ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 грудня 2012 р. Справа №2а-13387/12/0170/13
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засіданні Ківа А.С., представника позивача -не з'явився, відповідача - ОСОБА_2 паспорт серії НОМЕР_1 адміністративну справу
за позовом Чорноморського районного центру зайнятості
до ОСОБА_2
про стягнення заборгованості у сумі 5276,59 грн.,
Обставини справи: Сакський міськрайонний центр зайнятості звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до ОСОБА_3 про стягнення заборгованості у сумі 410,52 грн..
Представник позивача у судове засіданні не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідач проти позову заперечував.
Вислухавши відповідача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається із преамбули Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" N1533-III від 02.03.2000 цей Закон, розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Згідно пункту 4,5,6 статті 12Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" виконавча дирекція Фонду та її робочі органи:
1) здійснюють облік та ведуть реєстр платників страхових внесків;
2) провадять збір страхових внесків;
3) здійснюють оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах затвердженого бюджету;
4) виплачують забезпечення та надають соціальні послуги, передбачені цим Законом, забезпечують здійснення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання настанню страхових випадків;
5) контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду.
Відповідно до частини 2 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Частиною 3 статті 36 Закону передбачено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Як вбачається із частинами 1,2 статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" право на виплату допомоги по безробіттю мають застраховані та незастраховані особи, які в установленому законом порядку визнані безробітними.
Згідно статті 2 Закону України "Про зайнятість населення" безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Порядок призначення та виплати особі державної допомоги по безробіттю передбачений Порядком надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України N 307 від 20.11.2000 та зареєстрованим в Мінюсті України 14.12.200 №915/5136.
Відповідно до підпункту 1) пункту 5.5 зазначеного Положення, працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).
Таким чином, відповідач не є безробітним та не має право на отримання відповідної допомоги.
Відповідно до пункту 6.14. зазначеного Положення, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.
Відповідачем 01.04.2008 було подано заяву до Чорноморського районного центру зайнятості про надання ій статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, в якій було зазначено про те, що на даний час не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує.
На підставі наданої заяви відповідачу надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю, що підтверджується наказом Чорноморського районного центру зайнятості № НТ080401 від 01.04.2008.
27.10.2008 між Чорноморським районним центром зайнятості та відповідачем було укладено договір 011908102700182 про направлення на перепідготовку в фірму "Кримчанка" за професією, спеціальністю, навчальною програмою секретар керівника (організації, підприємства, установи) строком на 6,26 місяців (960 годин) з метою сприяння подальшому працевлаштуванню.
При цьому ОСОБА_2 було попереджено про відповідальність за невиконання умов договору.
Згідно витягу з наказу ПО "Фірми Кримчанка" від 05.05.2009 №47 ОСОБА_2 закінчила повний курс навчання та здобула кваліфікацію "Секретар керівника".
Відповідно до наданих відповідачем відомостей Чорноморським районним центром зайнятості відповідачу було призначене та виплачувалося матеріальне забезпечення по безробіттю з 30.06.2008 по 26.03.2009 у розмірі 5276,59 грн.
Згідно пункту б частини 3 статті 1 Закону України " Про зайнятість населення" в Україні до зайнятого населення належить громадяни, що проживають на території держави на законних підставах: громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців. Однак в своєї заяві, написаною власноруч, відповідач вказав що не є суб'єктом підприємницької діяльності.
При проведенні звірки бази даних Чорноморського районного центру зайнятості та Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і встановлено, що під час перебування на обліку у якості безробітної ОСОБА_2 була зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності.
Зазначений факт підтверджується листом Чорноморської районної адміністрації від 10.11.2011 №5706/01-17 в яких вказано, що ОСОБА_2 зареєстрована як фізична особа-субєкт підприємницької діяльності з 22.01.2003, реєстраційний номер НОМЕР_2, та на даний час державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця не проводилась.
На момент подання документів до центру зайнятості відповідачем були подані неправдиві відомості, у зв'язку з чим наявні підстави для повернення незаконно виплачених коштів, виходячи з наступного.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 року № 803-XII (далі Закон України від 01.03.1991 року №803-XII) (в чинній редакції на момент виникнення правовідносин) безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Отже, особи, які мають статус суб'єкта підприємницької діяльності, незалежно від того, чи отримують вони дохід чи ні, не можуть належати до осіб, що мають статус безробітного.
Таким чином відповідач не мав права отримати статус безробітного, у зв'язку з тим, належить до категорії зайнятого населення.
15 листопада 2011 року та 01 березня 2012 року Чорноморським районним центром зайнятості ОСОБА_2 було направлено повідомлення про необхідність повернення суми виплаченої допомоги по безробіттю у розмірі 5276,59 грн.. Але на день розгляду справи сума заборгованості не погашена.
Таким чином, позовні вимоги про стягнення заборгованості у розмірі 5276,59 грн., обґрунтовані та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Суд не приймає заперечення відповідача щодо не проведення підприємницької діяльності у період отримання соціальної допомоги по безробіттю за наступними підставами.
Відповідно до частини 3 статті 46 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Зі змісту оскаржуваних позовної заяви вбачається, що запис до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України про припинення підприємницької діяльності відповідача внесено не було, тобто у період з 30.06.2008 по 26.03.2009 ОСОБА_2 ще мала статус підприємця.
Зі змісту постанови Верховного суду України від 13 квітня 2010 року N 10/45 за скаргою Чернігівського районного центру зайнятості справу за позовом Чернігівського районного центру зайнятості до Ч. Н. В. про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю вбачається, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Перевіривши за матеріалами справи наведені доводи у адміністративному позові, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Вступну та резолютивну частину постанови було проголошено у судовому засіданні 06.12.2012. Повний текст постанови виготовлено 13.12.2012.
На підставі викладеного та керуючись статтями 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1 ) на користь Чорноморського районного центру зайнятості (96400, АР Крим, смт. Чорноморське, вул. Щорса, 4; р/р 37173001000378, МФО 824026, ЄДРПОУ 20708735, в ГУ ДКСУ України в АР Крим, м. Сімферополь) заборгованість у розмірі 5276,59
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ольшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2012 |
Оприлюднено | 14.12.2012 |
Номер документу | 27990979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні