Постанова
від 11.12.2012 по справі 2а/0570/15716/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 грудня 2012 р. Справа № 2а/0570/15716/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12 година 30 хвилин

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кравченко Т.О.

при секретарі Аврамченко С.С.

за участю

представника позивача - Єгорова В.О. - на підставі довіреності,

представника відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську до Приватного підприємства «Агротехмаркет» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків, -

встановив:

20 листопада 2012 року Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську (далі - УПФУ або Позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Агротехмаркет» (далі - Відповідач або ПП «Агротехмаркет»), в якому просило суд стягнути з Відповідача заборгованість зі сплати страхових внесків в сумі 23 313,62 грн.

В обґрунтування заявлених вимог Позивач зазначив, що ПП «Агротехмаркет» перебуває на обліку в УПФУ як страхувальник. Відповідач має заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 23 313,62 грн.

Невиконання Відповідачем обов'язку щодо сплати страхових внесків призводить до неповного надходження коштів до бюджету Пенсійного фонду України, впливає на своєчасність виплати пенсій, що має наслідком порушення конституційного права громадян на пенсійне забезпечення. На підставі викладеного просив позов задовольнити у повному обсязі.

В судовому засіданні представник Позивача підтримав заявлені вимоги у повному обсязі з підстав, викладених в адміністративному позові, надав пояснення, аналогічні тим, що викладені в позовній заяві, просив позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, доказів поважності причин неявки суду не надав, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений з дотриманням вимог ст.ст.33-36 Кодексу адміністративного судочинства України, проте 27 листопада 2012 року поштове відправлення повернуто на адресу суду з відміткою підприємства поштового зв'язку «за зазначеною адресою не знаходиться» (а.с.25).

Відповідно до ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. З огляду на викладене, суд дійшов висновку про те, що ПП «Агротехмаркет» належним чином повідомлене про дату, час і місце судового розгляду.

Приймаючи до уваги положення ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, та ч.1 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом, суд вважав за можливе розглянути справу за відсутності представника Відповідача на підставі наявних в ній доказів.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Приватне підприємство «Агротехмаркет» (код ЄДРПОУ 24811370) має статус юридичної особи. 19 квітня 2011 року державним реєстратором Виконавчого комітету Краматорської міської ради Донецької області Чудіновою Л.Ф. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесена інформація щодо відсутності юридичної особи за її юридичною адресою, а саме: 84333, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Транспортна, буд.20. Вказані фактичні обставини встановлені на підстав даних довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.8-11).

З 8 жовтня 1997 року Відповідач перебуває на обліку в УПФУ за № 05-31-03-3662 як страхувальник, про що свідчить повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску від 13 листопада 2012 року № 12117/7 (а.с.12).

Станом на 1 листопада 2012 року ПП «Агротехмаркет» має заборгованість по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 23 313,62 грн. (а.с.13). Вказана заборгованість утворилася за період з березня по травень 2009 року, що про свідчить розрахунок (а.с.14).

3 липня 2009 року УПФУ сформувало та надіслало на адресу ПП «Агротехмаркет» вимогу про сплату боргу № Ю-235, проте поштове відправлення повернуто на адресу Позивача з відміткою підприємства поштового зв'язку «за зазначеною адресою не знаходиться» (а.с.15-17).

11 та 14 вересня 2012 Позивач повторно надсилав за адресою ПП «Агротехмаркет» вимогу про сплату боргу, проте поштові відправлення повернені на адресу УПФУ з відміткою підприємства поштового зв'язку «організація вибула» (а.с.18-21).

Докази, які б спростовували зазначені обставини, рівно як і докази повного або часткового погашення Відповідачем недоїмки по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, суду не надані.

До спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені норми права.

П.12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058-IV визначено, що перетворення Пенсійного фонду в неприбуткову самоврядну організацію здійснюється відповідно до окремо прийнятого спеціального Закону. До прийняття відповідного рішення функції виконавчої дирекції Пенсійного фонду, її територіальних органів виконують відповідно Пенсійний фонд України та головні управління Пенсійного фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі і управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах.

У період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України.

Відповідно до п.п.1, 7 Положення про Пенсійний фонду України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно з п.п.1.1 Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 27 червня 2002 року №11-2, (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 25 лютого 2008 року № 5-5), (далі - Положення), головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі разом з управліннями Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах утворюють систему територіальних органів Пенсійного фонду України, який є центральним органом виконавчої влади.

П.2.1. Положення визначені основні завдання територіальних органів Пенсійного фонду України, до яких, зокрема, належить забезпечення у відповідному регіоні збору та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших коштів відповідно до законодавства, призначених для пенсійного забезпечення.

П.п.9 п.2.4. Положення передбачено право управлінь стягувати несплачені суми єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів з їх платників.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку про те, що у спірних правовідносинах УПФУ виступає у якості суб'єкта владних повноважень, на виконання повноважень якого у публічно-правових відносинах поданий адміністративний позов.

Відповідно до ст.5 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV) в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, цей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Виключно цим Законом визначаються платники страхових внесків, їх права та обов'язки; порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.

Страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що передбачено ст.1 Закону № 1058-IV.

Зі змісту п.1 ч.1 ст.14 Закону № 1058-IV вбачається, що роботодавці - підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, віднесені до категорії страхувальників.

Страхувальники, зазначені в ст.14 цього Закону, є платниками страхових внесків, що визначено ч.1 ст.15 Закону № 1058-IV.

Отже, Відповідач є страхувальником та платником страхових внесків.

Згідно з положеннями п.п.4, 6 ч.2 ст.17 Закону № 1058-IV страхувальники зобов'язані подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом.

Правовий статус страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування визначений ст.18 Закону № 1058-IV, згідно з ч.ч.3, 4, 6 якої страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство. Законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.

Порядок нарахування страхових внесків визначений ст.19 Закону № 1058-IV.

Відповідно до ч.6 ст.20 Закону № 1058-IV страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для страхувальників, зазначених у п.5 ст.14 цього Закону, є квартал.

Згідно з ч.12 ст.20 Закону № 1058-IV страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Абз.3 п.7 Прикінцевих положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464-VI на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Судом встановлено, що на час розгляду справи у Відповідача наявна недоїмка по сплаті страхових внесків, докази її повного або часткового погашення суду не надані, отже вимоги УПФУ про стягнення з Відповідача заборгованості зі сплати страхових внесків за період березень-квітень 2009 року в сумі 23 313,62 грн. є законними і обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Заслухавши пояснення представника Позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись Конституцією України, ст.ст.2-15, 17-20, 69-72, 94, 98, 159-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську до Приватного підприємства «Агротехмаркет» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства «Агротехмаркет» (код ЄДРПОУ 24811370) на користь Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з березня 2009 року по травень 2009 року в сумі 23 313 (двадцять три тисячі триста тринадцять) грн. 62 коп.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступну та резолютивну частини проголошено в судовому засіданні 11 грудня 2012 року.

Постанова складена у повному обсязі і підписана 12 грудня 2012 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Кравченко Т.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2012
Оприлюднено13.12.2012
Номер документу27967810
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/15716/2012

Постанова від 11.12.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні