.09.10, на підставі якого виникла заборгованість, здійснювало розрахунок розміру пайового внеску, а після укладення договору здійснювало контроль за своєчасністю розрахунку та сплати пайового внеску, вело досудову претензійну роботу та проводило нарахування штрафних санкцій, клопотання представника прокуратури було судом задоволено. На підставі ст.27 ГПК України господарським судом залучено до участі у справі фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, розгляд справи відкладено на 14.11.12 відповідно до ст.77 ГПК України. Представник відповідача не заперечив щодо вищевказаного клопотання.

Ухвалою суду від 14.11.12 розгляд справи було відкладено на 28.11.12 у зв'язку із нез'явленням у судове засідання повноважних представників прокуратури, третьої особи і неподанням витребуваних доказів, на підставі ст.77 ГПК України.

28.11.12 представником прокуратури було подано заяву про збільшення позовних вимог (вх.№7951/2012свх, а.с.104), в якій зазначено, що у тексті позовної заяви механічно допущено описку та вказано невірну суму заборгованості, що не відповідає поданому розрахунку заборгованості. Судом прийнято вищевказану заяву та надалі розгляд справи здійснюється у обсязі визначеному заявою в сумі 2 043 713,10 грн. Судом було оголошено перерву в судовому засіданні до 05.12.12, про що представників сторін повідомлено під розписку (а.с.107).

Представник позивача та представник прокуратури в судове засідання з"явились, позов підтримали в повному обсязі, водночас пояснили, що між Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради та Релігійною громадою УПЦ КП "Всіх святих землі Української" було укладено договір №95 від 01.09.10 про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста. Згідно даного договору замовник за будівництво храму, парафіяльного управління з релігійно- просвітницьким та житловим комплексом на орендованій земельній ділянці на вул.Івасюка,2 зобов"язався сплатити 10 % попереднього розміру пайового внеску в сумі 37 002,40 грн. та 50% попереднього розміру пайового внеску згідно графіку, який є додатком до договору, від моменту сплати 10% до орієнтовного терміну здачі об"єкта в експлуатацію. Відповідно до укладеної 10.09.10 додаткової угоди до договору №95 про пайову участь замовників будівництва сторонами погоджено відстрочення платежу пайових внесків терміном до 01.01.12 у розмірі 3 070 024,00 грн., передбаченого договором №95 від 01.09.10. Однак, взяті на себе зобов"язання по сплаті 60% пайових внесків Релігійна громада УПЦ КП "Всіх святих землі Української" не виконала, а саме не сплатила 1 842 048,00 грн., передбачених договором №95 від 01.09.10 та додатковою угодою від 10.09.10. Фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради 28.05.12 було направлено на адресу відповідача претензію-вимогу №2-07/342 про сплату заборгованості, що виникла з виконання вищевказаного договору та додаткової угоди. Проте, як вказує представник позивача, відповіді на претензію відповідач не надіслав та заборгованість не сплатив. Відповідно до умов договору відповідачу на заборгованість було нараховано позивачем станом на 02.07.12 пеню у розмірі 157 580,66 грн., інфляційні втрати - 12894,34 грн., 3% річних - 31 190,10 грн. Таким чином, сума заборгованості склала 2 043 713,10 грн.

Представник відповідача подав відзив на позов (а.с.111-112), в якому проти позову заперечив та одночасно просив суд зменшити розмір штрафних санкцій, водночас пояснив, що відповідно до Положення про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста до сплати пайового внеску не залучаються замовники будівництва споруд культового призначення. Представник відповідача стверджує, що Релігійна громада УПЦ КП "Всіх святих землі Української" є саме таким замовником будівництва культової споруди, що є цілісним об'єктом і складається з храму, парафіяльного управління з релігійно-просвітницьким та житловим комплексом. За поясненнями представника відповідача, Виконавчим комітететом Івано-Франківської міської ради в розрахунок пайового внеску безпідставно включено інші культові споруди, окрім площі храму. Також представник відповідача вказав на те, що для здійснення будівництва вказаного об'єкту ним було укладено договір про співпрацю із ТзОВ "МЖК-Експрес-24", відповідно до умов якої останнє взяло на себе обов'язки фінансування будівництва всіх об'єктів (храму та багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення) на земельній ділянці площею 1,4 га по вул.Івасюка,2, що належить на праві користування релігійній громаді, натомість будівля храму по завершенню будівництва має бути передана у власність позивача. В зв'язку з цим відповідач вважає, що усі фінансові зобов'язання, які виникають в процесі здійснення будівництва, в тому числі і пайові внески, належить сплачувати саме ТзОВ "МЖК-Експрес-24", як учаснику спільної діяльності. Крім того, представник звернув увагу суду на те, що дана релігійна громада є неприбутковою релігійною організацією та існує за рахунок коштів на пожертвування громадян (прихожан). Відтак, саме ця обставина не дає змоги відповідачу виконати умови договору про пайову участь. З огляду на вищезазначене, відповідач, посилаючись на ст.233 ГПК України, просив зменшити розмір штрафних санкцій.

В судове засідання 05.12.12 представник третьої особи не з"явився, причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч.3 ст.22 ГПК сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходи до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.

За таких обставин, згідно ст.75 ГПК України та ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд вважає за можливе розглянути справу без участі повноважного представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, за наявними в ній матеріалами, запобігаючи, одночасно, безпідставному затягуванню розгляду спору та сприяючи своєчасному поновленню порушеного права.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представника прокуратури, позивача, відповідача, оцінивши докази у відповідності до ст.43 ГПК України, суд встановив, що 01.09.10 між Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради (далі виконком) в особі першого заступника міського голови З.Фітеля та Релігійною громадою Української православної церкви Київського патріархату "Всіх святих землі Української" (далі замовник) в особі настоятеля Бурака В.М. у відповідності до рішення Івано-Франківської міської ради від 07.12.06 та беручи до уваги те, що замовник у відповідності до ст.27-1 ЗУ "Про планування і забудову території" зобов"язаний взяти участь у створенні і розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м.Івано-Франківська, було укладено договір №95 про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста (далі - Договір) (а.с.9).

Відповідно до п.1.1 Договору замовник, що здійснює будівництво храму, парафіяльного управління з релігійно-просвітницьким та житловим комплексом на орендованій земельній ділянці на вул.Івасюка,2, в порядку та на умовах, визначених договором, бере участь у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м.Івано-Франківська.

Пунктом 3.1 Договору передбачено, що розрахунок попереднього пайового внеску здійснюється відповідно до додатку 1 до Договору (а.с.10) та складає 3 070 024,00 грн. Зокрема додатком №1 до Договору є розрахунок розміру пайового внеску. Даний розрахунок проведений із врахуванням показника опосередкованої вартості спорудження 1 кв.м будівництва в Івано-Франківській області (без ПДВ) 3 280,00 грн. та площі об'єкта будівництва в частині житлових приміщень 20 150 кв.м та нежитлових (торгових та офісних) приміщень 1 300 кв.м. Оскільки розмір пайового внеску розраховується у відсотковому відношенні до вартості споруджуваних об'єктів, то в частині житлових приміщень враховано 4 %, а в частині нежитлових приміщень 10 % вказаної вартості, що відповідає нормам Положення про пайову участь замовників будівництва у формуванні цільового фонду соціально-економічного розвитку та інженерно-транспортної інфраструктури міста, в редакції рішення Івано-Франківської міської ради від 30.07.2009 (а.с.17-23).

Пунтами 3.2 та 3.3 Договору визначено, що замовник сплачує 10% попереднього розміру пайового внеску в сумі 307 002,40 грн. протягом п"ятнадцяти робочих днів від дати, зазначеної на витягу з рішення виконкому Івано-Франківської міськради протокольною частиною, та 50% попереднього розміру пайового внеску згідно графіку, який є додатком до договору, від моменту сплати 10% до орієнтовного терміну здачі об"єкта в експлуатацію.

10.09.10 сторонами було укладено Додаткову угоду до Договору, в якому Виконком погодив відстрочення платежу за Договором у термін до 01.01.12 у розмірі 3 070 024, 00 грн. на умовах вказаних в п.3.2 та 3.3. Договору, а замовник зобов"язався сплатити у встановлений термін пайовий внесок на цих же умовах (а.с.11).

Як вбачається із п.3.2 і п.3.3 Договору, а також із п.1 додаткової угоди до Договору 01.01.12 - це дата, якою визначено сплату попереднього розміру пайового внеску у розмірі 60% від пайового внеску у сумі 3 070 024,00 грн. у розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста. Відтак, сума попереднього пайового внеску, що повинна бути сплачена відповідачем складає 1 842 048,00 грн.

Проте, відповідач не виконав своїх зобов'язань за договором, а саме, не вніс своєчасно кошти у розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.

Як вбачається із матеріалів справи та пояснень представника позивача, виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради було надіслано відповідачу претензію-вимогу №2-07/342 від 28.05.12 з вимогою до відповідача в 10-ти денний термін сплатити заборгованість, яка виникла по виконанню Договору про пайову участь замовників будівництва в сумі 1842 048,00 грн.

Відповіді на претензію відповідач не надав, заборгованості не сплатив.

Підставою для укладення Договору стало те, що рішенням Івано-Франківської міської ради від 10.07.08 Релігійній громаді УПЦ КП "Всіх святих землі Української" передано в оренду терміном на три роки земельну ділянку площею 1,4000 га на вул.Івасюка,2, для будівництва культової споруди (а.с.52). Рішенням Івано-Франківської міської ради від 16.10.08 було внесено зміни до попереднього рішення та надано дозвіл на оренду земельної ділянки на сорок дев"ять років для будівництва та обслуговування культової споруди (храму, парафіяльного управління з релігійно-просвітницьким та житловим комплексом) (а.с.51). На виконання даного рішення укладено договір оренди землі від 13.02.09 на сорок дев"ять років (а.с.53-54). Рішенням Івано-Франківської міської ради №191 від 14.04.10 РГ УПЦ КП "Всіх святих землі Української" дозволено розроблення містобудівного обгрунтування для будівництва храму, парафіяльного управління з релігійно-просвітницьким та житловим комплексом на вул. Івасюка,2 (а.с.50).

Відповідачем 03.09.10 було надіслано лист до виконкому Івано-Франківської міської ради з проханням відстрочити сплату пайового внеску у розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста. Як вже зазначалось вище, така відстрочка була здійснена до 01.01.12. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Івано-Франківській обл. було надано РГ УПЦ КП "Всіх святих землі Української" дозвіл №ІФ 11411005040 від 14.06.11 на виконання будівельних робіт з будівництва споруд, перелік яких вже зазначався вище. Підрядником з виконання даних будівельних робіт виступав ТзОВ "ЖЕБВП МЖК Експрес-24" (а.с.47).

Суд, здійснивши перерахунок заявлених позовних вимог, дійшов висновку про правильність нарахування позивачем заборгованості по сплаті коштів у сумі 1 842 048,00 грн. - 60% від суми попереднього пайового внеску у розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.

Заперечення відповідача щодо безпідставного включення в розрахунок пайового внеску Виконавчим комітететом Івано-Франківської міської ради інших культових споруд, окрім площі храму, суд вважає за доцільне спростувати, виходячи з наступного.

Відповідно до п 5.65. ДБН Б-2.4.-1-94 Планування і забудова сільських поселень до споруд культового призначення належать парафіяльні храми, молитовні доми, каплиці християнських конфесій, а також об'єкти сакрального призначення (мечеті, синагоги, тощо) інших релігійних об'єднань.

Так, згідно даних містобудівного обгрунтування об'єкта будівництва визначено, що житловий фонд в межах комплексу складається з двох житлових будинків на 299 квартири загальною площею 20 150 кв.м (а.с.78). Для побутового та матеріального забезпечення в межах комплексу визначено культові споруди та релігійні установи - храм "Всіх святих землі Української", парафіяльне управління, недільна школа, трапезна, а також підприємства торгівлі, громадського харчування і побутового обслуговування, установи охорони здоров'я та приміщення адміністративного призначення загальною площею 1 300 кв.м.

За таких обставин, суд відзначає, що матеріалами справи підтверджується те, що при розрахунку розміру пайового внеску не враховувались площі культових споруд та релігійних установ - храму "Всіх святих землі Української", парафіяльного управління, недільної школи, трапезної.

Також, згідно відповіді Фінансового управління виконкому Івано-Франківської міської ради №2-07/77 від 28.02.12 (а.с.41) вбачається, що відповідно до Положення про пайову участь замовників будівництва не залучаються замовники у здійсненні будівництва закладів (споруд) культового призначення. Відповідно, в розрахунок розміру пайової участі будівництво храму, парафіяльного управління, недільної школи, трапезної не було включено дані споруди.

Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Пунктом 1 статті 530 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Відповідно до статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Судом не беруться до уваги твердження відповідача про те, що фінансові зобов'язання по здійсненню будівництва об'єктів, в т.ч. сплата пайових внесків, у відповідності до договору про співпрацю від 21.04.2009 несе ТзОВ "МЖК-Експрес-24", оскільки замовником будівництва є саме відповідач та саме відповідач перебуває у договірних відносинах із позивачем.

Відповідно до ст. 40 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту. Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону. Встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати: 1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд; 2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків.

Зважаючи на все вищевикладене, із врахуванням усіх обставин справи, суд приходить до висновку про законність та обґрунтованість позовної вимоги в сумі 1 842 048,00 грню, що становить 60% від суми пайового внеску у розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.

Відповідно до п.5.1 Договору при простроченні платежів, визначених пунктами 3.2, 3.3 тД 3.4 договору, замовник сплачує виконкому пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діє у період, за який нараховується пеня, від суми заборгованості за кожен день прострочення платежу.

Відповідно до ч.1 ст.230 ГК України, штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним прав здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.

Пункт 6 ст.231 ГК України визначає, що штрафні санкції за порушення грошових зобов'язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою НБУ, за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.

Згідно п. 5.1 договору встановлена відповідальність сторін за невиконання своїх обов"язків у вигляді пені в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми заборгованості за кожен день прострочки. Період прострочки з 01.01.12 по 24.07.12. Сума пені, згідно розрахунку від 25.07.12 (а.с.105) становить 157 580,66 грн.

Відповідно до ст. 233 ГК України зменшення розміру штрафних санкцій передбачено у разі якщо належні до сплати штрафні санкції надмірно великі порівняно із збитками кредитора, суд має право зменшити розмір санкцій. При цьому повинно бути взято до уваги: ступінь виконання зобов'язання боржником; майновий стан сторін, які беруть участь у зобов'язанні; не лише майнові, але й інші інтереси сторін, що заслуговують на увагу. Якщо порушення зобов'язання не завдало збитків іншим учасникам господарських відносин, суд може з урахуванням інтересів боржника зменшити розмір належних до сплати штрафних санкцій.

Відповідно до ст.83 ГПК України господарський суд, приймаючи рішення, має право зменшувати у виняткових випадках розмір неустойки (штрафу, пені), яка підлягає стягненню зі сторони, що порушила зобов'язання.

Розглянувши, клопотання відповідача про зменшення штрафних санкцій, суд на підставі вищезазначених норм законодавства із врахуванням конкретних обставин справи, вважає за можливе задовольнити його, виходячи зокрема з наступного.

Релігійна громада Української православної церкви Київського патріархату "Всіх святих землі Української" є неприбутковою релігійною організацією, яка існує за рахунок коштів на пожертвування громадян (прихожан), що підтверджується статутом релігійної громади (а.с.67-73).

Пунктом 8.1 Положення про пайову участь замовників будівництва у формуванні цільового фонду соціально-економічного розвитку та інженерно-транспортної інфраструктури міста (в редакції рішення Івано-Франківської міської ради від 30.07.2009) передбачено можливість встановлення у виняткових випадках іншого порядку сплати пайового внеску за рішенням міської ради за результатами попереднього розгляду даного питання на засіданні з питань визначення пайової участі замовників будівництва.

Матеріалами справи підтверджується що відповідач неодноразово звертався до позивача із проханням про звільнення від сплати пайового внеску. Так, 05.01.12 на адресу виконкому настоятелем Української православної церкви Київського патріархату "Всіх святих землі Української" було направлено лист із проханням звільнити релігійну громаду церкви від сплати пайового внеску у розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста. 28.05.12 Івано-Франківському міському голові Анушкевичусу В.А. надійшов лист №197 від Патріарха Київського і Всієї Руси-України Філарета (а.с.37)., в якому було висловлено прохання звільнити будівництво житлових будинків від сплати пайових внесків.

Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 17.01.12, 28.02.12, 23.03.12 було направлено відповідачу листи (відповіді) на вищезазначені прохання із нагадуванням про сплату пайових внесків згідно договору №95 від 01.09.10 та додаткової угоди та роз"ясненням щодо невключення площі храму у розрахунок розміру пайової участі.

05.07.12 Патріарху Київському Всієї Руси-України Філарету було направлено відповідь на лист №197 від 28.05.12, в якому зазначено, що на засіданні комісії з питань визначення пайової участі замовників будівництва 13.06.12 було розглянуте дане звернення. Рішенням комісії визначено, що будівництво житлових будинків не підлягає звільненню від сплати пайової участі на розвиток інфраструктури міста, до розрахунку пайової участі не включено площу храму, як культову споруду.

Тобто, після настання строку, визначеного Договором для оплати пайого внеску 01.01.2012, відповідач неодноразово звертався до позивача із проханням про звільнення від сплати боргу, обгрунтовано розраховуючи на таку можливість, зважаючи на особливу суспільну функцію релігійної громади.

Суд, дослідивши матеріали справи та заслухавши думку представників сторін щодо зменшення розміру штрафних санкцій, беручи до уваги не лише майнові інтереси учасників спору, вважає за можливе зменшити розмір пені з 157 580,66 грн. до 15 758,00 грн., що становить 10% від розміру заявленої позовної вимоги щодо стягнення пені.

Позивачем також нараховано 3 % річних в розмірі 31 190,10 грн та інфляційні нарахування в розмірі 12 894,34 грн.

Відповідно до ст.625 ЦК України боржник який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

В силу ч.2 ст.20 ГК України захист прав і законних інтересів суб'єктів господарювання здійснюється, зокрема, шляхом застосування до особи, яка порушила право, штрафних санкцій, а також іншими способами, передбаченими законом.

До інших способів відносяться, передбачені ст.625 ЦК України інфляційні втрати та річні, як плата по грошовому зобов'язанню, правова природа яких, є самостійним від договірної неустойки (пені) способом захисту прав і забезпечення виконання зобов'язань.

Крім того, п.5.1 договору та п.3 додаткової угоди передбачено, що при простроченні платежів, визначених п.п. 3.2, 3.3, та 3.4 договору, замовник сплачує виконкому суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення та три проценти річних від простроченої суми.

Враховуючи викладене, заявлені вимоги про стягнення 3 % річних в розмірі 31 190,10 грн та інфляційні нарахування в розмірі 12 894,34 грн. обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Таким чином, розглянувши матеріали справи, оцінивши докази у справі, у відповідності до чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити частково. В частині стягнення пені на суму 141 822,66 грн. позову відмовити.

Відповідно до ст. ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, господарський суд має право покласти на неї судовий збір незалежно від результатів вирішення спору. З огляду на вимоги ст.49 ГПК України судові витрати в повному обсязі слід покласти на відповідача.

Керуючись ст.124 Конституції України, ст.ст.22, 49, 75,ст.ст.20, 193, 230, 233 Господарського кодексу України, ст.ст.526, 530, 610, 629, 625 Цивільного кодексу України, ст.49, 83, ст. 82, Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради до Релігійної громади Української православної церкви Київського патріархату "Всіх святих землі української", третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про стягнення заборгованості в сумі 2 043 713,10 грн. задовольнити частково.

Стягнути з Релігійної громади Української православної церкви Київського патріархату "Всіх святих землі Української" (м.Івано-Франківськ, вул.Івасюка,2; і.к. 20555438) 1 901 890,34 грн. (один мільон дев"ятсот одну тисячу вісімсот дев"яносто гривень, 34 коп.), що складається з 1 842 048 грн. (одного мільону вісімсот сорока двох тисяч сорока восьми гривень) основного боргу, 15 758 грн. (п"ятнадцяти тисяч сімсот п"ятидесяти восьми гривень) пені, 31 190,10 грн. (тридцяти одної тисячі ста дев"яноста гривень, 10 коп.) 3% річних та 12 894,34 грн. (дванадцяти тисяч вісімсот дев"яносто чотири гривні, 34 коп.) інфляційних втрат, на користь Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (м.Івано-Франківськ, вул.Грушевського,21; одержувач платежу: МБ м.Івано-Франківська 24170000, код: 37952250, р/р 31511921700002, МФО: 836014 УДКСУ в м.Івано-Франківську, призначення платежу: на інфраструктуру міста), про що видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Стягнути з Релігійної громади Української православної церкви Київського патріархату "Всіх святих землі Української" (м.Івано-Франківськ, вул.Івасюка,2; і.к. 20555438) судовий збір в сумі 40 874,00 грн. (сорок тисяч вісімсот сімдесят чотири гривні) в дохід Державного бюджету України (одержувач: УДКСУ у м. Івано-Франківську; код класифікації доходів бюджету: 22030001; МФО одержувача: 836014; р/р 31219206783002; код ЄДРПОУ одержувача: 37952250; назва рахунку - Державний м. Івано-Франківськ; 22030001 назва коду класифікації доходів: судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050); найменування суду: господарський суд Івано-Франківської області), про що видати наказ ДПІ в м.Івано-Франківську після набрання рішенням законної сили.

В решті позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 10.12.12

Суддя Кобрин О. М.

Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"


Кобрин О. М. 10.12.12

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення05.12.2012
Оприлюднено12.12.2012
Номер документу27943180
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5010/1269/2012-п-26/34

Ухвала від 10.06.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобрин О. М.

Ухвала від 14.11.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобрин О. М.

Ухвала від 24.10.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобрин О. М.

Ухвала від 17.06.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобрин О. М.

Рішення від 05.12.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобрин О. М.

Ухвала від 07.11.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобрин О. М.

Ухвала від 09.10.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобрин О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні