Копія
Справа № 2270/4923/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 вересня 2012 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіМатущака В. В. при секретарі Коновчук Т.В. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ювента" до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області , Головне управління Державної казначейської служби у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, визнання бездіяльності протиправною та стягнення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся з позовом до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області, Головного управління Державної казначейської служби у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000341502 від 08.06.2011 року про зменшення суми бюджетного відшкодування ПДВ в розмірі 81908 грн., задекларованого в квітні 2011 року та стягнення з Державного бюджету України бюджетне відшкодування з ПДВ за липень-серпень 2010 року, квітень 2011 року в сумі 95650 грн.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що працівниками Славутської ОДПІ проведено камеральну перевірку з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника в банку за квітень 2011 року, за результатами якої складений акт №338/15/30801338 від 07 червня 2011 року та винесено податкове повідомлення рішення №0000341502 від 08.06.2011 року щодо зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 81908 грн. Просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0000341502 від 08.06.2011 року.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, подав заперечення проти позову, в якому вказує, що Славутською ОДПІ на підставі акта перевірки №338/15/30801338 від 07 червня 2011 року було прийняте податкове повідомлення-рішення (форма В1) від 08.06.2011 року №0000341502, яким встановлено суму завищення бюджетного відшкодування на 81908 грн.
Заслухавши сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку і сукупності, суд вважає, що адміністративний позов слід задоволити на підставі наведеного нижче.
Суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Ювента» 05.04.2000 року зареєстроване у виконкомі Славутської міської ради Хмельницької області, свідоцтво про державну реєстрацію №216986 (код ЄДРПОУ 30801338), з 24.11.2005 року зареєстроване платником податку на додану вартість, що підтверджується копією свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість №31684146.
В період часу з 03.06.2011 року по 07.06.2011 року працівниками Славутської ОДПІ проведено камеральну перевірку з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника в банку за квітень 2011 року, за результатами якої складений акт №338/15/30801338 від 07 червня 2011 року та винесено податкове повідомлення рішення №0000341502 від 08.06.2011 року щодо зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 81908 грн.
При проведені перевірки Славутською ОДПІ під час опрацювання декларації використовувались матеріали позапланової документальної перевірки декларації з ПДВ за березень 2011 року ТОВ «Ювента» від 07.06.2011 року №334/23/30801338.
За результатами акту позапланової документальної перевірки від 07.06.2011 року №334/23/30801338 встановлено, що на порушення п.198.3 ст. 198 Податкового кодексу ТОВ «Ювента» завищено від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту за березень 2011 року на суму 81908 грн. На підставі вказаного акту було винесено податкове повідомлення-рішення №0000092303 від 10.06.2011 року про зменшення розміру від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту за березень 2011 року на суму 81908 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення було оскаржене в судовому порядку та постановою Хмельницького адміністративного суду по справі №2270/443/12 визнано протиправним та скасоване. Ухвалою Вінницького апеляційного суду від 27.04.2012 року постанову Хмельницького адміністративного суду від 26.01.2012 року №2270/443/12 залишено без змін. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 23.05.2012 року Славутській ОДПІ відмовлено у відкритті касаційного провадження.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розслідуванні інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
А тому неправомірність висновків відповідача про завищення від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту за березень 2011 року на суму 81908 грн. в силу статті 72 КАС України не підлягає доведенню, а податкове повідомлення-рішення №0000341502 від 08.06.2011 року про зменшення суми бюджетного відшкодування за квітень 2011 року в розмірі 81908 грн. підлягає скасуванню.
Відповідно до п.п.198.2, 198.6 ст.198 ПКУ датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п.200.1 ст.200 ПКУ сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно п.п. 200.3, 200.4 ст.200 ПКУ при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг; залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Згідно п.п.200.7, 200.8 ст.200 ПКУ платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, а також оригінали митних декларацій (примірників декларанта), що підтверджують вивезення товарів (супутніх послуг) за межі митної території України.
Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних, а за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки. Перелік достатніх підстав, які надають право податковим органам на позапланову виїзну документальну перевірку платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку, встановлюється Кабінетом Міністрів України (п.200.10, п.200.11 ст.200 ПКУ).
Відповідно до п.п. 200.12., 200.13. ст. 200 ПКУ орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. На підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби. Згідно до ч.1 ст.25 Бюджетного кодексу України Державне казначейство України здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.
Декларацію з податку на додану вартість за липень 2010 року подано до Славутської ОДПІ 19 серпня 2010 року, задекларована сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню в рядку 25 декларації 60893 грн. Заява про повернення суми бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок ТОВ «Ювента» в розмірі 60893 грн. Підтвердження повної суми заявленого бюджетного відшкодування в розмірі 60893 грн. Славутською об'єднаною державною податковою інспекцію не здійснювалося, так як матеріали перевірки для ТОВ «Ювента» не надано. Зменшення суми бюджетного відшкодування за липень 2010 року здійснено Славутською ОДПІ відповідно до Податкового повідомлення-рішення № 0000032303/0 від 25 лютого 2011 року в розмірі 59886 грн. Залишок не відшкодованої суми бюджетного відшкодування за липень 2010 року складає 1007 грн.
Відшкодування залишку податку на додану вартість за серпень 2010 року в розмірі 12735 грн. Декларацію з податку на додану вартість за серпень 2010 року - подано до Спавутської ОДПІ 20 вересня 2010 року, задекларована сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню в рядку 25 декларації - 97479 грн. Заява про повернення суми бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок ТОВ «Ювента» в розмірі - 97479 грн. Повна сума заявленого бюджетного відшкодування в розмірі 97479 грн. підтверджується довідкою Славутської об'єднаної державної податкової інспекції № 1270/23/30801338 від 19.11.2010 р. «Про результати позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Ювента» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за серпень 2010 р., яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.07.2010 по 31.07.2010 року. Зменшення суми бюджетного відшкодування за серпень 2010 року здійснено Славутською ОДПІ - відповідно до Податкового повідомлення-рішення № 0000032303/0 від 25 лютого 2011 року в розмірі 84744 грн.
Відповідно до підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону (у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації.
За змістом пп. 7.5.1 п.7.5. ст.7 Закону датою виникнення права на податковий кредит є дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Відповідно до пп.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача та є підставою для нарахування податкового кредиту.
В силу пп.7.2.3. п.7.2 ст.7 Закону податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.
Неодноразовими перевірками не встановлено порушення позивачем ведення податкового обліку в частині визначення бюджетного відшкодування за вересень 2010 року
За змістом підпунктів 7.7.1, 7.7.2, 7.7.3. 7.7.4 п.7.7 ст.7 Закону сума податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду при її від'ємному значенні. При цьому бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг). Рішення платника податку про зарахування належної йому суми бюджетного відшкодування відображається платником податку у податковій декларації та заяві про повернення суми бюджетного відшкодування, які подаються податковому органу і в копії органу Державного казначейства України.
Прийнявши рішення про повернення суми відшкодування ПДВ, з дотриманням вимог пп.7.7.4 п.7.7. ст.7 Закону та ст.200 Податкового кодексу України позивач подав податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої суми бюджетного відшкодування на рахунок платника в банку.
Судом встановлено, що Славутська ОДПІ не надала Головному управлінню Державного казначейства України у Хмельницькій області висновків про відшкодування з державного бюджету України податку на додану вартість за липень-серпень 2010 року і квітень 2011 року в загальній сумі 95650 грн. на розрахунковий рахунок позивача в банку.
Порядок відшкодування податку на додану вартість затверджений спільним наказом Державної податкової адміністрації України та Державного казначейства України від 20.12.2010р. № 960/495, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.12.2010р. за N1387/18682, пунктом 2 якого передбачено, що податкові органи надають органам Державного казначейства України висновки про суми відшкодування податку на додану вартість та Реєстр висновків про суми відшкодування податку на додану.
На підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.
Оскільки Славутською ОДПІ не були направлені висновки до Головного управління Державного казначейства України у Хмельницькій області з визначенням суми бюджетного відшкодування, то відповідно не було здійснено і саме відшкодування.
В силу п.200.17 ст.200 Податкового кодексу України, джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи Державного бюджету України. Забороняється обумовлювати або обмежувати виплату бюджетного відшкодування наявністю або відсутністю доходів, отриманих від цього податку в окремих регіонах України.
Положеннями ст.200 ПК України визначено, що відшкодування сум ПДВ здійснюється органами Державного казначейства України. Суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість.
Виходячи із змісту підпунктів 7.7.5, 7.7.6 п. 7.7 ст. 7 Закону № 168/97-ВР, п. 2.1-2.4 Порядку відшкодування податку на додану вартість (що діяли на момент звернення позивача до суду за захистом порушеного права) та ст.200 Податкового кодексу України право на відшкодування податку на додану вартість є матеріальним правом позивача, захист якого гарантовано частиною першою ст.1 Першого протоколу до Європейської конвенції з прав людини та основних свобод, яка набрала чинності для України 11.09.97р. і відповідно до ст.9 Конституції України є частиною національного законодавства.
Неправомірне позбавлення бюджетного відшкодування податку на додану вартість порушило право власності позивача, зокрема право на законне сподівання мати можливість користуватися своєю власністю, отримати це відшкодування із бюджету при відсутності з його боку порушень цих законів.
З врахуванням наведеного відповідач в період з 01 липня 2010 року по 31 грудня 2010 року порушив вимоги підпункту 7.7.5 та 7.7.6 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» (у редакції, що діяв на момент виникнення спірних правовідносин до 31.12.2010 року) шляхом не надання будь-яких висновків до Державного казначейства з зазначенням частково підтверджених у відповідних довідках сум бюджетного відшкодування, які задекларовані ТОВ «Ювента» в липні та серпні 2010 року та з 01 січня 2011 року порушив вимоги пунктів 200.12 - 200.15 статті Податкового кодексу України шляхом не надання висновків до Державного казначейства суму бюджетного відшкодування за квітень 2011 року, правомірність декларування якого визнана постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 26 січня 2011 року по справі № 2270/443/12.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Завданням адміністративного судочинства, згідно ч.1 ст.2 КАС України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно - правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, суд вважає, що відповідачем не надано, судом не встановлено належних та допустимих доказів неправомірності визначення суми бюджетного відшкодування в декларації по податку на додану вартість за липень-серпень 2010 року на суму 13742 грн. та за квітень 2011 року в розмірі 81908 грн. Позивачем дотримано всіх умов, встановлених законодавством, щодо порядку бюджетного відшкодування ПДВ, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 6, 7, 8, 9, 11, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задоволити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області №0000341502 від 08.06.2011 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ювента»(30000, Хмельницька область, м. Славута, провулок Привокзальний, 2А, код ЄДРПОУ 30801338, рахунок № 26007019111113 в Хмельницькій філії ПАТ «Укрексімбанк» в м. Нетішин, МФО 315609) бюджетне відшкодування з податку на додану вартість в сумі 95650 (дев'яносто п'ять тисяч шістсот п'ятдесят) грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ювента»(30000, Хмельницька область, м. Славута, провулок Привокзальний, 2А, код ЄДРПОУ 30801338, рахунок № 26007019111113 в Хмельницькій філії ПАТ «Укрексімбанк»в м. Нетішин, МФО 315609) витрати по сплаті судового збору в розмірі 1775 (одна тисяча сімсот сімдесят п'ять) грн. 58 коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 19 вересня 2012 року
Суддя /підпис/В. В. Матущак "Згідно з оригіналом" Суддя В. В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2012 |
Оприлюднено | 18.12.2012 |
Номер документу | 28028537 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні