Справа № 1570/6682/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2012 року м. Одеса
У залі судових засідань № 25
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Кочмар М.І.
за участю сторін:
представника позивача - не з'явився
відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Красноокнянського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
До суду звернувся Красноокнянський районний центр зайнятості з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення коштів у розмірі 1769 грн. 39 коп.
Представник позивача до суду не з'явився, подав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач до суду не з'явився, був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання (аркуш справи 41), а тому справу розглянуто за його відсутності.
Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно витягу з наказів про прийняття рішення по особі ОСОБА_1 (персональна картка НОМЕР_2) 18.06.2012 року він був зареєстрований як безробітний у Красноокнянському районному центрі зайнятості (аркуш справи 8) та отримував допомогу по безробіттю. Реєстрація здійснена на підставі заяви ОСОБА_1 від 18.06.2012 року (аркуш справи 9).
З 18.06.2012 року по час припинення виплат, відповідач отримував допомогу по безробіттю та матеріальну допомогу у період професійного навчання на підставі заяви про направлення на професійне навчання та виплату матеріальної допомоги у період його проходження відповідно до договору №119/12/1515 від 05.07.2012 року (аркуші справи 18-20).
Красноокнянським районним центром зайнятості 20.07.2012 року проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття», за результатами якого складено акт №41 (аркуш справи 25) та встановлено, що ОСОБА_1 під час реєстрації та надання статусу безробітного скрив факт отримання пенсії по інвалідності, що є підставою для зняття з обліку як безробітний та повернення незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно зі ст. 2, 4 Закону України «Про зайнятість населення»№803-XII від 01.03.1991 року безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
У разі неможливості надати підходящу роботу безробітному може бути запропоновано пройти професійну перепідготовку або підвищити свою кваліфікацію.
При цьому, Держава гарантує працездатному населенню у працездатному віці в Україні, зокрема, безплатне навчання безробітних нових професій, перепідготовку в навчальних закладах або в системі державної служби зайнятості з виплатою матеріальної допомоги.
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про зайнятість населення»№803-XII від 01.03.1991 року професійна підготовка, підвищення кваліфікації і перепідготовка громадян організуються державною службою зайнятості за її направленням у навчальних закладах, на підприємствах, в установах і організаціях (незалежно від їх підпорядкованості) згідно з укладеними договорами або у спеціально створюваних для
цього навчальних закладах державної служби зайнятості за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Згідно із ч. 2, 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№1533-III від 02.03.2000 року застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до ч. 5 ст. 33 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№1533-III від 02.03.2000 року допомога по безробіттю інвалідам з числа осіб, які шукають роботу вперше, та іншим незастрахованим особам, визнаним у встановленому порядку безробітними не призначається.
Згідно із абз. 4 п. 4 «Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних», затвердженого 14 лютого 2007 року постановою Кабінету Міністрів України №219 під час реєстрації у державній службі зайнятості громадян, які отримують пенсію відповідно до законодавства, повинні надати пенсійне посвідчення.
Відповідно до абз. 3 п. 6 «Положення про порядок надання Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття послуг з професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації», затвердженого 13.02.2001 року наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства освіти і науки України №53/59, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 квітня 2001 року за №345/5536 фінансування професійного навчання інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятості, які належать до незастрахованих осіб, здійснюють за рахунок фонду інвалідів.
Згідно листів Управління праці та соціального захисту населення Красноокнянської районної державної адміністрації позивач перебуває на обліку та отримує державну допомогу як інвалід ІІ групи, згідно Закону України «Про державну допомогу інвалідам з дитинства та дітям інвалідам»(аркуші справи 10-12).
Таким чином, ОСОБА_1 незаконно нараховано допомогу по безробіттю в сумі 323,47 грн., а також витрачено кошти на навчання за професією «слюсар-сантехнік»у сумі 1445,92 грн.
Механізм призначення, виплати допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової для організації безробітними підприємницької діяльності, та обчислення страхового стажу визначено «Порядком надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності», затвердженим 20.11.2000 року Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №307.
Відповідно до п. 6.14 зазначеного Порядку в разі, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин. Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.
Красноокнянським районним центром зайнятості на адресу відповідача направлявся лист про необхідність повернення суми по допомозі по безробіттю та витраченої на професійне навчання (аркуші справи 26, 27), проте станом на теперішній час сума витрат у розмірі 1769 грн. 39 коп. відповідачем не повернута, а тому вона підлягає стягненню з відповідача.
Відповідно ст. 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№1533-III від 02.03.2000 року спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Оскільки відповідач в добровільному порядку не сплатив заборгованість до Красноокнянського районного центру зайнятості, вона підлягає стягненню в судовому порядку.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Красноокнянського районного центру зайнятості відповідають вимогам чинного законодавства, у зв'язку з чим підлягають задоволенню повністю.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Красноокнянського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів у розмірі 1769 грн. 39 коп. - задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 (індивідуальний податковий номер НОМЕР_1) на користь Красноокнянського районного центру зайнятості коштів у розмірі 1769 грн. 39 коп. на р/р 37172300900313, МФО 828011, банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 13902738.
Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду та одночасно її копія надсилається до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Повний текст постанови складено та підписано 10 грудня 2012 року.
Суддя Л.І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2012 |
Оприлюднено | 13.12.2012 |
Номер документу | 27968768 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні