ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 листопада 2012 р. № 2а-9705/12/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Брильовського Р.М.,
при секретарі Іваськевич С.В.
за участю:
представника позивача -Цицик О.І.
розглянувши у відкритому судовому з асіданні у місті Львові справу за адміністративним позовом ДПІ в Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС до Приватного підприємства «ТрастТер»про стягнення боргу, -
ВСТАНОВИВ:
ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС звернулась до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «ТрастТер»про стягнення податкової заборгованості в сумі 18 756,16 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач неналежним чином виконує вимоги чинного законодавства щодо сплати податкового боргу.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просить його задовольнити.
Відповідач заперечень на позов, витребувані судом докази не надав, явки повноважного представника в судове засідання не забезпечив. Суд вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, а тому вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача відповідно до положень ст. 128 КАС України.
Заслухавши думку представника позивача, з'ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставу своїх вимог та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд виходить з наступного.
Згідно матеріалів справи ПП «ТрастТер»зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності 03.03.1993 року Виконавчим комітетом Львівської міської ради та присвоєно код ЄДРПОУ 19328849, що підтверджується витягом з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Згідно довідки ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС про взяття на облік платників податків від 06.09.2012 року №16119/10/18-2017 відповідач взятий на облік платників податків 03.05.1993 року за №19328849.
Заборгованість ПП «ТрастТер»виникла внаслідок несплати податкових зобов'язань по податку на прибуток в сумі 336,23 грн., податку на додану вартість в сумі 17 661,45 грн., по податку з доходів фізичних осіб в сумі 562,41 грн., по комунальному податку в сумі 48,01 та по інших зборах за забруднення навколишнього середовища в сумі 148,06 грн.
Заборгованість з податку на прибуток виникла на підставі декларації №9015396723 від 07.02.1012 року на суму 240,23 грн., декларації №9044823428 від 31.07.2012 року на суму 96,000 грн.
Заборгованість з податку на додану вартість виникла внаслідок нарахування штрафної санкції в сумі 7303,45 згідно податкового повідомлення-рішення №0004181502 від 15.08.2011 року.
Заборгованість з податку з доходів з фізичних осіб виникла на підставі декларації №9000572564 від 19.02.2011 року на суму 169,47 грн., декларації №9000765527 від 02.03.2011 року на суму 196,47 грн., декларації №90002354288 від 20.04.2011 року на суму 196,47 грн.
Заборгованість з комунального податку виникла внаслідок нарахування штрафної санкції в сумі 2,62 грн. згідно податкового повідомлення-рішення №0002481503 від 15.04.2011 року та розрахунку №9006927314 від 09.02.2011 року в сумі 40,80 грн.
Заборгованість по інших зборах за забруднення навколишнього середовища виникла на підставі розрахунку №9006974240 від 09.02.2011 року в сумі 148,06 грн.
Податковий борг ПП «ТрастТер»станом на 10.09.2012 р. становить 301010,09 грн. згідно довідки ДПІ у Залізничному районі м. Львова Львівської області ДПС №16467/10/20-30 від 11.09.2012 року.
До матеріалів справи долучено копії постанов Львівського окружного адміністративного суду про стягнення з ПП «ТрастТер»коштів, тому на даний момент стягненню підлягає заборгованість в сумі 18 756,16 грн.
На момент виникнення спірних правовідносин спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовується до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення був Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"
Податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Податковим боргом (недоїмкою), у відповідності до п.1.3 ст.1 цього Закону, вважається податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності) самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Всупереч зазначеного, вказана сума грошового зобов'язання платником податків не сплачена.
Відповідно до вимог підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
У п.57.3 ст. 57 Податкового кодексу України зазначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. .
На виконання п.п. 6.2.1 ст. 6 Закону України '"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-111 від 21.12.2000 р. (із змінами та доповненнями), яка зазначає про те, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання у встановленні строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги ДПІ у Залізничному районі Львівської області адресу ПП «ТрастТер»направлялись податкові вимоги:
- перша податкова вимога від 02.09.2009 року № 1/867 на суму 196342,91 грн.;
- друга податкова вимога від 09.10.2009 року № 2/9 на суму 208533,91 грн.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-111 від 21.12.20)00 р. зі змінами і доповненнями), начальником ДПІ у Залізничному районі м. Львова винесено рішення від 23.11.2009 №31732/10/24-030/2069 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Згідно п.20.1.28 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.41.1 та п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Відповідно до ч. 1 п. 95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а отже підлягають задоволенню.
Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, зокрема, частин 2 та 3, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати.
Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-14, 23, 69, 70, 86, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства «ТрастТер» на користь Державного бюджету України 18 756 ( вісімнадцять тисяч сімсот п'ятдесят шість) грн.. 16 коп. заборгованості.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
Суддя Брильовський Р.М.
повний текст постанови виготовлено 03.12.2012 р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2012 |
Оприлюднено | 19.12.2012 |
Номер документу | 28044194 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні