Постанова
від 06.12.2012 по справі 2а-13077/12/0170/13
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 грудня 2012 р. Справа №2а-13077/12/0170/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засіданні Ківа А.С., представників прокуратури- Блохіна Г.В на підставі посвідчення №003449, позивача- Ходус М.Г. довіреність №06-05/02 від 02.08.2012, адміністративну справу

за позовом Прокурора м. Євпаторії в інтересах держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим

до Приватного підприємства "Него"

про стягнення заборгованості у сумі 3400,00 грн.,

Обставини справи: Прокурор м. Євпаторії, діючий в інтересах держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Приватного підприємства "Него" 3400,00 грн..

Представник прокуратури та позивача адміністративний позов підтримали в повному обсязі.

Відповідач у судове засіданні не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Розглянув матеріали справи, дослідив докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Регулювання відносин між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлення прав споживачів, а також визначення механізму їх захисту та основ реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів передбачено Законом України "Про захист прав споживачів" (далі -Закон).

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров'я і життєдіяльності.

Частиною 3 статті 5 Закону передбачено, що захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи і установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування згідно із законодавством, а також суди.

Статтею 26 Закону визначено, що Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в областях, містах Києві та Севастополі, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері захисту прав споживачів здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право:1) давати суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів; 2) перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів.

Результати перевірок суб'єктів господарювання службовими особами спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальних органів оформлюються відповідними актами.

В ході здійснення контролю за виконанням вимог законодавства про рекламу Управлінням у справах захисту прав споживачів в АР Крим, було виявлено порушення вимог законодавства про рекламу за адресою в смт. Заозерне м. Євпаторія АР Крим виявлено розміщення реклами з ознаками порушення Закону України "Про рекламу".

Встановлено, що на території кафе "Албат" ПП "Него", яке розташоване за адресою: м. Євпаторія, смт. Заозерне, вул. Алея Дружби 41, на палатках та папках для рахунків розміщено рекламу, яка направлена на формування та підтримання інтересу споживачів реклами до продукції.

Рекламний носій має такий зміст: " SOYUZ-VICTAN, MEDOFF, NEMIROFF".

Дане порушення зафіксовано у протоколі про порушення законодавства про рекламу від 14.08.2012 №297.

Відповідно до частини 7 статті 22 закону України "Про рекламу", реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв, а також знаків для товарів та послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються дані вироби та напої, повинна супроводжуватися текстами попередження такого змісту: "Куріння може викликати захворювання на рак", "Надмірне споживання алкоголю шкідливе для вашого здоров'я". Кожному попередженню має бути відведено не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами. Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону попередження - білим.

Текст попередження в рекламі в друкованих засобах масової інформації має розміщуватися горизонтально, внизу рекламного зображення.

Однак, у змісті вищевказаної реклами алкогольних напоїв відсутній текст попереджуючого напису щодо шкоди алкоголю при надмірному вживанні розміром не менш ніж 15% від загальної площі реклами.

Також, згідно з протоколом від 14.08.2012 №297 в смт. Заозерне, м. Євпаторія напроти кафе "Фараон" по вул. Алея Дружби, уздовж дороги розташовано рекламний носій з інформацією про кафе "Албат", зі змістом " кафе-бар Албат 100 м.".

Вказану рекламу розповсюджено ПП "Него" із порушенням вимог частини 1 статті 16 Закону України "Про рекламу", а саме розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.

Згідно з інформацією Заозерненської селищної ради від 27.08.2012 виконавчим комітетом Заозерненської селищної ради дозвіл на розміщення реклами ПП "Него" не надавався.

14.08.2012 на адресу відповідача було направлено вимогу про надання інформації щодо документального підтвердження про вартість розповсюдженої реклами відповідно до закону, свідоцтва про державну реєстрацію та оплати податку (торгового патенту), ліцензії та торгівлю алкогольними напоями, дозволу на розміщення об'єкту торгівіл, договору на виготовлення та/або розміщення реклами та узгоджений макет даного зображення, дозволу на розміщення рекламного носія, виданого виконавчим комітетом Заозерненської селищної ради, надання пояснень та зебезпечення надання документів та явку відповідної особи до 24.08.2012.

06.09.2012 на адресу відповідача було повторно направлено вимогу про надання інформації та повідомлено, що питання про накладення штрафних стягнень за порушення вимог законодавства про рекламу буде розглянуто на комісії Інспекції з питань захисту споживачів в АР Крим 25.09.2012.

На вказані вимоги до Управління у справах захисту прав споживачів ніякої інформації не надійшло, у з в'язку з чим було порушено вимоги частини 2 статті 26, частини 6 статті 27 Закону України "Про рекламу".

На комісії Управління у справах захисту прав споживачів в АР Крим 25.09.2012 прийнято рішення №261-р про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 3400,00 грн..

Крім того, відповідач повідомлений про те, що у разі невиконання рішення сума штрафу стягується у судовому порядку.

Засади рекламної діяльності в Україні, регулювання відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами визначає Закон України "Про рекламу" від 03.07.1996, № 270/96-ВР (далі Закон № 270).

Контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень відповідно до частини 1 статті 26 Закону № 270:спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами; Антимонопольний комітет України - щодо дотримання законодавства про захист економічної конкуренції; Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення - щодо телерадіоорганізацій усіх форм власності; Міністерство фінансів України - щодо реклами державних цінних паперів; Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку - щодо реклами на фондовому ринку; спеціально уповноважений орган виконавчої влади з питань містобудування та архітектури - щодо спорудження житлового будинку.

Органи державної влади зобов'язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними законодавства про рекламу не пізніш як за три дні до такого розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день.

Відповідно до частини 3 статті 26 Закону № 270 рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами під час розгляду питання про порушення цього Закону мають право: бути присутніми на засіданні органу державної влади під час розгляду питання про порушення ними цього Закону; подавати необхідні документи, давати пояснення; отримувати копію протоколу засідання та рішення органу державної влади, прийнятого щодо них; оскаржувати дії чи бездіяльність зазначеного органу державної влади та його посадових осіб до суду.

Особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Частиною 6 статті 27 Закону передбачено, що за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальним органам, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.

Враховуючи зазначене вище, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість вимог позивача щодо стягнення з відповідача 3400,00 грн. фінансових санкцій на підставі рішення від 25.09.2012 № 261-р.

Враховуючи викладене вище, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Під час судового засідання, яке відбулось 06.12.2012 були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до статті 163 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено та підписано 13.12.2012.

Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2.Стягнути з Приватного підприємства "Него"(97400, АР Крим, м. Євпаторія, смт. Заозерне, вул. Алея Дружби. 41; ЄДРПОУ 24503993) на користь державного бюджету м. Євпаторія штрафні санкції на загальну суму 3400,00 грн. (код платежу 21081100, ЄДРПОУ 34940108 р/р 31110106700015, МФО 824026 у Головному управлінні Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ольшанська Т.С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення06.12.2012
Оприлюднено14.12.2012
Номер документу27990889
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13077/12/0170/13

Постанова від 06.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

Ухвала від 19.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні