ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 жовтня 2012 р. (14:56) Справа №2а-5464/11/0170/22
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Радчука А.А., при секретарі судового засідання Говорун М.Ф., за участю представників сторін:
від позивача - Малишева Т.В.,
від відповідача - не з'явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державної податкової інспекції в м.Євпаторії АР Крим ДПС
до Дочірнього підприємства Паливно-енергетичного комплексу "Современник"
про стягнення заборгованості в розмірі.
Обставини справи. Державна податкова інспекція в м.Євпаторії АР Крим (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Дочірнього підприємства Паливно-енергетичного комплексу "Современник" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості в розмірі 21663,58грн.
Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у відповідача податкового боргу у вигляді штрафних санкцій за порушення Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" виявлених при перевірці 21.12.2010 року.
Ухвалами Окружного адміністративного суду від 16.05.11р. відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Під час розгляду справи Державну податкову інспекцію в м.Євпаторії АР Крим на її правонаступника - Державну податкову інспекцію в м.Євпаторії АР Крим Державної податкової служби.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав викладених у позові, просив останні задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про день та час розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів з'ясування обставин по справі, керуючись ст.ст.33,128 КАС України, суд вважає можливим розглядати справу у відсутності представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п.4 ч. 1 ст. 17 КАС України до компетенції адміністративного суду віднесено спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст. ст. 1, 4 Закону України від 04.12.1990 №509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон №509) державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах входять до складу органів державної податкової служби і є органами виконавчої влади.
Відповідно до ст.2 Закону №509 завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Згідно із п.11 ст.10 Закону №509 державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Враховуючи викладене, позивач у справі є суб'єктом владних повноважень, законом передбачено право звернення позивача до суду із позовом про стягнення заборгованості, справу належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Відповідача зареєстрований як юридична особа, ЄДРПОУ 30243005 та знаходиться на обліку в ДПІ в м.Євпаторії АРКрим, як платник податків.
На підставі статті 1 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (в редакції на час виникнення правовідносин між сторонами) реєстратори розрахункових операцій застосовуються підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, а також фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в України» завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Згідно з п.4 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу України" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів.
Відповідно до ч.1 ст.15 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 6 липня 1995 року N 265/95-ВР (надалі -Закон) контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Судом встановлено, що 21.12.2010 посадовими особами ДПІ в м.Євпаторія в АР Крим, відповідно до плану -графіку проведення перевірок на грудень 2010 року, на підставі направлення від 20.12.2010 №1610 проведено перевірку з питань дотримання ДП ПЕК "Современник" вимог Законів України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затвердженого постановою правління національного банку України від 15.12.2004 №637, шляхом перевірки господарського об'єкту, що належить відповідачу, АЗС, розташованої за адресою: Чорноморське шосе, 4\1.
Перевірка проводилась в присутності оператора ОСОБА_2, який був ознайомлений з направленням на перевірку, що підтверджується його підписом на направленні.
За результатами перевірки був складений акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій від 21.12.2010 №002518 (далі -Акт).
Перевіркою контролю за здійсненням розрахункових операцій в сфері готівкового та безготівкового обігу було встановлено порушення позивачем п.1, 12, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг":
- не забезпечення відповідність сум наявних грошових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів вказаних у денному звіті РРО, сума невідповідності склала 882,58 грн.
- не проведення розрахункової операції через РРО на суму 100,00 грн., при цьому касовий чек не пробитий, розрахункова квитанція не виписана;
- не ведення обліку товарних запасів за місцем їх зберігання, на момент проведення перевірки не надані журнал обліку надходження нафтопродуктів на АЗС за формою №13-НП. Встановлено реалізація палива згідно звіту по товарам на загальну суму 8379,02 грн. Не надані документи, що підтверджують залишки нафтопродуктів в резервуарах та оприбуткування нафтопродуктів за формою №17-НП.
Акт перевірки був підписаний оператором ОСОБА_2, с зауваженням, що з актом перевірки не згоден у зв'язку з тим, що на момент перерахування грошових коштів була допущена помилка щодо перерахунку сотенних купюр та ним зроблено виправлення у покупюрному описі готівкових коштів з дозволу інспектора.
На підставі акту перевірки 31.12.2010 ДПІ в м. Євпаторія в АР Крим прийнято рішення №0013242303 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 21670,94 грн. за порушення п.1, 12, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Відповідачем оскаржено зазначене рішення №0013242303 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 21670,94 грн., яке постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2012 року по справі №2а-4249/11/0170/15 залишено без змін.
Позивачем була направлена відповідачу податкова вимога №44 від 25.02.2011р., яка згідно із поштовим повідомленням отримана 03.03.2011 року.
Відповідальність відповідача за зазначені вище порушення передбачена ст.17,20,21,22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР, однак до теперішнього часу сума заборгованості погашена частково тільки на суму 7,36грн.
На час розгляду справи набрав чинності Податковий кодекс України, Згідно з п.п. 20.1.29 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за наявності свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до законів, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.
Відповідно до п.п.20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Статтею 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
При таких обставинах суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи й підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Під час судового засідання, яке відбулось 03.10.2012 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови. Повний текст постанови складено 08.10.2012 року.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 158- 163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Дочірнього підприємства Паливно-енергетичного комплексу "Современник" (ЄДРПОУ 30243005) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків податковий борг у розмірі 21 663 (двадцять одна тисяча шістсот шістдесят три) гривень 58 коп. дохід Державного бюджету м.Євпаторії (р/р 31112104700015 в Управлінні Держказначейства в м.Євпаторії ГУ ДКУ в АРК м.Сімферополь, МФО 824026, код. Платежу 21080900).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Радчук А.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2012 |
Оприлюднено | 12.12.2012 |
Номер документу | 27944384 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні