Справа № 2/0529/2383/2012 р.
КРАСНОАРМІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2012 року м. Красноармійськ
у складі: головуючого-судді Заруцької Г.М.
при секретарі Марченко Т.В.
за участі: представника позивача Лейко Н.Л.
представника відповідача Красноармійської міської ради
Іщенко А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду № 9 в місті Красноармійську цивільну справу за позовом Донецького міжрайонного природоохоронного прокурора в інтересах Красноармійської міської ради до ОСОБА_4 про стягнення заборгованості за договором оренди земельної ділянки в розмірі 4917 грн. 26 коп.
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Донецький міжрайонний природоохоронний прокурор, звернувся до Красноармійського міськрайсуду з позовом в інтересах Красноармійської міської ради до ОСОБА_4 про стягнення заборгованості за договором оренди земельної ділянки в розмірі 4917 грн. 26 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що Донецькою міжрайонною природоохоронною прокуратурою проведена перевірка дотримання вимог чинного законодавства громадянином ОСОБА_4 в частині повноти та своєчасності виконання договірних зобов'язань по сплаті орендної плати за користування земельною ділянкою площею 0,5050 га, розташованої по АДРЕСА_1.
Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки надані в оренду сплачується орендна плата.
Відповідно до положень ст. 5 Закону України «Про плату за землю»(який діяв на момент укладання угоди) та ст. 288.2 Податкового кодексу, суб'єктом плати за землю є орендар.
Статтею 19 Закону України «Про плату за землю»(який діяв на момент укладання угоди), ст. 21 Закону України «Про оренду землі " та ст. 288.1 Податкового кодексу України визначено, що розмір, умови та строки внесення орендної плати за землю встановлюється за угодою сторін у договорі оренди.
Перевіркою встановлено, що на підставі рішення Красноармійської міської ради № 674 від 21.11.01 між Красноармійською міською радою та відповідачем 9 липня 2002 року укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,5050 га (кадастровий номер 1413200000:02:092:0014) по АДРЕСА_1, для виробництва поліграфічної продукції.
Договір зареєстрований в Книзі записів державної реєстрації договорів оренди у Красноармійському міському відділі земельних ресурсів за № 248 від 09.07.02 р.
Акт приймання-передачі в оренду земельної ділянки підписаний сторонами 09.07.02 р.
Відповідно до п. п. 1, 2 Договору, Відповідач прийняв в строкове платне володіння та користування земельну ділянку площею 0,5050 га (кадастровий номер 1413200000:02:092:0014) по АДРЕСА_1.
Пунктом 2.2 договору термін його дії визначений до 09.07.12 року.
Пунктом 1 Договору передбачена нормативна грошова оцінка земельної ділянки: - 230884 грн.
Пунктом 2.3 Договору визначено, що орендна плата складає 2307 грн. на рік з періодичністю внесення кожен місяць 199,25 грн. і повинна вноситися на бюджетний рахунок місцевого бюджету р/р 33216815700060 в ГУДКСУ м. Красноармійськ, Донецької області ЄДРПОУ 04052933 МФО 834016 Орендарем у грошовому вигляді.
Відповідно до ст. 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Статтею 526 Цивільного Кодексу України визначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу.
За даними фінансового відділу Красноармійської міської ради відповідач, в порушення вимог ст. 526 Цивільного кодексу України, ст. 21 Закону України «Про оренду землі», ст. 96 Земельного кодексу України, п. 2.3 договору за період з січня 2011 року (термін оплати 28.02.11) до квітня 2012 року не вносив орендну плату. У зв'язку з цим утворилась заборгованість в розмірі 4 917,26 грн. (розрахунок додається).
Згідно вимог ст. 610 Цивільного Кодексу України, порушенням зобов'язань є його невиконання чи виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання.
Згідно до п. 26 Договору, ст. 24 Закону України «Про оренду землі»орендодавець (Позивач) має право вимагати від орендаря (Відповідача) своєчасного внесення орендної плати.
Згідно із ст. 22 Закону України «Про плату за землю»(який діяв на момент виникнення зобов'язань) та ст. 290.1 Податкового кодексу України, кошти від плати за землю надходять до місцевих бюджетів, на території якої знаходиться земельна ділянка. Кошти від плати за землю, що централізуються, спрямовуються на розробку і виконання державних програм щодо раціонального використання земель, підвищення родючості ґрунтів, на відшкодування витрат власників землі і землекористувачів, пов'язаних із господарюванням на землях гіршої якості, охорону земельних ресурсів у комплексі з іншими природоохоронними заходами, розвиток загальнодержавної та регіональної інфраструктури, ведення державного земельного кадастру, землеустрою, моніторингу земель, а також проведення земельної реформи.
Таким чином, несплата відповідачем орендної плати порушує інтереси держави, оскільки порушується порядок виконання державних та місцевих програм щодо раціонального використання земель, розвитку інфраструктури міста.
Статтею 121 Конституції України на органи прокуратури покладено обов'язок представляти інтереси держави у випадках, передбачених законом.
Згідно зі ст. 2 ЦПК України та ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру»прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому складається порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність її захисту, а також зазначає орган, який уповноважений державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах.
Рішенням Конституційного Суду України від 08.04.99 № З-рп/99 визначено, що під поняттям «органу»уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надані повноваження органу виконавчої влади.
В силу положень ч. 2 п. 1 Прикінцевих положень Закону України «Про оренду землі», а також п. 12 перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні підприємства, господарські товариства, у статутних фондах державі належать частки, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Виходячи з наведеного позивач просить суд ухвалити рішення, яким стягнути з ОСОБА_4 до бюджету (на розрахунковий рахунок 33216815700060 в ГУДКСУ м. Красноармійськ, Донецька область МФО 834016, ЄДРПОУ 04052933) заборгованість з орендної плати за користування земельною ділянкою площею 0,5050 га, (кадастровий номер 1413200000:02:092:0014), розташованої по АДРЕСА_1 в розмірі 4917,26 грн.
Представник позивача у судовому засіданні на позові наполягає, просить його задовольнити у повному обсязі.
Представник Красноармійської міської ради позов прокурора підтримує, просить його задовольнити у повному обсязі, оскільки відповідач у добровільному порядку не сплачує орендну плату у виконання договору оренди земельної ділянки.
Відповідач позов не визнав, так як у нього ніякої заборгованості не має, що підтверджується довідками податкової інспекції. Справу відповідач просить розглядати в його відсутність, що підтверджується письмовою заявою на а.с. 37
Заслухавши учасників судового засідання, з'ясувавши фактичні обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Відповідно до ч. 3 ст. 10. ч.ч. 1, 2 ст. 60 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього кодексу, в межах заявлених ними вимог, і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.
У судовому засіданні встановлено, що на підставі рішення Красноармійської міської ради № 674 від 21.11.01 між Красноармійською міською радою та відповідачем у справі 9 липня 2002 року укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,5050 га (кадастровий номер 1413200000:02:092:0014) по АДРЕСА_1, для виробництва поліграфічної продукції (а.с. 09).
Договір зареєстрований в Книзі записів державної реєстрації договорів оренди у Красноармійському міському відділі земельних ресурсів за № 248 від 09.07.02 року (а.с. 05-07).
Акт приймання-передачі в оренду земельної ділянки підписаний сторонами 09.07.02 р.
Відповідно до п. п. 1, 2 Договору, ОСОБА_4 прийняв в строкове платне володіння та користування земельну ділянку площею 0,5050 га (кадастровий номер 1413200000:02:092:0014) по АДРЕСА_1 (а.с. 05).
Пунктом 2.2 договору термін його дії визначений до 09.07.12 року (а.с. 05).
Пунктом 1 Договору передбачена нормативна грошова оцінка земельної ділянки: - 230884 грн. (а.с. 05).
Пунктом 2.3 Договору визначено, що орендна плата складає 2307 грн. на рік з періодичністю внесення кожен місяць 199,25 грн. і повинна вноситися на бюджетний рахунок місцевого бюджету р/р 33216815700060 в ГУДКСУ м. Красноармійськ, Донецької області ЄДРПОУ 04052933 МФО 834016 Орендарем у грошовому вигляді (а.с. 05).
Відповідно до ст. 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Статтею 526 Цивільного Кодексу України визначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу.
За даними фінансового відділу Красноармійської міської ради відповідач, в порушення вимог ст. 526 Цивільного кодексу України, ст. 21 Закону України «Про оренду землі», ст. 96 Земельного кодексу України, п. 2.3 договору за період з січня 2011 року (термін оплати 28.02.11) до квітня 2012 року не вносив орендну плату. У зв'язку з цим утворилась заборгованість в розмірі 4 917,26 грн. (розрахунок додається).
Згідно вимог ст. 610 Цивільного Кодексу України, порушенням зобов'язань є його невиконання чи виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання.
Згідно до п. 26 Договору (а.с. 06) і ст. 24 Закону України «Про оренду землі»орендодавець, Красноармійська міська рада, має право вимагати від орендаря, відповідача у справі, своєчасного внесення орендної плати.
Згідно із ст. 22 Закону України «Про плату за землю»(який діяв на момент виникнення зобов'язань) та ст. 290.1 Податкового кодексу України, кошти від плати за землю надходять до місцевих бюджетів, на території якої знаходиться земельна ділянка. Кошти від плати за землю, що централізуються, спрямовуються на розробку і виконання державних програм щодо раціонального використання земель, підвищення родючості ґрунтів, на відшкодування витрат власників землі і землекористувачів, пов'язаних із господарюванням на землях гіршої якості, охорону земельних ресурсів у комплексі з іншими природоохоронними заходами, розвиток загальнодержавної та регіональної інфраструктури, ведення державного земельного кадастру, землеустрою, моніторингу земель, а також проведення земельної реформи.
Таким чином, несплата ОСОБА_4 орендної плати порушує інтереси держави, оскільки порушується порядок виконання державних та місцевих програм щодо раціонального використання земель, розвитку інфраструктури міста.
Статтею 121 Конституції України на органи прокуратури покладено обов'язок представляти інтереси держави у випадках, передбачених законом, тому позов заявлений належним позивачем.
Згідно зі ст. 2 ЦПК України та ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру»прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому складається порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність її захисту, а також зазначає орган, який уповноважений державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах.
Рішенням Конституційного Суду України від 08.04.99 № З-рп/99 визначено, що під поняттям «органу»уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надані повноваження органу виконавчої влади.
В силу положень ч. 2 п. 1 Прикінцевих положень Закону України «Про оренду землі», а також п. 12 перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні підприємства, господарські товариства, у статутних фондах державі належать частки, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Суд не може прийняти до уваги ствердження відповідача відносно того, що нібито згідно довідок податкової інспекції за ним не має ніякої заборгованості, оскільки вказані довідки і акти на а.с. 42-44 підтверджують, що у ОСОБА_4 відсутня заборгованість з податків і зборі (обов'язкових платежів), що контролюються органами податкової служби. В той же час в даному випадку умова іде про орендну плату за користування земельною ділянкою згідно договору, який укладений між Красноармійською міською радою та відповідачем у справі. Крім суми сплати вказаних платежів контролює не податкова інспекція, а фінансовий відділ Красноармійської міської ради.
Згідно розрахунку на а.с. 10-12 заборгованість по орендної платі за користування земельною ділянкою складає 4917 грн. 26 коп.
На а.с. 13-15 долучаються листи від 07 лютого 2008 року, від 05 серпня 2011 року, від 07 травня 2012 року, які Красноармійською міською радою надсилалися в адресу відповідача у справі з проханням внести суму заборгованості за оренду земельної ділянку у добровільному порядку. Відповідач у добровільному порядку не погасив заборгованість, то суд вважає необхідним стягнути з відповідача у справі у примусовому порядку 4917 грн. 26 коп.
Оскільки позовні вимоги задоволенні, то згідно ст.. 88 ЦПК України з відповідача на користь держави підлягають стягненню судовий збір у розмірі 1% від суми задоволеного позову, але не менш 0,2 розмірі мінімальної заробітної плати, що складає 214 грн. 60 коп.
На підставі викладеного, керуючись Законом України «Про оренду землі», Законом України «Про плату на землю», ст., ст. 96, 206 ЗК України, ст.. 526, 610 ЦК України, ст., ст. 10, 11, 88, 209, 214-215 ЦПК України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги Донецького міжрайонного природоохоронного прокурора задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця м. Родинське, Донецької області до бюджету на розрахунковий рахунок 33216815700060 в ГУДКСУ м. Красноармійськ, Донецької області, МФО 834016, ЄДРПОУ 04052933 заборгованість з орендної плати за користування земельною ділянкою площею 0,5050 га. (кадастровий номер 1413200000:02:092:0014), розташованої по вул. 8 Березня, 143 м. Красноармійськ, Донецької області в розмірі 4917 грн. 26 коп. (чотири тисячі дев'ятсот сімнадцять грн. 26 коп.)
Стягнути з ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця м. Родинське, Донецької області в дохід держави судовій збір 214 грн. 60 коп.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційного суду Донецької області через Красноармійський міськрайонний суд Донецької області протягом десяти днів з дня його проголошення.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя:
Суд | Красноармійський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2012 |
Оприлюднено | 18.12.2012 |
Номер документу | 28014706 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Красноармійський міськрайонний суд Донецької області
Заруцька Г. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні